Problem z regulacją silników
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Problem z regulacją silników
Cześć,
mam na imię Piotr :) no i niestety mam problem z regulacją silników. Otóż w konfiguratorze GCS na kroku w którym przesuwa się suwakiem w celu wskazania momentu w którym silnik zacznie się obracać moje silniki zamiast się kręcić to drgają oO
kręci się tylko jeden (silnik 3) za to bardzo mocno się grzeje.
Objawy na filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=Ni6nz3Hc75g
Silniki:
http://abc-rc.pl/p/118/5908/silnik-emax ... -460g.html
ECS:
http://abc-rc.pl/Emax-ESC-BLHeli-12A
Bateria:
http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/A ... ALONY.html
Bateria ma napięcie 11.2V
Czy ktoś ma jakiś pomysł?
mam na imię Piotr :) no i niestety mam problem z regulacją silników. Otóż w konfiguratorze GCS na kroku w którym przesuwa się suwakiem w celu wskazania momentu w którym silnik zacznie się obracać moje silniki zamiast się kręcić to drgają oO
kręci się tylko jeden (silnik 3) za to bardzo mocno się grzeje.
Objawy na filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=Ni6nz3Hc75g
Silniki:
http://abc-rc.pl/p/118/5908/silnik-emax ... -460g.html
ECS:
http://abc-rc.pl/Emax-ESC-BLHeli-12A
Bateria:
http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/A ... ALONY.html
Bateria ma napięcie 11.2V
Czy ktoś ma jakiś pomysł?
Re: Problem z regulacją silników
Cześć,
film na YT jest prywatny...
Wszystko porządnie polutowane i zaizolowane ? Możesz mieć gdzieś zwarcie/przebicie.
film na YT jest prywatny...
Wszystko porządnie polutowane i zaizolowane ? Możesz mieć gdzieś zwarcie/przebicie.
RR210 little bee 4S
Re: Problem z regulacją silników
Filmiku niestety nadal nie widac...
1. Czy poprawnie przechodzisz kreator kalibracji ESC (jeden step wczesniej niz ustawienie biegu jalowego silnikow)?
Przypomiam ze najpierw (bez smigiel!!!) zaznaczasz wszystkie boxy, potem Start, podlaczasz lipo, regle powinny piszczec, pozniej jak sie "uspokoją" to stop i ponownie powinny potwierdzic kalibracje, pozniej odpinasz lipo.
2. Z moich doswiadczen jesli silnik nie rusza sie tylko drga i sie grzeje - najprawdopodobniej ESC do wymiany (mialem 2 razy taki case w 2 roznych modelach http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?p=396345#p396345), ale wyglada na to ze u Ciebie wszystkie szwankuja, sprawdz podlaczenia do cc3d.
BTW widze ze te regle maja BEC'a na pokladzie. Zgodnie ze "sztuka" (jesli oczywiscie zasilasz CC3D z ESC) nalezy zostawic tylko z jednego ESC przewod zasilajacy (+) (srodkowy/czerwony), a w pozostalych zostawic tylko sygnal (bialy/zolty) i mase (czarne).
https://wiki.openpilot.org/display/WIKI ... etup-Power
Mozesz zobaczyc jeszcze czy sruby mocujace silnik nie sa za dlugie i nie blokuja gdzies ruchow silnika.
1. Czy poprawnie przechodzisz kreator kalibracji ESC (jeden step wczesniej niz ustawienie biegu jalowego silnikow)?
Przypomiam ze najpierw (bez smigiel!!!) zaznaczasz wszystkie boxy, potem Start, podlaczasz lipo, regle powinny piszczec, pozniej jak sie "uspokoją" to stop i ponownie powinny potwierdzic kalibracje, pozniej odpinasz lipo.
2. Z moich doswiadczen jesli silnik nie rusza sie tylko drga i sie grzeje - najprawdopodobniej ESC do wymiany (mialem 2 razy taki case w 2 roznych modelach http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?p=396345#p396345), ale wyglada na to ze u Ciebie wszystkie szwankuja, sprawdz podlaczenia do cc3d.
BTW widze ze te regle maja BEC'a na pokladzie. Zgodnie ze "sztuka" (jesli oczywiscie zasilasz CC3D z ESC) nalezy zostawic tylko z jednego ESC przewod zasilajacy (+) (srodkowy/czerwony), a w pozostalych zostawic tylko sygnal (bialy/zolty) i mase (czarne).
https://wiki.openpilot.org/display/WIKI ... etup-Power
Mozesz zobaczyc jeszcze czy sruby mocujace silnik nie sa za dlugie i nie blokuja gdzies ruchow silnika.
Re: Problem z regulacją silników
Cześć, filmik poprawiłem.
mam wątpliwości co do poprawnego przechodzenia kalibracji ESC. Muszę chyba jeszcze raz obejrzeć filmik z podłączaniem CCD3, bo u mnie jest fala beep'ów i w zasadzie losowo klikam stop :(
Obawiam się, że to może być też kwestia lutów bo nie jestem doświadczony w temacie. Jednak przylutowałem wszystko jeszcze raz, tym razem roztapiając cynę poprzez rozgrzany kabel, tak aby wykluczyć możliwość zimnych lutów.
Błąd jaki popełniłem na pewno to że zgodnie z tutorialem z YT skróciłem długość kabla z silnika, przez co teraz nie ma zarobionej końcówki w cynie, tylko słabo lutującą się miedź (?)
Podłączyłem tylko jeden + do CCD3 z regla 4, reszta ma wypięty + i łączy się SIG + GND.
Śruby do silników raczej nie są za długie bo czasem silniki kręcą się ok.
BTW. Na filmiku na koniec widać, jakby działały wszystkie silniki, jednak to tylko chwilowe. Potrafią tak wariować.
mam wątpliwości co do poprawnego przechodzenia kalibracji ESC. Muszę chyba jeszcze raz obejrzeć filmik z podłączaniem CCD3, bo u mnie jest fala beep'ów i w zasadzie losowo klikam stop :(
Obawiam się, że to może być też kwestia lutów bo nie jestem doświadczony w temacie. Jednak przylutowałem wszystko jeszcze raz, tym razem roztapiając cynę poprzez rozgrzany kabel, tak aby wykluczyć możliwość zimnych lutów.
Błąd jaki popełniłem na pewno to że zgodnie z tutorialem z YT skróciłem długość kabla z silnika, przez co teraz nie ma zarobionej końcówki w cynie, tylko słabo lutującą się miedź (?)
Podłączyłem tylko jeden + do CCD3 z regla 4, reszta ma wypięty + i łączy się SIG + GND.
Śruby do silników raczej nie są za długie bo czasem silniki kręcą się ok.
BTW. Na filmiku na koniec widać, jakby działały wszystkie silniki, jednak to tylko chwilowe. Potrafią tak wariować.
Re: Problem z regulacją silników
Tego nie rozumiem, musisz poczekac spokojnie i dopiero pozniej stop.Manwe pisze:mam wątpliwości co do poprawnego przechodzenia kalibracji ESC. Muszę chyba jeszcze raz obejrzeć filmik z podłączaniem CCD3, bo u mnie jest fala beep'ów i w zasadzie losowo klikam stop :(
Tu znalazlem na filmiku od 5:35
Re: Problem z regulacją silników
tylko że moje ESC bipa cały czas. Po 18tej nagram filmik z tego kroku i zamieszczę. Może wystarczy, że ktoś wskaże po którym bipie nacisnąć stop :)
Re: Problem z regulacją silników
Przeczytałem gdzieś, że emax na kablach pod skórką ma zaemaliowane przewody. Jak ściągnąć tę emalię?
Re: Problem z regulacją silników
Emalie szlifujesz papierem ściernym albo skrobiesz np. nożykiem, upierdliwa robota.
Na filmie słychać, że silniki które się nie kręcą o coś haczą, sprawdź na pewno ich mocowanie.
To co na filmie to nie kalibracja esc tylko zabawa silnikami.
Kalibrację w GCS robi się tak:
zaznaczasz wszystkie silniki(z prawej strony kwadracik przy suwakach)
zaznaczasz test outputs
suwaki na maksa w prawo
podłączasz baterię do modelu- esc zagrają melodyjkę
suwaki na minimum- esc zagrają melodyjkę
suwaki na tyle w prawo żeby wszystkie silniki zaczęły się kręcić
save
jeśli po tym zabiegu dalej są cyrki to jest coś nie tak z połączeniami lub/i podzespołami.
PS.
Nie polecam takiego zamontowania silników, w sensie kablami na zewnątrz. Przy krecie mogę uciąć i to przy samym silniku.
Na filmie słychać, że silniki które się nie kręcą o coś haczą, sprawdź na pewno ich mocowanie.
To co na filmie to nie kalibracja esc tylko zabawa silnikami.
Kalibrację w GCS robi się tak:
zaznaczasz wszystkie silniki(z prawej strony kwadracik przy suwakach)
zaznaczasz test outputs
suwaki na maksa w prawo
podłączasz baterię do modelu- esc zagrają melodyjkę
suwaki na minimum- esc zagrają melodyjkę
suwaki na tyle w prawo żeby wszystkie silniki zaczęły się kręcić
save
jeśli po tym zabiegu dalej są cyrki to jest coś nie tak z połączeniami lub/i podzespołami.
PS.
Nie polecam takiego zamontowania silników, w sensie kablami na zewnątrz. Przy krecie mogę uciąć i to przy samym silniku.
RR210 little bee 4S
Re: Problem z regulacją silników
Tak w każdym silniku, cewce, transformatorze drut jest emaliowany inaczej byłoby zwarcie sam widzisz że widać uzwojenia w silniczkach nawinięte które wytwarza pole magnetyczne... Tak że po skróceniu przewodów silniczków końce masz za izolowane nawet jak zciągniesz izolację najłatwiej nożykiem do tapet delikatnie zcierając końcówki drutu ze wszystkich stron, co do lutowania najpierw pocynuj sobie końce przewodów dopiero je ze sobą łącz używaj topika nawet jeśli cyna go zawiera nie utlenia się i łatwo się lutuje, drgania mogą występować jak nie będzie jednej fazy czyli jeden z porzewodów nie ma styku...
copter 210
kanał YouTube
kanał YouTube
Re: Problem z regulacją silników
Cześć,
dzięki wszystkim za pomoc :) udało się naprawić sytuację.
1. Zdrapałem z drutów emalię, zanurzyłem w topniku po czym jeszcze raz zdarłem resztki (topnik pomógł) i dodałem lekko cyny
2. Do silników dałem krótsze śróbki
3. Przewody puściłem do środka :)
Wszystko pięknie ładnie działa:
https://www.youtube.com/watch?v=DlnbZjDnF30
Do momentu... konfiguracji odbiornika i nadajnika.
Zestaw to Hitec Aurora 9 + Optima 9.
Połączyłem to zgodnie z:
Piny sygnałowe są jakby od góry odbiornika (od strony napisów). CH3 ma (patrząc od góry) sygnał, + , masa. Po podłączeniu baterii nawet świeci na czerwono dioda na odbiorniku. Jednak jak włączam TX pojawia mi się pytanie:
Wybieram Yes i zaczyna mi pikać pik pik pik pik... i pojawia się info:
ktoś coś? :)
dzięki wszystkim za pomoc :) udało się naprawić sytuację.
1. Zdrapałem z drutów emalię, zanurzyłem w topniku po czym jeszcze raz zdarłem resztki (topnik pomógł) i dodałem lekko cyny
2. Do silników dałem krótsze śróbki
3. Przewody puściłem do środka :)
Wszystko pięknie ładnie działa:
https://www.youtube.com/watch?v=DlnbZjDnF30
Do momentu... konfiguracji odbiornika i nadajnika.
Zestaw to Hitec Aurora 9 + Optima 9.
Połączyłem to zgodnie z:
(http://zrobsobiedrona.blogspot.com/2015 ... v-250.html)Zatem jeśli chcemy być poprawni to nie wpinamy kabli po kolei jak na powyższym schemacie z instrukcji tylko wpinamy:
jedyny trójżyłowy kabel wychodzący z CC3D wpinamy w nasz kanał CH3 (THROTTLE)
niebieską żyłę wpinamy w CH1 (ROLL)
żółtą żyłę wpinamy w CH2 (PITCH)
zieloną żyłę wpinamy w CH4 (YAW)
pozostałe dwie różne żyły wpinamy w dowolne pozostałe dwa kanały na odbiorników (lub chociaż jedną wpinamy, druga może być nie wpięta), żeby mieć czym przełączać tryby lotu (trzeba pamiętać, żeby pod ten kanał potem ustawić jakiś przełącznik do przełączania tych trybów)
Piny sygnałowe są jakby od góry odbiornika (od strony napisów). CH3 ma (patrząc od góry) sygnał, + , masa. Po podłączeniu baterii nawet świeci na czerwono dioda na odbiorniku. Jednak jak włączam TX pojawia mi się pytanie:
Wybieram Yes i zaczyna mi pikać pik pik pik pik... i pojawia się info:
ktoś coś? :)
Re: Problem z regulacją silników
Przy włączaniu aparatury musisz wszystkie wyłączniki na off włącznie z throttle przepustnica do dołu nawet Ci pisze, co do połączenia pinów to nie sugeruj się instrukcją bo u Ciebie może być inaczej najlepiej w openpilocie przy konfiguracji apki będziesz widział czy steruje zgodnie z ruchami nadajnika jeśli nie zawsze możesz zmienić...
copter 210
kanał YouTube
kanał YouTube
Re: Problem z regulacją silników
ok. tylko throlle trzeba było do dołu. natomiast odzewu brak. W instrukcji nie ma właśnie nigdzie napisanego który pin jest sygnałowy :/
Re: Problem z regulacją silników
A uzbrajasz w ogóle silniki ? bez tego nie będzie odzewu... czy apkę zbindowałeś z odbiornikiem? throlle zostaw na ch3 tak jak w opisie powinno działać...
copter 210
kanał YouTube
kanał YouTube
Re: Problem z regulacją silników
po podłączeniu baterii odzywają się ESC. Jak zbindować apkę z odbiornikiem? Mówisz o GCS czy TX?