Optymalna sprawność napędu dla mt2216ll,dobór elementów
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Optymalna sprawność napędu dla mt2216ll,dobór elementów
Witam
Zrobiłem konfiguracje mojego drona w e calc,
ponizej wkładam fotke
mam pytanie odnosnie jednego parametru ,a mianowicie "bezpiecznej" mocy silnika(a dokładniej chodzi mi o te wartość )
Jak widać na screnie producent silnika daje moc 215 W i nawet sam e calc nie pozwoli przekroczyć tego parametru,
Czy wartością bezpieczną są okolice 150 W tak jak pokazuje zwgar czyli zielone pole.
Czy wartością bezpieczną jest jeszce pole pomaranczowe czyloi od 150 do 200W
jak najlepiej dobrac smigła.
Zrobiłem konfiguracje mojego drona w e calc,
ponizej wkładam fotke
mam pytanie odnosnie jednego parametru ,a mianowicie "bezpiecznej" mocy silnika(a dokładniej chodzi mi o te wartość )
Jak widać na screnie producent silnika daje moc 215 W i nawet sam e calc nie pozwoli przekroczyć tego parametru,
Czy wartością bezpieczną są okolice 150 W tak jak pokazuje zwgar czyli zielone pole.
Czy wartością bezpieczną jest jeszce pole pomaranczowe czyloi od 150 do 200W
jak najlepiej dobrac smigła.
- Załączniki
-
- konfiguracja.jpg (215.22 KiB) Przejrzano 3876 razy
Ostatnio zmieniony poniedziałek 27 sie 2018, 17:58 przez dob12, łącznie zmieniany 3 razy.
Re: konfiguracja
Na moje oko, jest całkiem ok. Jedynie przyczepił bym się 52% przepustnicy
Trochę dużo. Nie wiem czy planujesz bardziej go obciążać , teraz jest tak na styk.
Osobiście wolę mieć większy zapas mocy.
Trochę dużo. Nie wiem czy planujesz bardziej go obciążać , teraz jest tak na styk.
Osobiście wolę mieć większy zapas mocy.
Re: konfiguracja
to jest obciążenie max już z kamerą,
mysle że jeszcze będę chciał troche go odchudzić.
Dzięki za odpowiedź,
Mógłbym zwiekszyć zapas mocy dając inny skok smigła np 1247 ale skraca mi to cas lotu troche i podnosi max moc silnika na 190W ,a limit to 215,dlatego zadałem pytanie na ile tak podniesiona moc jest bezpieczna dla żywotnosci silnika,
ponadto podniesie mi to max prą na prawie 17 amp i nie wiem czy regle to zniosą.
Planowane to hobbywing xrotor 20A
mysle że jeszcze będę chciał troche go odchudzić.
Dzięki za odpowiedź,
Mógłbym zwiekszyć zapas mocy dając inny skok smigła np 1247 ale skraca mi to cas lotu troche i podnosi max moc silnika na 190W ,a limit to 215,dlatego zadałem pytanie na ile tak podniesiona moc jest bezpieczna dla żywotnosci silnika,
ponadto podniesie mi to max prą na prawie 17 amp i nie wiem czy regle to zniosą.
Planowane to hobbywing xrotor 20A
Re: konfiguracja
dob12,
1. Zmien temat wątku edytujac 1 post bo "konfiguracja" moze się tyczyc wszystkiego a taki temat nic nie mowi.
2. Wyszedł Tobie bardzo słaby stosunek ciagu do wagi. Przyjmuje się, że 2 to jest minimum, ty masz 1,8 - skutkiem czego już na starcie masz "muła" i nie chodzi tylko o to, że nie bedziesz go wiecej obciążał, ale np o to, że maks prędkość wychodzi Tobie 26km/h. Powiedz co się stanie jeśli napotkasz podmuch wiatru 30km/h? - albo bedziesz daleko i bedziesz wracał pod wiatr?
Twój błąd to bateria 3S , ktora ma niskie napięcie, bardzo dużą pojemność więc jest ciężka.
Do tego dałeś duże śmigła z małym skokiem, co poprawiło czas lotu, ale ciag/masa i dynamika lotu padły na pysk.
Spróbuj w ecalc zmienic baterię na 4S, mniejszą pojemność i śmigła 11x5,5 np nie mam ecalca odpalonego (jade autobusem) ale w tym kierunku musisz iść
1. Zmien temat wątku edytujac 1 post bo "konfiguracja" moze się tyczyc wszystkiego a taki temat nic nie mowi.
2. Wyszedł Tobie bardzo słaby stosunek ciagu do wagi. Przyjmuje się, że 2 to jest minimum, ty masz 1,8 - skutkiem czego już na starcie masz "muła" i nie chodzi tylko o to, że nie bedziesz go wiecej obciążał, ale np o to, że maks prędkość wychodzi Tobie 26km/h. Powiedz co się stanie jeśli napotkasz podmuch wiatru 30km/h? - albo bedziesz daleko i bedziesz wracał pod wiatr?
Twój błąd to bateria 3S , ktora ma niskie napięcie, bardzo dużą pojemność więc jest ciężka.
Do tego dałeś duże śmigła z małym skokiem, co poprawiło czas lotu, ale ciag/masa i dynamika lotu padły na pysk.
Spróbuj w ecalc zmienic baterię na 4S, mniejszą pojemność i śmigła 11x5,5 np nie mam ecalca odpalonego (jade autobusem) ale w tym kierunku musisz iść
Re: Optymalna sprawność ukladu napedowego,dobór elementów
Faktem jest że silniki są ciut za słabe,do tego co chciałbym osiągnąć,ale jestem juz w ich posiadaniu.
Max co mogę założyc na 4s to smigło 1047 ale i to już przekracza moc silnika,bo e-calc na full baterii pokazuje moc 246W a limit dla tego silnika to 215W
Rozumiem że jest to moc przy max obciążeniu,i cały czas sie tak nie lata.
Silniki to emax mt2216II
Kombinuje z różnymi bateriami i smigłami, esc tez jeszcze nie zakupione,i przy takiej konfiguracji esc 20 A to chyba tez troche za słabe, trzeba by mocniejsze
Wiec tak dla 4s i smigła 1047 wygłąda to tak .
Max co mogę założyc na 4s to smigło 1047 ale i to już przekracza moc silnika,bo e-calc na full baterii pokazuje moc 246W a limit dla tego silnika to 215W
Rozumiem że jest to moc przy max obciążeniu,i cały czas sie tak nie lata.
Silniki to emax mt2216II
Kombinuje z różnymi bateriami i smigłami, esc tez jeszcze nie zakupione,i przy takiej konfiguracji esc 20 A to chyba tez troche za słabe, trzeba by mocniejsze
Wiec tak dla 4s i smigła 1047 wygłąda to tak .
- Załączniki
-
- konfig.jpg (238.27 KiB) Przejrzano 3797 razy
Re: Optymalna sprawność ukladu napedowego,dobór elementów
moc przy której "wisisz" (patrzysz na Silnik@zawis) to 54,63W. (prąd w zawisie razy napięcie w zawisie).dob12 pisze:Rozumiem że jest to moc przy max obciążeniu,i cały czas sie tak nie lata.
ale faktycznie zobacz o ile się poprawiły parametry.
21 min lotu
prędkość max 53km/h
ciąg do wagi 2,7
fakt przekraczasz moc max więc to może być trochę problem - bo myślę, że będzie nie raz kusiło "dać w palnik" i po prostu mieć frajdę.
ale spróbuj jeszcze (może będziesz musiał wpisać ręcznie) rozmiar śmigła 9,4" x 5.0 - to są typowe śmigła używane w Phantomach (9450):
Tabelka silnika:
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1n3MmllDH ... NAVXaW.jpg
wychodzi z tego, że przy 4S i tych śmigłach masz max prąd 11,8A więc moc = 174W - ciekawe jak z innymi parametrami
Re: Optymalna sprawność napedu dla mt2216ll,dobór elementów
Do szybkiej i dynamicznej (jazdy )zabawy mam quada 210.kuczy pisze:fakt przekraczasz moc max więc to może być trochę problem - bo myślę, że będzie nie raz kusiło "dać w palnik" i po prostu mieć frajdę.
Ten ma być raczej do wysokoch lotów i kamery ,ale pewnie mnie też poniesie nie raz ;)
Zrobiłem kalkulację z różnymi pojemnościami dla tych śmigieł.
Najlepiej wychodzi to z 4s 6000mha.
A wygląda to tak.
Tam w e-calcu sa trzy opcje ze stopniem naładowania baterii ,dlatego trzy screany.
Ps .Nie wiem czemu wstawiło tylko jedno zdjęcie
Ostatnio zmieniony poniedziałek 27 sie 2018, 18:00 przez dob12, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Optymalna sprawność napędu dla mt2216ll,dobór elementów
dob12, taki troche bug forum, widać wstawione jedno, ale jak klikniesz na nie to strzałkami możesz przechodzić do kolejnych.
Smart 650W Battery Discharger
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/1038@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/1038@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S
Re: Optymalna sprawność napędu dla mt2216ll,dobór elementów
To nie jest bug forum tylko nieumiejętność obsługi jego mechanizmów. Poprawiłem.
Ten wredny...
Re: Optymalna sprawność napędu dla mt2216ll,dobór elementów
Verid, dzięki! pare razy specjalnie wrzucałem załączniki na zew. hosting aby były widoczne od razu.
Smart 650W Battery Discharger
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/1038@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/1038@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S
Re: Optymalna sprawność napędu dla mt2216ll,dobór elementów
Dzięki panowie za poprawienie
Re: Optymalna sprawność napędu dla mt2216ll,dobór elementów
Jak już załadujecie wszystkie fotki to klikajcie przycisk "Wstaw w tekst" wybierając fotki z rozwijanej listy i nazwa pliku sama wskoczy w tekst w tagach attachment. Wtedy ustawiacie gdzie macie fantazję i voila.
Ten wredny...
Re: Optymalna sprawność napędu dla mt2216ll,dobór elementów
dob12, No i jak ci się podoba?
19min lotu
ciąg/masa: 2,3
54 km/h
z mocą nie wchodzisz na czerwone pole więc myślę, że silniki się nie spalą.
19min lotu
ciąg/masa: 2,3
54 km/h
z mocą nie wchodzisz na czerwone pole więc myślę, że silniki się nie spalą.
Re: Optymalna sprawność napędu dla mt2216ll,dobór elementów
Dzieki Verid
Tak Kuczy
na tych śmigłach zdecydowanie lepsze osiągi i 20A w esc zupełnie wystarczy.
Myslę ze pozostane przy takim zestawieniu,choć na razie jeszcze do końca nie wiem jak będzie z silnikami, bo chinczyk mi przysłał stary model mt2216 a nie mt2216 II o otworzyłem spór o zwrot kasy
i zobaczymy jak sie sytuacja rozwinie,
Dzięki za dobrą radę.
A swoją droga to szkoda że nie miałem tego ecalca wczesniej,
Jak to ładnie wychodzi na 3s6000 i silnikach synnysky 2216 880kv
Tak Kuczy
na tych śmigłach zdecydowanie lepsze osiągi i 20A w esc zupełnie wystarczy.
Myslę ze pozostane przy takim zestawieniu,choć na razie jeszcze do końca nie wiem jak będzie z silnikami, bo chinczyk mi przysłał stary model mt2216 a nie mt2216 II o otworzyłem spór o zwrot kasy
i zobaczymy jak sie sytuacja rozwinie,
Dzięki za dobrą radę.
A swoją droga to szkoda że nie miałem tego ecalca wczesniej,
Jak to ładnie wychodzi na 3s6000 i silnikach synnysky 2216 880kv