FPVraptor EX TW-757-II
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
FPVraptor EX TW-757-II
Witam.Zakupiłem Raptora EX rozpiętość 2000mm i mam z nim wielki problem , lata jak cegła:)
Posiada silnik 2815/1400KV przy masie startowej 1300g uważam że powinien śmigać ,w zakrętach ma tendencje do opadania na skrzydło.Jestem początkującym modelarzem do tej pory latałem Sky Kingiem o rozpiętości 750mm i radziłem sobie całkiem nieźle,teraz wprawiam sie w naprawie uszkodzeń:))
Czy ktoś mógłby podzielić się swoimi doświadczeniami z Raptorkiem?
Będę ogromnie wdzięczny,pozdrawiam pedro-56.
Posiada silnik 2815/1400KV przy masie startowej 1300g uważam że powinien śmigać ,w zakrętach ma tendencje do opadania na skrzydło.Jestem początkującym modelarzem do tej pory latałem Sky Kingiem o rozpiętości 750mm i radziłem sobie całkiem nieźle,teraz wprawiam sie w naprawie uszkodzeń:))
Czy ktoś mógłby podzielić się swoimi doświadczeniami z Raptorkiem?
Będę ogromnie wdzięczny,pozdrawiam pedro-56.
pedro-56 ZIELONY
Re: FPVraptor EX TW-757-II
Trochę mało danych
Co rozumiesz pod pojęciem "lata jak cegła" ?
- lot silnikowy
- lot szybowcowy
- coś więcej o silniku i śmigle
Co rozumiesz pod pojęciem "lata jak cegła" ?
- lot silnikowy
- lot szybowcowy
- coś więcej o silniku i śmigle
pozdrawiam
Ben
Ben
Re: FPVraptor EX TW-757-II
pedro-56 - jak do tej pory latałeś mikrusem 75cm rozpiętości a teraz wsiadłeś na dwa metry to nie ma przebacz, będzie ci się wydawało że latasz cegłą albo workiem ziemniaków.
Tu nie ma szarpania za drągi z natychmiastową reakcją ze strony modelu - to tak na dobry początek.
I oczywiście dołączam się do prośby Ben'a - więcej danych poprosimy.
Tu nie ma szarpania za drągi z natychmiastową reakcją ze strony modelu - to tak na dobry początek.
I oczywiście dołączam się do prośby Ben'a - więcej danych poprosimy.
Ten wredny...
Re: FPVraptor EX TW-757-II
Już pisaliśmy o silnikach w naszych Raptorach. W moim siedzi Redox Bl 2000/900 i śmigło 10". Wcześniej na słabszym serii 3536 czy jakoś tak latał poprawnie ale np. pętli z lotu poziomego nie mogłem wykonać. Po zmianie silnika wykonuje nie tylko pętle ale i jeszcze kilka innych ewolucji
Re: FPVraptor EX TW-757-II
Mam na myśli lot silnikowy , śmigło mam takie jakie było w zestawie tzn:dwułopatowe, 203x102 , 8x4,takie oznaczenia znalazłem na śmigle.Mój silnik to Volantex 28/15 1400kV,regulator 30A.
Po starcie mam wrażenie jakby nie było wystarczającej mocy i rozumiem że na małym modelu szybciej sie lata na dużym wolniej , ale przy raptorku mam wrażenie że latam na pograniczu przepadnięcia.
Co myślicie o silniku który posiadam?A może ze śmigłem coś pokombinować?
Kupiłem tego raptorka z myślą o FPV teraz zaczynam mieć wątpliwości,czy z aparaturą wogóle wystartuje:)
Pedro-56
Po starcie mam wrażenie jakby nie było wystarczającej mocy i rozumiem że na małym modelu szybciej sie lata na dużym wolniej , ale przy raptorku mam wrażenie że latam na pograniczu przepadnięcia.
Co myślicie o silniku który posiadam?A może ze śmigłem coś pokombinować?
Kupiłem tego raptorka z myślą o FPV teraz zaczynam mieć wątpliwości,czy z aparaturą wogóle wystartuje:)
Pedro-56
pedro-56 ZIELONY
Re: FPVraptor EX TW-757-II
A wyważyłeś go dobrze? Fakt faktem, stockowe silniki dawane do pianek nie grzeszą ani jakością ani mocą ale na pusto to powinno latać zupełnie normalnie.
O samym silniku wiele info nie widzę - warto wrzucić go na hamownię i zobaczyć co tak naprawdę można się po nim spodziewać.
I jeszcze jedno - śmigło na 100% dobrze założone tj. napisami w kierunku lotu? Wiem, oczywista oczywistość ale nawet doświadczonym lataczom zdarza się chwila słabości...
O samym silniku wiele info nie widzę - warto wrzucić go na hamownię i zobaczyć co tak naprawdę można się po nim spodziewać.
I jeszcze jedno - śmigło na 100% dobrze założone tj. napisami w kierunku lotu? Wiem, oczywista oczywistość ale nawet doświadczonym lataczom zdarza się chwila słabości...
Ten wredny...
Re: FPVraptor EX TW-757-II
Moim zadaniem "na pierwszy rzut oka" ewidentny brak mocy, wyważenie też bym sprawdził. Potwierdzam też to co napisał Verid dotyczące jakości silników dodawanych do zestawów, oraz e/w omyłki założenia śmigła. Jeszcze jeden szczegół można sprawdzić, kąt skłonu silnika - dla przypomnienia oś skłonu powinna przebiegać przez środek ciężkości w samym środku płata. Jakiś czas temu walczyłem z chińską podróbą Easy Stara (młodszego kolegi), udało się wszystko poustawiać ale zajęło mi to ponad dwa tygodnie
pozdrawiam
Ben
Ben
Re: FPVraptor EX TW-757-II
Wyważony jest oki , co sie tyczy śmigła to załozone jest napisami do tyłu?Czyżby było odwrotnie?
pedro-56 ZIELONY
Re: FPVraptor EX TW-757-II
Zdecydowaniepedro-56 pisze:Czyżby było odwrotnie?
Ale dla pewności podeślij foteczkę.
Ten wredny...
Re: FPVraptor EX TW-757-II
Mam problem z wrzuceniem zdjecia ,ledwo i z pomoca forumowicza udało mi sie wrzucic zdjęcie na profil.A wracając do mojego problemu to faktycznie chyba smigło było źle założone .Śmigło obraca się patrząc od tyłu w prawo wtedy krawędź natarcia zabiera powietrze jako pierwsza , wcześniej krawędź natarcia była z lewej strony łopaty .
Zakładam że śmigło w raptorku powinno obracać się w prawo patrząc od tyłu?
Zakładam że śmigło w raptorku powinno obracać się w prawo patrząc od tyłu?
pedro-56 ZIELONY
Re: FPVraptor EX TW-757-II
Wybacz - przy takim opisie słowno-muzycznym szybko się gubię więc pozwolę sobie przejść na pismo obrazkowe.
Patrząc na śmigło z boku od strony łopatki zobaczysz (schematycznie oczywiście) coś takiego:
Natarcie to ta grubsza krawędź łopatki śmigła, spływ - ta chudsza.
Śmigło powinno być ustawione i obracać się tak jak na rysunku. Są śmigła lewe i prawe - nie wiem jakie ci dali do samolotu ale zasada zawsze jest ta sama.
Obrót śmigła w kierunku natarcia, natarcie skierowane w kierunku lotu.
Patrząc na śmigło z boku od strony łopatki zobaczysz (schematycznie oczywiście) coś takiego:
Natarcie to ta grubsza krawędź łopatki śmigła, spływ - ta chudsza.
Śmigło powinno być ustawione i obracać się tak jak na rysunku. Są śmigła lewe i prawe - nie wiem jakie ci dali do samolotu ale zasada zawsze jest ta sama.
Obrót śmigła w kierunku natarcia, natarcie skierowane w kierunku lotu.
Ten wredny...
Re: FPVraptor EX TW-757-II
Dziękuję za obrazowe wyjaśnienie zagadnienia:)Okazuje się , że miałem odwrotnie założone śmigło.
Dziwi mnie tylko fakt ,że leciał chociaż śmigło było odwrotnie założone.
Dzisiaj jest super pogoda więc mam nadzieję troche polatać:)
Kolega jakim modelem lata?Pytam bo mam problem z zapasowymi częściami do raptorka,głównie staram się zdobyć mocowanie wieży,która po pierwszym nieudanym locie odpadła razem z mocowaniem.
Dziwi mnie tylko fakt ,że leciał chociaż śmigło było odwrotnie założone.
Dzisiaj jest super pogoda więc mam nadzieję troche polatać:)
Kolega jakim modelem lata?Pytam bo mam problem z zapasowymi częściami do raptorka,głównie staram się zdobyć mocowanie wieży,która po pierwszym nieudanym locie odpadła razem z mocowaniem.
pedro-56 ZIELONY
Re: FPVraptor EX TW-757-II
O części zapasowe pytaj sprzedających ten model na alledrogo, mają prawie wszystko.
Re: FPVraptor EX TW-757-II
To normalne. W odwrotnym układzie śmigło też działa tylko generuje ułamek mocy jaką otrzymasz przy prawidłowym układzie. Wystarczyło żebyś "ledwo" leciał ale na nic więcej. Teraz powinno być dobrze.pedro-56 pisze:Dziwi mnie tylko fakt ,że leciał chociaż śmigło było odwrotnie założone.
Kolega na chwilę obecną niczym nie lata bo rozwalił lub uziemnił w inny sposób wszystko co miał i nie kwapi się do napraw. Co do wieży - a nie możesz tego skleić? Zaletą piankolotów jest łatwość ich naprawy - kapka kleju, trochę wrzątku i w górę.pedro-56 pisze:Kolega jakim modelem lata?
Ten wredny...
Re: FPVraptor EX TW-757-II
Herona też?Verid pisze:...
Kolega na chwilę obecną niczym nie lata bo rozwalił ...
pozdrawiam
Ben
Ben