I to było to,dzięki za podpowiedz,niby człowiek wszystko w temacie przeczytał, ale teraz jeszcze praktyka potrzebna.Baqsthc pisze:Może masz za bardzo ograniczony przechył żeby mógł dostatecznie ciasny krąg zrobić? Spróbuj szerszy albo większy kąt przechyłu.
Autopilot by Zbig & Pitlab
Moderatorzy: marbalon, moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
2.62Beta6 gotowa:
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem/
Poprawiona aktualizacja wyświetlania automatycznej statystyki po locie i naliczania odometru.
W GS dodane skanowanie prędkości UART-a (z podpiętym bluetooth).
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem/
Poprawiona aktualizacja wyświetlania automatycznej statystyki po locie i naliczania odometru.
W GS dodane skanowanie prędkości UART-a (z podpiętym bluetooth).
Pitlab & Zbig FPV System - więcej informacji:
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
panowie zainstalowałem sobie kamerkę Runcam split 2
mierzyłem miernikiem ile mi ta kamera bierze prądu wiec tak cały system bierze 0.28A bez kamery.
A a z podłączoną kamerką do AP 0.54A czy nie za dużo dla AP czy lepiej podłączyć ja osobno do UBECa ??
mierzyłem miernikiem ile mi ta kamera bierze prądu wiec tak cały system bierze 0.28A bez kamery.
A a z podłączoną kamerką do AP 0.54A czy nie za dużo dla AP czy lepiej podłączyć ja osobno do UBECa ??
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
OSD (nie AP) wytrzyma. Bezpiecznik ma wytrzymać prąd 0,7A. No chyba żeby działo się coś dziwnego, ale nie powinno.wendry pisze:zainstalowałem kamerkę Runcam split 2 mierzyłem miernikiem ile mi ta kamera bierze prądu wiec tak cały system bierze 0.28A bez kamery. A a z podłączoną kamerką do AP 0.54A czy nie za dużo dla AP czy lepiej podłączyć ja osobno do UBECa ??
Ewentualne objawy przegrzewania się bezpiecznika polimerowego wystąpią na ziemi gdzie jest słabsze chłodzenie.Jeżeli wytrzyma na ziemi to w locie będzie OK.
Piotrek.
Z różnych form kontaktu preferuję e-mail
Z różnych form kontaktu preferuję e-mail
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
Do czego służą dwie opcje w menu TRYB GAZU
- Margines przeciągnięcia 0%
-Stabilizacja wysokości 50%
- Margines przeciągnięcia 0%
-Stabilizacja wysokości 50%
Pozdrawiam Darek
NAZA MLITE , Sky Cruiser 2400 GEMINI 3200]
NAZA MLITE , Sky Cruiser 2400 GEMINI 3200]
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
Witam
Czy jest taka mozliwosc zeby ustawic w groundstation zeby trqcker anteny zaczal dzialac dopiero gdy model przekroczy jakas odleglosc, powiedzmy 100metrow?
Wysłane z mojego SGP621 przy użyciu Tapatalka
Czy jest taka mozliwosc zeby ustawic w groundstation zeby trqcker anteny zaczal dzialac dopiero gdy model przekroczy jakas odleglosc, powiedzmy 100metrow?
Wysłane z mojego SGP621 przy użyciu Tapatalka
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
Autopilot stabilizuje wysokość za pomocą gazu, jeśli wyłączenie gazu nie wystarcza do obniżenia wysokości, wówczas AP wychyla ster wysokości w dół. W momencie gdy gaz jest wyłączony, a ster na zero, wówczas model leci najwolniej -najbliżej granicy przeciągnięcia. Można włączyć "margines przeciągnięcia" i wówczas AP wcześniej zaczyna opuszczać ster wysokości, jeszcze gdy silnik pracuje na małej mocy - wówczas prędkość modelu jest większa i jest dalej od przeciągnięcia.darek_op pisze:Do czego służą dwie opcje w menu TRYB GAZU
- Margines przeciągnięcia 0%
-Stabilizacja wysokości 50%
Parametr "stabilizacja wysokości" określa jak silnie AP reaguje na odchyłkę wysokości. Gdy parametr będzie mały, model nie będzie dokładnie trzymał wysokości, ale będzie łagodniej operował gazem. Za duży parametr może spowodować ciągłe "wachlowanie" gazem i oscylacje wysokości. Pozwala lepiej dobrać zachowanie AP do modelu, napędu i oczekiwań pilota.
Nie ma takiej opcji.Marchelli pisze:Witam
Czy jest taka mozliwosc zeby ustawic w groundstation zeby trqcker anteny zaczal dzialac dopiero gdy model przekroczy jakas odleglosc, powiedzmy 100metrow?
Wysłane z mojego SGP621 przy użyciu Tapatalka
Pitlab & Zbig FPV System - więcej informacji:
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
Witam ,
czy jest możliwość takiego powiązania miksera silnika ze sterem wysokości i parametrem przeciągnięcia ,żeby nie doszło do przeciągnięcia w chwili kiedy silnik reaguje z dużym opóźnieniem na przepustnice . CZy bezpieczniej jest ustalić wysoką prędkość minimalną?
Pozdrawiam Piotr
czy jest możliwość takiego powiązania miksera silnika ze sterem wysokości i parametrem przeciągnięcia ,żeby nie doszło do przeciągnięcia w chwili kiedy silnik reaguje z dużym opóźnieniem na przepustnice . CZy bezpieczniej jest ustalić wysoką prędkość minimalną?
Pozdrawiam Piotr
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
Zbyszku, czy w FW 2.62 rc1 (chyba najaktulaniejszy FW), nadal poprawnie działa wykrywanie usterzenia, szczególnie dla V-ki, wychylenia kierunku?
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
Pytasz o opcję menu->Autopilot->miksery->kreator ustawień?
Tu nie było żadnych zmian w 2.62xx, więc wszystko powinno działać poprawnie.
Nie ma natomiast w 2.62xx opcji wychylenia SK w prawo po włączeniu zasilania.
Raczej próbowałbym użyć większego marginesu przeciągnięcia. A może włącz trym gazu i nie pozwól silnikowi zejść poniżej pewnych obrotów minimalnych?
Tu nie było żadnych zmian w 2.62xx, więc wszystko powinno działać poprawnie.
Nie ma natomiast w 2.62xx opcji wychylenia SK w prawo po włączeniu zasilania.
Nie ma w 2.62 takiej możliwości. To po prostu musiałby być powiązanie z czujnikiem airspeed, żeby w miarę skutecznie mogło zapobiegać przeciągnięciu. Prędkość minimalna GPS nie jest tu dobrym rozwiązaniem szczególnie przy sporym wietrze.piotr pisze:Witam,
czy jest możliwość takiego powiązania miksera silnika ze sterem wysokości i parametrem przeciągnięcia ,żeby nie doszło do przeciągnięcia w chwili kiedy silnik reaguje z dużym opóźnieniem na przepustnice . CZy bezpieczniej jest ustalić wysoką prędkość minimalną?
Pozdrawiam Piotr
Raczej próbowałbym użyć większego marginesu przeciągnięcia. A może włącz trym gazu i nie pozwól silnikowi zejść poniżej pewnych obrotów minimalnych?
Pitlab & Zbig FPV System - więcej informacji:
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
Ok .
Ustawię obroty minimalne tak żeby utrzymać minimalną prędkość stale . Mam jednak pytanie . napęd ma zwlokę około 1-3 sek (napęd turbinowy) od otwarcia przepustnicy do wznowienia ciągu ,jeśli model zacznie obniżać wysokość lotu to czy mikser silnika -ster wysokości pozwoli na otrzymanie poziomego lotu ? czy ustawić płytkę autopilota na +1-2 stopnie tak żeby nie było tendencji do nurkowania przy rozpędzaniu?
Pozdrawiam Piotr
Ustawię obroty minimalne tak żeby utrzymać minimalną prędkość stale . Mam jednak pytanie . napęd ma zwlokę około 1-3 sek (napęd turbinowy) od otwarcia przepustnicy do wznowienia ciągu ,jeśli model zacznie obniżać wysokość lotu to czy mikser silnika -ster wysokości pozwoli na otrzymanie poziomego lotu ? czy ustawić płytkę autopilota na +1-2 stopnie tak żeby nie było tendencji do nurkowania przy rozpędzaniu?
Pozdrawiam Piotr
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
Dokładnie, chodzi o kreator ustawień.Zbig pisze:Pytasz o opcję menu->Autopilot->miksery->kreator ustawień?
Tu nie było żadnych zmian w 2.62xx, więc wszystko powinno działać poprawnie.
Nie ma natomiast w 2.62xx opcji wychylenia SK w prawo po włączeniu zasilania.
Dla steru kierunku w Vce w menu jest napisane aby zostawić w neutrum i zatwierdzić.
Po tej procedurze ster kierunku działał odwrotnie, i w trybie STAB już "zwalał" model - włączona opcja stabilizacja kierunkiem.
Albo źle wykonałem procedurę, albo coś kreator nie "wykminił".
tfu tfu tfu,
To co wyżej opisałem to było któreś tam podejście i trochę pomieszałem.
Pierwotnie kreator W OGÓLE nie wykrył Vki - oczywiście aparatura odpowiednio ustawiona.
AP latał poprzednio na klasycznym usterzeniu i po kreatorze nadal było klasyczne.
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
W menu jest napisane, żeby dla DELTY pozostawić ster kierunku w neutrum, nie dla V-ki!Rufio pisze:Zbig pisze: (...) Dla steru kierunku w Vce w menu jest napisane aby zostawić w neutrum i zatwierdzić.
Dla V-ki wychylasz SK i dzięki temu ją prawidłowo rozpoznaje. Oczywiście jak masz prawidłowo przypisane kanały w autopilocie.
Pitlab & Zbig FPV System - więcej informacji:
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
Podłączyłem autopilota z odb lrs mini, i nie mam wskazania rssi, kalibrację robiłem, napięcie pomiędzy masą a przewodem od rssi przy wył nadajniku około 100mV przy zał 3,2V po wyniesieniu nadajnika do piwnicy około 3V więc przypuszczam że odb lrs jest prawidłowy. Posiadam drugiego "pitlaba" i tam wszystko analogicznie połączone- ustawione działa prawidłowo tylko odb jest inny lrsv2 ten większy.
Co może być nie tak?
Edytuj posty!
Chyba jestem blisko rozwiązania - mam płytkę osd w wersji 2.1
Co może być nie tak?
Edytuj posty!
Chyba jestem blisko rozwiązania - mam płytkę osd w wersji 2.1
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
Wersja OSD 2.1 nie ma filtra RC.MrFugazi pisze:mam płytkę osd w wersji 2.1
Nie wiem jakiego typu wyjście ma Twój odbiornik, czy analogowe czy PWM. Jeżeli PWM, to trzeba dołożyć zewnętrzny filtr. Oryginalnie na współczesnych płytkach OSD siedzi 10k i 1uF, ale to nie jest krytyczna wartość.
Piotrek.
Z różnych form kontaktu preferuję e-mail
Z różnych form kontaktu preferuję e-mail