iNav - nagle poza kontrola
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
iNav - nagle poza kontrola
Witam serdecznie, jestem nowy na forum.
Od jakiegoś czasu buduje dwie 250, potrzebuje rady fachowców, co poszło nie tak - jest w kawałkach, ale juz drukuje nowe czesci :).
Konfiguracja:
Kontroler : SPRacing F3 Deluxe 10 DOF (usuniety kompas)
Silniki: Racestar Reacing Edition BR2205S
ECS: Emax EMX-SC-1774 30A
GPS: M8N z kompasem na aluminiowym maszcie.
Akumulator: Tattu 1300mA 4S 75C
Odbiornik: FS-iA6B
Nadajnik: FS-i6S
Oprogramowanie iNav - 1.9.0
Wybrane 5" Z GPS
Tryb ANGLE dziala dobrze, dość dobrze wisi w powietrzu. ALTHOLD tez dziala OK.
Niestety, po wybraniu POSHOLD po dwóch sekundach sam zmienil kierunek i dodal mocno gazu rozbijając sie o ścianę. Jest to uwiecznione na filmie (radość zony bezcenna).
Kontroler na gumowym mocowaniu, pod silnikami podkładki elastyczne. Badałem drgania silników bez śmigieł i ze śmigłami, nie było widocznych drgań (badałem przez akcelerometr zwiększając jego czułość).
link do filmu: https://youtu.be/_ztgPappxd4
Na nagraniu widać, jak nagle skręca i rusza swoja droga. Zaskoczenie było ogromne wiec reakcja znikoma :)
Podejrzewam cos z Kompasem, ale nie jestem pewien. Wczoraj dostał nowy kontroler OMNIBUS F4. Usunąłem tez wszystkie złączki, wszystko jest już polutowane.
Co moze byc nie tak? Kompas nie przekłamuje, pokazuje dobrze. Chyba ze cos sie z nim na chwile zadzialo.
Jak poskładam 250'tke (drukuje jeszcze dwie części) to umieszczę zdjęcie jak to wszystko wygląda.
pozdrawiam
Tomek
Od jakiegoś czasu buduje dwie 250, potrzebuje rady fachowców, co poszło nie tak - jest w kawałkach, ale juz drukuje nowe czesci :).
Konfiguracja:
Kontroler : SPRacing F3 Deluxe 10 DOF (usuniety kompas)
Silniki: Racestar Reacing Edition BR2205S
ECS: Emax EMX-SC-1774 30A
GPS: M8N z kompasem na aluminiowym maszcie.
Akumulator: Tattu 1300mA 4S 75C
Odbiornik: FS-iA6B
Nadajnik: FS-i6S
Oprogramowanie iNav - 1.9.0
Wybrane 5" Z GPS
Tryb ANGLE dziala dobrze, dość dobrze wisi w powietrzu. ALTHOLD tez dziala OK.
Niestety, po wybraniu POSHOLD po dwóch sekundach sam zmienil kierunek i dodal mocno gazu rozbijając sie o ścianę. Jest to uwiecznione na filmie (radość zony bezcenna).
Kontroler na gumowym mocowaniu, pod silnikami podkładki elastyczne. Badałem drgania silników bez śmigieł i ze śmigłami, nie było widocznych drgań (badałem przez akcelerometr zwiększając jego czułość).
link do filmu: https://youtu.be/_ztgPappxd4
Na nagraniu widać, jak nagle skręca i rusza swoja droga. Zaskoczenie było ogromne wiec reakcja znikoma :)
Podejrzewam cos z Kompasem, ale nie jestem pewien. Wczoraj dostał nowy kontroler OMNIBUS F4. Usunąłem tez wszystkie złączki, wszystko jest już polutowane.
Co moze byc nie tak? Kompas nie przekłamuje, pokazuje dobrze. Chyba ze cos sie z nim na chwile zadzialo.
Jak poskładam 250'tke (drukuje jeszcze dwie części) to umieszczę zdjęcie jak to wszystko wygląda.
pozdrawiam
Tomek
Re: iNav - nagle poza kontrola
Obstawiam kompas, albo źle skalibrowany albo ustawiony.
Tylko zastanawia mnie, po co dałeś gumki pod fc i silniki?
Zawsze montowałem na sztywno i nie było problemu.
Masz logi?
Tylko zastanawia mnie, po co dałeś gumki pod fc i silniki?
Zawsze montowałem na sztywno i nie było problemu.
Masz logi?
Re: iNav - nagle poza kontrola
Gumki to takie specjalne elastyczne dystanse pod kontroler. Były w zestawie z kontrolerem. Cos takiego: https://abc-rc.pl/wibroizolator-m3x7-6
A pod silniki > https://abc-rc.pl/plytka-amortyzujaca-d ... -2205-2204
Tez obstawiam kompas, byl połączony wtyczka do kontrolera (I2C). Moze od drgań przestała łączyć.
W tej chwili juz polutowane.
PS. Moze zle ustawiłem kompas?. Kalibracje przeprowadziłem obracając w każdej osi. Kompas zamontowany strzałka do przodu na aluminiowym maszcie ponad bateria.
Przez kilka minut latałem, juz miałem kończyć loty jak włączyłem POSHOLD
Logów niestety nie mam, teraz w kontroler włożę kartę SD i będę logował.
A pod silniki > https://abc-rc.pl/plytka-amortyzujaca-d ... -2205-2204
Tez obstawiam kompas, byl połączony wtyczka do kontrolera (I2C). Moze od drgań przestała łączyć.
W tej chwili juz polutowane.
PS. Moze zle ustawiłem kompas?. Kalibracje przeprowadziłem obracając w każdej osi. Kompas zamontowany strzałka do przodu na aluminiowym maszcie ponad bateria.
Przez kilka minut latałem, juz miałem kończyć loty jak włączyłem POSHOLD
Logów niestety nie mam, teraz w kontroler włożę kartę SD i będę logował.
Re: iNav - nagle poza kontrola
Pod silnikami bym zdemontował wobec tego, jeśli sam producent zostawił/zakeca pod fc.
Jak nie chcesz drgań, to wyważ silniki i śmigła i na końcu Pidy, jak to nie pomoże.
Jak nie chcesz drgań, to wyważ silniki i śmigła i na końcu Pidy, jak to nie pomoże.
Re: iNav - nagle poza kontrola
na pewno miałeś fix gps? nie wyłaczyłeś przypadkiem safety checks?
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
coper max 1729(na 5.8)
Re: iNav - nagle poza kontrola
Tak, fix i min 6 satelit ustawione. Nie uzbroi sie szybciej. A jak zgubi fixa to diodami będzie mrugal. A nie bylo żadnych errorow.
Wywale te gumki w takim razie. Myslalem ze mogą pomoc. Z nimi praktycznie nie ma drgań na ramie.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro
Wywale te gumki w takim razie. Myslalem ze mogą pomoc. Z nimi praktycznie nie ma drgań na ramie.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro
Re: iNav - nagle poza kontrola
A pokaz zdjecie tego kompasu/GPSa i jak jest zamocowany.polowiec pisze:Kompas zamontowany strzałka do przodu na aluminiowym maszcie ponad bateria.
Re: iNav - nagle poza kontrola
Poskładałem dzisiaj na nowym kontrolerze Omnibus F4. Mam problem z kompasem. Co chwile pika blad (magnetometr na chwile pojawi sie na czerwono). Widać to na zdjęciu.
https://photos.app.goo.gl/bCDdDYaqwhKju5DE2
Kompas i GPS zasilany był 5V. Po przełączeniu na 3.3V zanikanie w bardzo dużym stopniu ustało. Pojawia sie bardzo rzadko - ale nadal jest.
W poprzednim kontrolerze miałem zasilony tez z 5V - może dlatego wariował.
Jak pozbyć się tych zaników? Czy to uszkodzony kompas czy da sie np. wymieniając przewody na ekranowane?
Błędów na I2C nie pokazuje.
Zdjecie ulozenia kompasu.
https://photos.app.goo.gl/nzvW4y4EI2x1Idv33
inna sprawa, dlaczego na podglądzie OSD jest wszystko jakby odbite? Jak unoszę przód to pokazuje ze opada, skręcam w lewo to pokazuje ze w prawo.
Na zakładce konfiguracyjnej jest wszystko OK. Pokazuje prawidłowo. Kontroler tez jest wstawiony strzałka do przodu, nie mam tez żadnych obrotów ustawionych. Na poprzednim tego nie mialem, ale tam był zewnętrze OSD
pozdrawiam
https://photos.app.goo.gl/bCDdDYaqwhKju5DE2
Kompas i GPS zasilany był 5V. Po przełączeniu na 3.3V zanikanie w bardzo dużym stopniu ustało. Pojawia sie bardzo rzadko - ale nadal jest.
W poprzednim kontrolerze miałem zasilony tez z 5V - może dlatego wariował.
Jak pozbyć się tych zaników? Czy to uszkodzony kompas czy da sie np. wymieniając przewody na ekranowane?
Błędów na I2C nie pokazuje.
Zdjecie ulozenia kompasu.
https://photos.app.goo.gl/nzvW4y4EI2x1Idv33
inna sprawa, dlaczego na podglądzie OSD jest wszystko jakby odbite? Jak unoszę przód to pokazuje ze opada, skręcam w lewo to pokazuje ze w prawo.
Na zakładce konfiguracyjnej jest wszystko OK. Pokazuje prawidłowo. Kontroler tez jest wstawiony strzałka do przodu, nie mam tez żadnych obrotów ustawionych. Na poprzednim tego nie mialem, ale tam był zewnętrze OSD
pozdrawiam
Re: iNav - nagle poza kontrola
Fajny ten Twój dronik, co to za rama?
Drony w moim hangarze: IFlight DC5 DJI, IFlight DC3 DJI, IFlight DC3, Purple 215, CineWhoop, Snapper 7
Filmoteka: http://www.youtube.com/user/as120000/videos
Filmoteka: http://www.youtube.com/user/as120000/videos
- automaciek
- Posty: 1035
- Rejestracja: wtorek 16 paź 2012, 08:03
- Lokalizacja: szczecin
- Kontakt:
Re: iNav - nagle poza kontrola
Co do kraksy, to zawsze po kalibracji kompasu sprawdzić trzeba czy północ to północ, a później obracać model w YAW o 90' i porównać ze wskazaniami gui czy widzi dobrze strony świata i równomiernie obroty.
Zapraszam na: http://automaciek.webhop.net oraz na miniblog modelarza: http://automaciek1.esy.es/
Nowy członek rodziny : PENTAX K-S2 https://www.flickr.com/photos/141377769@N08/
Nowy członek rodziny : PENTAX K-S2 https://www.flickr.com/photos/141377769@N08/
Re: iNav - nagle poza kontrola
No właśnie, teraz wychodzi ze muszę mieć ustawione w zakładce "Configuration" w MAG alignement CW 0 stopni Flip - inaczej po uniesieniu drona dziwnie wariuje w zakładce "Setup"automaciek pisze:Co do kraksy, to zawsze po kalibracji kompasu sprawdzić trzeba czy północ to północ, a później obracać model w YAW o 90' i porównać ze wskazaniami gui czy widzi dobrze strony świata i równomiernie obroty.
Czyżbym przeoczył to w tamtym kontrolerze? :)
Ale cały czas łapie ten błąd z kompasu (na wykresie widać wyraźny impuls i pika buzzer informując o błędzie).
A dron to projekt Firefly Pro do druku na drukarkę 3D
Re: iNav - nagle poza kontrola
Bardzo prawdopodobne, gdyz wiekszosc GPSo-kompasow ma kompas umieszczony na spodzie, zas w kontrolerze miales kompas u gory, stad po zmianie konieczny flip. Dlatego tez pytalem o zdjecia samego kompasu/GPSa.polowiec pisze:muszę mieć ustawione w zakładce "Configuration" w MAG alignement CW 0 stopni Flip
Bo to sztuczny horyzont, pokazuje co dzieje sie z horyzontem a nie z dronem.polowiec pisze:inna sprawa, dlaczego na podglądzie OSD jest wszystko jakby odbite? Jak unoszę przód to pokazuje ze opada, skręcam w lewo to pokazuje ze w prawo.
Re: iNav - nagle poza kontrola
Mialem taki sam problem - jak nie ustawisz ze jest flip to wartosci z kompasu nie zgadzaja sie z rzeczywistoscia. I objaw jest wlasnie taki jak opisales.pawelsky pisze:Bardzo prawdopodobne, gdyz wiekszosc GPSo-kompasow ma kompas umieszczony na spodzie, zas w kontrolerze miales kompas u gory, stad po zmianie konieczny flip. Dlatego tez pytalem o zdjecia samego kompasu/GPSa.polowiec pisze:muszę mieć ustawione w zakładce "Configuration" w MAG alignement CW 0 stopni Flip
Re: iNav - nagle poza kontrola
Dziękuje wszystkim za rady. Kompas ustawiony, porównałem z mechanicznym kompasem wskazuje bardzo podobnie.
Dam znać z lotów jak sie teraz sprawuje.
PS. Teraz pracuje nad drugim. Drugi będzie zbudowany na MATEK 405 + zintegrowane video z płyta dystrybucji napiec (jeszcze nie dotarła płytka).
https://photos.app.goo.gl/Za2idgfag0m0e4Un2
pozdro,
Dam znać z lotów jak sie teraz sprawuje.
PS. Teraz pracuje nad drugim. Drugi będzie zbudowany na MATEK 405 + zintegrowane video z płyta dystrybucji napiec (jeszcze nie dotarła płytka).
https://photos.app.goo.gl/Za2idgfag0m0e4Un2
pozdro,
Re: iNav - nagle poza kontrola
Heh wojskowa wersja
Fajnie wygląda, ale sporo niepotrzebnych gabarytów.
Jak będziesz robił testy kompasu/gps to lataj z dala od przeszkód naziemnych heh
Będziesz miał czas, by przełączyć się na inny tryb bez kompasu i uratować model
Fajnie wygląda, ale sporo niepotrzebnych gabarytów.
Jak będziesz robił testy kompasu/gps to lataj z dala od przeszkód naziemnych heh
Będziesz miał czas, by przełączyć się na inny tryb bez kompasu i uratować model