Drive Calculator - jak interpretować wyniki?
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Drive Calculator - jak interpretować wyniki?
Cześć,
próbuję dobrać śmigła do mojej małej HEXy, zdefiniowałem w bazie odpowiedni silnik i próbuję znaleźć cześć wspólną między odpowiednimi wynikami a śmigłami (prawe/lewe) dostępnymi na rynku.
Wyszło mi, że najlepsze będę APC 5,5x4,5, ale prąd wyliczany przez DriveCalc równa się maksymalnemu chwilowemu dla tego silnika (13A).
Jak to interpretować? Czy to oznacza, że taki prąd będzie generowany przy throtle 100%? Jezli tak to myslę, ze spoko - rzadko używam gazu na maksa...
Czy jest sens pakować się w takie dociążenie silnika?
J
próbuję dobrać śmigła do mojej małej HEXy, zdefiniowałem w bazie odpowiedni silnik i próbuję znaleźć cześć wspólną między odpowiednimi wynikami a śmigłami (prawe/lewe) dostępnymi na rynku.
Wyszło mi, że najlepsze będę APC 5,5x4,5, ale prąd wyliczany przez DriveCalc równa się maksymalnemu chwilowemu dla tego silnika (13A).
Jak to interpretować? Czy to oznacza, że taki prąd będzie generowany przy throtle 100%? Jezli tak to myslę, ze spoko - rzadko używam gazu na maksa...
Czy jest sens pakować się w takie dociążenie silnika?
J
-
- Posty: 1867
- Rejestracja: poniedziałek 12 lip 2010, 11:51
- Lokalizacja: Kraków
Re: Drive Calculator - jak interpretować wyniki?
Moim zdaniem nic nie zastapi wlasnych testow na hamowni.jawor pisze:Cześć,
próbuję dobrać śmigła do mojej małej HEXy...
Watomierz, waga, kilka listewek i godzina roboty.
Pomierzysz sobie realne wartosci a nie teoretyczne...
q
Jak chodzi o silniki ROBBE, to spróbuj ich programu :
http://www.cms.robbe.de/akf/v10de/profifinder.php
U góry zaznacz kryteria, ustaw je i otrzymasz wyniki w tabeli.
http://www.cms.robbe.de/akf/v10de/profifinder.php
U góry zaznacz kryteria, ustaw je i otrzymasz wyniki w tabeli.
Dlatego żeby się przekonać co jest najlepsze (silnik, śmigła) i żeby znaleźć złoty środek zakupiłem dziś silniki i śmigła 5,6,7,8 cali i dwu i trójłopatowe i będę sobie na spokojnie zakładał na piastę po kolei śmigiełka i mierzył czas zawisu ze stoperem w ręku... Test może trochę kosztowny ale jak się nie przekonam na swojej skórze (portfelu) to nie będę wiedział jakie śmigła i jakie silnikidiem pisze:Tak, ale pomiedzy 6" a 5" jest duża różnica obrotów by uzyskać ten sam ciąg.
Haa! A co z "wariacjami" typu różny skok łopaty i kv silnika ?? ;) 3mam kciuki i mam nadzieję, że podzielisz się wnioskami z tego ćwiczenia.mikun pisze:Dlatego żeby się przekonać co jest najlepsze (silnik, śmigła) i żeby znaleźć złoty środek zakupiłem dziś silniki i śmigła 5,6,7,8 cali i dwu i trójłopatowe
J
Jawor wcześniej latałem na śmigłach z hobbyCity 5x3 powiem krótko masakra musiałem to wyważać i mała sprawność na smigłach 6x3 duzo lepszy ciąg ale nie dało się latać bardzo słabe w powietrzu się urywały łopatki nie mówiąć już o wywazeniu koszmar
dopiero oczy mi otwarły na tych APC 6x4,5 latanie miód bardzo dobre przyspieszenie
zero wibracji polecam
dopiero oczy mi otwarły na tych APC 6x4,5 latanie miód bardzo dobre przyspieszenie
zero wibracji polecam
Pozdrawiam, Andrzej http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=1441
Penguin 1720 Pixim 690,Diversity 900-2,5 GHz byJR65,Antena śledząca,Autopilot by Zbig, gogle Z800 ES Mordeczka2 Thomas 433MHz, BATMAN Y6 by JR65, SKŁADANY QUAD PANTHER NAZA V2, usługi CNC
Penguin 1720 Pixim 690,Diversity 900-2,5 GHz byJR65,Antena śledząca,Autopilot by Zbig, gogle Z800 ES Mordeczka2 Thomas 433MHz, BATMAN Y6 by JR65, SKŁADANY QUAD PANTHER NAZA V2, usługi CNC