Drive Calculator - jak interpretować wyniki?

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
jawor
Posty: 428
Rejestracja: poniedziałek 12 lip 2010, 12:28
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Drive Calculator - jak interpretować wyniki?

Post autor: jawor »

Cześć,

próbuję dobrać śmigła do mojej małej HEXy, zdefiniowałem w bazie odpowiedni silnik i próbuję znaleźć cześć wspólną między odpowiednimi wynikami a śmigłami (prawe/lewe) dostępnymi na rynku.

Wyszło mi, że najlepsze będę APC 5,5x4,5, ale prąd wyliczany przez DriveCalc równa się maksymalnemu chwilowemu dla tego silnika (13A).

Obrazek

Jak to interpretować? Czy to oznacza, że taki prąd będzie generowany przy throtle 100%? Jezli tak to myslę, ze spoko - rzadko używam gazu na maksa...
Czy jest sens pakować się w takie dociążenie silnika?

J
Awatar użytkownika
diem
Posty: 5825
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 02:25
Lokalizacja: Radzionków

Post autor: diem »

Wylicz sobie ile będzie w zawisie brało, przy mniejszym obciążeniu. Musisz to zrobić calkiem dla śmigła, kiedyś podawałem przepis jak to sprawdzić.
pozdrawiam
Michał
Jakub Jewuła
Posty: 1867
Rejestracja: poniedziałek 12 lip 2010, 11:51
Lokalizacja: Kraków

Re: Drive Calculator - jak interpretować wyniki?

Post autor: Jakub Jewuła »

jawor pisze:Cześć,
próbuję dobrać śmigła do mojej małej HEXy...
Moim zdaniem nic nie zastapi wlasnych testow na hamowni.
Watomierz, waga, kilka listewek i godzina roboty.

Pomierzysz sobie realne wartosci a nie teoretyczne...

q
Awatar użytkownika
jawor
Posty: 428
Rejestracja: poniedziałek 12 lip 2010, 12:28
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: jawor »

diem pisze:Wylicz sobie ile będzie w zawisie brało, przy mniejszym obciążeniu. Musisz to zrobić calkiem dla śmigła, kiedyś podawałem przepis jak to sprawdzić.
Sprawdzić (trzeba juz posiadać takowe śmigła) czy może da się to jakoś symulować na DriveCalc?
Awatar użytkownika
Henryk_s
Posty: 561
Rejestracja: środa 03 lut 2010, 10:57
Lokalizacja: Świętochlowice

Post autor: Henryk_s »

Jak chodzi o silniki ROBBE, to spróbuj ich programu :
http://www.cms.robbe.de/akf/v10de/profifinder.php

U góry zaznacz kryteria, ustaw je i otrzymasz wyniki w tabeli.
Awatar użytkownika
jawor
Posty: 428
Rejestracja: poniedziałek 12 lip 2010, 12:28
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: jawor »

Henryk_s pisze:U góry zaznacz kryteria, ustaw je i otrzymasz wyniki w tabeli.
Dzięki! No to jestem krok bliżej ;) Wyszło, ze mogę użyć: GWS_HD 5x4.3, lub APC_C_2 6x3, niestety na liście nie ma moich "faworytów" APC 5,5x4,5 ;(

J
Awatar użytkownika
diem
Posty: 5825
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 02:25
Lokalizacja: Radzionków

Post autor: diem »

No powinienes skupić się na jak najmniejszym skoku. Te maluchy mają strasznie duży strumień zaśmigłowy.
pozdrawiam
Michał
Awatar użytkownika
jawor
Posty: 428
Rejestracja: poniedziałek 12 lip 2010, 12:28
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: jawor »

diem pisze:No powinienes skupić się na jak najmniejszym skoku. Te maluchy mają strasznie duży strumień zaśmigłowy.
JR w swoim maluchu lata na APC 6x4,5 (takie samo kv silników) i jest zadowolony...
Awatar użytkownika
diem
Posty: 5825
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 02:25
Lokalizacja: Radzionków

Post autor: diem »

Tak, ale pomiedzy 6" a 5" jest duża różnica obrotów by uzyskać ten sam ciąg.
pozdrawiam
Michał
Awatar użytkownika
mikun
Posty: 2540
Rejestracja: środa 26 maja 2010, 21:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mikun »

diem pisze:Tak, ale pomiedzy 6" a 5" jest duża różnica obrotów by uzyskać ten sam ciąg.
Dlatego żeby się przekonać co jest najlepsze (silnik, śmigła) i żeby znaleźć złoty środek zakupiłem dziś silniki i śmigła 5,6,7,8 cali i dwu i trójłopatowe i będę sobie na spokojnie zakładał na piastę po kolei śmigiełka i mierzył czas zawisu ze stoperem w ręku... Test może trochę kosztowny ale jak się nie przekonam na swojej skórze (portfelu) to nie będę wiedział jakie śmigła i jakie silniki :-)
Awatar użytkownika
jawor
Posty: 428
Rejestracja: poniedziałek 12 lip 2010, 12:28
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: jawor »

mikun pisze:Dlatego żeby się przekonać co jest najlepsze (silnik, śmigła) i żeby znaleźć złoty środek zakupiłem dziś silniki i śmigła 5,6,7,8 cali i dwu i trójłopatowe
Haa! A co z "wariacjami" typu różny skok łopaty i kv silnika ?? ;) 3mam kciuki i mam nadzieję, że podzielisz się wnioskami z tego ćwiczenia.

J
Awatar użytkownika
JR65
Posty: 1690
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 12:23
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Post autor: JR65 »

Jawor wcześniej latałem na śmigłach z hobbyCity 5x3 powiem krótko masakra musiałem to wyważać i mała sprawność na smigłach 6x3 duzo lepszy ciąg ale nie dało się latać bardzo słabe w powietrzu się urywały łopatki nie mówiąć już o wywazeniu koszmar

dopiero oczy mi otwarły na tych APC 6x4,5 latanie miód bardzo dobre przyspieszenie
zero wibracji polecam :-D
Pozdrawiam, Andrzej http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=1441
Penguin 1720 Pixim 690,Diversity 900-2,5 GHz byJR65,Antena śledząca,Autopilot by Zbig, gogle Z800 ES Mordeczka2 Thomas 433MHz, BATMAN Y6 by JR65, SKŁADANY QUAD PANTHER NAZA V2, usługi CNC
Awatar użytkownika
mikun
Posty: 2540
Rejestracja: środa 26 maja 2010, 21:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mikun »

Jawor brałem co było i co miało lewe i prawe obroty :-) i było od ręki... ja skok śmigła już nie przesmradzałem :-) wybiorę to co będzie mi najdłużej utrzymywać miniquadzika w powietrzu.

JR65 a jakie masz silniczki do tych APC 6x4.5 ? Chyba że masz gdzieś na forum opis Twojego szkraba ? :-)
ODPOWIEDZ