Agressor 1200mm relacja z budowy
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Agressor 1200mm relacja z budowy
Ponieważ bardzo mi się spodobał ten model to go zanabyłem przy okazji promocji w BG.
Jakość pianki jest ok nie sprawdzałem jeszcze dopasowania wszyskiego.
Planowane wyposazenie:
- 2 silniki :) Sunnysky X2212 1250KV
- ESC: HAKRC BLHeli_32 35A (używam ich od dawna, są dobre i tanie)
- FC: Matek F722-WPX
- VTx: AKK Ultimate Mini (1200mW)
- RX: crossfire nano
Model będzie nie w wersji pchającej tylko 2 silnikowej, wszystkie części są w zestawie.
Zastawiam się czy nie zrobić go jako kaczka (z canards) ale nie mam dobrego pomysłu na ich wykonanie.
Jak na razie posklejałem gondole silników (przetestowane czy wszystko działa przed klejeniem).
Wydrukowałem potrzebne pokrywki do skrzydeł ponieważ zmieniłem mocowanie serw i nie podobały mi się dziury w oryginalnych pokrywach.
Zafoliowałem skrzydło i przymarka na such wszystkiego na zdjęciu.
Rozmieszczenie gratów dość proste:
- VTx skrzydło lewe
- Rx skrzydło prawe
- GPS w kadłubie.
Ponieważ kable zasilania do regulatorów są dość długie profilaktycznie dolutowałem do nich kondensatory low esr.
Jakość pianki jest ok nie sprawdzałem jeszcze dopasowania wszyskiego.
Planowane wyposazenie:
- 2 silniki :) Sunnysky X2212 1250KV
- ESC: HAKRC BLHeli_32 35A (używam ich od dawna, są dobre i tanie)
- FC: Matek F722-WPX
- VTx: AKK Ultimate Mini (1200mW)
- RX: crossfire nano
Model będzie nie w wersji pchającej tylko 2 silnikowej, wszystkie części są w zestawie.
Zastawiam się czy nie zrobić go jako kaczka (z canards) ale nie mam dobrego pomysłu na ich wykonanie.
Jak na razie posklejałem gondole silników (przetestowane czy wszystko działa przed klejeniem).
Wydrukowałem potrzebne pokrywki do skrzydeł ponieważ zmieniłem mocowanie serw i nie podobały mi się dziury w oryginalnych pokrywach.
Zafoliowałem skrzydło i przymarka na such wszystkiego na zdjęciu.
Rozmieszczenie gratów dość proste:
- VTx skrzydło lewe
- Rx skrzydło prawe
- GPS w kadłubie.
Ponieważ kable zasilania do regulatorów są dość długie profilaktycznie dolutowałem do nich kondensatory low esr.
- Załączniki
-
- IMG_20201203_154608.jpg (129.7 KiB) Przejrzano 5481 razy
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
coper max 1729(na 5.8)
Re: Agressor 1200mm relacja z budowy
No proszę, forward swept i to niemal w rozmiarze który lubię. Bardzo ciekawym jak ci to wyjdzie.
Ten wredny...
Re: Agressor 1200mm relacja z budowy
Trochę postępów, podrukowałem mocowania pod serwo z przodu i pod FC.
Idzie tam F722-WPX, który już oficjalnie jest supportowany w iNav 2.6. FC jest pomyślane bardzo dobrze na początku nie umiałem znać portów ale się okazało, że są tam gdzie mają być, bo jest złącze do GPS, sterowanie Esc ma wejście na UART itp. Jedyna wada w tym samolocie to jest wyciągnięty USB z buzzerem. Jako, że jest tu bezproblemowy dostęp do FC to nie muszę USB wyciągać ale jako, że jest razem z buzzerem to trzeba dać na zewnątrz wszystko więc trzeba było jeszcze jedną obudowę wydrukować.
Ponieważ Verid mnie nieco zmartwił swoimi doświadczeniami z folią do oklejania od napolskimniebe to spróbuję czegoś w stylu oracover na kadłubie.
W modelu stateczniku pionowe są przykręcane ale nie wiem czy nie wkleić ich na stałe i się zastanawiam czy wklejać mocowanie silnika z tyłu czy nie.
Parę zdjęć z aktualnego stanu prac.
Idzie tam F722-WPX, który już oficjalnie jest supportowany w iNav 2.6. FC jest pomyślane bardzo dobrze na początku nie umiałem znać portów ale się okazało, że są tam gdzie mają być, bo jest złącze do GPS, sterowanie Esc ma wejście na UART itp. Jedyna wada w tym samolocie to jest wyciągnięty USB z buzzerem. Jako, że jest tu bezproblemowy dostęp do FC to nie muszę USB wyciągać ale jako, że jest razem z buzzerem to trzeba dać na zewnątrz wszystko więc trzeba było jeszcze jedną obudowę wydrukować.
Ponieważ Verid mnie nieco zmartwił swoimi doświadczeniami z folią do oklejania od napolskimniebe to spróbuję czegoś w stylu oracover na kadłubie.
W modelu stateczniku pionowe są przykręcane ale nie wiem czy nie wkleić ich na stałe i się zastanawiam czy wklejać mocowanie silnika z tyłu czy nie.
Parę zdjęć z aktualnego stanu prac.
- Załączniki
-
- Magiczne urządzenie do wycinania rowków w skrzydle
- IMG_20201208_124719.jpg (180.92 KiB) Przejrzano 5226 razy
-
- przód serwo i m7ocowanie canards
- IMG_20201208_085139.jpg (98.19 KiB) Przejrzano 5226 razy
-
- Wklejone elementy w kadłub
- IMG_20201208_085115.jpg (148.79 KiB) Przejrzano 5226 razy
-
- Pudeło na USB i buzzer
- IMG_20201208_125619.jpg (107.71 KiB) Przejrzano 5226 razy
-
- Mocowanie serwa canards
- IMG_20201207_104041.jpg (133.49 KiB) Przejrzano 5226 razy
-
- Sklejkowa część mocowania FC, śrubki wklejone na żywicę z mikrobalonem
- IMG_20201207_104008.jpg (163.44 KiB) Przejrzano 5226 razy
-
- Półka pod FC
- IMG_20201207_103937.jpg (146.26 KiB) Przejrzano 5226 razy
-
- Canards mocowanie z osią
- IMG_20201207_103851.jpg (114.08 KiB) Przejrzano 5226 razy
-
- Canards mocowanie
- IMG_20201207_103735.jpg (286.43 KiB) Przejrzano 5226 razy
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
coper max 1729(na 5.8)
Re: Agressor 1200mm relacja z budowy
Hola, hola - doświadczenia Verida dotyczą wersji satynowej. Ty masz błyszczącą. Może jest lepsza - zrób test na małym kawałku to będziesz wiedział czy taka sama problematyczna czy nie.
Co do stateczników i łoża - o ile nie planujesz ściągać uszu do transportu to ja bym kleił na Soudal czy coś równie pieniąco - przenikającego. To nie jest maszyna do bujania się po niebie jak mniemam więc lepiej żeby jej się to i owo nie odmeldowało w locie bo się łoże śrubki w piance poluzowało.
Co do stateczników i łoża - o ile nie planujesz ściągać uszu do transportu to ja bym kleił na Soudal czy coś równie pieniąco - przenikającego. To nie jest maszyna do bujania się po niebie jak mniemam więc lepiej żeby jej się to i owo nie odmeldowało w locie bo się łoże śrubki w piance poluzowało.
Ten wredny...
Re: Agressor 1200mm relacja z budowy
Nie sądzę by błyszcząca folia była jakoś znacząco lepsza niż satynowa. Pozatym zacząłem już malowanie oracover epp więc nie ma odwrotu.
Mocowanie stateczników jest dobrze przemyślane, to nie jest śruba w piance.
Mocowanie stateczników jest dobrze przemyślane, to nie jest śruba w piance.
- Załączniki
-
- IMG_20201209_093154.jpg (222.44 KiB) Przejrzano 5164 razy
-
- IMG_20201209_093220.jpg (226.89 KiB) Przejrzano 5164 razy
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
coper max 1729(na 5.8)
Re: Agressor 1200mm relacja z budowy
Pytanie jak głęboko ta deseczka tam siedzi i jak solidnie jest wklejona. Ale fakt, wygląda to znacznie lepiej niż typowy kołeczek z gwintem.
Ten wredny...
Re: Agressor 1200mm relacja z budowy
Samolot prawie gotowy, zdjęcia poniżej.
Na początek wady:
- zdecydowanie jest przygotowany pod napęd z tyłu, ść w takiej konfiguracji jest blisko końca komory, dociążyłem trochę tył i zobaczymy jakie pakiety wejdą (na drugim etapie dodam canards, przesunąć ść do przodu)
- sposób skręcania skrzydeł zdecydowanie nie jest przeznaczony na skłądanie na lotnisku, są głęboko i ciężko trafić w gwint w skrzydle
- przejście kadłub-skrzydło faktycznie ma uskok jak na wielu innych zdjęciach, ewidentna niedoróbka
Z rzeczy ciekawych są fajnie przygotowane dźwignie serw, tak żeby węglowe wzmocienie przez nie przechodziło, niestety odkryłem to po wklejeniu prętów (nie jestem jedyny, na rcg też parę osób się na to nadziało)
Ponieważ oklejałem kadłub od dołu (wyszedł przyzwoicie) musiałem pościnać wszystkie wystające elementy więc żeby mieć jak wystartować samolot wkleiłem kawałek sklejki.
Na dziś brakuje tylko oprofilowania serw (musze sobie wydrukować).
Na początek wady:
- zdecydowanie jest przygotowany pod napęd z tyłu, ść w takiej konfiguracji jest blisko końca komory, dociążyłem trochę tył i zobaczymy jakie pakiety wejdą (na drugim etapie dodam canards, przesunąć ść do przodu)
- sposób skręcania skrzydeł zdecydowanie nie jest przeznaczony na skłądanie na lotnisku, są głęboko i ciężko trafić w gwint w skrzydle
- przejście kadłub-skrzydło faktycznie ma uskok jak na wielu innych zdjęciach, ewidentna niedoróbka
Z rzeczy ciekawych są fajnie przygotowane dźwignie serw, tak żeby węglowe wzmocienie przez nie przechodziło, niestety odkryłem to po wklejeniu prętów (nie jestem jedyny, na rcg też parę osób się na to nadziało)
Ponieważ oklejałem kadłub od dołu (wyszedł przyzwoicie) musiałem pościnać wszystkie wystające elementy więc żeby mieć jak wystartować samolot wkleiłem kawałek sklejki.
Na dziś brakuje tylko oprofilowania serw (musze sobie wydrukować).
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
coper max 1729(na 5.8)
Re: Agressor 1200mm relacja z budowy
Mam pytanko z innej beczki ponieważ widzę u Ciebie crossfire nano, których mam kilka. Która strona anteny to gorąca żyła? czy to bez znaczenia byle anteny w odbiorniku i nadajniku miały taką samą orientację? ponieważ TBS nie oznacza tego na swoich antenach jak np na r9m
Re: Agressor 1200mm relacja z budowy
Zawsze je daję losowo, z drugiej strony charakterystyka promieniowania dipola chyba jest symetryczna więc to nie powinno mieć znaczenia.
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
coper max 1729(na 5.8)
Re: Agressor 1200mm relacja z budowy
Wiem, że post pod postem ale udał się oblot, fajnie toto lata, niezbyt szybko, da się lądować (nie szybuje nie wiadomo ile) i wygląda baaaaardzo fajnie w locie.
Nie połamałem śmigieł (a miałem o to obawy).
Trochę za nerwowy w pitch więc muszę popychacze przełożyć na niższe dziurki na serwach.
Teraz pora na montaż kamery (split nano już czeka) i pora polecieć FPV.
Śmieszna wada wyszła, kabinka jest tak dobrze wpasowana, że nie dało się jej wyjąć. Musiałem paznokieć wbic w piankę :)
Nie połamałem śmigieł (a miałem o to obawy).
Trochę za nerwowy w pitch więc muszę popychacze przełożyć na niższe dziurki na serwach.
Teraz pora na montaż kamery (split nano już czeka) i pora polecieć FPV.
Śmieszna wada wyszła, kabinka jest tak dobrze wpasowana, że nie dało się jej wyjąć. Musiałem paznokieć wbic w piankę :)
- Załączniki
-
- IMG_20210109_122638.jpg (347.76 KiB) Przejrzano 4412 razy
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
coper max 1729(na 5.8)
Re: Agressor 1200mm relacja z budowy
Fajnie wyszedł, podoba mi się wersja 2 silnikowa, wyrzut z ręki bez problemu? ma potencjał na bardzo szybki model
Re: Agressor 1200mm relacja z budowy
Start z ręki bez problemu, pomimo wyglądu to nie lata szybko :)
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
coper max 1729(na 5.8)
Re: Agressor 1200mm relacja z budowy
Mały update, dzisiaj był oblot FPV.
Model bez problemu lata na 7-8A (na 2 silniki), zjadł 2300mAh, zrobił 17.3km, średnia efektywność 134mAh/km.
Niestety przy lądowaniu złamałem śmigło. Więc muszę coś w tym temacie pomyśleć ale chyba niewiele się da bez wysokiego podwozia.
Pomimo różnych starań jest lekkie jello więc jeszcze będę myślał nad amortyzacją kamery.
No i niestety podgląd video taki sobie, muszę dać kabel ekranowany do kamery bo teraz biegnie przez cały kadłub.
Model bez problemu lata na 7-8A (na 2 silniki), zjadł 2300mAh, zrobił 17.3km, średnia efektywność 134mAh/km.
Niestety przy lądowaniu złamałem śmigło. Więc muszę coś w tym temacie pomyśleć ale chyba niewiele się da bez wysokiego podwozia.
Pomimo różnych starań jest lekkie jello więc jeszcze będę myślał nad amortyzacją kamery.
No i niestety podgląd video taki sobie, muszę dać kabel ekranowany do kamery bo teraz biegnie przez cały kadłub.
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
coper max 1729(na 5.8)
Re: Agressor 1200mm relacja z budowy
A nie widziałem, że śmigło złamałeś.
To może składane? Ale na gumach żeby w locie zawsze były rozłożone a tylko poddawały się przy lądowaniu?
To może składane? Ale na gumach żeby w locie zawsze były rozłożone a tylko poddawały się przy lądowaniu?
Re: Agressor 1200mm relacja z budowy
Myślałem o składanych ale tam nie ma miejsca na ich złożenie bo potną skrzydłoMarcin pisze:A nie widziałem, że śmigło złamałeś.
To może składane? Ale na gumach żeby w locie zawsze były rozłożone a tylko poddawały się przy lądowaniu?
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
coper max 1729(na 5.8)