VoyagerXXL 3,5m
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
VoyagerXXL 3,5m
Powoli zabieram się za budowę skrzydełka 3,5m rozpiętości. Z racji wymiarów zmuszony jestem do zrobienia łączenia skrzydeł. Chciałbym jak największą rozpiętość zachować w jednym, klejonym, sztywnym kawałku a tylko końcówki po 50cm zrobić łączone. (2,5m w całości i po 50cm z każdej strony dołączane.)
Moje pytanie brzmi czy lotki 50cm przy takim rozmiarze w ogóle będą działać?
Moje pytanie brzmi czy lotki 50cm przy takim rozmiarze w ogóle będą działać?
Ostatnio zmieniony poniedziałek 24 cze 2019, 09:47 przez TorFPV, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: VoyagerXXL
Sprawność lotek przy tym rozmiarze będzie zależała od sztywności (odporność na skręcanie i wyginanie) konstrukcji skrzydła. Zrób test prototypu i sprawdź od ilu km/h zaczyna się flatter .
fx 79, S-800, Vega, Ursus, pix , ostatnio Fimi x8
i kilka wynalazków ...
myślę że już starczy
i kilka wynalazków ...
myślę że już starczy
Re: VoyagerXXL
Interesuje mnie czy takimi lotkami w ogóle będę w stanie skręcać, unosić model.
Re: VoyagerXXL
A jak miałeś w mniejszym skrzydle?
O skręcanie nie masz co się martwic. Beczki tym nie wykręcisz ale im dalej od osi są lotki tym skuteczniejsze - wiec przechylanie będzie w normie.
Rzeczywiście kontrola pochylania może być problematyczna - a nie możesz dać większego skosu?
O skręcanie nie masz co się martwic. Beczki tym nie wykręcisz ale im dalej od osi są lotki tym skuteczniejsze - wiec przechylanie będzie w normie.
Rzeczywiście kontrola pochylania może być problematyczna - a nie możesz dać większego skosu?
Pozdrawiam,
Przemek
Przemek
Re: VoyagerXXL
Przemyślałem temat i lotka będzie miała 1000mm długości.
Ogólnie będzie to mój pierwszy tak duży model i pierwsze składane skrzydło. Ciekawe doświadczenie się szykuje.
Plan na weekend to wyciąć żeberka do umocnienia rurek i prętów w skrzydle. Wypalenie w styropianie miejsc na pręty i rurki. Przyklejenie żeberek na odpowiednie miejsca.
Rysunek podglądowy:
Planowane wyposażenie
Silnik: Racerstar 4114 BR4114 400KV
Regulator: Plush 30A
Serwa na lotki: CS-929MG
Zasilanie: 3x Li-ion 4s 10,5Ah
RC: Turnigy 9XR z modułem eLeReS 100mW
FPV
AP+OSD Zbig&Pitlab
Kamera: RunCam Swift 2 (przepaść pomiędzy moją starą sony 600tvl a runcamem na plus dla runcama oczywiście)
Nadajnik video: Fox800mW (Zasilany z przetwornicy step up/down ustawionej na 14,5V, w teorii daje 1000mW)
Odległość pomiędzy antenami to 1480mm.
Jakie grubości prętów i rur Wy byście zastosowali ?
Ogólnie będzie to mój pierwszy tak duży model i pierwsze składane skrzydło. Ciekawe doświadczenie się szykuje.
Plan na weekend to wyciąć żeberka do umocnienia rurek i prętów w skrzydle. Wypalenie w styropianie miejsc na pręty i rurki. Przyklejenie żeberek na odpowiednie miejsca.
Rysunek podglądowy:
Planowane wyposażenie
Silnik: Racerstar 4114 BR4114 400KV
Regulator: Plush 30A
Serwa na lotki: CS-929MG
Zasilanie: 3x Li-ion 4s 10,5Ah
RC: Turnigy 9XR z modułem eLeReS 100mW
FPV
AP+OSD Zbig&Pitlab
Kamera: RunCam Swift 2 (przepaść pomiędzy moją starą sony 600tvl a runcamem na plus dla runcama oczywiście)
Nadajnik video: Fox800mW (Zasilany z przetwornicy step up/down ustawionej na 14,5V, w teorii daje 1000mW)
Odległość pomiędzy antenami to 1480mm.
Jakie grubości prętów i rur Wy byście zastosowali ?
Re: VoyagerXXL
Pamiętaj, że bedziesz musiał jakoś połączyć połówki skrzydeł - rozumiem, że do tego będzie oddzielny rysunek.
No i przy łączeniu skrzydeł to pręty/rurki powinny jakoś zachodzić na siebie. Czy chcesz łączyć na styk - na żebrach?
Jaką masę do lotu przewidujesz?
Potem załóż obciążenia manewrowe na poziomie 8G i możesz wymiarować przekrój dźwigarów :) A jak nie wiesz jak to zrobić to daj info o masie - to się policzy. Inaczej to zgadywanka.
No i przy łączeniu skrzydeł to pręty/rurki powinny jakoś zachodzić na siebie. Czy chcesz łączyć na styk - na żebrach?
Jaką masę do lotu przewidujesz?
Potem załóż obciążenia manewrowe na poziomie 8G i możesz wymiarować przekrój dźwigarów :) A jak nie wiesz jak to zrobić to daj info o masie - to się policzy. Inaczej to zgadywanka.
Pozdrawiam,
Przemek
Przemek
Re: VoyagerXXL
Nie rozumiem. Środkowa część jest w jednym kawałku i ma rozpiętość 1,5m i do tego elementu dołączane połówki skrzydeł po 1m z każdej strony.Japim pisze:Pamiętaj, że bedziesz musiał jakoś połączyć połówki skrzydeł - rozumiem, że do tego będzie oddzielny rysunek.
No pręty będą wchodzić w rurki. Lepiej przedstawia to ten rysunek:Japim pisze:No i przy łączeniu skrzydeł to pręty/rurki powinny jakoś zachodzić na siebie. Czy chcesz łączyć na styk - na żebrach?
Masa jaką przewiduje to 3,5kg, 2kg to same pakiety. Chętnie dowiem się na tym przykładzie jak to się liczy.Japim pisze:Jaką masę do lotu przewidujesz?
Potem załóż obciążenia manewrowe na poziomie 8G i możesz wymiarować przekrój dźwigarów :) A jak nie wiesz jak to zrobić to daj info o masie - to się policzy. Inaczej to zgadywanka.
Re: VoyagerXXL
Ten silnik będzie za słaby na 4s będzie miał do 2kg ciągu. Przy wadze 3,5 kg to nie najlepszy stosunek mocy do wagi.
Poszukaj jakiegoś który będzie miał 3-4S a nie 4-8S.
Poszukaj jakiegoś który będzie miał 3-4S a nie 4-8S.
Re: VoyagerXXL
Śmigło 18x5
Moje poprzednie skrzydło ważyło 2,5kg a silnik miał ciąg 1500g i wznosił się konkretnie. Po czym stwierdzasz że to nie najlepszy stosunek ?
Z tego co pamiętam Ty też miałeś/masz duże skrzydło. Może masz jakiś ulubiony silnik konkretnej mocy ;) ?
maxiiii pisze:Ten silnik będzie za słaby na 4s będzie miał do 2kg ciągu. Przy wadze 3,5 kg to nie najlepszy stosunek mocy do wagi.
Poszukaj jakiegoś który będzie miał 3-4S a nie 4-8S.
Moje poprzednie skrzydło ważyło 2,5kg a silnik miał ciąg 1500g i wznosił się konkretnie. Po czym stwierdzasz że to nie najlepszy stosunek ?
Z tego co pamiętam Ty też miałeś/masz duże skrzydło. Może masz jakiś ulubiony silnik konkretnej mocy ;) ?
Re: VoyagerXXL
Ciąg to nie wszystko. To nie aktrobat.
Miałem okazję latać skrzydłem 4.5kg z silnikiem Orbit 15-24(620kv, 500W), śmigłem 12x10 i pakietem 4S.
Miałem okazję latać skrzydłem 4.5kg z silnikiem Orbit 15-24(620kv, 500W), śmigłem 12x10 i pakietem 4S.
Pozdrawiam Sławek
... jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Jeszcze nikt nie zderzył się z niebem...
... jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Jeszcze nikt nie zderzył się z niebem...
Re: VoyagerXXL
Szukałem długo odpowiedniego silnika do tego skrzydła i kurcze pokażcie mi silnik który przy 18A daje 2100g.
Patrzyłem na silniki z zakresu 3-5s i niektóre mają regulatory po 80A, moc 800W a ciąg 1520g...
Patrzyłem na silniki z zakresu 3-5s i niektóre mają regulatory po 80A, moc 800W a ciąg 1520g...
Re: VoyagerXXL
To może trochę matematyki.
18 A x 15V = 270W
Efektywność tego silnika zgodnie z deklaracją producenta to 5.2g/W.
270W x 5,2g = 1,4kg ciągu.
Do 2,1 kg ciągu jeszcze trochę brakuje.
Teraz w drugą stronę.
2,1kg / 5,2 g = ok 400W / 18A = 22V.
Czyli ciąg 2,1kg uzyskasz przy prądzie 18A przy napięciu 6S.
Zawsze możesz dać 2 x 4S w szereg czyli 8S. To już będzie power:)
Pamiętaj że najlepszą sprawność silnik ma przy zasilaniu największym możliwym "S" jaki podaje producent.
Ciężko wymyślić coś lepszego na 4S niż 3548. Chociażby taki:
https://hobbyking.com/en_us/turnigy-aer ... motor.html
18 A x 15V = 270W
Efektywność tego silnika zgodnie z deklaracją producenta to 5.2g/W.
270W x 5,2g = 1,4kg ciągu.
Do 2,1 kg ciągu jeszcze trochę brakuje.
Teraz w drugą stronę.
2,1kg / 5,2 g = ok 400W / 18A = 22V.
Czyli ciąg 2,1kg uzyskasz przy prądzie 18A przy napięciu 6S.
Zawsze możesz dać 2 x 4S w szereg czyli 8S. To już będzie power:)
Pamiętaj że najlepszą sprawność silnik ma przy zasilaniu największym możliwym "S" jaki podaje producent.
Ciężko wymyślić coś lepszego na 4S niż 3548. Chociażby taki:
https://hobbyking.com/en_us/turnigy-aer ... motor.html
Re: VoyagerXXL
Ja tam w parametrach widzę, że ma 7.8g/W co przy napięciu 14,8V i prądzie 18A daje 2077g ciągu. Sugeruję się poniższą tabelką, coś źle interpretuję ?
Re: VoyagerXXL
Co strona to inne parametry.