Biorę się za iNav :)
: niedziela 27 wrz 2020, 10:37
Po kilku lotach testowych z ZOHD Kopilot i OSD Tarota chcę zmniejszyć ilośc elektroniki w modelu.
Będę pakował Matek F722 Wing i iNav.
Soft już wgrany, miksery też ustawione, teraz muszę do 2m skrzydła to wsadzić i polecieć.
Kilka pytań na początek - czytam https://inavfixedwinggroup.com/guides/g ... tup-guide/ ale chciałbym upewnić się w paru kwestiach.
Po pierwsze czego oczekuję - będę latał 90% w manualu (nie widzę wielkiej różnicy między nim a acro, ale jeszcze doczytam), na pewno będę chciał mieć RTH w funkcji failsafe i na przełączniku oraz opcję 'loiter' czyli krążenia nad miejscem, jak nie wiem, pójdę coś zjeść do samochodu, albo zrobię makietę C130 i będę krążył nad celem i ostrzeliwał :)
Chcę też mieć, bo teraz mam i bardzo mi się to podoba, wspomaganie startu w systemie wyrzucam model, on odpala silnik a następnie krąży nad miejscem startu do przejęcia kontroli nad nim.
Co chyba wiem - najpierw model w manualu musi lecieć prosto na prostych drążkach, więc trymowanie. Autotrim jest chyba pierwszą pozycją - to mogę zrobić nawet bez lotu, bo aktualnie mam model wytrymowany, więc w sumie mógłbym autotrim zrobić na ziemi - postawić wytrymowany model bez ruchu, odpalić autotrim, poczekać 2/3s, disarm i tyle.
Pytanie - czy lepiej wytrymować model mechanicznie na popychaczach i mieć radio na 0 czy mogę zostawić trymy w radiu, autotrim i potem jak to działa - w manualu trymy z radia zostają jak były a w trybach autonomicznych iNav ignoruje trymy i używa tego, co nauczył się z autotrimu?
Rates chyba już mam z innego iNav ściągnięty
set roll_rate = 20
set pitch_rate = 15
set yaw_rate = 10
Potem Autotune, też fajnie opisany, trochę trzeba powariować w powietrzu.
I to powinno wystarczyć na początek, żeby model w trybie stabilizacji leciał samodzielnie prosto, no nie?
Potem mogę się zabrać za parametry GPS pod RTH?
Będę pakował Matek F722 Wing i iNav.
Soft już wgrany, miksery też ustawione, teraz muszę do 2m skrzydła to wsadzić i polecieć.
Kilka pytań na początek - czytam https://inavfixedwinggroup.com/guides/g ... tup-guide/ ale chciałbym upewnić się w paru kwestiach.
Po pierwsze czego oczekuję - będę latał 90% w manualu (nie widzę wielkiej różnicy między nim a acro, ale jeszcze doczytam), na pewno będę chciał mieć RTH w funkcji failsafe i na przełączniku oraz opcję 'loiter' czyli krążenia nad miejscem, jak nie wiem, pójdę coś zjeść do samochodu, albo zrobię makietę C130 i będę krążył nad celem i ostrzeliwał :)
Chcę też mieć, bo teraz mam i bardzo mi się to podoba, wspomaganie startu w systemie wyrzucam model, on odpala silnik a następnie krąży nad miejscem startu do przejęcia kontroli nad nim.
Co chyba wiem - najpierw model w manualu musi lecieć prosto na prostych drążkach, więc trymowanie. Autotrim jest chyba pierwszą pozycją - to mogę zrobić nawet bez lotu, bo aktualnie mam model wytrymowany, więc w sumie mógłbym autotrim zrobić na ziemi - postawić wytrymowany model bez ruchu, odpalić autotrim, poczekać 2/3s, disarm i tyle.
Pytanie - czy lepiej wytrymować model mechanicznie na popychaczach i mieć radio na 0 czy mogę zostawić trymy w radiu, autotrim i potem jak to działa - w manualu trymy z radia zostają jak były a w trybach autonomicznych iNav ignoruje trymy i używa tego, co nauczył się z autotrimu?
Rates chyba już mam z innego iNav ściągnięty
set roll_rate = 20
set pitch_rate = 15
set yaw_rate = 10
Potem Autotune, też fajnie opisany, trochę trzeba powariować w powietrzu.
I to powinno wystarczyć na początek, żeby model w trybie stabilizacji leciał samodzielnie prosto, no nie?
Potem mogę się zabrać za parametry GPS pod RTH?