eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Moderatorzy: marbalon, moderatorzy2014, moderatorzy
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
yyyy sory za głupie pytanie ale ja się na buzerach nie znam , on ma być pasywny czy aktywny?
Strzelam że pasywny, może taki z tranzystorem sie nada sie https://pl.aliexpress.com/item/Free-Shi ... 25e7e19dce ?
Trochę zależy mi na takim gotowym bo majątku to nie ksztuje, a ograniczy te wystające kiszki (pajęczyny) z modelu
Strzelam że pasywny, może taki z tranzystorem sie nada sie https://pl.aliexpress.com/item/Free-Shi ... 25e7e19dce ?
Trochę zależy mi na takim gotowym bo majątku to nie ksztuje, a ograniczy te wystające kiszki (pajęczyny) z modelu
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Ma być aktywny. Ten zalinkowany nie nadaje się.
Pzdr. -----MIŚ-----
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Czyli aktywny + tranzystor czy wszytko jedno jaki plus tranzystor?
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Aktywny + tranzystor
Ja natomiast mam problem, nad którym siedzę i już zgłupiałem.
Mam skonfigurowanego autopilota, model w układzie delta i generalnie wszystko gra.
Ale nie mogę dokonać oblotu, bo mam bardzo ograniczone wychylenia serw na wysokości. Przy oddaniu drążka serwa ledwie drgną, przy zaciągnięciu wysokości ruch jest ok. Przy pracy lotkami serwa wykonują pełen ruch. Co może powodować ograniczenie ruchu serw w tym jednym przypadku? Nie mam już pomysłu
Ja natomiast mam problem, nad którym siedzę i już zgłupiałem.
Mam skonfigurowanego autopilota, model w układzie delta i generalnie wszystko gra.
Ale nie mogę dokonać oblotu, bo mam bardzo ograniczone wychylenia serw na wysokości. Przy oddaniu drążka serwa ledwie drgną, przy zaciągnięciu wysokości ruch jest ok. Przy pracy lotkami serwa wykonują pełen ruch. Co może powodować ograniczenie ruchu serw w tym jednym przypadku? Nie mam już pomysłu
________________
Cobra
Cobra
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
cobra,
Podłącz FTDI, odpal AP_Info_Tool, i się dowiesz co jest nie tak. Mam nadzieję że w aparaturze nie masz włączonego mix'a dla delty.
Ale stawiam na nie zapisane trymy aparatury w AP. Dla trybu delta są one używane nawet w trybie MANUAL, bo muszą być robione mixy, więc AP musi znać środki i zakresy drążków.
Podłącz FTDI, odpal AP_Info_Tool, i się dowiesz co jest nie tak. Mam nadzieję że w aparaturze nie masz włączonego mix'a dla delty.
Ale stawiam na nie zapisane trymy aparatury w AP. Dla trybu delta są one używane nawet w trybie MANUAL, bo muszą być robione mixy, więc AP musi znać środki i zakresy drążków.
Pzdr. -----MIŚ-----
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Mam nadzieję że w aparaturze nie masz włączonego mix'a dla delty
Oczywiście, że nie. Delta ustawiona jest tylko w AP.
To może być to. Robiłem wstępną kalibrację drążków, ale potem korygowałem zerowe położenie lotek.stawiam na nie zapisane trymy aparatury w AP
________________
Cobra
Cobra
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Misiu, mogę się tylko upewnić jednej rzeczy?
Jak trymuje model i na przykład w położeniu neutralnym mam lotki lekko uniesione (latające skrzydło) i dość mocno poobcinane zakresy ruchu (duże te moje lotki) i dodam że mam to zrobione w aparaturze, a nie fizycznie na popychaczach.
Potem robię kalibrację drążków i pojawia się pytanie czy dla trybów acro i stab mam mieć w apce ustawione 100% ruchu i offset zerowy który wskoczy mi z automatu po kalibracji (tak zapisze się w AP), czy dla każdego trybu takie same wychylenia jak dla manuala?
Obecnie latam i mam ładnie wytrymowany model, ale dla każdego trybu dorobiłem sobie mix które poprzez aparaturę zwiększają lub zmniejszają wychyły lotek (zależnie od położenia przełącznika 3pozycyjnego).
Pytam, bo model oczywiście lata w obu przypadkach, ale chciałem się upewnić jaki był Twój zamysł i jak powinno być wg "instrukcji".
Jak trymuje model i na przykład w położeniu neutralnym mam lotki lekko uniesione (latające skrzydło) i dość mocno poobcinane zakresy ruchu (duże te moje lotki) i dodam że mam to zrobione w aparaturze, a nie fizycznie na popychaczach.
Potem robię kalibrację drążków i pojawia się pytanie czy dla trybów acro i stab mam mieć w apce ustawione 100% ruchu i offset zerowy który wskoczy mi z automatu po kalibracji (tak zapisze się w AP), czy dla każdego trybu takie same wychylenia jak dla manuala?
Obecnie latam i mam ładnie wytrymowany model, ale dla każdego trybu dorobiłem sobie mix które poprzez aparaturę zwiększają lub zmniejszają wychyły lotek (zależnie od położenia przełącznika 3pozycyjnego).
Pytam, bo model oczywiście lata w obu przypadkach, ale chciałem się upewnić jaki był Twój zamysł i jak powinno być wg "instrukcji".
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
ci3jk4, Trymy, czyli pozycje środkowe są takie same dla każdego trybu, więc tu nie ma problemu. A w AP zapamiętaj maksymalne możliwe zakresy pracy serw, bo jak zapamiętasz mniejsze, to AP obetnie wszystko co dostanie więcej.
Tak więc raczej zrobiłeś dobrze.
Tak więc raczej zrobiłeś dobrze.
Pzdr. -----MIŚ-----
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Ok, czyli dobrze tłumaczyłem innym.
Dziękuję.
Dziękuję.
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Ja mam pytanie z innej beczki. Wczoraj mój GPS miał odświeżanie i dokładność na poziomie węgla ( w pewnym momencie byłem 50m pod ziemią... ) i mam obawę że przy włączonym FS po prostu zanim sie zorientuje że jest za nisko wyłapie kreta.
Czy po montażu HP203B, AP czerpie z niego dane o wysokości czy dalej z GPSa?
Czy po montażu HP203B, AP czerpie z niego dane o wysokości czy dalej z GPSa?
Pozdrawiam, Dariusz :)
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Nie, wysokość jest nadal z GPS. Baro służy tylko do przekazywania telemetrią ciśnienia na potrzeby wariometru w elDispie.
Pzdr. -----MIŚ-----
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
hej
mam problem z ustawieniem delty
w tybie stab lotki NIE idą w dół jak dziób dam do góry
wszystko inne dobrze stabilizuje na boki i jak model dam w doł to lotki do góry
lotki podłączone do 1 i 8 kanału silnik do 3 .
kalibracje drążków zrobiłem zielona led swieci ja w instrukcji
co robię źle?
mam problem z ustawieniem delty
w tybie stab lotki NIE idą w dół jak dziób dam do góry
wszystko inne dobrze stabilizuje na boki i jak model dam w doł to lotki do góry
lotki podłączone do 1 i 8 kanału silnik do 3 .
kalibracje drążków zrobiłem zielona led swieci ja w instrukcji
co robię źle?
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
rewers na jednym z kanałów w konfiguratorze ustaw ;)
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Zamień kanały
A propo dokładności wysokości modelu. Jest szansa na "ficzer" odczytu wysokości z baro czy lepiej inwestować w dokładniejszy GPS?
A propo dokładności wysokości modelu. Jest szansa na "ficzer" odczytu wysokości z baro czy lepiej inwestować w dokładniejszy GPS?
Pozdrawiam, Dariusz :)
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Teoretycznie jest szansa, tylko po co ? To jest AP do samolotów, który nie ma i nie będzie miał opcji automatycznego lądowania. A powrót do domu jak ustawimy na 200m wysokości, to jak się GPS machnie nawet o 50m, to nic się nie stanie.dexter_ck pisze:Jest szansa na "ficzer" odczytu wysokości z baro czy lepiej inwestować w dokładniejszy GPS?
Tak więc nie widzę kompletnie sensu na to żeby pokazywać wysokość modelu co do 1m. Jest to zupełnie sprzeczne z założeniami eLeReS AP który miał być (w założeniach) prostym systemem stabilizacji z funkcją "dupochronu" w postaci RTH, tylko nieco "przytył" o inne funkcje Ale że już osiągnął masę krytyczną to teraz pozostało już tylko miejsce na poprawki błędów.
Pzdr. -----MIŚ-----