Umieram...

Tu można uprawiać dyskutanctwo ;-)

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Re: Umieram...

Post autor: Rurek »

Verid pisze:
Rurek pisze: ale żeby nie było tak kolorowo to klima mi w aucie niedomaga i nie wiem co jest grane
Sprawdź bezpiecznik od klimy - mój niedawno zaśniedział i zaczął się grzać w wyniku czego gniazdo w którym siedział nie zwierało i klima się wyłączała. Rano, gdy było chłodniej i jazda bez korków to było wszystko cacy ale na powrocie do domu, tkwiąc w korku na słońcu pod maską robił się kocioł i klima się odmeldowywała. Papierek ścierny, 5 minut roboty i wszystko hula jak należy.
Tyle że zapomniałem dodać - klima od czasu do czasu z powrotem się załącza, do tej pory nie znalazłem zależności od czego zależy te ponowne załączenie. Czasem po 5 minutach, czasem po 10ciu, czasem w ogóle (np dzisiaj na końcówce powrotu do domu ostatnie 10km jechałem w termoobiegu ;-) )
Aa i nie dodałem - może kto miał do czynienia - suzuki swift 2006.
Bezpiecznik (o ile znajdę taki ;-) ) sprawdzę ten trop na wszelki wypadek...
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Awatar użytkownika
jelcyn
Posty: 3417
Rejestracja: niedziela 23 sty 2011, 16:56
Lokalizacja: B-stok

Re: Umieram...

Post autor: jelcyn »

A jak lecisz w trasie dłuższy czas to ciągle działa aż do jakieś postoju np. na czerwonym świetle?
v1ck
Posty: 168
Rejestracja: poniedziałek 03 lis 2014, 13:36
Lokalizacja: Toruń

Re: Umieram...

Post autor: v1ck »

może Ci wentylator od klimy padł i jak temperatura rośnie to się sprężarka wyłacza ;)?
Awatar użytkownika
jelcyn
Posty: 3417
Rejestracja: niedziela 23 sty 2011, 16:56
Lokalizacja: B-stok

Re: Umieram...

Post autor: jelcyn »

v1ck pisze:może Ci wentylator od klimy padł i jak temperatura rośnie to się sprężarka wyłacza ;)?
Bym na to obstawiał, ale było sprawdzane w a/c serwisie a oni powinni od razu to wychwycić. Po za tym Rurek pisał że wiatrak chodzi non-stop więc czytać dokładnie trzeba. Pisał też że temp silnika przekracza normę przez większość czasu i nad tym się trzeba zastanowić. Stąd moje pytanie z poprzedniego posta. Rurek nie głupi człowiek.
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Re: Umieram...

Post autor: Rurek »

jelcyn pisze:A jak lecisz w trasie dłuższy czas to ciągle działa aż do jakieś postoju np. na czerwonym świetle?
Niestety nie ma takiej zależności, nie mogę jej znaleźć - miałem właśnie nadzieję że to nie wyrabia wiatrak i na postoju jest za ciepło a jak ruszę to wicher ogólny wspomaga ;-) ale to nie to. Czasem z powrotem się załącza właśnie stojąc na światłach :-)
jelcyn pisze:Po za tym Rurek pisał że wiatrak chodzi non-stop więc czytać dokładnie trzeba. Pisał też że temp silnika przekracza normę przez większość czasu i nad tym się trzeba zastanowić.
Nie nie, temp jest przekroczona jak pocisnę np przez 5-10km z prędkością >100... no i drugi warunek - musi być temp zewn >30... chociaż... jak wracałem ze zlotu w Skoczowie (było ok20st) to po jeździe 130kmh po 10 minutach temp wzrosła... wystarczy że odpuściłem poniżej 100 i temp wraca do nominału.
A inna sprawa że wiatrak (elektryczny na chłodnicy, ten od układu chłodzenia, nie od klimy) chodzi praktycznie nonstop w warunkach >20st.

I teraz kolejny test :-) Przed chwilą zrobiłem te samą trasę którą robiłem w największym dzisiaj upale o 14 i mi sie klima 5 razy załączała wyłaczała z finiszem w ukropie ;-) to teraz pociskałem >100 i caąłą trasę klima chodziła jak złoto :-) tyle że jest 5st chłodniej niż o 14stej....zamiast 36 mam 31 na termometrze samochodowym.
(z tym termometrem tez niezła ściema - pokazuje chyba temp w komorze silnika :roll: bo przed jazdą teraz było 27 a po 5km robi się 31...)
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Awatar użytkownika
marekj
Posty: 791
Rejestracja: środa 07 sie 2013, 20:31
Lokalizacja: Bestwinka

Re: Umieram...

Post autor: marekj »

Ciekawe jaki jest wpływ wysokich temperatur na osiągi wynalazków typu Sky Surfer 2000? Mniejsza gęstość powietrza, słabsze chłodzenie silnika, brak wiatru co utrudnia start..
Dzisiaj latałem SS2000 przy 35*. Zero problemów. Wiał suchy gorący wiatr 23km/h i było zero termiki. Ogólnie model wytrzymuje te warunki lepiej niż pilot :-D .
Pozdrawiam
Marek
Awatar użytkownika
pawlo
Posty: 505
Rejestracja: czwartek 03 mar 2011, 21:07
Lokalizacja: Olszewnica St.

Re: Umieram...

Post autor: pawlo »

W zeszły piątek zjechałem z Cro, obecny prawie cały tydzień spędziłem na dachu przy antenkach (poprawiałem opaleniznę) a teraz piątunio, chłodny Obrazek czego i wam moi drodzy życzę ;-) .
fx 79, S-800, Vega, Ursus, pix , ostatnio Fimi x8
i kilka wynalazków ...
myślę że już starczy
Awatar użytkownika
jelcyn
Posty: 3417
Rejestracja: niedziela 23 sty 2011, 16:56
Lokalizacja: B-stok

Re: Umieram...

Post autor: jelcyn »

Rurku, temp silnika ma być ~90 stopni, niezależnie od warunków. Reguluje to termostat i wiatrak. Do 40 stopni otoczenia musi wszystko wyrabiać i nie pozwalać na jej przekraczanie, nawet z a/c. Jeśli jest przekraczana często to trzeba ustalić dlaczego. Jeśli jest OK to spróbuj upuścić ~70g z układu a/c. Może być przepełniony - objawy się zgadzają. Tylko nie pasuje to przekraczanie normy temp silnika.
Awatar użytkownika
markac
Posty: 1506
Rejestracja: poniedziałek 27 gru 2010, 21:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Umieram...

Post autor: markac »

Statystyki TOP wg termometru:
32,4 st w domu
65,8 na zewnątrz

Aktualna temp. przy otwartym oknie 31,4.
Awatar użytkownika
Baqsthc
Posty: 1076
Rejestracja: poniedziałek 02 wrz 2013, 21:12
Lokalizacja: Legnica

Re: Umieram...

Post autor: Baqsthc »

pawlo pisze:W zeszły piątek zjechałem z Cro, obecny prawie cały tydzień spędziłem na dachu przy antenkach (poprawiałem opaleniznę) a teraz piątunio, chłodny Obrazek czego i wam moi drodzy życzę ;-) .
Podoba mi się ten kufel :D
Awatar użytkownika
RW
Posty: 1420
Rejestracja: czwartek 13 lut 2014, 00:09
Lokalizacja: LUBOŃ CITY, MATZ/MCTR EPKS, BSP_WOJTYNIAK

Re: Umieram...

Post autor: RW »

Kopter w Loiter na kilku metrach i cieszysz się chłodną bryzą przez kilkanaście minut :mrgreen:
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Re: Umieram...

Post autor: Rurek »

jelcyn pisze:Reguluje to termostat i wiatrak.
I obstawiam to pierwsze , napisałem na początku :-) że się nie otwiera do końca....
"Za" przemawiają dwa tematy -1) ciągle chodzący wiatrak i 2) przegrzewanie jak się daje w pizdeczkę.
I moja teoria z wyłączającą się klimą jakos wtedy trzyma się kupy... jest czujnik (z układu klimy) na bloku chłodnicy który wykrywa że jest za ciepło (mimo że to nie w układzie klimy jest przeciążenie) i wyłącza klimę na wszelki wypadek. Aż się chłodnica schłodzi - a to jest dość losowy temat - raz na postoju (bo wiatrak dał radę) innym razem w czasie jazdy - bo naturalny wicher...
jelcyn pisze:eśli jest OK to spróbuj upuścić ~70g z układu a/c. Może być przepełniony
Odpada- sprawdzone przez klimatologów ;-)
Baqsthc pisze: Podoba mi się ten kufel :D
Mi też :-) Właśnie sprawdzam jak po 20stu latach smakuje EB ;-)
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
kocel
Posty: 42
Rejestracja: wtorek 23 gru 2014, 14:05
Lokalizacja: Warszawa-Jędrzejów

Re: Umieram...

Post autor: kocel »

Termostat albo kończąca się uszczelka pod głowicą
Awatar użytkownika
miś
Posty: 9242
Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Lokalizacja: Bytom

Re: Umieram...

Post autor: miś »

Baqsthc pisze:Podoba mi się ten kufel :D
Z identycznego dziś sączyłem zimne piwko :-)
Rurek pisze:I obstawiam to pierwsze
(termostat). No to go wymień. Majątku nie kosztuje. Drugi typ w kolejności to pompa wody od układu chłodzenia. Efekt będzie ten sam. Silnik się przegrzewa, elektronika wyłącza klimę aby uratować silnik przed zagotowaniem. A trzeci typ, to zapier...ona chłodnica (albo wewnątrz, albo nabity syf na zewnątrz, i powietrze nie przepływa przez lamelki).
Pzdr. -----MIŚ-----
Awatar użytkownika
jelcyn
Posty: 3417
Rejestracja: niedziela 23 sty 2011, 16:56
Lokalizacja: B-stok

Re: Umieram...

Post autor: jelcyn »

Jeśli będzie winny termostat lub pompa wody to chłodnica nie będzie gorąca, a jeśli chłodnica zapchana od strony powietrznej to będzie gorąca.
ODPOWIEDZ