Dji F550 - śmigła
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Dji F550 - śmigła
Witam,
jako że nadszedł czas wymiany śmigieł w mojej F550, chciałbym zasięgnąć rady bardziej doświadczonych forumowiczów i rozwiać moje wątpliwości co do oznaczeń...
Do tej pory latam na śmigłach DJI 10x3.8 używając pakietu 3s zippy compact 5000mAh (rozumiem, że 10 to długość łopaty, a 3,8 to powierzchnia natarcia), chciałbym zmienić na zalecane przez producenta silników (DJI 2212 920kv) czyli 10x4,5. Masy modelu niestety nie znam ponieważ nie posiadam odpowiedniej wagi, natomiast jest to podstawowy set z wysokim podwoziem, gimbalem i gopro oraz fpv w postaci Boscama 200mW.
Pytanie 1.
co oznaczają skróty (porównuje śmigła z oferty abc-rc, 10x4,5):
cw
ccw (tu podejrzewam że prawo lub lewo obrotowe)
pusher (pchające? o co chodzi?)
slow flyer (wolno lata?)
mr???
przecież wszystkie śmigła o które chodzi mają taki sam rozmiar i powierzchnie natarcia, więc skąd to nazewnictwo, czyżby widzi mi się producentów?
Pytanie 2.
Jakiego producenta śmigła macie sprawdzone i możecie polecić (najchętniej z oferty abc-rc czyli APC, HQprop, Tarot, Gemfan)uwzględniając wytrzymałość i stabilność modelu na nich?
Zależy mi na stabilności i płynności lotu.
jako że nadszedł czas wymiany śmigieł w mojej F550, chciałbym zasięgnąć rady bardziej doświadczonych forumowiczów i rozwiać moje wątpliwości co do oznaczeń...
Do tej pory latam na śmigłach DJI 10x3.8 używając pakietu 3s zippy compact 5000mAh (rozumiem, że 10 to długość łopaty, a 3,8 to powierzchnia natarcia), chciałbym zmienić na zalecane przez producenta silników (DJI 2212 920kv) czyli 10x4,5. Masy modelu niestety nie znam ponieważ nie posiadam odpowiedniej wagi, natomiast jest to podstawowy set z wysokim podwoziem, gimbalem i gopro oraz fpv w postaci Boscama 200mW.
Pytanie 1.
co oznaczają skróty (porównuje śmigła z oferty abc-rc, 10x4,5):
cw
ccw (tu podejrzewam że prawo lub lewo obrotowe)
pusher (pchające? o co chodzi?)
slow flyer (wolno lata?)
mr???
przecież wszystkie śmigła o które chodzi mają taki sam rozmiar i powierzchnie natarcia, więc skąd to nazewnictwo, czyżby widzi mi się producentów?
Pytanie 2.
Jakiego producenta śmigła macie sprawdzone i możecie polecić (najchętniej z oferty abc-rc czyli APC, HQprop, Tarot, Gemfan)uwzględniając wytrzymałość i stabilność modelu na nich?
Zależy mi na stabilności i płynności lotu.
HQ propy zamiatają konkurencje pod względem wytrzymałości i wyważenia, nie wspomnę o sztywności. Używam ich od dawna, sprawdzilem wiele marek. Korzystaj z okazji i kupuj bo w ABC-RC są dostępne.
Ostatnio zmieniony poniedziałek 22 wrz 2014, 22:42 przez camaroon, łącznie zmieniany 2 razy.
QUAD F450 , NAZA V1 ,
Hexa TAROT 680 NAZA V2
QUAD TAROT 650 NAZA V2
PIXHAWK już lata :)
MAVIC MINI
Hexa TAROT 680 NAZA V2
QUAD TAROT 650 NAZA V2
PIXHAWK już lata :)
MAVIC MINI
Mam jeszcze jedno pytanie, czy będzie w ogóle jakaś odczuwalna różnica między smigłami 10x3.8 a tymi 10x4.5, nie zależy mi na szybkości, a na stabilności i czasie lotu na baterii.
Bo jeśli dobrze rozumiem to większy skok śmigła to większa praca silnika włożona w napedzanie go, a co za tym idzie większy pobór prądu, czyli krótszy czas pracy na baterii...
No chyba, że się mylę?
Bo jeśli dobrze rozumiem to większy skok śmigła to większa praca silnika włożona w napedzanie go, a co za tym idzie większy pobór prądu, czyli krótszy czas pracy na baterii...
No chyba, że się mylę?
Hej Robak, latałem w ramie f550 na stockowych śmigłach 10x4.5 i sporo się namęczyłem z pidami,żeby było w miarę stabilnie, ale do końca nie byłem zadowolony. Zmiana na DJI 10x3.8 rozwiązała problem na dobre, różnica była spora bez względu na pidy, czas lotu jakoś się nie zmienił.
Pozdrawiam
Krzysztof
Krzysztof
Właśnie będę zakładał 10x4.5 (EMAX) z abc-rc do mojej F550, do tej pory latałem na carbonach 9x4.3 opisanych jako do Phantomów i było bardzo fajnie. Czas lotu na 4S 5000mah - 11min, na 4S 6000mah - 12:30min. Pełny zestaw fpv z gimbem i podwoziem jak Twoje robak56. Co ciekawe miałem problem z lataniem w ogóle na 3S'ach co opisywałem w innym wątku. Waga całości 2480g z pakietem 4S 5000mah.
Dam znać co z tymi 10x4.5 jak polatam troszkę ;)
Ps. robak56 też jeżdżę dosyć często do abc-rc, może się kiedyś spikniemy i polatamy razem? Mogę udostępnić różne śmigła do testów ;)
Dam znać co z tymi 10x4.5 jak polatam troszkę ;)
Ps. robak56 też jeżdżę dosyć często do abc-rc, może się kiedyś spikniemy i polatamy razem? Mogę udostępnić różne śmigła do testów ;)
był spontan na Kaplicówce ostatniopooh666 pisze: robak56 też jeżdżę dosyć często do abc-rc, może się kiedyś spikniemy i polatamy razem? Mogę udostępnić różne śmigła do testów ;)
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=22523
początkiem Października w zależności od pogody planujemy kolejny z mini grillem...
pozdrawiam, Jacek
__________________
Sprzęt był sprawny. Użytkownik nie.
W Hangarze; Hujsban FPV, KRAB 250, Qamikaze X4, OctoCongoCopter X8, Kadłubek, Raptor,
__________________
Sprzęt był sprawny. Użytkownik nie.
W Hangarze; Hujsban FPV, KRAB 250, Qamikaze X4, OctoCongoCopter X8, Kadłubek, Raptor,
Dołączę się z pytaniem, aby nie zakładać już nowego tematu. Posiadam także F550 i silniki Emax MT2213. Do testów kupiłem sobie śmigła Gemfan 10x4,5 te elastyczne. Chciałbym je wymienić na HQProp i zastanawiam się czy 10x4,5 czy może 10x3,8 będą bardziej odpowiednie? Waga modelu to ok 2kg. Latam na 4S 5000mAh. Silniki po locie są ciepłe, ale nic się nie przegrzewa. Zawis hexa robi przy ok 45% przepustnicy.
Jakie masz gainy na tych 10x4.5 bo dojść składu z tym nie moge? Miałem kilka dni temu niemiłą przygodę z samoczynnym wystrzeleniem F550 w górę, bieda ją była ściągnąć na ziemie - mimo przepustnicy w dół nadal się wznosiła, FS ją w miarę uspokoił, po wejściu w ATTI dało się opadać ale jak kamień w dół - znowu średnia reakcja na przepustnicę, więc umyślnie wpakowałem najpierw hexę na świerk a potem na ziemię ;) wyobraźcie sobie te emocje gdyż latać chciałem nad górami - w promieniu przynajmniej 3km tylko las więc jakikolwiek kret to pożegnanie się w zasadzie ze sprzętem.
Właśnie ją odciążyłem, zmieniłem śmigła na plastiki DJI 9x4.3 i przy starcie pod oporem ręki wygląda na stabilną i spokojną - polatałem chwile też przy nodze i naza wygląda na sprawną.
Założyłem te EMAX'y 10x4.5, dałem defaultowe gainy, mam gołą ramę z silnikami (nawet bez nóżek dla minimalizacji kosztów ewentualnej naprawy), motor idle speed recommended (przy obciążonej mam jeden stopień wyżej czyli między recommended a high) czyli tak jakbym tyle co ją złożył i przy analogicznym starcie pod oporem ręki (oczywiście nie pcham jej w ziemię) strasznie niespokojnie się zachowuje i też dostaje dziwnego "kopa" na silniki czasem, boję się ją zwolnić z ręki a co dopiero wystartować normalnie.
Właśnie ją odciążyłem, zmieniłem śmigła na plastiki DJI 9x4.3 i przy starcie pod oporem ręki wygląda na stabilną i spokojną - polatałem chwile też przy nodze i naza wygląda na sprawną.
Założyłem te EMAX'y 10x4.5, dałem defaultowe gainy, mam gołą ramę z silnikami (nawet bez nóżek dla minimalizacji kosztów ewentualnej naprawy), motor idle speed recommended (przy obciążonej mam jeden stopień wyżej czyli między recommended a high) czyli tak jakbym tyle co ją złożył i przy analogicznym starcie pod oporem ręki (oczywiście nie pcham jej w ziemię) strasznie niespokojnie się zachowuje i też dostaje dziwnego "kopa" na silniki czasem, boję się ją zwolnić z ręki a co dopiero wystartować normalnie.