To jest absolutny nonsens wyssany z palca. Nie ma nawet określenia "lot komercyjny". Rozporządzenie operuje tylko podziałem na loty rekreacyjne lub sportowe oraz na loty inne jak rekreacyjne lub sportowe. Nigdzie nie ma najmniejszej wzmianki o czerpaniu korzyści majątkowych, fakturach, zapłatach ani niczym podobnym - stąd nie gra to dla przepisów lotniczych absolutnie żadnej roli. To nie są przepisy urzędu skarbowego..EmK4. pisze:co do korzysci jakichkolwiek wedlug naszego prawa to nie wazne ze Ty nie bedziesz mial z tego korzysci majatkowych ,jezeli ktokolwiek w jakikolwiek bedzie mogl skorzystac na emisji tego materialu to jest podciagane pod lot komercyjny
Spróbuje kolejny raz wytłumaczyć podstawową różnicę:
Latanie sportowe lub rekreacyjne robię dla sportu lub zabawy - więc: "bo mi się chcę" i mam do tego optymalne warunki. Jak się czuje dobrze, jest ładna pogoda i robię go o w odpowiednim dla tego bezpiecznym miejscu.
Latanie "inne jak rekreacyjne lub sportowe" wykonuje się w czasie i miejscu narzuconym koniecznością wykonania zadania. Tzn. w miejscu w którym loty sportowe/rekreacyjne są wykluczone. Warunki miejscowe/pogodowe/elektromagnetyczno-GPSowe lub jakiekolwiek inne z reguły optymalne nie są lub być nie muszą. Latając stwarzam potencjalne zagrożenie. Dla tego wymagana jest odpowiednia fachowość operatora, który musi ocenić ryzyko lotu w danym warunkach i opracować plan lotu tak, by wszelkie ryzyka zminimalizować - i następnie odpowiednio bezpiecznie go wykonać. Wymagana jest techniczna fachowość operatora, bo to on jest odpowiedzialny za stan techniczny i zdolność statku do lotu, za spełnienie wymaganych przepisów.
Dla zapewnienia tej fachowości mogą takie loty wykonywać tylko operatorzy ze Świadectwem kwalifikacji, ważnymi badaniami zdrowotnymi itp.
Nie ma przy tym znaczenie czy za to ktoś bierze pieniądze, czy zrobi to za darmo.