Przegrzewanie silnikow
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Przegrzewanie silnikow
Mam silniki roxy 2827-34 latajace na 4S. Na poczatku lataly w hexie ale ostatnio przerobilem ja na skladanego quada. Kierowaniem zajmuje sie Naza z Gps. Od samego poczatku mialem dziwne utraty wysokosci a nawet 2krety. O ile w hexie ramiona byly alu o w quadzie zalozylem wegiel.Wczoraj znow quad wyladowal mi na ziemi mimo max ciagu. Gdy podszedlem do niego silniki nie daly sie dotknac. Czy przegrzewanie sie silnikow moze spowodowac spadanie kopterow? Czy te silniczki na 4s i smiglach 10x4,5az tak sie grzeja?
Przegrzewasz je.
W zależności od strony, podają rożne wartości zasilania i śmigieł, więc nie będę tego nawet cytował.
Niektóre strony podają maks. 3S, inne 4S...
- edit -
http://www.robbe.de/roxxy-bl-outrunner-2827-34.html
Za duże zasilanie dajesz.
W zależności od strony, podają rożne wartości zasilania i śmigieł, więc nie będę tego nawet cytował.
Niektóre strony podają maks. 3S, inne 4S...
- edit -
http://www.robbe.de/roxxy-bl-outrunner-2827-34.html
Za duże zasilanie dajesz.
Ostatnio zmieniony środa 23 kwie 2014, 09:20 przez markac, łącznie zmieniany 1 raz.
Wg. specyfikacji są one do 3S i na śmigle 10x4,7 osiągają już swoje szczytowe 110W.
Więc nie ma się co dziwić że się przegrzewają.
W hexie pewnie pracowały z mniejszym obciążeniem i dlatego dało się latać.
Edit. Pisaliśmy w jednym czasie.
Podejrzane, że na niektórych stronach podają to samo śmigło do 3S i 4S
Więc nie ma się co dziwić że się przegrzewają.
W hexie pewnie pracowały z mniejszym obciążeniem i dlatego dało się latać.
Edit. Pisaliśmy w jednym czasie.
Podejrzane, że na niektórych stronach podają to samo śmigło do 3S i 4S
Pozdrawiam Sławek
... jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Jeszcze nikt nie zderzył się z niebem...
... jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Jeszcze nikt nie zderzył się z niebem...
Należy mieć też na uwadze, że magnesy neodymowe w temperaturze powyżej 300*C tracą gwałtownie właściwości magnetyczne (tzw. temperatura Curie) - przy czym dotyczy to magnesów wysokiej klasy. Ja kiedyś z ciekawości podgrzałem magnes neodymowy (taki okrągły w kształcie baterii CR2025) do sporo niższej temperatury (80-100*C) i też po eksperymencie już nie przyciągał z taką siłą jak wcześniej (wynika to bezpośrednio z jakości magnesów - w silnikach modelarskich jest z tym bardzo różnie).
Generalnie należy liczyć się z tym, że raz przegrzany silnik nie będzie już miał takiej mocy jak przed przegrzaniem właśnie ze względu na częściową utratę właściwości magnetycznych magnesów...
Generalnie należy liczyć się z tym, że raz przegrzany silnik nie będzie już miał takiej mocy jak przed przegrzaniem właśnie ze względu na częściową utratę właściwości magnetycznych magnesów...
Moje DRONY: Y6 copter, ST-330 glider, bezzałogowy helikopterek meteorologiczny "Putas"