KFC32FTB - AP+OSD+eLeReS dla samolotów oraz quadzików
Moderatorzy: marbalon, moderatorzy2014, moderatorzy
-
- Posty: 505
- Rejestracja: wtorek 27 kwie 2010, 13:40
- Lokalizacja: Kraków
Można zasilać z zamego USB, yulko jeszcze należy zbindować odbiornik.
Przejrzałeś te punkty ?
http://kfc32.direk.info/index.php?title ... -_samoloty
Przejrzałeś te punkty ?
http://kfc32.direk.info/index.php?title ... -_samoloty
wiesiek_kr,
ta procedura chyba tylko jak sa podlaczone serwa bo jest obciazenie pradowe
Marbalon napisal wlasnie ze usb wystarczy
Tak przeczytalem
niestety ja musze zbindowac z sygnatury ,ale juz mam
cos sie wieszalo
za czwartymm czy piatym razem jak dalem reset plytki i znow sygnatura i zapisz
MAM ladnie zbindowany trzeba jeszcze poustawiac
teraz mam inne pytanie
powinno byc zrozumiale z obrazka ?
ta procedura chyba tylko jak sa podlaczone serwa bo jest obciazenie pradowe
Marbalon napisal wlasnie ze usb wystarczy
Tak przeczytalem
niestety ja musze zbindowac z sygnatury ,ale juz mam
cos sie wieszalo
za czwartymm czy piatym razem jak dalem reset plytki i znow sygnatura i zapisz
MAM ladnie zbindowany trzeba jeszcze poustawiac
teraz mam inne pytanie
powinno byc zrozumiale z obrazka ?
-
- Posty: 505
- Rejestracja: wtorek 27 kwie 2010, 13:40
- Lokalizacja: Kraków
czyli wejscie biala kostka nie zasila FC a tylko zasila video, wiec jesli moje video chodzi na 12 V
to pakietu 4S nie podpinamy (chyba ze jest na plytce regulator ?)
zasilenie FC uzyskujemy po podlaczeniu regulatora z bec na piny silnik lub podlaczenie osobnego UBEC na piny ktore nie sa wlutowane ale sa opisane jako BEC
odnosnie pinow na serwa
to mamy
przy samolocie :
od prawej
silnik - ESC
lotka lewa -nie wiem jak
lotka prawa - jak wyzej
ster wysokosci -serwo SW
ster kierunku - serwo SK
jak podlaczyc gdy model ma lotki na kablu Y , bo tak ma u mnie naprzyklad JuniorS
w przypadku coptera
wyjscia
silnik - ?
lotka lewa - ?
lotka prawa - ?
ster wysokosci - ?
ster kierunku - ?
pytam dalej
czy czujnik pradu moze byc taki ?
http://www.ebay.co.uk/itm/New-30A-Range ... 565bbf1f17
bo kilka takich mam juz w domu
Jaki kompas bedze pracowal z KFC bo kupilem kiedys kompas do AIO cirius ,ale w sumie nie zalozylem bo ten z plytki dobrze dziala
klejne pytanie
zlacze I01 sluzy do podlaczenia LED? jakim pradem mozemy obciazyc
w MKDU mam zalozony dodatkowy bezpiecznik
na pytania o serwa do pantilta przyjdzie czas
narazie musze zrobic podstawowa instalacje do modelu
Do tych ktorzy juz otrzymali KFC jak rozwiazaliscie ekran dla eleresa
docinam miedziana blaszke gr 0.3mm ale to tak malenkie ze chyba bede musial odpuscic caly ten ekran
to pakietu 4S nie podpinamy (chyba ze jest na plytce regulator ?)
zasilenie FC uzyskujemy po podlaczeniu regulatora z bec na piny silnik lub podlaczenie osobnego UBEC na piny ktore nie sa wlutowane ale sa opisane jako BEC
odnosnie pinow na serwa
to mamy
przy samolocie :
od prawej
silnik - ESC
lotka lewa -nie wiem jak
lotka prawa - jak wyzej
ster wysokosci -serwo SW
ster kierunku - serwo SK
jak podlaczyc gdy model ma lotki na kablu Y , bo tak ma u mnie naprzyklad JuniorS
w przypadku coptera
wyjscia
silnik - ?
lotka lewa - ?
lotka prawa - ?
ster wysokosci - ?
ster kierunku - ?
pytam dalej
czy czujnik pradu moze byc taki ?
http://www.ebay.co.uk/itm/New-30A-Range ... 565bbf1f17
bo kilka takich mam juz w domu
Jaki kompas bedze pracowal z KFC bo kupilem kiedys kompas do AIO cirius ,ale w sumie nie zalozylem bo ten z plytki dobrze dziala
klejne pytanie
zlacze I01 sluzy do podlaczenia LED? jakim pradem mozemy obciazyc
w MKDU mam zalozony dodatkowy bezpiecznik
na pytania o serwa do pantilta przyjdzie czas
narazie musze zrobic podstawowa instalacje do modelu
Do tych ktorzy juz otrzymali KFC jak rozwiazaliscie ekran dla eleresa
docinam miedziana blaszke gr 0.3mm ale to tak malenkie ze chyba bede musial odpuscic caly ten ekran
Muszę wyedytować trochę obrazek bo to złącze u góry to wejście na pomiar baterii głównej, czyli 4S możesz podpiąć, ale do złącza na dole obok zworki to już albo przetwornica 12V albo osobna bateria.
Co do lotek w juniorze to expertem nie jestem ale pewnie można do dowolnego kanału Lotki lewej/prawej i ustawić wtedy rewers o ile potrzeba.
Dla koptera to jest wyjście na silniki kolejno 1,2,3,4,5.
Czujnik prądu wygląda ok.
Tak zadziała i jest zalecany w przypadku gdy jest mocny wiatr to kierunek brany z GPS może nie być poprawny. Tylko kompas należy poprawnie skalibować i zweryfikować podczas lotu czy strzałka do "kierunku" pokazuje dobrze bazę.
IO1 - 0.5A
Co do blaszki az tak źle nie jest, chociaż przyznam że ja teraz latam bez i dramatu nie ma.
Co do lotek w juniorze to expertem nie jestem ale pewnie można do dowolnego kanału Lotki lewej/prawej i ustawić wtedy rewers o ile potrzeba.
Dla koptera to jest wyjście na silniki kolejno 1,2,3,4,5.
Czujnik prądu wygląda ok.
Tak zadziała i jest zalecany w przypadku gdy jest mocny wiatr to kierunek brany z GPS może nie być poprawny. Tylko kompas należy poprawnie skalibować i zweryfikować podczas lotu czy strzałka do "kierunku" pokazuje dobrze bazę.
IO1 - 0.5A
Co do blaszki az tak źle nie jest, chociaż przyznam że ja teraz latam bez i dramatu nie ma.
-
- Posty: 505
- Rejestracja: wtorek 27 kwie 2010, 13:40
- Lokalizacja: Kraków
po prostu: wywalasz kabel Y do szuflady i podpinasz zgodnie z "kabelkologią":)Adasko pisze:jak podlaczyc gdy model ma lotki na kablu Y , bo tak ma u mnie naprzyklad JuniorS
Taka dobra rada do posiadaczy którzy chcą wsadzić KFC do modelu który maja juz oblatany bez AP lub z innym: porozpinać mechanicznie serwa, zresetować model w aparaturze i zacząć od nowa nowe ustawianie :)
Coś na ten temat wiem :) na pewno zaoszczędzi wam nerwów i czasu.
Trzeba zaufać autorowi płytki , a naprawdę warto bo produkt jest super.
Mam nadzieję zę najpóźniej w weekend relacja z oblotu mojego Ogara FPV
Pozdrawiam
Wiesiek
Ostatnio zmieniony piątek 21 lut 2014, 19:17 przez wiesiek_kr, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 505
- Rejestracja: wtorek 27 kwie 2010, 13:40
- Lokalizacja: Kraków
ekranik zrobiony
z blachy miedzianej 0.3mm od srodka dwa razy polakierowany lakierem do paznokci
i wszystkie pady lutownicze tez przeciaglem dwa razy lakierem do paznokci
tak co by nie zrobic jakiegos zwarcia
w temacie czujnika pradu
mam takie
http://www.ebay.co.uk/itm/New-30A-Range ... 565bbf1f17
jak mam go podlaczyc
VCC OUT GND to czujnik
5V GND ADC to KFC
myslalem ze vcc polaczyc z 5V
GND z GND
OUT z ADC
ale nie jestem pewny i nie podlaczam
drugie pytanie dotyczy kompasu
mam ten
http://www.ebay.co.uk/itm/HMC5883L-Powe ... 19e4e11dac
chce na kabelku wyprowadzic kompas
ale jak mam go teraz ustawic wzgledem frontu czyli strzalki na KFC
mysle ze plytke musze ulozyc poziomo czyli rownolegle do plytki KFC
ale gdzie jest przod na module kompasu to nie mam pojecie czy to Y czy to X
z blachy miedzianej 0.3mm od srodka dwa razy polakierowany lakierem do paznokci
i wszystkie pady lutownicze tez przeciaglem dwa razy lakierem do paznokci
tak co by nie zrobic jakiegos zwarcia
w temacie czujnika pradu
mam takie
http://www.ebay.co.uk/itm/New-30A-Range ... 565bbf1f17
jak mam go podlaczyc
VCC OUT GND to czujnik
5V GND ADC to KFC
myslalem ze vcc polaczyc z 5V
GND z GND
OUT z ADC
ale nie jestem pewny i nie podlaczam
drugie pytanie dotyczy kompasu
mam ten
http://www.ebay.co.uk/itm/HMC5883L-Powe ... 19e4e11dac
chce na kabelku wyprowadzic kompas
ale jak mam go teraz ustawic wzgledem frontu czyli strzalki na KFC
mysle ze plytke musze ulozyc poziomo czyli rownolegle do plytki KFC
ale gdzie jest przod na module kompasu to nie mam pojecie czy to Y czy to X
Też bym tak podłączył.Adasko pisze:jak mam go podlaczyc
VCC OUT GND to czujnik
5V GND ADC to KFC
Wg tej fotki to Strzałka X do przodu. Generalnie chodzi o to aby kropka na kompasie była w prawym tylnym rogu. Tylko mała moja sugestia, że pierwsze starty robić bez kompasu, o ile nie będzie masakrycznego wiatru, bo źle skalibrowany kompas stabilizacji oczywiście nie zakłóci ale procedury RTH oraz strzałka na OSD może pokazywać zły kierunek. Tak czy siak jeżeli coś na OSd będzie nie tak pokazywać to mozna w polu wypiąć kompas i tyle.
Na moje w samolotach ciężko może być z kompasem bo kabel i2c za długi być nie może (20-30cm bym robił) i w sumie najbardziej mi pasuje gdzies do tyłu na belkę ogonową. do okolice regla i baterii to raczej nie jest dobre środowisko pracy dla niego.
-
- Posty: 505
- Rejestracja: wtorek 27 kwie 2010, 13:40
- Lokalizacja: Kraków
no i nie wytrzymałem do weekendu:)
Dziś dzięki pomocy kolegi Andrzeja odbył się dziewiczy lot Ogara z KFC32FTB na pokładzie.
Po wcześniejszych ustawieniach mechanicznych wszystkich powierzchni sterowych, przejrzeniu ustawień w GUI i lekkich modyfikacji w sofcie przez Marbalona Ogar poleciał.
Po sprawdzeniu na "lotnisku" jeszcze raz wszystkich ruchów i reakcji IMU nastąpił fachowy wyrzut przez Andrzeja i model poooooleciał,
Zachowanie w powietrzu baaaardzo stabilne, model przewidywalny i prowadził się rewelacyjnie. Od samego początku lotu w trybie STAB i płyną w powietrzu bez dotykania drążków.
Start nastąpił z domyślnymi ustawieniami PID i trymerami na "zero". Po wyłączeniu silnika nastąpił test szybowania. W 2:25 minucie lotu przy małej prędkości Ogar wpadł w korkociąg który szybko został wyprowadzony :)))
Kilka kliknięć trymerkiem od Elev i dalszy lot to po prostu bajka.
Marbalon zrobił kawał dobrej roboty!!!!!!
Tutaj flim z nagrania w bazie. Model był pilotowany klasycznie więc dlatego taki telepiący się obraz :))
Pozdrawiam
Wiesiek
Dziś dzięki pomocy kolegi Andrzeja odbył się dziewiczy lot Ogara z KFC32FTB na pokładzie.
Po wcześniejszych ustawieniach mechanicznych wszystkich powierzchni sterowych, przejrzeniu ustawień w GUI i lekkich modyfikacji w sofcie przez Marbalona Ogar poleciał.
Po sprawdzeniu na "lotnisku" jeszcze raz wszystkich ruchów i reakcji IMU nastąpił fachowy wyrzut przez Andrzeja i model poooooleciał,
Zachowanie w powietrzu baaaardzo stabilne, model przewidywalny i prowadził się rewelacyjnie. Od samego początku lotu w trybie STAB i płyną w powietrzu bez dotykania drążków.
Start nastąpił z domyślnymi ustawieniami PID i trymerami na "zero". Po wyłączeniu silnika nastąpił test szybowania. W 2:25 minucie lotu przy małej prędkości Ogar wpadł w korkociąg który szybko został wyprowadzony :)))
Kilka kliknięć trymerkiem od Elev i dalszy lot to po prostu bajka.
Marbalon zrobił kawał dobrej roboty!!!!!!
Tutaj flim z nagrania w bazie. Model był pilotowany klasycznie więc dlatego taki telepiący się obraz :))
Pozdrawiam
Wiesiek