[S] Boom Block 12, 16, 21.5, 22, 25, 28 i 30mm z oringiem
Moderatorzy: Matkas, moderatorzy2014, moderatorzy
Zrobiłem Cp do Hexy
Centerplate HEXA 185mm Rura 16mm
montowana Boom Block roztaw.otw.24mm (np Aidana z oringami)
takie http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?p=162341
http://www.artfobia.com/ftp/copter/artf ... _oring.jpg
do lotu "+,x" z półką na Akku Materiał czarny G10 grubość 1,5mm lub 2mm pod kontroler MK, Cyberdrones, MultiWii i inne
Tradycyjny roztaw montażowy FC 45x45mm
Możliwość zamontowania Kopułki Ochronnej od Mikuna 180mm (otworki montażowe 1,6mm)
Mamy możliwość wyboru półki pod akumulatory na jeden lub na dwa AKU
Do tych CP polecam mocowanie silnika pod BB 24mm (Aidan)
http://www.artfobia.com/ftp/copter/artf ... _oring.jpg
takie
są już w mojej ofercie
Centerplate HEXA 185mm Rura 16mm
montowana Boom Block roztaw.otw.24mm (np Aidana z oringami)
takie http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?p=162341
http://www.artfobia.com/ftp/copter/artf ... _oring.jpg
do lotu "+,x" z półką na Akku Materiał czarny G10 grubość 1,5mm lub 2mm pod kontroler MK, Cyberdrones, MultiWii i inne
Tradycyjny roztaw montażowy FC 45x45mm
Możliwość zamontowania Kopułki Ochronnej od Mikuna 180mm (otworki montażowe 1,6mm)
Mamy możliwość wyboru półki pod akumulatory na jeden lub na dwa AKU
Do tych CP polecam mocowanie silnika pod BB 24mm (Aidan)
http://www.artfobia.com/ftp/copter/artf ... _oring.jpg
takie
są już w mojej ofercie
Pozdrawiam, Andrzej http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=1441
Penguin 1720 Pixim 690,Diversity 900-2,5 GHz byJR65,Antena śledząca,Autopilot by Zbig, gogle Z800 ES Mordeczka2 Thomas 433MHz, BATMAN Y6 by JR65, SKŁADANY QUAD PANTHER NAZA V2, usługi CNC
Penguin 1720 Pixim 690,Diversity 900-2,5 GHz byJR65,Antena śledząca,Autopilot by Zbig, gogle Z800 ES Mordeczka2 Thomas 433MHz, BATMAN Y6 by JR65, SKŁADANY QUAD PANTHER NAZA V2, usługi CNC
Otrzymuję wiele pytań na temat stosowania śrub nylonowych.
Zamiast się rozgadywać to tradycyjnie przedstawię temat na zdjęciach :)
12 gram oszczędności na jednym ramieniu. Dla niektórych to może nie wiele ale przy okto otrzymujemy już 96 gram zysku na samych śrubach. Biorąc pod uwagę jeszcze lekką wagę boom block-ów można zyskać naprawdę sporo.
Gram do grama i wychodzą „kilogramy” :P
Na poniższych zdjęciach widać, że nie ma problemu z montażem.
Podstawki zrobione przez JR65.
Zamiast się rozgadywać to tradycyjnie przedstawię temat na zdjęciach :)
12 gram oszczędności na jednym ramieniu. Dla niektórych to może nie wiele ale przy okto otrzymujemy już 96 gram zysku na samych śrubach. Biorąc pod uwagę jeszcze lekką wagę boom block-ów można zyskać naprawdę sporo.
Gram do grama i wychodzą „kilogramy” :P
Na poniższych zdjęciach widać, że nie ma problemu z montażem.
Podstawki zrobione przez JR65.
-
- Posty: 859
- Rejestracja: czwartek 09 wrz 2010, 16:41
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Szykuje fotki i cos extra na temat CP ;) Tak, wystarczajaco mozna scisnac. Oryginalnie uchwyty maja otwor 3mm wiec zawsze mozna uzyc stalowych śrub. Ja używam nylonow w #copterku, gimbalach i jest dobrze :)
W przypadku mocnej gleby lepki śrub urywaja sie jak bezpieczniki. Dzieki temu reszta nie ulega polamaniu. Przetestowane :P
W przypadku mocnej gleby lepki śrub urywaja sie jak bezpieczniki. Dzieki temu reszta nie ulega polamaniu. Przetestowane :P
-
- Posty: 859
- Rejestracja: czwartek 09 wrz 2010, 16:41
- Lokalizacja: Kołobrzeg
To ja słówko od siebie.
Jak dotąd nie miałem w ręku obejmy którą po dokręceniu byłbym w stanie przekręcić.
Nie wiem więc na ile potrzebne są oringi? Pewnie potrzebne są gdy dokręca się obejmy plastikowymi śrubkami, gdyż nie można ich dokręcić tak mocno jak stalowych.
Ja mimo wszystko przy kopterze ważącym 6-7kg do lotu nie zaufałbym plastikowym śrubkom.
Dlatego używam leciutkich śrub aluminiowych z domieszką tytanu, tej śruby nie można wygiąć, nie ma mowy o urwaniu gwintu, a w porównaniu do stalowej śruby 35mm ważącej 2g ta aluminiwa waży 0.5g.
Jak dotąd nie miałem w ręku obejmy którą po dokręceniu byłbym w stanie przekręcić.
Nie wiem więc na ile potrzebne są oringi? Pewnie potrzebne są gdy dokręca się obejmy plastikowymi śrubkami, gdyż nie można ich dokręcić tak mocno jak stalowych.
Ja mimo wszystko przy kopterze ważącym 6-7kg do lotu nie zaufałbym plastikowym śrubkom.
Dlatego używam leciutkich śrub aluminiowych z domieszką tytanu, tej śruby nie można wygiąć, nie ma mowy o urwaniu gwintu, a w porównaniu do stalowej śruby 35mm ważącej 2g ta aluminiwa waży 0.5g.
Pozdrawia Kuba
http://www.radawiecrc.pl
http://www.radawiecrc.pl
-
- Posty: 859
- Rejestracja: czwartek 09 wrz 2010, 16:41
- Lokalizacja: Kołobrzeg
W takim przypadku rozsądnym ruchem jest stosowaniejakuban pisze:przy kopterze ważącym 6-7kg do lotu
jakuban pisze:leciutkich śrub aluminiowych z domieszką tytanu
Jak widać jest to subiektywne.jakuban pisze:Jak dotąd nie miałem w ręku obejmy którą po dokręceniu byłbym w stanie przekręcić.
Generalnie im mniejsza średnica rurki tym problem się pogłębia.
Oringi stanowią dodatkowe zabezpieczenie przed niechcianym obrotem uchwytu.
Staram się budować lekkie i mniejsze konstrukcje o masie do lotu max 3kg.
Przy tej wielkości koptera, nylonowe śruby 4mm wystarczają w zupełności.
Zmieniłem tytuł wątku, bo w ofercie lada moment pojawią się nowe boom block-i :D
Dziś pomyślnie wyszły próby formy na uchwyty pod rury 12mm i 21.5/22mm.
Uchwyt 21.5mm i 22mm jest ten sam. Różnica jedynie jest w średnicy zastosowanych oringów :)
A o to uchwyty. Jeszcze ciepłe :D
Po pierwszych próbach na rurkach trzymają rewelacyjnie :)
Wszystkie informacje umieszczę w pierwszym poście.
Dziś pomyślnie wyszły próby formy na uchwyty pod rury 12mm i 21.5/22mm.
Uchwyt 21.5mm i 22mm jest ten sam. Różnica jedynie jest w średnicy zastosowanych oringów :)
A o to uchwyty. Jeszcze ciepłe :D
Po pierwszych próbach na rurkach trzymają rewelacyjnie :)
Wszystkie informacje umieszczę w pierwszym poście.
-
- Posty: 46
- Rejestracja: poniedziałek 09 sty 2012, 14:50
- Lokalizacja: Kostrzyn
jakuban pisze:To ja słówko od siebie.
Jak dotąd nie miałem w ręku obejmy którą po dokręceniu byłbym w stanie przekręcić.
Nie wiem więc na ile potrzebne są oringi? Pewnie potrzebne są gdy dokręca się obejmy plastikowymi śrubkami, gdyż nie można ich dokręcić tak mocno jak stalowych.
Ja mimo wszystko przy kopterze ważącym 6-7kg do lotu nie zaufałbym plastikowym śrubkom.
Dlatego używam leciutkich śrub aluminiowych z domieszką tytanu, tej śruby nie można wygiąć, nie ma mowy o urwaniu gwintu, a w porównaniu do stalowej śruby 35mm ważącej 2g ta aluminiwa waży 0.5g.
A masz namiar na takie śruby ?
Jak widać jest to subiektywne.jakuban pisze:Jak dotąd nie miałem w ręku obejmy którą po dokręceniu byłbym w stanie przekręcić.
Generalnie im mniejsza średnica rurki tym problem się pogłębia.
Oringi stanowią dodatkowe zabezpieczenie przed niechcianym obrotem uchwytu.
Staram się budować lekkie i mniejsze konstrukcje o masie do lotu max 3kg.
Przy tej wielkości koptera, nylonowe śruby 4mm wystarczają w zupełności.[/quote]
No nie wytrzymałem jak to przeczytałem.
po 1sze każda obejma jaką miałem w łapach dawała się obrócić, czasami łatwiej czasami ciężej. A tych po prostu obrócić się nie da.
Jak moje doświadczenie z helikami pokazuje, nawet jeśli bardzo ale to bardzo trudno w rękach przekręcić, n amodelu przekręca się od tak, lub luzuje.
po 2ge śruba aluminiowa to jednak "delikatne" ustrojstwo przy dokręcaniu, podobnie jak nylonowa, a cena robi swoje tym bardziej że różnicy po prostu nie ma.
p 3cie to że Aidan stara się robić lżejsze modele, co widać po konstrukcjach i materiałach to wcale nie znaczy, że nylony w normalnej eksploatacji HEXY czy OCTO powyżej 5kg się nie nadają - i to mnie "ciśnienie podniosło" :). Oczywiście, że się nadają.
A że zaraz będą dostępne 12mm uchwyty, się poświęcę i swoją lekką konstrukcję HEXY przećwiczę na grubych 1mm rurach węglowych i nylonach. Sam jestem ciekaw jak wyjdzie z wagą.
Uczmy innych jak myśleć a nie co myśleć. Wtedy unikniemy wielu nieporozumień.