Potrzebna rada doświadczonego modelarza - P51 + KK 2.0
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Potrzebna rada doświadczonego modelarza - P51 + KK 2.0
Witajcie,
Kilka 2-3 lata temu zakupiłem Mustanga P51 z HobbyKing. Ostatnio postanowiłem go odświerzyć i oblatac.
Dałem większą baterię i zamontowałem ją w specialnie stworzonym wycięciu (bliżej CG).
Dodałem KK 2.0 dla stabilizacji i ułatwienia pierwszych lotów.
Motor i śmigło standard.
Masa 720gr, CG ok 4cm od początku natarcia skrzydła.
W zeszłą sobotę odbyłem pierwszy lot. Bałem się że standardowy napęd nie pociągnie. Startowałem z ręki, starałem sie pod wiatr, ale wyszło raczej wiatr z lewej strony.
Wystartowałem ze styablizizacją (na max.) ale BEZ autolevel'u.
Nagranie z lotu: https://www.youtube.com/watch?v=1N7nx-S ... =autoshare
Samolot już posklejany (gotowanie, hot glue, CA i wykałaczki). Wybadałem co mogło być przyczyną i chyba ją znam. Ja w zasadzie zareagowałem dopiero w ostatniej fazie lotu, wcześniej był pełny gaz + stabilizacja i wiatr z lewej. Jak widac wiatr przchylił na prawa a kontra była za mocna i poszedł na złamanie karku...
Czy możecie mi powiedzieć co wg was było nie tak oraz co i jak mam zmienić przed następnym lotem (startować na max gaz, co ze stabilizacja i autolevelem), aby było więcej FUN'u :)
Kilka 2-3 lata temu zakupiłem Mustanga P51 z HobbyKing. Ostatnio postanowiłem go odświerzyć i oblatac.
Dałem większą baterię i zamontowałem ją w specialnie stworzonym wycięciu (bliżej CG).
Dodałem KK 2.0 dla stabilizacji i ułatwienia pierwszych lotów.
Motor i śmigło standard.
Masa 720gr, CG ok 4cm od początku natarcia skrzydła.
W zeszłą sobotę odbyłem pierwszy lot. Bałem się że standardowy napęd nie pociągnie. Startowałem z ręki, starałem sie pod wiatr, ale wyszło raczej wiatr z lewej strony.
Wystartowałem ze styablizizacją (na max.) ale BEZ autolevel'u.
Nagranie z lotu: https://www.youtube.com/watch?v=1N7nx-S ... =autoshare
Samolot już posklejany (gotowanie, hot glue, CA i wykałaczki). Wybadałem co mogło być przyczyną i chyba ją znam. Ja w zasadzie zareagowałem dopiero w ostatniej fazie lotu, wcześniej był pełny gaz + stabilizacja i wiatr z lewej. Jak widac wiatr przchylił na prawa a kontra była za mocna i poszedł na złamanie karku...
Czy możecie mi powiedzieć co wg was było nie tak oraz co i jak mam zmienić przed następnym lotem (startować na max gaz, co ze stabilizacja i autolevelem), aby było więcej FUN'u :)
a powiedz gdzie chciales ladowac ? nawet gdyby oblot sie udal to ja tam nie widze miejsca na normalne ladowanie ... na podejscie musisz miec miejsce
i jeszcze jedno ... zanim naszpikujesz model cala masa elektroniki oblatac go trzeba w manualu ... bo teraz to mozna sobie pogdybac czy spadl przez Twoj blad czy zle ustawienia elektroniki
i jeszcze jedno ... zanim naszpikujesz model cala masa elektroniki oblatac go trzeba w manualu ... bo teraz to mozna sobie pogdybac czy spadl przez Twoj blad czy zle ustawienia elektroniki
AutoQuad Team
Stabilizacje mam tj pisalem dla ulatwienia lotu, startu i ladowania. Do tego aby zminimalizowac wiatr. Ale o tym moze z kims kto ma doswiadczenie.
Revers na lotkach mam (ustawiony w kk 2.0).
Bluu ladowanie zaplanowalwm w wyschnietej trawie (czyli generalnie tam gdzie spadl)
Blad wg mnie to start przy bocznym wietrze a przede wszystkim kk 2.0 mialo zle ustawienie kierunkow (strzalka forward ok, ale zamontowalem od gory w kabinie a nie od brzucha) zmiana trybu z forward na aft zalatwilo sprawe)
Czy jest ktos z doswiadczeniem kk 2.0 w samolotach? Starowac na manualu, stab czy stab + autolevel?
Czy 720gr przy standardowym motorze i smigle bedzie ok?
Czy cg ok 27.5cm od poczatku samolotu jest ok? (Mam przesuniete mocowanie smigla o ok 1cm w kierunku cg)
Revers na lotkach mam (ustawiony w kk 2.0).
Bluu ladowanie zaplanowalwm w wyschnietej trawie (czyli generalnie tam gdzie spadl)
Blad wg mnie to start przy bocznym wietrze a przede wszystkim kk 2.0 mialo zle ustawienie kierunkow (strzalka forward ok, ale zamontowalem od gory w kabinie a nie od brzucha) zmiana trybu z forward na aft zalatwilo sprawe)
Czy jest ktos z doswiadczeniem kk 2.0 w samolotach? Starowac na manualu, stab czy stab + autolevel?
Czy 720gr przy standardowym motorze i smigle bedzie ok?
Czy cg ok 27.5cm od poczatku samolotu jest ok? (Mam przesuniete mocowanie smigla o ok 1cm w kierunku cg)
-
- Posty: 20
- Rejestracja: czwartek 28 kwie 2011, 18:19
- Lokalizacja: Kielce
A ja tutaj wespre kolege bo sporo latalem z kk 2.0 z openaero2 i musze przyznac ,ze w trybie stab bardzo fajnie sobie radzi z podmuchami wiatru. Mi latanie w stab daje wieksza frajde z latania, w wietrzne dni praktycznie lata sie jakby bylo bezwietrznie no i model zachowuje sie w locie bardziej "scale" :) Tak jak mowil Roman sprawdz rewersy. Startuje sie zawsze w trybie off dopiero po nabraniu wysokosci zalaczasz stab.
O auto-level sie nie wypowiadam bo nie moglem ustawic tego ustrojstwa, zamiast jak mowi nazwa poziomowac model - "zamraza" go w danej pozycji. To chyba sluzy do nauki latania 3D.
O auto-level sie nie wypowiadam bo nie moglem ustawic tego ustrojstwa, zamiast jak mowi nazwa poziomowac model - "zamraza" go w danej pozycji. To chyba sluzy do nauki latania 3D.
Po co ma sprawdzać , jeśli pisze że miała płytkę odwrotnie ale zgodnie z kierunkiem to mu sie revers na wysokosci zrobił
Fajne takie ustrojstwa dla osób które lubią bajery lub mają kłopoty z lataniem , tylko w ten sposób oprócz lansu innych umiejętności nie zdobędzie . Dobra już nie przeszkadazam w temacie dla dOświadczonych
Fajne takie ustrojstwa dla osób które lubią bajery lub mają kłopoty z lataniem , tylko w ten sposób oprócz lansu innych umiejętności nie zdobędzie . Dobra już nie przeszkadazam w temacie dla dOświadczonych
I tak skończysz na LawMate
Dzieki za uwagi. Widze ze w PL old school rzadzi ;) Troche mojej winy bo w temacie moglem napisac ze to dla kk 2.0 i openareo2...
Model posklejany i beda kolejne proby.
Tyle samo startow co ladowan dla was!
Ps.
Roman prosze sie nie nabijac :) Pamietaj ze kiedys do obslugi auta trzeba bylo nie lada umiejetnosci I sztabu fachowcow a dzis moja mama sama odpala i prowadzi. Ulatwienia sa dla ludzi, a dOswiadczeni zawsze moga na full manualu...
Ja jestem tzw IT wiec lubie ulatwienia, bajery, elektronike i automatyzacje...
Model posklejany i beda kolejne proby.
Tyle samo startow co ladowan dla was!
Ps.
Roman prosze sie nie nabijac :) Pamietaj ze kiedys do obslugi auta trzeba bylo nie lada umiejetnosci I sztabu fachowcow a dzis moja mama sama odpala i prowadzi. Ulatwienia sa dla ludzi, a dOswiadczeni zawsze moga na full manualu...
Ja jestem tzw IT wiec lubie ulatwienia, bajery, elektronike i automatyzacje...
ja się nie nabijam , tylko droga zaczynająca się od montowania wodotrysków w tak małym modelu nie nauczy cie prawidłowych podstaw . Jeśli to jest twój pierwszy model to trochę podłożyłeś sobie belkę pod nogi , jest on łatwy do latania ale potrzebujesz kawałek utwardzonej powierzchni na którą wypadało by ucelować z lądowaniem . Jest też opcja lądowania na trawie bez podwozia , ale jest wiele innych modeli które na początek będą zdecydowanie łatwiejsze i bardziej odporne ze względu na śmigło pchające.
I tak skończysz na LawMate
Hubert nie przesadzajhipek pisze:Ale panowie ten mustang az sie prosi o stabilizacje
Przegrzebałem swoje zasoby i znalazłem filmik z mustangiem i nadal uważam że wodotryski to tylko w celach naukowych już po zakończeniu nauki latania , przecież to odbiera wszelką przyjemność z tradycyjnego latania .
I tak skończysz na LawMate