Ritewing Zephyr ZII

Samoloty, szybowce, skrzydełka, delty...

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Rybskee
Posty: 1332
Rejestracja: czwartek 20 gru 2012, 02:14
Lokalizacja: Berlin

Ritewing Zephyr ZII

Post autor: Rybskee »

Cześć!

Parę godzin temu udało mi się zaliczyć ostatni egzamin i z dniem dzisiejszym (5.08) rozpoczynam budowę (oraz relację) mojej nowej, cudnej zabawki czyli; Zephyr ZII :D!!!

Obrazek

Niestety w moim dotychczasowym skrzydełku (TBS Caipirinha) jest już więcej kleju niż EPP, przez co masa jest zwiększona praktycznie dwukrotnie i nie da się już nim latać postanowiłem zbudować nową platformę średniego zasięgu ;)

Na zlocie Skoczów 2014 podpatrzyłem co nieco od Kralla, po czym stwierdziłem jednoznacznie "must have". Dodatkowo napięcie potęgują genialne filmiki klocolusa.

Pierw musiałem określić do czego i za ile chcę mieć model. Wymagania są były jasne, zasięg do 10km oraz prędkość... dużo prędkości. Low passy, proximity i w ogóle wszystko co daję uciechę z latania. Uzbierałem środki, niestety nie małe. Ale do konkretów;

Na początku zamówiłem Zephyra prosto od producenta . Nie obyło się bez problemów bowiem chłopakom z Ritewing forma pękła i trzeba było poczekać. Ale warto było. Paczka wysłana USPS Priority mail przyszła po 5 dniach. Oczywiście nie obyło się bez cła :<

Obrazek
Obrazek

---
Obrazek
149$ + 39$ za przesyłkę.
W zestawie:
EPP, skidsy (płozy), winglety, mocowanie silnika, lotki i puszka na gopro i kamerę płytkową. Gratis dali mi laminat za co im bardzo dziękuję ;D
Sama pianka wymaga dopieszczenia, poucinania pozostałości z formy i potraktowania jej papierem ściernym. Podoba mi się, że model sam w sobie jest strasznie wytrzymały. Parapet to idealne określenie.

Obrazek
Mocowanie silnika wydaje się być niezniszczalne. Gruby na 3mm kawałek metalu idealnie będzie przenosił drgania :lol:


Następnie zrobiłem mini zamówienie u Trappy-ego na folding prop set i battery bay.
Obrazek
Obrazek

Mocowanie wydaje mi się bardzo dobrze przemyślane, wytrzymałe i lekkie. Pojemnik na baterie ma jedno konkretne zastosowanie. Trzyma cały model w kupie. Po wycięciu przedniej części na kamerki cały model trzyma się w zasadzie na dwóch rurkach. Na Yt jest piękne video jak w trakcie lotu model się rozdwaja. Na styk wchodzą 2x 3600mAh.

Potem przyszedł czas na zamówienie z HK.
Konsultując się z Karolem (klocolus) wybrałem:
Silnik
Obrazek
Regiel
Obrazek
Serwa:
Obrazek
Akku 4x
Obrazek
Push rods
Obrazek

Całość będę kleił CA z HK oraz Gorilla Glue.
Obrazek

Jeśli chodzi o elektronikę to leci do mnie (w piątek zapewne dotrze) autopilot. Wybór nie był prosty. Padło na RVOSD 6 z polecenia doświadczonego latacza ;)

---::: RVOSD review :::---
Reszta to standardowo wyjęta z poprzedniego modelu czyli Rangelink + Lawmate 1W + Sony 600TVL.

Cały model zostanie obklejony na wzór burly-ego. Folie karbonowe zamówiłem z ebaya.

cdn...

Obrazek
Przed sklejeniem wsadzam całą elektronikę w skrzydła. Łatwiejszy dostęp. Mam problem z tym długim odwiertem. Nie wiem zbytnio jak go wykonać...

cdn...

Przez cały wczorajszy dzień upychałem elektronikę wraz z kablami. Wszystko wyszło estetyczne. Właśnie skleiłem zephyra w jedną część. Gorilla Glue troszkę się rozprzestrzenił ale taśmą zahamowałem wylew.

Obrazek
Obrazek

cdn...
Prace idą na 100%. Strasznie czasochłonne jest oklejanie. Jutro zapewne skończę budowę.
Obrazek
Obrazek

Gdy RVOSD zostanie wsadzone i pomyślnie odpalone zakleję prawe skrzydło. Zeph będzie w barwach czarny, czerwony i srebrny. Cała biel zostania wymazana ;)

cdn...
Niestety autopilot ugrzęzł na cle i dopiero w poniedziałek zacznę się nim bawić, przy okazji zrobię mały review o RVOSD 6 bo informacji jest na prawdę mało.

Dzisiejsze efekty:
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony sobota 20 gru 2014, 15:34 przez Rybskee, łącznie zmieniany 6 razy.
Awatar użytkownika
dubik3e
Posty: 248
Rejestracja: wtorek 15 maja 2012, 19:30
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: dubik3e »

Może to Ci się przyda:

https://picasaweb.google.com/1006531789 ... /MyZephyr2#

Z mojego doświadczenia wynika, że warto polepszyć mocowanie silnika. Oryginalnie trzyma się na tym kawałku aluminium, ale mając na nim zawieszony ciężki silnik, przy lekkim krecie, bądź złym lądowaniu może się wyrwać razem z pianką. Ja w tamtym miejscu wpuściłem w piankę sklejkę 4mm na głębokość 6cm, a szerokość od lotki do lotki. Samo aluminiowe mocowanie jest przyklejane do tej sklejki.
Awatar użytkownika
Mateusz
Posty: 2324
Rejestracja: niedziela 21 mar 2010, 02:17
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Mateusz »

Słuchaj, kolega Molanos ma wklejony na długość dośc gruby pręt węglowy w skrzydło i imitacją carbona całe skrzydło machnięte... Jak dobrze pamiętam z 800 metrów pikowanie i praktycznie zero flatera.
Trutututu nici z drutu.
Awatar użytkownika
Rybskee
Posty: 1332
Rejestracja: czwartek 20 gru 2012, 02:14
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Rybskee »

Imitacją carbonu zostanie pociągnięty ale dopiero pod koniec. Póki co trzeba się elektroniką pobawić.
Awatar użytkownika
profesor
Posty: 1094
Rejestracja: poniedziałek 16 sie 2010, 09:37
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: profesor »

Też się czaję na takiego jak zobaczyłem co to potrafi... może w przyszły sezon ?, na pewno będzie klon skrzydła Karola :-P
Pozdrawiam Piotr.
YouTube
Awatar użytkownika
Rybskee
Posty: 1332
Rejestracja: czwartek 20 gru 2012, 02:14
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Rybskee »

Wróciłem z wakacji to i skończonego ZII przedstawię.
Całość zalaminowałem... mogło wyjść estetyczniej ale mam dwie lewe ręce. Parapet jest sztywny niczym z Castoramy ;)
Jutro pewnie oblot!!!
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
alexusa
Posty: 679
Rejestracja: niedziela 27 maja 2012, 05:15
Lokalizacja: Skąd innąd

Post autor: alexusa »

Bardzo ladne skrzydelko ... ciekawa kolorystyka.

Przeszedlem przez 3 skrzydla, z czego jedno dachowalo ;)

Moze to i po fakcie, ale dodam od siebie:
Baterie bym upchal (jak w 2 i 3 moim ZII) w skrzydla - rozsunal bym baterie,
aby nie kumulowac calej najwiekszej masy w srodku skrzydla bo bedzie sie uginac przy zwrocie.
Tak jak Mateusz zauwazyl wczesniej - i mnostwo filmow na YT na ten temat - bez wzmocnien flatter az sie prosi, aby skrzydlo rozstrzaskac ...
Osobiscie zadnym skrzydlem nie moglem leciec w pionowo w dol na pelnym gazie ...
Pierwsze bylo laminowane (nie folia) i to skrzydlo na prostej wialo 180-190 km/h.

ZII wyglada super, wrecz spektakularnie, ale brak mozliwosci wymiany poszczegolnych sekcji, czy walka ze styropianem o kazdy drobny kawalek miejsca na szpeje, spowodowala, ze w miejsce ZII niebawem wejdzie RVJET lub X8-podobne ...

Dodam, ze mialem wzmocnione plozy z poliweglany 2x grubszego niz ritewing przysyla.
Na oryginalnych - ladowalem na trawniku, przychaczylem w twardsza ziemie i pol nosa do reperacji ...
Achhhh i ten motor mount - wzmazniacz wibracji zwany inaczej ...

Jak kazdy samolot ma swoje ZA i PRZECIW ale trzeba go miec.
To tak jak prawdziwy petrol head - musi w swoim zyciu miec Alfe Romeo, mimo ze to .......

Pozdrawiam
"Alcohol ... Because no great story starts with a salad ..."
Awatar użytkownika
krall
Posty: 3151
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 10:00
Lokalizacja: Kartuzy
Kontakt:

Post autor: krall »

Noo, Rybskee - Z2 wykonany ładnie

alexusa, nawiązując do tego co napisałeś.
Z moich kilku różnych skrzydełek mimo wszystko Z2 jest najbardziej pancerny i znosi bez zająknięcia największe predkości. W tej chwili na 2x 4S/5Aha to cegła (ale klocolus ma podobno jeszcze wiecej prądu na pokładzie). Fakt - miejsca jest tam malutko ale raczej trudno upchnąć te pakiety po bokach - niby można, jak w Z1, ale to juz tak dobrze się nie komponuje...
Mocowanie silnika można przerobić żeby wytłumić wibracje
Też ostatecznie przerobiłem (wzmocniłem) te przednie płozy. Początkowo miałem gimbal BL ale co drugie lądowanie i coś było do wymiany.
Co do innych. RVJeta odradzam - mam w wersji z długimi skrzydłami - mimo wpakowania weń sporo płaskowników węglowych przy rozpędzeniu skrzydło na tyle się odkształca, że model robi się niesterowny :shock: Może z krótkimi skrzydłami jest lepiej? Ponadto nie przemyśleli komory ładunkowej: ciężko jest go wyważyć mając 2 pakiety na pokładzie.
X8 - polecam choć aż tak szybko go nie pogonisz. Możesz też wziąć pod uwagę Z79, który ostatnio testuję. Jest szybszy od X8 i dość dobrze przemyślany, dobrze rokuje :-)
Reasumując - w kategorii przecinaków Z2 jest w czołówce
Gdyby jeszcze nie te wyrzuty... Po tym jak 2 m-ce temu, raczej przez moją nieuwagę pociachał mi palucha podczas wyrzutu mam lekką traumę. Ale przerobiłem płozę do rzutu i powoli walczę z tą traumą, nawet ostatnio kolega nagrywał pierwsze ostrożne rzuty po wypadku. Rzut z boku za skrzydło tym klocem mi nie wychodzi.
pozdrawiam
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Awatar użytkownika
Rybskee
Posty: 1332
Rejestracja: czwartek 20 gru 2012, 02:14
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Rybskee »

Czerwony i czarny kolory anarchii a srebrny by ładnie oddzielić :D

Myślałem czy by nie dodać jeszcze właśnie 2x 3600 4s w skrzydłach jak u Ciebie ale w tedy nie wiem czy go nie przeciążę. Ogólnie na miejsce nie narzekam. Jest 7200mAh pewnie i by 2x 4000 weszło w ten battery bay. Póki co czekam na pogodę by wreszcie oblatać moje cudo. O flatter się nie boję bo mam silnik 1250rpm na 9x5 propie więc vmax koło 120-130km/h wyjdzie.

ZII zakarbonowałem i zalaminowałem więc sztywny w ...uj jest ;D
klocolus
Posty: 1364
Rejestracja: wtorek 30 lis 2010, 23:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: klocolus »

Ja mogę nurkować moim ZII ile wlezie, wg. barometru prędkość pionowa wychodzi koło 70-80m/s, idzie jak strzała :-)
Każdy ma swoje 6 minut :-)
Awatar użytkownika
alexusa
Posty: 679
Rejestracja: niedziela 27 maja 2012, 05:15
Lokalizacja: Skąd innąd

Post autor: alexusa »

Krall'u,
o wyrzytach to wspominac nie bede ... nauczyc sie to byla tragedia.
Jednak na dzien dzisiejszy - brak problemow - polecam znad glowy - ustawic gaz na 80% - zalaczyc w radiu Throttle CUT i rzucic ... kiedy zacznie szybowac - jeden klik i zapiernicza.

Rybskee - flatter w poziomym locie Ciebie nie dotyczy - bardziej tak jak Mateusz wspomnial czy ja - pikujac w dol na pelnym gazie ...
A tak miedzy bogiem a prawda 9x5 do ZII troszke kuso. Masz miejsce - wykorzystaj je.

Od siebie dodam : daj troszke wiecej wagi na nos, bedzie sie latwiej prowadzil i bez problemu wychodzil z korkociagow ... testowalem.
"Alcohol ... Because no great story starts with a salad ..."
Awatar użytkownika
Rybskee
Posty: 1332
Rejestracja: czwartek 20 gru 2012, 02:14
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Rybskee »

Mała poprawka - 10x6 ;) Ogólnie będę zmieniał aż do skutku by mieć te 150km/h w poziomym locie jednak na początku czeka mnie zabawa z rth i lataniem ze stabilizacją.
Awatar użytkownika
alexusa
Posty: 679
Rejestracja: niedziela 27 maja 2012, 05:15
Lokalizacja: Skąd innąd

Post autor: alexusa »

Ja mialem 10x7 APC, silnik Aerodrive 3642 1000kv

W locie poziomy 5-8A
Max speed 140-150 km/h
Max A 42-45
Najbardziej ekonomiczny zestaw do jakiego doszedlem
"Alcohol ... Because no great story starts with a salad ..."
Awatar użytkownika
Rybskee
Posty: 1332
Rejestracja: czwartek 20 gru 2012, 02:14
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Rybskee »

Po dosłownie pierwszym locie dwa pytania;

gdzie macie CG (mój jest chyba zbyt do tyłu) i jakie macie expo na lotkach? Ile się wam wychylają?

CG najlepiej w cm od mocowania silnika podawajcie :-D ;)
Awatar użytkownika
alexusa
Posty: 679
Rejestracja: niedziela 27 maja 2012, 05:15
Lokalizacja: Skąd innąd

Post autor: alexusa »

Hier ju gou :
https://www.youtube.com/watch?v=VlHAlUyw7i0

Rybskee pisze:Po dosłownie pierwszym locie dwa pytania;

gdzie macie CG (mój jest chyba zbyt do tyłu) i jakie macie expo na lotkach? Ile się wam wychylają?

CG najlepiej w cm od mocowania silnika podawajcie :-D ;)
"Alcohol ... Because no great story starts with a salad ..."
ODPOWIEDZ