No to poleciałem!
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
No to poleciałem!
Już od dobrych kilku lat myślałem nad licencją PPL(H) aż w końcu nastał ten dzień kiedy postanowiłem zrobić pierwszy krok.
I tak pierwszy zawis :)
Dzień był nie zwykle udany bo udało nam się również po raz pierwszy ulotnić duże X8 AUW 100kg
pracę nad nim nadal w toku ale pierwsze pozytywne rezultaty już są.
Tak więc dziewczyny i chłopaki, nie ma rzeczy nie możliwych!
Pozdrawiam
I tak pierwszy zawis :)
Dzień był nie zwykle udany bo udało nam się również po raz pierwszy ulotnić duże X8 AUW 100kg
pracę nad nim nadal w toku ale pierwsze pozytywne rezultaty już są.
Tak więc dziewczyny i chłopaki, nie ma rzeczy nie możliwych!
Pozdrawiam
Re: No to poleciałem!
Z ciekawosci - ile ataka przyjemnosc w .nl?ghambit pisze:Już od dobrych kilku lat myślałem nad licencją PPL(H) aż w końcu nastał ten dzień kiedy postanowiłem zrobić pierwszy krok.
Re: No to poleciałem!
45h teori i 45h nalotu zamyka się w 30.000 euro później dochodzi utrzymanie licencji czyli roczne badania oraz 6h nalotu jako pilot i kolejne 6h albo nalot albo teoria / obsługa naziemna.pawelsky pisze:Z ciekawosci - ile ataka przyjemnosc w .nl?ghambit pisze:Już od dobrych kilku lat myślałem nad licencją PPL(H) aż w końcu nastał ten dzień kiedy postanowiłem zrobić pierwszy krok.
Re: No to poleciałem!
Czyli nawet drozej niz u nas, ale za to mniej teoriighambit pisze:45h teori i 45h nalotu zamyka się w 30.000 euro
Re: No to poleciałem!
Myślałem nad zrobieniu jej w Polsce ale doszły by koszty przelotów do PL, czasu kiedy nie mogę pracować etc.pawelsky pisze:Czyli nawet drozej niz u nas, ale za to mniej teoriighambit pisze:45h teori i 45h nalotu zamyka się w 30.000 euro
W Czechach chyba jeszcze taniej niż w PL znalazłem ale ten sam problem. Większość nalotów robię ne R22 ze względu na koszty ale R44 podobnie lata więc później będę mógł wynajmować nawet właśnie tego.
pawelsky dużo wiesz o cenach etc, latasz również ?
Re: No to poleciałem!
Nie, jeszcze nie ale brat robil PPL(A) wiec zeby nie byc gorszym tak sobie na emeryture zamarzylem zrobic PPL(H) a wczesniej moze zaczac od wiatrakowca...ghambit pisze:pawelsky dużo wiesz o cenach etc, latasz również ?
Re: No to poleciałem!
Super, gratulacje :)
Re: No to poleciałem!
powodzenia w realizacji marzenia !
Re: No to poleciałem!
tribal pisze:powodzenia w realizacji marzenia !
Dzięki!szoppracz pisze:Super, gratulacje :)
W między czasie pierwsze pozytywne efekty dużego drona :)
i mniej skrępowane loty AUW 120kg
Re: No to poleciałem!
Chciałbym na zywo takiego kolosa zobaczyć - dźwięk musi być niemożebny...
Ten wredny...
Re: No to poleciałem!
Panowie mały update!
Trochę mnie nie było na forum z powodu natłoku pracy, a więc co się zmieniło:
- Połączyliśmy się z firmą boessenkool machinefabriek która to między innymi wprowadziła na rynek elektryczny traktor
- Zakończyliśmy pracę nad modelem koncepcyjnym który przestał być rozwojowy, obecnie powstają dwa prototypy wersji v2 która
będzie znacznie różnic się od pierwowzoru i będzie przypominać bardziej przerośnięte X8.
- Pracujemy nad własnymi silnikami w standardzie IP67 które będą pracowały z 70 calowymi śmigłami w dwu wariantach, zwykłe i ciche (zakrzywione końcówki).
- Projektujemy również platformę do lądowania i automatycznego dokowania, ładowania baterii i płynów do pryskania.
- Generalnie zakres prac się zwiększył ale doświadczenie i park maszynowy firmy Boessenkool pozwala nam na dość szybką produkcję części.
Widzimy rosnące zainteresowanie mediów naszym projektem co zwiększa zainteresowanie a rozgłos ściąga do nas specjalistów z różnych dziedzin.
http://www.rtlxl.nl/?_esc#!/z-today-356 ... 6da8ab6146
Zostaliśmy również nominowani do dwóch nagród, ESEF i Made in Holland
Tutaj można zagłosować na nagrodę publiczności :)
https://translate.google.com/translate? ... prijs.aspx
Pytania? Pomysły? Chętnie odpowiem.
Pozdrawiam
Trochę mnie nie było na forum z powodu natłoku pracy, a więc co się zmieniło:
- Połączyliśmy się z firmą boessenkool machinefabriek która to między innymi wprowadziła na rynek elektryczny traktor
- Zakończyliśmy pracę nad modelem koncepcyjnym który przestał być rozwojowy, obecnie powstają dwa prototypy wersji v2 która
będzie znacznie różnic się od pierwowzoru i będzie przypominać bardziej przerośnięte X8.
- Pracujemy nad własnymi silnikami w standardzie IP67 które będą pracowały z 70 calowymi śmigłami w dwu wariantach, zwykłe i ciche (zakrzywione końcówki).
- Projektujemy również platformę do lądowania i automatycznego dokowania, ładowania baterii i płynów do pryskania.
- Generalnie zakres prac się zwiększył ale doświadczenie i park maszynowy firmy Boessenkool pozwala nam na dość szybką produkcję części.
Widzimy rosnące zainteresowanie mediów naszym projektem co zwiększa zainteresowanie a rozgłos ściąga do nas specjalistów z różnych dziedzin.
http://www.rtlxl.nl/?_esc#!/z-today-356 ... 6da8ab6146
Zostaliśmy również nominowani do dwóch nagród, ESEF i Made in Holland
Tutaj można zagłosować na nagrodę publiczności :)
https://translate.google.com/translate? ... prijs.aspx
Pytania? Pomysły? Chętnie odpowiem.
Pozdrawiam
Re: No to poleciałem!
Ciekawy projekt koptera, on ma 120kg udźwigu czy MTOM? Możesz podać więcej danych koptera? Czas lotu lub jakieś inne parametry, generalnie jak radzi sobie na wietrze lub z małym obciążeniem.
MTD, Eleres, AP Pitlab
Re: No to poleciałem!
Cześć! Udźwig w pierwszej wersji to faktycznie 120kg przy ~70% gazu ale pobór prądu był tak duży ze kompas wariował.
W nowej wersji zdecydowaliśmy się przejść na dużo wyższe napięcia aby uprościć budowę.
Czas lotu z dużym obciążeniem nie był zadowalający bo oscylować w granicach 8 minut, w kolejnej wersji celujemy w 25minut z ładunkiem początkowym 100kg co przełoży się na 2 hektary z jednego ładowania.
Na wietrze radził sobie dobrze ale nie wzorowo było to spowodowane głównie słabymi silnikami i reglami.
Obecnie testujemy w tunelu nowy napęd i wygląda bardzo obiecująco, duża poprawa w stosunku do sprzętu z HK który używaliśmy wcześniej.
Pozdrawiam
W nowej wersji zdecydowaliśmy się przejść na dużo wyższe napięcia aby uprościć budowę.
Czas lotu z dużym obciążeniem nie był zadowalający bo oscylować w granicach 8 minut, w kolejnej wersji celujemy w 25minut z ładunkiem początkowym 100kg co przełoży się na 2 hektary z jednego ładowania.
Na wietrze radził sobie dobrze ale nie wzorowo było to spowodowane głównie słabymi silnikami i reglami.
Obecnie testujemy w tunelu nowy napęd i wygląda bardzo obiecująco, duża poprawa w stosunku do sprzętu z HK który używaliśmy wcześniej.
Pozdrawiam
Re: No to poleciałem!
Pytam z ciekawości bo mamy koptera trochę mniejsze o udźwigu 25-30 kg ale przy takim udźwigu to 200A do zawisu. Nasz sprzęt trochę inaczej wykorzystujemy bo ma latać szybko i zwinnie z takim cieżarem.
MTD, Eleres, AP Pitlab
Re: No to poleciałem!
Paaanie, idź pan w ... z takim kopterem A serio, to jestem pełen podziwu, może kiedyś zobaczymy w TV, że polski konstruktor DRONÓW zrobił drona załogowego w sumie ten by mnie podniósł
Hangar: De Stik x2.5
ZOHD Dart na sterydach vmax 200km/h
Fristajlo (w bliskich planach)
ZOHD Dart na sterydach vmax 200km/h
Fristajlo (w bliskich planach)