Ritewing Zephyr ZII
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
A Pan moderator by temat przeczytał to by widział
http://hobbyking.com/hobbyking/store/__ ... Motor.html niby max ma 54 A ale wiecznie zimniutki więc bez obaw. Ogólnie setup mam zimny po tych 20 minutach. Powiem tak zmierzę możliwie dokładnie czy mnie current sensor w balona nie robi (trzeba odpowiednio ustawić) a potem się wypowiem. Bądź co bądź 60A z burstem 80A nie napawa mnie optymizmem :)
http://hobbyking.com/hobbyking/store/__ ... Motor.html niby max ma 54 A ale wiecznie zimniutki więc bez obaw. Ogólnie setup mam zimny po tych 20 minutach. Powiem tak zmierzę możliwie dokładnie czy mnie current sensor w balona nie robi (trzeba odpowiednio ustawić) a potem się wypowiem. Bądź co bądź 60A z burstem 80A nie napawa mnie optymizmem :)
Jeżeli masz ten silnik, to śmigło 10x6 nie jest najlepszym wyborem ( moim zdaniem )
Do startu ma za duży skok i przez to gorzej zachowuje się przy małych prędkościach - stall ma już przy 2217g ( przy ciągu statycznym 3341g )
Maksymalny prąd to teoretycznie 66A - ale tylko przy gazie na maxa przy dłuższm locie poziomym. Przy starcie śmigło zbyt łatwo przechodzi w stall, więc prąd będzie spadał.
Przy śmigle 10x5 miałbyś stall przy 2340 i ciąg statyczny 2939g przy prądzie maksymalnym 59A.
Ja bym celował w taki napęd.
66A dla tego silnika to już trochę dużo - aż dziwne, że się nie grzeje.
Do startu ma za duży skok i przez to gorzej zachowuje się przy małych prędkościach - stall ma już przy 2217g ( przy ciągu statycznym 3341g )
Maksymalny prąd to teoretycznie 66A - ale tylko przy gazie na maxa przy dłuższm locie poziomym. Przy starcie śmigło zbyt łatwo przechodzi w stall, więc prąd będzie spadał.
Przy śmigle 10x5 miałbyś stall przy 2340 i ciąg statyczny 2939g przy prądzie maksymalnym 59A.
Ja bym celował w taki napęd.
66A dla tego silnika to już trochę dużo - aż dziwne, że się nie grzeje.
Świat z góry wygląda lepiej
Ja jeszcze w szóstce nie kalibrowałem pomiaru - ale już wiem, że będzie potrzebny. W ZII mam rvosd 5.1 i nic nie trzeba kalibrować, śmiga idealnie.Rybskee pisze: Zapewne pomiar zrobię bez śmigła. Tak z ciekawości jaką masz wartość?
alexusa, klocolus poproszę o rady jak swoje Dipole zamontowaliście.
Dipol mam zamontowany w winglecie, między tymi komorami w poliwęglanie. Jutro mogę jakieś fotki wstawić
Ja mam ten sam motorek i śmigło 10.3x8 składane. I chyba przejdę na coś większego Pakiet już też wożę większy, 4s 12Ah, może czas na 6s 12Ah
Każdy ma swoje 6 minut
Bardzo bym Cię prosił o foteczki ale chyba wiem o czym piszesz. Dipol nie powinien być, że tak powiem "prosty"? No właśnie w 6 nie ma tego, że sam to bada tylko trzeba samemu czas reakcji(?), no jakąś tam wartość - dostroić.
Prezesie, JAK zmieściłeś tam 12Ah? Ja mam 7,2Ah i ledwo mi się to zamyka!
Na 6S jest piękny filmik na yt jak to śmiga;
http://www.youtube.com/watch?v=IeSrr6sQiE8
Czekam Karolu czekam...
Prezesie, JAK zmieściłeś tam 12Ah? Ja mam 7,2Ah i ledwo mi się to zamyka!
Na 6S jest piękny filmik na yt jak to śmiga;
http://www.youtube.com/watch?v=IeSrr6sQiE8
Czekam Karolu czekam...
Rybskee pisze:Bardzo bym Cię prosił o foteczki ale chyba wiem o czym piszesz. Dipol nie powinien być, że tak powiem "prosty"? No właśnie w 6 nie ma tego, że sam to bada tylko trzeba samemu czas reakcji(?), no jakąś tam wartość - dostroić.
Czerwony kwadracik to środek dipola, taki układ jest wystarczający w 100%
Nie czas reakcji tylko ilość miliwoltów na jeden amper - na czujniku im większe natężenie przepływające tym większe napięcie na wyjściu do osd. I RVOSD musi znać tą wartość aby dobrze to napięcie zinterpretować i zamienić sobie na ampery.
Nie wiedziałem, że awansowałemRybskee pisze: Prezesie, JAK zmieściłeś tam 12Ah? Ja mam 7,2Ah i ledwo mi się to zamyka!
Na 6S jest piękny filmik na yt jak to śmiga;
http://www.youtube.com/watch?v=IeSrr6sQiE8
Czekam Karolu czekam...
4s3p compacty 4000 w pionie spokojnie wchodzą u mnie w przestrzeń przednią, choć mam ją trochę powiększoną. Dało by i radę 6s3p wepchać jakby trochę całość poszerzyć. Tylko środek ciężkości trochę pewnie byłby bardziej do przodu, ale można to zrekompensować duużym silnikiem Latanie na 12Ah to bajka, nie czuć wcale większego cieżaru a czas lotu w stosunku do moich 10Ah dających w porywach 9Ah jak nie mniej i prędkość rewelacyjna, 45km dystansu z prędkością średnią 100km/h. Przed 6S powstrzymuje mnie tylko start, trzeba by już niestety wyrzutnię zrobić, ale tak 6s 15Ah, mocny silnik i byłoby super.
BTW właśnie swojego laminatem wzmocniłem i schnie, trochę się już biodegraduje po zrobieniu paru jak nie parunastu tysięcy kilometrów
Każdy ma swoje 6 minut
Miałbym kilka pytań dotyczących ZII.
Jak lądujecie? Wytracacie prędkość z dużej odległości czy po prostu przy dużej szybkości dociskacie do gruntu?
Co do przepadania,zdarza się Wam? Jeśli nie to pewnie staracie się ciągle utrzymać dużą prędkość (>~50km/h) ?
Jak startujecie? Wiem jest milion sposobów na YT,ale pytam o konkretnie Wasze techniki.
Jak lądujecie? Wytracacie prędkość z dużej odległości czy po prostu przy dużej szybkości dociskacie do gruntu?
Co do przepadania,zdarza się Wam? Jeśli nie to pewnie staracie się ciągle utrzymać dużą prędkość (>~50km/h) ?
Jak startujecie? Wiem jest milion sposobów na YT,ale pytam o konkretnie Wasze techniki.
Karol niedlugo dystrybutor z piwem upchnie w lewe skrzydlo - kiedy wroci do bazy po 24h wypalajac 6S 180MW pradu uschna mu usta - bedzie mial czym je zwilzyc :)klocolus pisze:ObrazekRybskee pisze:Bardzo bym Cię prosił o foteczki ale chyba wiem o czym piszesz. Dipol nie powinien być, że tak powiem "prosty"? No właśnie w 6 nie ma tego, że sam to bada tylko trzeba samemu czas reakcji(?), no jakąś tam wartość - dostroić.
Czerwony kwadracik to środek dipola, taki układ jest wystarczający w 100%
Nie czas reakcji tylko ilość miliwoltów na jeden amper - na czujniku im większe natężenie przepływające tym większe napięcie na wyjściu do osd. I RVOSD musi znać tą wartość aby dobrze to napięcie zinterpretować i zamienić sobie na ampery.
Nie wiedziałem, że awansowałemRybskee pisze: Prezesie, JAK zmieściłeś tam 12Ah? Ja mam 7,2Ah i ledwo mi się to zamyka!
Na 6S jest piękny filmik na yt jak to śmiga;
http://www.youtube.com/watch?v=IeSrr6sQiE8
Czekam Karolu czekam...
4s3p compacty 4000 w pionie spokojnie wchodzą u mnie w przestrzeń przednią, choć mam ją trochę powiększoną. Dało by i radę 6s3p wepchać jakby trochę całość poszerzyć. Tylko środek ciężkości trochę pewnie byłby bardziej do przodu, ale można to zrekompensować duużym silnikiem Latanie na 12Ah to bajka, nie czuć wcale większego cieżaru a czas lotu w stosunku do moich 10Ah dających w porywach 9Ah jak nie mniej i prędkość rewelacyjna, 45km dystansu z prędkością średnią 100km/h. Przed 6S powstrzymuje mnie tylko start, trzeba by już niestety wyrzutnię zrobić, ale tak 6s 15Ah, mocny silnik i byłoby super.
BTW właśnie swojego laminatem wzmocniłem i schnie, trochę się już biodegraduje po zrobieniu paru jak nie parunastu tysięcy kilometrów
BTW - na nowy sezon - pracuje nad ZII z chowanym podwoziem ... projekt juz jest - nie wiem jak bedzie sie zachowywac w powietrzu - od spodu wyglada jak TU-144 natomiast przedni golen idzie w srodek bay'u na baterie. Baterie - 2 x 4S 3300 upchane po pokach jak mialo to miejsce w poprzednim modelu.
"Alcohol ... Because no great story starts with a salad ..."
Jak masz dobrze ustawione CG to nie ma prawa przepadać. Ląduje się chyba tak samo jak zwykłym samolotem, szybujesz i ładnie siadasz.
Co do startu to expertem nie jestem. Ogólnie wyrzucam model w powietrze i jak już oddali się bezpiecznie od moich dłoni to full gaz i pionowo w górę ;) Problematycznie jest jak nie ma wiatru, baaardzo problematycznie.
Różne metody startu są tutaj;
https://www.youtube.com/watch?v=1U2LaAnzQQU
Tylko mówię, w takim wietrze to by inwalida bez rąk wystartował, największa zwała jest jak jest dosłownie 0 wiaterku.
Co do startu to expertem nie jestem. Ogólnie wyrzucam model w powietrze i jak już oddali się bezpiecznie od moich dłoni to full gaz i pionowo w górę ;) Problematycznie jest jak nie ma wiatru, baaardzo problematycznie.
Różne metody startu są tutaj;
https://www.youtube.com/watch?v=1U2LaAnzQQU
Tylko mówię, w takim wietrze to by inwalida bez rąk wystartował, największa zwała jest jak jest dosłownie 0 wiaterku.
Ja startuję z lotkami zadartymi do góry (mikser w aparaturze), rzucam go trzymając możliwie wysoko koło silnika i momentalnie po rzucie daje gaz do oporu, przy dobrej synchronizacji nie ma problemu, choć w czasie bezwietrznej pogody start czasami wygląda "widowiskowo", krzaki potrafi troche skrócić śmigłemdubik3e pisze:Miałbym kilka pytań dotyczących ZII.
Jak lądujecie? Wytracacie prędkość z dużej odległości czy po prostu przy dużej szybkości dociskacie do gruntu?
Co do przepadania,zdarza się Wam? Jeśli nie to pewnie staracie się ciągle utrzymać dużą prędkość (>~50km/h) ?
Jak startujecie? Wiem jest milion sposobów na YT,ale pytam o konkretnie Wasze techniki.
Sam nie przepada a zmusic jest go bardzo ciężko.
Ląduje lecąc na małym gazie, jakieś 200m przed punktem przyziemienia wyłączam gaz i lecę ślizgiem ok. 50-60km/h, zadzieram nos do góry wytracając prędkość gdzieś do ok. 40km/h i trzymając stałą wysokość około metr-pół metra, czuć moment w którym po prostu plackiem spada na glebę. No chyba że lądowanie ma być mega krótkie to do ostatniego momentu mam silnik puszczony na wolnych obrotach żeby hamował model. Ogólnie dosyć ciężko jest go wyhamować, jak tylko go przyciśniesz to nabiera dużej prędkości.
To jest opcja, zamiast zbiorników paliwa w skrzydłach zbiorniki z browarem Teraz po lataniu od razu schłodzone będzieKarol niedlugo dystrybutor z piwem upchnie w lewe skrzydlo - kiedy wroci do bazy po 24h wypalajac 6S 180MW pradu uschna mu usta - bedzie mial czym je zwilzyc :)
Każdy ma swoje 6 minut
Yo! Dzisiaj przy okazji, że jest beznadziejna pogoda zasiadłem do ZII by go troszkę poprawić.
Regiel dostał dostęp do powietrza coby się mu lepiej oddychało.
Po wielu za i przeciw rozkminiłem, że zostawię foxa800 w tej pancernej obudowie. Za są takie:
- mam ze doświadczenia z grzaniem się nadajnika video (lawmate...)
- latam raz latem, raz zimą. Model ma być 100% sprawny w każdych warunkach.
- Te uczucie... gdy 50gram nic dla Ciebie nie znaczy - bezcenne ;)
fox dostał gustowny kubraczek i się kamufluje.
Zmiana Lawmate na foxa 800 była wymuszona grzaniem się tego badziewia, łatwo odlutowującym się złączem i trudnym dostępie do zmiany kanału.
Poprawiłem estetycznie model bo właściwości lotne nienaganne. Niestety poszarpane łopatki (mimo, że śmigło składane) powodują większe wibracje. Po pół roku trzeba będzie je wymienić na nowe.
EDIT: Antena będzie to GP od KKacpra do konkretniejszego Longrange. Bacik tylko by w przez przypadek nie zjarać nadajnika gdy go podłączę do zasilania.
Regiel dostał dostęp do powietrza coby się mu lepiej oddychało.
Po wielu za i przeciw rozkminiłem, że zostawię foxa800 w tej pancernej obudowie. Za są takie:
- mam ze doświadczenia z grzaniem się nadajnika video (lawmate...)
- latam raz latem, raz zimą. Model ma być 100% sprawny w każdych warunkach.
- Te uczucie... gdy 50gram nic dla Ciebie nie znaczy - bezcenne ;)
fox dostał gustowny kubraczek i się kamufluje.
Zmiana Lawmate na foxa 800 była wymuszona grzaniem się tego badziewia, łatwo odlutowującym się złączem i trudnym dostępie do zmiany kanału.
Poprawiłem estetycznie model bo właściwości lotne nienaganne. Niestety poszarpane łopatki (mimo, że śmigło składane) powodują większe wibracje. Po pół roku trzeba będzie je wymienić na nowe.
EDIT: Antena będzie to GP od KKacpra do konkretniejszego Longrange. Bacik tylko by w przez przypadek nie zjarać nadajnika gdy go podłączę do zasilania.
Re: Ritewing Zephyr ZII
Yo!
Chciałbym się pochwalić moim projektem boxa pod GoPro (2-3-4-5-6) i Pixima Seawolf/600TVl/innych. Projekt dostępny za friko u JR65, jednak po złożeniu dodałem parę ulepszeń, jak tylko dropbox pozwoli wrzucę tutaj pliki DWG z finalnymi poprawkami.
Problem w ZII to ta nieszczęsna mordka i kabinka. Nie wspomnę o szicie z Ritewing który nie wytrzymuje jednego kreta to reszta sklejkowych pomysłów z upływem czasu nie daje rady a swoje kosztuje. 2mm laminat i grube śruby wydaje mi się (a doświadczenie w ZII mam), że rozwiążą finalnie ten problem. Całość nie wymaga klejenia ale na pewno nie zaszkodzi. Haczyki ogólnie przewidziałem pod gumkę ale póki co rzepy dają radę.
Przepraszam za jakość zdjęć ale obecnie działa u mnie tylko kalkulator.
Pozdro!
Chciałbym się pochwalić moim projektem boxa pod GoPro (2-3-4-5-6) i Pixima Seawolf/600TVl/innych. Projekt dostępny za friko u JR65, jednak po złożeniu dodałem parę ulepszeń, jak tylko dropbox pozwoli wrzucę tutaj pliki DWG z finalnymi poprawkami.
Problem w ZII to ta nieszczęsna mordka i kabinka. Nie wspomnę o szicie z Ritewing który nie wytrzymuje jednego kreta to reszta sklejkowych pomysłów z upływem czasu nie daje rady a swoje kosztuje. 2mm laminat i grube śruby wydaje mi się (a doświadczenie w ZII mam), że rozwiążą finalnie ten problem. Całość nie wymaga klejenia ale na pewno nie zaszkodzi. Haczyki ogólnie przewidziałem pod gumkę ale póki co rzepy dają radę.
Przepraszam za jakość zdjęć ale obecnie działa u mnie tylko kalkulator.
Pozdro!