Budowa Platformy KONDOR A1
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Budowa Platformy KONDOR A1
Wiekszosc forumowiczów buduje nowe samoloty dedykowane konkretnie pod FPV.
Tez za mną chodził pomysł ale brak doswiadczen strikte modelarskich skutecznie powstrzymywał zapał do budowy.
Jednak po kilku wizytach w modelarni podjąłem to wyzwanie i własnie jestem na etapie projektowania owego modelu.
KONDOR jak wiadomo nazwa kojazy sie z poteznym ptakiem którego rozpietosc skrzydeł dochodzi do 3m i tak samo bedzie w tej platformie.
A1 poniewaz jest to wersja rozwojowa np.teraz bedzie z silnikiem elektrycznym ciągcym,nastepny krok to silnik spalinowy,bede równiez eksperymętował z napedem pchającym.
Tyle wstepu,teraz kilka danych:
Profil S 3021
Rozpietosc 3000 mm
Długosc 1300 mm
Powierzchnia nosna 95 dm2
cieciwa 250 mm
silnik 600W 140g . .ten
regulator 60A
Powoli powstaje kadłub konstrukcyjno laminatowy.
Skrzydła konstrukcyjne + folia.
Waga...musze pozostac ponizej 2000g.
Pierwsze fotki z warsztatu
CDN.
Prace trwaja
Koncze oklejac kabine balsa 1mm
W tzw.miedzyczasie projektuje statecznik ogonowy,bedzie T-statecznik
CDN.
Prace w toku.
Statecznik nabiera kształtów
I narazie wygląda tak
CDN.
Statecznik prawie na ukonczeniu,Wazy 85g.
CDN.
Zaczynam najwazniejszy etap(dla mnie) - skrzydło.
Pełna konstrukcja z kesonami(bedzie lekkie i bardzo mocne).Zaczynam od "uszu".
CDN.
Przez wekeend pogrzebałem troche przy modelu.
Kadłub:
Zalaminowany tkanina 120g,zywica Epidian.Czesc przednia/silnikowa 2x.
Wstepne rozmieszczenie bagazu,TX video 1W z samego tyłu mozliwosc manipulacji anteny
Baterie do video i napedu w srodku,OSD z tyłu,regulator i kamera przod.
CDN.
Wiec uszy prawie gotowe,zostały do zamatowania lotki i przyklejenie list natarcia potem i wyszlifowanie do odpowiedniego kształtu.
Ostatnie kilka dni zajął montaż lewego centropłata.Ta sama historia czyli konstrukcja i keson.
Tutaj ta różnicą ze miałem łamigłówkę z budowa szuflady na bagnet i bagnety ustalające ale jakoś sobie poradziłem.
Bagnet będzie duralowy 3mm x 12mm x 500mm,pomocnicze pręty węglowe 4mm wsadzane w rurki duralowe 4,5mm.wszystko zapchane styrodurem i zamknięte balsa 1,5mm,potem dojdzie pas laminatu.
Tutaj zamknięty centropłat i przymiarka lewej strony płatu.
CDN.
Tez za mną chodził pomysł ale brak doswiadczen strikte modelarskich skutecznie powstrzymywał zapał do budowy.
Jednak po kilku wizytach w modelarni podjąłem to wyzwanie i własnie jestem na etapie projektowania owego modelu.
KONDOR jak wiadomo nazwa kojazy sie z poteznym ptakiem którego rozpietosc skrzydeł dochodzi do 3m i tak samo bedzie w tej platformie.
A1 poniewaz jest to wersja rozwojowa np.teraz bedzie z silnikiem elektrycznym ciągcym,nastepny krok to silnik spalinowy,bede równiez eksperymętował z napedem pchającym.
Tyle wstepu,teraz kilka danych:
Profil S 3021
Rozpietosc 3000 mm
Długosc 1300 mm
Powierzchnia nosna 95 dm2
cieciwa 250 mm
silnik 600W 140g . .ten
regulator 60A
Powoli powstaje kadłub konstrukcyjno laminatowy.
Skrzydła konstrukcyjne + folia.
Waga...musze pozostac ponizej 2000g.
Pierwsze fotki z warsztatu
CDN.
Prace trwaja
Koncze oklejac kabine balsa 1mm
W tzw.miedzyczasie projektuje statecznik ogonowy,bedzie T-statecznik
CDN.
Prace w toku.
Statecznik nabiera kształtów
I narazie wygląda tak
CDN.
Statecznik prawie na ukonczeniu,Wazy 85g.
CDN.
Zaczynam najwazniejszy etap(dla mnie) - skrzydło.
Pełna konstrukcja z kesonami(bedzie lekkie i bardzo mocne).Zaczynam od "uszu".
CDN.
Przez wekeend pogrzebałem troche przy modelu.
Kadłub:
Zalaminowany tkanina 120g,zywica Epidian.Czesc przednia/silnikowa 2x.
Wstepne rozmieszczenie bagazu,TX video 1W z samego tyłu mozliwosc manipulacji anteny
Baterie do video i napedu w srodku,OSD z tyłu,regulator i kamera przod.
CDN.
Wiec uszy prawie gotowe,zostały do zamatowania lotki i przyklejenie list natarcia potem i wyszlifowanie do odpowiedniego kształtu.
Ostatnie kilka dni zajął montaż lewego centropłata.Ta sama historia czyli konstrukcja i keson.
Tutaj ta różnicą ze miałem łamigłówkę z budowa szuflady na bagnet i bagnety ustalające ale jakoś sobie poradziłem.
Bagnet będzie duralowy 3mm x 12mm x 500mm,pomocnicze pręty węglowe 4mm wsadzane w rurki duralowe 4,5mm.wszystko zapchane styrodurem i zamknięte balsa 1,5mm,potem dojdzie pas laminatu.
Tutaj zamknięty centropłat i przymiarka lewej strony płatu.
CDN.
- Wojtass_nt
- Posty: 983
- Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 10:40
- Lokalizacja: Nowy Targ
Szkoda ze zapomniałem zdjecie nzrobic w trakcie ale sa jeszcze dołozone zebra diagonalne i pokrycia balsowe so zalaminowane tkanina o gr 120.Wojtass_nt pisze:Boję się o statecznik pionowy. Są tam jakieś wzmocnienia?
Jest mocne jak diabli .
Aleksander Sitnikow
KONDOR FPV;DX 201; VIDEO Tx LM 1W 1,2 2,4Ghz;Diversity by Zbig;OSD 644 by Zbig ;Antena śledząca by Zbig 14dBi; RC:MX 16s, LRS by THOMAS
KONDOR FPV;DX 201; VIDEO Tx LM 1W 1,2 2,4Ghz;Diversity by Zbig;OSD 644 by Zbig ;Antena śledząca by Zbig 14dBi; RC:MX 16s, LRS by THOMAS
Olo modelik powinien wyjść bardzo lekko kupa roboty ze skrzydłami tak jak w mojej Vce
Pozdrawiam, Andrzej http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=1441
Penguin 1720 Pixim 690,Diversity 900-2,5 GHz byJR65,Antena śledząca,Autopilot by Zbig, gogle Z800 ES Mordeczka2 Thomas 433MHz, BATMAN Y6 by JR65, SKŁADANY QUAD PANTHER NAZA V2, usługi CNC
Penguin 1720 Pixim 690,Diversity 900-2,5 GHz byJR65,Antena śledząca,Autopilot by Zbig, gogle Z800 ES Mordeczka2 Thomas 433MHz, BATMAN Y6 by JR65, SKŁADANY QUAD PANTHER NAZA V2, usługi CNC
Staram sie aby uciekac ze zbednymi gramami ale czasem trzeba gdzies powzmacniac itp.JR65 pisze:Olo modelik powinien wyjść bardzo lekko kupa roboty ze skrzydłami tak jak w mojej Vce
Ostatnio wazyłem wszystko tzn caly osprzet FPV z bateią,bez prawego skrzydla którego jeszcze nie ma wyszło 1321g.
Mysle ze jeszcze z miesiac powalcze aby skonczyc model.
No nareszcie CDN
Dzis troche podgoniłem robote,zrobiona druga połowa płata oczywiscie nie wszystko ale skrzydło juz mozna łączyc i mniej wiecwj ustawiac srodek ciezkosci szybowca.
Srodek ciezkosci wyznaczałem z pełnym obciazeniem docelowym tj.
kamerka z serwami,OSD by Zbig,1x lipo 2200 3s,1x lipo 1050 3s,silnik regulator,
TX video 1w,RX rc.
W tym stanie wazy 1460g czyli jest ok,napewno dojdzie jeszcze jakies 300-400g ale moze byc.
Dzis troche podgoniłem robote,zrobiona druga połowa płata oczywiscie nie wszystko ale skrzydło juz mozna łączyc i mniej wiecwj ustawiac srodek ciezkosci szybowca.
Srodek ciezkosci wyznaczałem z pełnym obciazeniem docelowym tj.
kamerka z serwami,OSD by Zbig,1x lipo 2200 3s,1x lipo 1050 3s,silnik regulator,
TX video 1w,RX rc.
W tym stanie wazy 1460g czyli jest ok,napewno dojdzie jeszcze jakies 300-400g ale moze byc.
Ostatnio zmieniony niedziela 07 mar 2010, 21:38 przez FPV Olo, łącznie zmieniany 1 raz.
- Wojtass_nt
- Posty: 983
- Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 10:40
- Lokalizacja: Nowy Targ
Fajnie go będzie widać na niebie przy tych rozmiarach
Pozdrawiam, Andrzej http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=1441
Penguin 1720 Pixim 690,Diversity 900-2,5 GHz byJR65,Antena śledząca,Autopilot by Zbig, gogle Z800 ES Mordeczka2 Thomas 433MHz, BATMAN Y6 by JR65, SKŁADANY QUAD PANTHER NAZA V2, usługi CNC
Penguin 1720 Pixim 690,Diversity 900-2,5 GHz byJR65,Antena śledząca,Autopilot by Zbig, gogle Z800 ES Mordeczka2 Thomas 433MHz, BATMAN Y6 by JR65, SKŁADANY QUAD PANTHER NAZA V2, usługi CNC
Prace ida wolno ale juz po prostej do konca.Wszystko co chciałem uzyskac to niska waga i duzo miejsca w kokpicie na elektronike.Miesci sie wszystko i jeszcze miejsce zostało
Dodałem winglety,czesciowo skrztdlo ofoliowane.
Miejsce na dodatkowe urzadzenia np.sensor do autopilota chyba idalne miejsce.
Dodałem winglety,czesciowo skrztdlo ofoliowane.
Miejsce na dodatkowe urzadzenia np.sensor do autopilota chyba idalne miejsce.
Aleksander Sitnikow
KONDOR FPV;DX 201; VIDEO Tx LM 1W 1,2 2,4Ghz;Diversity by Zbig;OSD 644 by Zbig ;Antena śledząca by Zbig 14dBi; RC:MX 16s, LRS by THOMAS
KONDOR FPV;DX 201; VIDEO Tx LM 1W 1,2 2,4Ghz;Diversity by Zbig;OSD 644 by Zbig ;Antena śledząca by Zbig 14dBi; RC:MX 16s, LRS by THOMAS
- krzysztof21
- Posty: 1039
- Rejestracja: niedziela 28 lut 2010, 13:22
- Lokalizacja: Wschodnia polska i okolice