No to poleciałem!

Tu można uprawiać dyskutanctwo ;-)

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
ghambit
Posty: 1279
Rejestracja: wtorek 03 maja 2011, 01:10
Lokalizacja: Amsterdam

No to poleciałem!

Post autor: ghambit »

Już od dobrych kilku lat myślałem nad licencją PPL(H) aż w końcu nastał ten dzień kiedy postanowiłem zrobić pierwszy krok.

I tak pierwszy zawis :)

Obrazek

Dzień był nie zwykle udany bo udało nam się również po raz pierwszy ulotnić duże X8 AUW 100kg
pracę nad nim nadal w toku ale pierwsze pozytywne rezultaty już są.

Obrazek

Obrazek

Tak więc dziewczyny i chłopaki, nie ma rzeczy nie możliwych!
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9764
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: No to poleciałem!

Post autor: pawelsky »

ghambit pisze:Już od dobrych kilku lat myślałem nad licencją PPL(H) aż w końcu nastał ten dzień kiedy postanowiłem zrobić pierwszy krok.
Z ciekawosci - ile ataka przyjemnosc w .nl?
Awatar użytkownika
ghambit
Posty: 1279
Rejestracja: wtorek 03 maja 2011, 01:10
Lokalizacja: Amsterdam

Re: No to poleciałem!

Post autor: ghambit »

pawelsky pisze:
ghambit pisze:Już od dobrych kilku lat myślałem nad licencją PPL(H) aż w końcu nastał ten dzień kiedy postanowiłem zrobić pierwszy krok.
Z ciekawosci - ile ataka przyjemnosc w .nl?
45h teori i 45h nalotu zamyka się w 30.000 euro później dochodzi utrzymanie licencji czyli roczne badania oraz 6h nalotu jako pilot i kolejne 6h albo nalot albo teoria / obsługa naziemna.
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9764
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: No to poleciałem!

Post autor: pawelsky »

ghambit pisze:45h teori i 45h nalotu zamyka się w 30.000 euro
Czyli nawet drozej niz u nas, ale za to mniej teorii ;-)
Awatar użytkownika
ghambit
Posty: 1279
Rejestracja: wtorek 03 maja 2011, 01:10
Lokalizacja: Amsterdam

Re: No to poleciałem!

Post autor: ghambit »

pawelsky pisze:
ghambit pisze:45h teori i 45h nalotu zamyka się w 30.000 euro
Czyli nawet drozej niz u nas, ale za to mniej teorii ;-)
Myślałem nad zrobieniu jej w Polsce ale doszły by koszty przelotów do PL, czasu kiedy nie mogę pracować etc.
W Czechach chyba jeszcze taniej niż w PL znalazłem ale ten sam problem. Większość nalotów robię ne R22 ze względu na koszty ale R44 podobnie lata więc później będę mógł wynajmować nawet właśnie tego.

pawelsky dużo wiesz o cenach etc, latasz również ?
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9764
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: No to poleciałem!

Post autor: pawelsky »

ghambit pisze:pawelsky dużo wiesz o cenach etc, latasz również ?
Nie, jeszcze nie ale brat robil PPL(A) wiec zeby nie byc gorszym tak sobie na emeryture zamarzylem zrobic PPL(H) a wczesniej moze zaczac od wiatrakowca...
szoppracz
Posty: 25
Rejestracja: sobota 15 lis 2014, 16:58
Lokalizacja: warszawa

Re: No to poleciałem!

Post autor: szoppracz »

Super, gratulacje :)
tribal
Posty: 62
Rejestracja: czwartek 08 sty 2015, 13:53
Lokalizacja: Augustów

Re: No to poleciałem!

Post autor: tribal »

powodzenia w realizacji marzenia !
Awatar użytkownika
ghambit
Posty: 1279
Rejestracja: wtorek 03 maja 2011, 01:10
Lokalizacja: Amsterdam

Re: No to poleciałem!

Post autor: ghambit »

tribal pisze:powodzenia w realizacji marzenia !
szoppracz pisze:Super, gratulacje :)
Dzięki!

W między czasie pierwsze pozytywne efekty dużego drona :)

Obrazek

i mniej skrępowane loty AUW 120kg

Obrazek
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13005
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: No to poleciałem!

Post autor: Verid »

Chciałbym na zywo takiego kolosa zobaczyć - dźwięk musi być niemożebny...
Ten wredny...
Awatar użytkownika
ghambit
Posty: 1279
Rejestracja: wtorek 03 maja 2011, 01:10
Lokalizacja: Amsterdam

Re: No to poleciałem!

Post autor: ghambit »

Panowie mały update!

Trochę mnie nie było na forum z powodu natłoku pracy, a więc co się zmieniło:

- Połączyliśmy się z firmą boessenkool machinefabriek która to między innymi wprowadziła na rynek elektryczny traktor
Obrazek

- Zakończyliśmy pracę nad modelem koncepcyjnym który przestał być rozwojowy, obecnie powstają dwa prototypy wersji v2 która
będzie znacznie różnic się od pierwowzoru i będzie przypominać bardziej przerośnięte X8.

- Pracujemy nad własnymi silnikami w standardzie IP67 które będą pracowały z 70 calowymi śmigłami w dwu wariantach, zwykłe i ciche (zakrzywione końcówki).

- Projektujemy również platformę do lądowania i automatycznego dokowania, ładowania baterii i płynów do pryskania.

- Generalnie zakres prac się zwiększył ale doświadczenie i park maszynowy firmy Boessenkool pozwala nam na dość szybką produkcję części.

Widzimy rosnące zainteresowanie mediów naszym projektem co zwiększa zainteresowanie a rozgłos ściąga do nas specjalistów z różnych dziedzin.
http://www.rtlxl.nl/?_esc#!/z-today-356 ... 6da8ab6146

Zostaliśmy również nominowani do dwóch nagród, ESEF i Made in Holland
Tutaj można zagłosować na nagrodę publiczności :)

https://translate.google.com/translate? ... prijs.aspx

Pytania? Pomysły? Chętnie odpowiem.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Mogway
Posty: 131
Rejestracja: czwartek 16 sie 2012, 13:24
Lokalizacja: Warszawa

Re: No to poleciałem!

Post autor: Mogway »

Ciekawy projekt koptera, on ma 120kg udźwigu czy MTOM? Możesz podać więcej danych koptera? Czas lotu lub jakieś inne parametry, generalnie jak radzi sobie na wietrze lub z małym obciążeniem.
MTD, Eleres, AP Pitlab
Awatar użytkownika
ghambit
Posty: 1279
Rejestracja: wtorek 03 maja 2011, 01:10
Lokalizacja: Amsterdam

Re: No to poleciałem!

Post autor: ghambit »

Cześć! Udźwig w pierwszej wersji to faktycznie 120kg przy ~70% gazu ale pobór prądu był tak duży ze kompas wariował.
W nowej wersji zdecydowaliśmy się przejść na dużo wyższe napięcia aby uprościć budowę.
Czas lotu z dużym obciążeniem nie był zadowalający bo oscylować w granicach 8 minut, w kolejnej wersji celujemy w 25minut z ładunkiem początkowym 100kg co przełoży się na 2 hektary z jednego ładowania.
Na wietrze radził sobie dobrze ale nie wzorowo było to spowodowane głównie słabymi silnikami i reglami.
Obecnie testujemy w tunelu nowy napęd i wygląda bardzo obiecująco, duża poprawa w stosunku do sprzętu z HK który używaliśmy wcześniej.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Mogway
Posty: 131
Rejestracja: czwartek 16 sie 2012, 13:24
Lokalizacja: Warszawa

Re: No to poleciałem!

Post autor: Mogway »

Pytam z ciekawości bo mamy koptera trochę mniejsze o udźwigu 25-30 kg ale przy takim udźwigu to 200A do zawisu. Nasz sprzęt trochę inaczej wykorzystujemy bo ma latać szybko i zwinnie z takim cieżarem.
MTD, Eleres, AP Pitlab
Awatar użytkownika
Majk99
Posty: 685
Rejestracja: poniedziałek 01 gru 2014, 16:42
Lokalizacja: Kazimierz Dolny

Re: No to poleciałem!

Post autor: Majk99 »

Paaanie, idź pan w ... z takim kopterem :-P A serio, to jestem pełen podziwu, może kiedyś zobaczymy w TV, że polski konstruktor DRONÓW zrobił drona załogowego :-P w sumie ten by mnie podniósł :-D
Hangar: De Stik x2.5
ZOHD Dart na sterydach vmax 200km/h
Fristajlo (w bliskich planach)
ODPOWIEDZ