Strona 1 z 1

Pierwszy Quadcopter 650 DIY

: środa 23 cze 2021, 01:13
autor: LeśneEcho
Słowem wstępu

Zakładam ten temat, aby pochwalić się swoim modelem quadcoptera, którego składanie rozpocząłem jako kompletny żółtodziub w temacie modelarstwa.
Miała to być dla mnie przygoda i choć wiedziałem, że rzucam się na głęboką wodę, postanowiłem zaryzykować budowę własnego modelu od zera.
Tak więc poczytałem trochę w internecie na ten temat, podpatrzyłem kilka ciekawych rozwiązań na forum i rozpocząłem przygotowania.
Części zacząłem ostatecznie kompletować pod koniec 2019 roku, potem przyszedł czas na studia zagraniczne, więc miałem prawie pół roku w plecy, następnie nastała zima i klasycznie nie chciało mi się nad tym siedzieć :)
Teraz nadeszła okazja na dokończenie dzieła.

Byłbym wdzięczny za wszelkie komentarze, uwagi oraz podpowiedzi.
Temat będzie na bieżąco uzupełniany.

Wybrane podzespoły
  • Rama: Tarot Iron Man 650 - link
  • Silniki: Gartt ML5008 330KV - link
  • PDB: Matek FCHUB-6S - link
  • ESC: LittleBee Summer 30A Blheli-32 2-6S - link
  • Kontroler lotu: Radiolink Pixhawk + GPS M8N - link
  • Łopaty: Tarot TL100D03 1555 - link
  • Piasty śmigieł: Tarot TL100B18/B17 - link
  • Radio: FrSky R9M 2019 + R9 - link
  • Aparatura: FrSky Taranis QX7 - link
  • VTX: Eachine TX805 5.8G + przejściówka - link
  • Antena FPV: Realacc Pagoda RHCP 65mm 5.8G 5dBi - link
  • Kamera: Caddx Turtle V2 - link
  • Gogle FPV: Eachine EV800D - link
  • OSD: MinimOSD - link
  • Akumulator: 1szt ZOP Power 22.2V 8000mAh 30C 6S - link
  • Ładowarka: ISDT Q6 Pro 300W - link
  • Zasilacz: 12V 360W - link
  • Bateria aparatury: 7,4V 2S 8C 2000mAh - link
----------
  • + dodatkowy poziom pod centerplate na baterię. link
  • + zmieniona wtyczka akumulatora na XT90S Anti Spark
  • + Power Module przylutowany na stałe do PDB
  • + wymienione fabryczne przewody zasilające ESC oraz silniki na 14AWG
  • + przewody zasilające OSD (10V), kamerę (5V) oraz VTX (10V): 28AWG
  • + miejsca lutowania zabezpieczone lakierem PVB
  • + przewody ESC-Silnik skręcone wewnątrz rurek
Konfiguracja

Tryb Pass-Through w Mission Planner
  • SERVO_BLH_AUTO enabled
  • SERVO1_FUNCTION - SERVO8_FUNCTION disabled
  • SERVO9_FUNCTION - SERVO12_FUNCTION Motor 1 - Motor 4
  • SERVO_BLH_MASK Channel 9 - Channel 12
  • SERVO_BLH_OTYPE DShot600
  • MOT_PWM_TYPE DShot600
Napotkane problemy
  • - Praktycznie nie ma szans umieścić połowy elektroniki między centerplate
  • - Akumulator fabrycznie uszkodzony. Od nowości miał problemy z naładowaniem 3 i 5 celi do 4,2V (dłużej się ładowały). Lepiej kupić np. Tattu. BangGood nie chciało zwrócić ani grosza...
Zdjęcia z budowy

[attachment=7]1.jpg[/attachment][attachment=6]2.jpg[/attachment]
[attachment=5]3.jpg[/attachment][attachment=4]4.jpg[/attachment]
[attachment=3]5.jpg[/attachment][attachment=2]6.jpg[/attachment]
[attachment=1]7.jpg[/attachment][attachment=0]8.jpg[/attachment]

Re: Pierwszy Quadcopter 650 DIY

: sobota 26 cze 2021, 22:33
autor: LeśneEcho
Gdzie najlepiej nakleić numer pilota (Podkategoria A1/A3)?

Re: Pierwszy Quadcopter 650 DIY

: niedziela 27 cze 2021, 07:20
autor: misiekkk
Numer pilota - nigdzie.

Numer operatora - najlepiej w widocznym miejscu.
https://www.ulc.gov.pl/pl/drony/kategor ... informacje

Re: Pierwszy Quadcopter 650 DIY

: poniedziałek 12 lip 2021, 09:28
autor: lesnik.michal
Kolejna budowa i będzie co podziwiać :) Powodzenia i oby jak najmniej problemów hehe

LeśneEcho pisze:Gdzie najlepiej nakleić numer pilota (Podkategoria A1/A3)?
Ja w swojej hexie nakleiłem na jedno z ramion :)