Strona 209 z 212

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

: sobota 27 mar 2021, 09:56
autor: arek2081
Mam jeszcze pytanko, pacjent to SC2400, w trybie HOLD nie utrzymywał wysokości. Zmieniłem mixer "gaz-wysokosc" na 110 i teraz wydaje się być ok, co zmienić żeby zmniejszyć ten parametr powiedzmy na 70-80 i mieć ewentualnie jakiś zapas. Zaciągnąć delikatnie wysokość do góry?

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

: poniedziałek 05 kwie 2021, 16:44
autor: arek2081
Co znaczą naprzemienne wyświetlanie się informacji E:G w miejscu trybu lotu. Podczas ostatniego lotu miałem problem z gps-em, nagle z niewyjaśnionych przyczyn straciłem odbiór GPS po lądowaniu i restarcie zasilania GPS wrócił ale zaczęło wyświetlać błąd E:G. Kolejny restart i wszystko ok polatalem z godzinkę i było ok. Dziś podłączyłem zasilanie modelu i na przywitanie błąd E:G więc znowu restart zasilania i jest ok. Autopilot praktycznie nowy około 400km przelatane . W czym problem ?

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

: niedziela 11 kwie 2021, 21:01
autor: Zbig
Czy najpierw włączasz zasilanie OSD a potem autopilota?
E:G to problem z inicjalizacja żyroskopu. Wkrótce będzie wersja "e" z usprawnieniami w procedurze inicjalizacji, problem nie powinien się pojawiać.

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

: poniedziałek 12 kwie 2021, 07:05
autor: arek2081
Zbig pisze:Czy najpierw włączasz zasilanie OSD a potem autopilota?
Tak zgodnie z Twoim zaleceniem.

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

: poniedziałek 12 kwie 2021, 08:19
autor: Zbig
Ja zalecam albo równocześnie (np. wspólna bateria napędu i OSD), albo najpierw zasilenia autopilota, a dopiero potem OSD.

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

: sobota 24 kwie 2021, 14:20
autor: bpetera
Nie wiem czy te pomysły są warte rozważenia i możliwe do realizacji, ale... w AP dostępne są dwa wyjścia AUX polecane domyślnie na PAN/TILT kamery i aż kusi by zaproponować/zapytać.

1. Funkcjonalność servo expandera - na AUX4 - Możliwość rozciągnięcia sygnału PWM do zakresu 500-2500 - tak aby z pierwotnie otrzymywanych z odbiornika 1000-2000 były one proporcjonalnie przeliczone do tych szerszych zakresów. Pozwoliłoby to na zwiększenie zakresu niektórych serw bez konieczności ich modyfikacji lub stosowania zewnętrznych expanderów. Do zastosowania dla serwa PAN kamery.

2. Funkcjonalność gimbala kamery - na AUX4 (i/lub) AUX5 - Możliwość stabilizacji kamery w jednej lub dwóch osiach TILT/ROLL. Mamy w końcu na pokładzie żyroskop ;). Do zastosowania raczej nie do kamery podglądu FPV, a dla drugiej kamery - nagrywającej nasz lot.

Realne :roll: 8-) ?

Pozdrawiam,
Bartłomiej

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

: niedziela 25 kwie 2021, 14:17
autor: Zbig
Druga funkcjonalność jest już dawno dostępna, służą temu parametry "Add pitch" oraz "add roll" (jeśli masz serwo do roll), nie ma stabilizacji w yaw, ale ta oś jest najstabilniejsza.
Niestety w obecnej wersji nie uwzględnia to obrotu kamery w boki (wówczas następuje "miksowanie" i zamiana pitch z roll a to już bardziej skomplikowane).
ekspander zapiszę do postulatów .

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

: niedziela 25 kwie 2021, 17:14
autor: bpetera
Gimbal:
W jaki sposób powinno rozumieć się te wartości procentowe - czy możesz podać przykład zastosowania-konsekwencji?
Szukałem w instrukcjach na stronie PitLab, ale nie znalazłem więcej informacji o tej funkcjonalności.

Ekspander:
Świetnie, liczę, że kiedyś się uda :-).

Pozdrawiam.

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

: niedziela 25 kwie 2021, 22:51
autor: Zbig
Ponieważ dla kazdego gimbala przełożenie sygnału serwa (PPM) na ostateczny kąt przechylenia kamery oraz na kierunek jej ruchu jest inny, więc trzeba to dobrać eksperymentalnie przechylając model i dobierając współczynnik tak, aby kamera pozostała nieruchomo.

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

: poniedziałek 26 kwie 2021, 00:39
autor: bpetera
Rozumiem, dziękuję za wyjaśnienie, poeksperymentuję.
Przydała by się możliwość zdalnego włączenia/wyłączenia tej funkcji - np. przypisanym kanałem RC lub z poziomu menu OSD - to taka dodatkowa propozycja do rozważenia. Wyłączenie przywracałoby manualne sterowanie serwami - czyli tryb stabilizacji kamery i tryb manualny ładniej mówiąc.

Pozdrawiam.

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

: czwartek 08 lip 2021, 22:11
autor: Plotek
Panowie, może było podobne zapytanie, jeśli tak to przepraszam... Na podsumowaniu lotu max odległość mam 600km. Czym jest to spowodowane?
Obrazek

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

: sobota 17 lip 2021, 14:47
autor: arek2081
Dziś testowałem tryb szybowcowy dla silnika. Ustawiłem wysokość min 190 a max 300. Model szybował do wysokości 190 następnie uruchomił silnik i wznosił się w na wysokość 250m, po zmianie max na 400 dolatywał tylko na 300m. Z minimalną wysokością nie ma problemu ale maxa nie osiąga. Tak ma to wyglądać ?

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

: poniedziałek 25 paź 2021, 18:46
autor: Zbig
Plotek pisze:Panowie, może było podobne zapytanie, jeśli tak to przepraszam... Na podsumowaniu lotu max odległość mam 600km. Czym jest to spowodowane?
Obrazek
Hmm, być może z jakiegoś powodu GPS podał na początku mocno przesunięte koordynaty. Tak masz zawsze, czy tylko raz się zdarzyło?

W trybie szybowcowym model zawsze wznosi się tylko +50m w górę i potem opada do przelotowej i tak w kółko.

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

: poniedziałek 25 paź 2021, 19:10
autor: Plotek
Pierwszy raz, a płytek ap+osd mam trzy i nigdy nic dziwnego nie miałem. Trzymamy się zatem wersji, że to jednorazowy wybryk ;)

Re: Autopilot by Zbig & Pitlab

: poniedziałek 31 sty 2022, 09:14
autor: Marcin
Chyba sobie kupię jeden zestaw na wiosnę.... Mam jakieś tam doświadczenie z INAV i ostatnio z Ardupilotem (bo horizon drift w INAV mnie wkur...) ale chciałbym jeszcze to przetestować.

Dam radę? Słaby z tego wszystkiego jestem ;)

Czy mając link crossfire będę mógł nadal kontrolować tracker? Aktualnie działa to tak, że crossfire robi MavlinkEmu i po wifi podaje do trackera podstawowe dane, więc podejrzewam, że to zostanie nadal tak samo, bo to będzie kwestia jak Pitlab wysyła telemetrię?