"Transporter" - Y - przebudowa
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
"Transporter" - Y - przebudowa
Zakładam ten temat, żeby szukać u Was rady, a także żeby przedstawić etapy przebudowy mojego koptera. Ostatni zlot FPV w Skoczowie nie był dla mnie szczęśliwy. Pierwszy raz byłem dłużej niż 30 min i wróciłem do domu z rozwalonym Transporterem Q7.5 - :( - fotka po kraksie w wątku: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=25&t=2 ... 85#p384954
Żal mi było wyrzucić tak świetnie dopracowaną ramę więc wziąłem dremelek do ręki i trochę ja przerobiłem - póki co ma to być kopter Y4 docelowo zaś Y6. Mocowanie tylnego ramienia i podwozie wydrukowane na drukarce 3D.
Mam jednak pytanie. Mocowania silników jakie mam (miałem) w transporterze są pod lekkim kątem (mocowania Rayford-a). Czy na tylne ramię, gdzie mam dwa przeciwbieżne śmigła, można też dać taki lekki kąt czy nie będzie mi leciał w przód? Czy też muszę je zamontować prosto?
Poniżej fotki z tego co do tej pory zrobiłem:
Żal mi było wyrzucić tak świetnie dopracowaną ramę więc wziąłem dremelek do ręki i trochę ja przerobiłem - póki co ma to być kopter Y4 docelowo zaś Y6. Mocowanie tylnego ramienia i podwozie wydrukowane na drukarce 3D.
Mam jednak pytanie. Mocowania silników jakie mam (miałem) w transporterze są pod lekkim kątem (mocowania Rayford-a). Czy na tylne ramię, gdzie mam dwa przeciwbieżne śmigła, można też dać taki lekki kąt czy nie będzie mi leciał w przód? Czy też muszę je zamontować prosto?
Poniżej fotki z tego co do tej pory zrobiłem:
- marimach77
- Posty: 891
- Rejestracja: poniedziałek 29 lis 2010, 14:56
- Lokalizacja: Warszawa
Re: "Transporter" - Y - przebudowa
Ok. Dzięki wielkie za podpowiedź.
Re: "Transporter" - Y - przebudowa
Przednie silniki też trzeba dać pod kątem około 4 stopnie
sprawdza się Batmanie
Także albo wszystkie pod kątem albo wszystkie prostopadle
sprawdza się Batmanie
Także albo wszystkie pod kątem albo wszystkie prostopadle
Pozdrawiam, Andrzej http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=1441
Penguin 1720 Pixim 690,Diversity 900-2,5 GHz byJR65,Antena śledząca,Autopilot by Zbig, gogle Z800 ES Mordeczka2 Thomas 433MHz, BATMAN Y6 by JR65, SKŁADANY QUAD PANTHER NAZA V2, usługi CNC
Penguin 1720 Pixim 690,Diversity 900-2,5 GHz byJR65,Antena śledząca,Autopilot by Zbig, gogle Z800 ES Mordeczka2 Thomas 433MHz, BATMAN Y6 by JR65, SKŁADANY QUAD PANTHER NAZA V2, usługi CNC
Re: "Transporter" - Y - przebudowa
Co do przednich silników to nie miałem wątpliwości, bo tam miałem pod kątem i będą dalej. Zastanawiałem się tylko nad tym tylnym ramieniem. Dzięki za podpowiedzi.
Re: "Transporter" - Y - przebudowa
Mam pytanie co do rodzaju Śmigiel na ogonie. Kręcą się w przeciwnym kierunku ale mają różne śmigła. Czy tak ma być czy może na dolny silnik założyć takie samo śmigło tylko założyć go odwrotnie?
Re:
Nie można, musi być lewe i praweelaniusz pisze:Mam pytanie co do rodzaju Śmigiel na ogonie. Kręcą się w przeciwnym kierunku ale mają różne śmigła. Czy tak ma być czy może na dolny silnik założyć takie samo śmigło tylko założyć go odwrotnie?
Pozdrawiam, Andrzej http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=1441
Penguin 1720 Pixim 690,Diversity 900-2,5 GHz byJR65,Antena śledząca,Autopilot by Zbig, gogle Z800 ES Mordeczka2 Thomas 433MHz, BATMAN Y6 by JR65, SKŁADANY QUAD PANTHER NAZA V2, usługi CNC
Penguin 1720 Pixim 690,Diversity 900-2,5 GHz byJR65,Antena śledząca,Autopilot by Zbig, gogle Z800 ES Mordeczka2 Thomas 433MHz, BATMAN Y6 by JR65, SKŁADANY QUAD PANTHER NAZA V2, usługi CNC
Re: "Transporter" - Y - przebudowa
Witam;
Nadeszła pora na dokończenie projektu przebudowy i Transportera Y4 powstanie Transporter Y6.
Wstępne wyliczenia w ecalc wyglądają następująco:
Jakie byście zaproponowali rozwiązania, żeby zwiększyć czas lotu? Może jakieś inne silniki, ale jakie?
Wszystko inne juz mam, bo mi pozostało z quadro.
Zasilanie 4s 5200mAh, regle 30A, Pixhawk.
Ma ktoś jakieś sprawdzone silniku do Heksy w podobny setupie?
pozdrawiam
Nadeszła pora na dokończenie projektu przebudowy i Transportera Y4 powstanie Transporter Y6.
Wstępne wyliczenia w ecalc wyglądają następująco:
Jakie byście zaproponowali rozwiązania, żeby zwiększyć czas lotu? Może jakieś inne silniki, ale jakie?
Wszystko inne juz mam, bo mi pozostało z quadro.
Zasilanie 4s 5200mAh, regle 30A, Pixhawk.
Ma ktoś jakieś sprawdzone silniku do Heksy w podobny setupie?
pozdrawiam
Re: "Transporter" - Y - przebudowa
HQprop 12x3.8 - w ogóle takie są?
Na górę daj wersję MR 12x45 na dół Thin 12x6
Ewentualnie jak by się grzały to 11 cali, ale na dole większy skok, albo góra 11, dół 12'
a ten ecacl w ogóle wywal, lepiej się piwa napij zamist na to g***o wydawać
Mi ecalc pokazywał przy Y'ku chyba 16min, a wyszło 25 Masa startowa wyszła mi niemal co do grama 3,5KG tak jak wyliczyłem i czas liczony prze ze mnie na podstawie tabelek kolegi z forum różnił się o 30 sekund, a ecac sie pomylił o 9min...
Na górę daj wersję MR 12x45 na dół Thin 12x6
Ewentualnie jak by się grzały to 11 cali, ale na dole większy skok, albo góra 11, dół 12'
a ten ecacl w ogóle wywal, lepiej się piwa napij zamist na to g***o wydawać
Mi ecalc pokazywał przy Y'ku chyba 16min, a wyszło 25 Masa startowa wyszła mi niemal co do grama 3,5KG tak jak wyliczyłem i czas liczony prze ze mnie na podstawie tabelek kolegi z forum różnił się o 30 sekund, a ecac sie pomylił o 9min...
Re: "Transporter" - Y - przebudowa
Czyli jeżeli różne średnice śmigieł, to mniejsze mają być u góry?
Dlaczego różny skok.
Ecalc-owi i tak nie wierzę do końca, ale przynajmniej jest jakieś odniesienie :)
Dlaczego różny skok.
Ecalc-owi i tak nie wierzę do końca, ale przynajmniej jest jakieś odniesienie :)
Re: "Transporter" - Y - przebudowa
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2025307 - wiem, że dużo materiału ale jest trochę ciekawych wskazówek. Sam się głowię nad FY650 x8 4s. Śmigła CF 1355 lub 1448.
Budowę chyba na wiosnę zostawię.
Na początku myślałem, że dolne silniki z większym kv to przypadek. Gdzieś w wątku zastanawiali się czy zastosowanie większego kv na dolnych silnikach nie poprawi efektywności. Logika na zasadzie: górne śmigła pchają do dołu i dolne mają łatwiej po powietrze się już porusza.
Sądzę, że koncept od Głusia miał działać na podobnej zasadzie - różne skoki śmigła.
Budowę chyba na wiosnę zostawię.
Na początku myślałem, że dolne silniki z większym kv to przypadek. Gdzieś w wątku zastanawiali się czy zastosowanie większego kv na dolnych silnikach nie poprawi efektywności. Logika na zasadzie: górne śmigła pchają do dołu i dolne mają łatwiej po powietrze się już porusza.
Sądzę, że koncept od Głusia miał działać na podobnej zasadzie - różne skoki śmigła.
Syma X5C -> "Drewniak X5C"
S500 Black -> "Szlajacz" Black Snapper PRO L
GEPRC ZX5 190
I różne mikroby 1103, 1304...
S500 Black -> "Szlajacz" Black Snapper PRO L
GEPRC ZX5 190
I różne mikroby 1103, 1304...
Re: "Transporter" - Y - przebudowa
Uuuu...
Dzięki za link. Problem jedynie z językiem jest, zostaje mi translator.
Chyba wolę zastosować różne śmigła (z większym skokiem u dołu) niż różne silniki. Czy lepiej inne silniki? Jeśli tak, to jakie skoro zakładam, że będą
E-max MT3506
Dzięki za link. Problem jedynie z językiem jest, zostaje mi translator.
Chyba wolę zastosować różne śmigła (z większym skokiem u dołu) niż różne silniki. Czy lepiej inne silniki? Jeśli tak, to jakie skoro zakładam, że będą
E-max MT3506
Re: "Transporter" - Y - przebudowa
Moim zdaniem łatwiej w śmigłach poeksperymentować niż merdać na silnikach.
Ze śmigieł sprawdzałeś RC-Timer (T-Motor CF) 12x4? Na dół masz wtedy opcję 12x5.5.
Dla porównania mam leżakujące 12x5.5 CF noname. RC-Timer nie jest perfekt z wyważeniem ale jest grubo dalej niż te noname.
Są to węglówki i może być gorzej z jello - sztywność śmigła. Ich się trzymam ze względu na mocowanie bez jakiś tam piast itd oraz samą wytrzymałość śmigieł. Za dużo się naczytałem o przypadkach rozpadnięcia się śmigła.
Ze śmigieł sprawdzałeś RC-Timer (T-Motor CF) 12x4? Na dół masz wtedy opcję 12x5.5.
Dla porównania mam leżakujące 12x5.5 CF noname. RC-Timer nie jest perfekt z wyważeniem ale jest grubo dalej niż te noname.
Są to węglówki i może być gorzej z jello - sztywność śmigła. Ich się trzymam ze względu na mocowanie bez jakiś tam piast itd oraz samą wytrzymałość śmigieł. Za dużo się naczytałem o przypadkach rozpadnięcia się śmigła.
Syma X5C -> "Drewniak X5C"
S500 Black -> "Szlajacz" Black Snapper PRO L
GEPRC ZX5 190
I różne mikroby 1103, 1304...
S500 Black -> "Szlajacz" Black Snapper PRO L
GEPRC ZX5 190
I różne mikroby 1103, 1304...
Re: "Transporter" - Y - przebudowa
Nie miał działać, tylko działa, to co napisałem to sprawdziłem na sobie Nie próbowałem tylko manewru z większym KV na dole z przyczyn oczywistych.Szper pisze:Sądzę, że koncept od Głusia miał działać na podobnej zasadzie - różne skoki śmigła.
Dobra, a testowałeś te rctimery na hamowni? Ja ich nie miałem, ale w necie jest mnóstwo opinii że zwykłe APC biją je na głowę pod względem efektywności. Nawet ktoś na tym forum pisał że na CW miał inny ciąg jak CCW i to spora różnica była...Szper pisze:Ze śmigieł sprawdzałeś RC-Timer (T-Motor CF) 12x4? Na dół masz wtedy opcję 12x5.5.
Dla porównania mam leżakujące 12x5.5 CF noname. RC-Timer nie jest perfekt z wyważeniem ale jest grubo dalej niż te noname.
Są to węglówki i może być gorzej z jello - sztywność śmigła. Ich się trzymam ze względu na mocowanie bez jakiś tam piast itd oraz samą wytrzymałość śmigieł. Za dużo się naczytałem o przypadkach rozpadnięcia się śmigła.
Jak nie potrzebujesz śmigła większego niż 12" i nie chcesz wydawać majątku to tylko HQprop. Prędzej te tanie węgle się rozlecą jak HQ pęknie samo z siebie
Re: "Transporter" - Y - przebudowa
Co do śmigieł, to zostanę przy sprawdzonych HQprop. W poprzednim kopterze miałem chyba z 4 rodzaje, m.in. APC i węglowe, skusiłem się nawet na dualsky ale jak założyłem HQprop to kopter i ciszej i stabilniej mi latał.
Z moją ramą to max 12''. Póki co będę żyłował silniki multistar 3525 650kv, więc mam nadzieję, że uciągną 12x4.5 i 12x6 u dołu jak radził mi Głuś.
Póki co czekam na graty z Chin i Francji.
Z moją ramą to max 12''. Póki co będę żyłował silniki multistar 3525 650kv, więc mam nadzieję, że uciągną 12x4.5 i 12x6 u dołu jak radził mi Głuś.
Póki co czekam na graty z Chin i Francji.