Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu. Copter.
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
- daron19675
- Posty: 179
- Rejestracja: sobota 09 lip 2016, 17:32
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu. Copt
Chyba coś jest z tym regulatorem bo kalibrujac pod 3 kanałem odbiornika też niema reakcji... Sprawdzę kabelki może coś nie łączy... Niemożliwe żeby był uszkodzony skoro na poprzednim FC wszystko było ok
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu. Copt
Wszystko jest możliwe
Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
- daron19675
- Posty: 179
- Rejestracja: sobota 09 lip 2016, 17:32
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu. Copt
Kabelki sprawdzone, wszystko jest ok. Co mogę jeszcze zrobić? Oprócz wymiany regulatora bo narazie niemam zapasowego:)Marek_Spy pisze:Wszystko jest możliwe
Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu. Copt
Podłacz bezposrednio pod kanał odbiornika i zobacz, one tez się uczą ..... chyba
- daron19675
- Posty: 179
- Rejestracja: sobota 09 lip 2016, 17:32
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu. Copt
Robiłem tak i nie wydaje żadnego dźwięku
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu. Copt
Zrób to samo przy różnych ustawieniach drążka gazu. Delikatne zmiany drążka (95, 90, 85 % itd...)
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu. Copt
no to mu sie padłodaron19675 pisze:Robiłem tak i nie wydaje żadnego dźwięku
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu. Copt
Oczywiście regulator sprawdzasz na podłączonym silniku?
Doświadczenie - wiedza, którą zdobyłeś tuż po tym, kiedy była ci najbardziej potrzebna...
- daron19675
- Posty: 179
- Rejestracja: sobota 09 lip 2016, 17:32
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu. Copt
Sprawdzalem na podłączonym i na odłączonym...mkrawcz1 pisze:Oczywiście regulator sprawdzasz na podłączonym silniku?
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu. Copt
Bez podłączonego silnika NA PEWNO nic nie usłyszysz.
Doświadczenie - wiedza, którą zdobyłeś tuż po tym, kiedy była ci najbardziej potrzebna...
- daron19675
- Posty: 179
- Rejestracja: sobota 09 lip 2016, 17:32
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu. Copt
Tierwszy sygnał po podłączeniu pakietu jest. Milczy natomiast kiedy powinien zapamiętać max wychylenie gazu.
- daron19675
- Posty: 179
- Rejestracja: sobota 09 lip 2016, 17:32
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu. Copt
Ustawiam FailSafe i mam mały problem. Wszystko robię wg instrukcji ale po wyłączeniu radia kolor trybu lotu nie zmienia się na czerwony ale za to HUD pokazuje FailSafe. Czy to oznacza że mam wszystko dobrze skonfigurowane?
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu. Copt
daron19675, Tak, znaczy, że rozpoznaje.
Spróbuj jeszcze ściągnąć śmigła, uzbroić drona w trybie Stabilize, dodać gazu i wtedy wyłączyć nadajnik.
Spróbuj jeszcze ściągnąć śmigła, uzbroić drona w trybie Stabilize, dodać gazu i wtedy wyłączyć nadajnik.
- daron19675
- Posty: 179
- Rejestracja: sobota 09 lip 2016, 17:32
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu. Copt
Dzięki @kuczy, wygląda na to że działa.
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu. Copt
daron19675,
http://ardupilot.org/copter/docs/radio-failsafe.html
jak będziesz sprawdzał failsafe "na polu" - to nie zdziw się, że jeśli będziesz blisko siebie - dron może nie wrócić, tylko od razu zacząć lądować. tak samo, jeśli nie będzie miał złapanego "fixa GPS".
Tak samo znajdź sobie jaką wysokość powrotu ustawiłeś w parametrach - żeby nie było paniki, że byłeś na 10m nad ziemią, a dron "ucieka" w górę np na 50m - ja mam ustawione, że wraca mi na takiej samej wysokości na której jest - ale wiesz - jak po drodze będzie przeszkoda to dron w nią wleci ;) więc nic nie sugeruję.
http://ardupilot.org/copter/docs/radio-failsafe.html
jak będziesz sprawdzał failsafe "na polu" - to nie zdziw się, że jeśli będziesz blisko siebie - dron może nie wrócić, tylko od razu zacząć lądować. tak samo, jeśli nie będzie miał złapanego "fixa GPS".
Tak samo znajdź sobie jaką wysokość powrotu ustawiłeś w parametrach - żeby nie było paniki, że byłeś na 10m nad ziemią, a dron "ucieka" w górę np na 50m - ja mam ustawione, że wraca mi na takiej samej wysokości na której jest - ale wiesz - jak po drodze będzie przeszkoda to dron w nią wleci ;) więc nic nie sugeruję.