czy ktoś może mi powiedzieć czy COMPAS w NAVI nie głupieje z tym nowym softem
chce użyć centerplatu pod + i latać w X co sie wiaze ze zmiana orientacji (ta czerwona krecha)
w zwiazku z tym nie wiem czy compas nie glupieje i nie podaje blednie kieunku lotu
na czym polega kalibracja?
czy ten czujnik (compas) musi byc zawsze jakos konkretnie w stosunku do ramy umieszczony
czy nawet jak jest pod kątem to ja mu zadaje kierunki co i jak..
tak to bym se wydedukowal..
nie wiem czy holger to przewidzial bo np loopingu nie przewidzial chyba ze zmiana na x z +
Oj, Mag ma być zorientowany tak jak pozostałe graty na ramie (inaczej sie chyba nie da). Kalibruje się względem osi maga, więc jak całe graty mamy umocowane na styl + to robimy to tak jak na filmie od dojczów. Jak graty są na zamocowane na ramie na styl X, to niestety potrzebny sznurek do dwóch ramion, aby pokręcić całością względem osi FC
Co jeszcze nie jest jasne ?
teraz jeszcze tylko pytanko do guru
jesli graty mam na + a w nowym sofcie zmienilem se krechą orientacje na X
to czy przypadkiem te Navi sie nie pogryzie z FC o kierunki lotu.. choc mysle ze DrHolger pomyslal o tym
Ja tam nie wiem co dojcze pomieszali, ale zostawiłbym te krechę pionowo w górę, potem skalibrował maga tak jak rama jest zbudowana, i tak żeby owa "góra" z filmu była przodem FC, a potem przekręciłbym tak jak mi się podoba. Wynalazek krechy, to najnowszy soft, a mag ma soft niezmieniony od dość dawna, więc można się domyślić że kalibrację trza robić w natywnym trybie mag'a, a po jej wykonaniu można se krechę postawić wedle upodobania, i powinno działać. Tylko nie bijcie jeśli tak nie jest, bo to moja logika i teoria nie podparta praktyką (kto wie co dojczom do łba przyjdzie).
Wydaje mi się że jak skierujesz przód na północ to COMPASSHEADING powinien pokazać 0. Znaczy to że magnetometr dobrze widzi kierunki świata. A zależności GYROHEADING I COMPASSHEADING nie znam.