DJI F550 Kolejny problem
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
- Thomassino
- Posty: 303
- Rejestracja: piątek 05 sty 2018, 11:58
- Lokalizacja: Siedlce
DJI F550 Kolejny problem
Witajcie.
Dziś w wolnej chwili której ostatnio jest aż natto, postanowiłem zrobić porządek z ESC w HEXIE F550.
Bo podczas lotu rozłączało mi jeden silnik i okazało się że jest zimny lut na połączeniu ESC-Silnik.
Poprzedni właściciel zastosował dość dziwne podłączenie ESC z silnikami, mianowicie przylutowane bezpośrednio do ESC konektory tulejkowe foto poniżej. Ja zerwałem całe termo z każdego ESC po kolei jeden po drugim i przylutowałem przewody od silników.
Nie ma opcji że pomyliłem kolejność przewodów z silnika do ESC bo raz że robiłem zdjęcia a dwa każde śmigło kręci w poprawną strone.
Niestety pojawił się kolejny problem który wcześniej nie występował.
Podczas delikatnego startu i dodaniu więcej gazu Hexa przekręca się w którąś ze stron.
Ta sama sytuacja występuje przy gwałtownym obrocie bocznym YAW.
Natomiast gdy latam używając tylko prawego drążka który nadaje kierunek przód,tył,lewo,prawo wszystko jest OK.
Nagrałem filmik który mniej więcej pokazuje o co mi chodzi.
po hexie widać że dziwnie się zachowuje podczas wzniosu w górę a ja staram się to opanować żeby nie doprowadzić do rozbicia.
Ktoś ma jakieś pomysły?
https://www.youtube.com/watch?v=aTITkdKqf8w
Dziś w wolnej chwili której ostatnio jest aż natto, postanowiłem zrobić porządek z ESC w HEXIE F550.
Bo podczas lotu rozłączało mi jeden silnik i okazało się że jest zimny lut na połączeniu ESC-Silnik.
Poprzedni właściciel zastosował dość dziwne podłączenie ESC z silnikami, mianowicie przylutowane bezpośrednio do ESC konektory tulejkowe foto poniżej. Ja zerwałem całe termo z każdego ESC po kolei jeden po drugim i przylutowałem przewody od silników.
Nie ma opcji że pomyliłem kolejność przewodów z silnika do ESC bo raz że robiłem zdjęcia a dwa każde śmigło kręci w poprawną strone.
Niestety pojawił się kolejny problem który wcześniej nie występował.
Podczas delikatnego startu i dodaniu więcej gazu Hexa przekręca się w którąś ze stron.
Ta sama sytuacja występuje przy gwałtownym obrocie bocznym YAW.
Natomiast gdy latam używając tylko prawego drążka który nadaje kierunek przód,tył,lewo,prawo wszystko jest OK.
Nagrałem filmik który mniej więcej pokazuje o co mi chodzi.
po hexie widać że dziwnie się zachowuje podczas wzniosu w górę a ja staram się to opanować żeby nie doprowadzić do rozbicia.
Ktoś ma jakieś pomysły?
https://www.youtube.com/watch?v=aTITkdKqf8w
- Załączniki
-
- IMG_20200327_193827.jpg (260.31 KiB) Przejrzano 3295 razy
Re: DJI F550 Kolejny problem
Nic w tym dziwnego, jest wiele duzych ESC ktore tak maja zamontowane zlacza.Thomassino pisze:Poprzedni właściciel zastosował dość dziwne podłączenie ESC z silnikami, mianowicie przylutowane bezpośrednio do ESC konektory tulejkowe foto poniżej
Jesli przed zabawa z ESC latal poprawnie to zla kolejnosc albo kierunki silnikow.Thomassino pisze:Podczas delikatnego startu i dodaniu więcej gazu Hexa przekręca się w którąś ze stron.
Ta sama sytuacja występuje przy gwałtownym obrocie bocznym YAW.
Natomiast gdy latam używając tylko prawego drążka który nadaje kierunek przód,tył,lewo,prawo wszystko jest OK.
[...]
Ktoś ma jakieś pomysły?
Re: DJI F550 Kolejny problem
Jak popatrzyłem na start i zachowanie Twojej hexy to tak jakbym patrzył na swojego S500 w wieku dziecięcym, czyli źle wyregulowane PIDy :)
Drony w moim hangarze: IFlight DC5 DJI, IFlight DC3 DJI, IFlight DC3, Purple 215, CineWhoop, Snapper 7
Filmoteka: http://www.youtube.com/user/as120000/videos
Filmoteka: http://www.youtube.com/user/as120000/videos
- Thomassino
- Posty: 303
- Rejestracja: piątek 05 sty 2018, 11:58
- Lokalizacja: Siedlce
Re: DJI F550 Kolejny problem
pawelsky napisałem wyraźnie że jest tak samo jak przed przylutowaniem na stałe, poza tym fabrycznie przylutowane konektory są sztywno zalutowane bo ich konstrukcja jest inna niż w tym co miałem. Wiem bo mam w autku które ma ESC 70A i owszem tam jest takie rozwiązanie.
as1200 nic nie zmieniałem softwearowo i wątpię aby samo się zmieniło (nie sprawdzałem) poza tym na prawym drążku apki też bym miał problemy, a nie ma...
Czy problemem może być GPS lub złe jego wy pozycjonowanie?
as1200 nic nie zmieniałem softwearowo i wątpię aby samo się zmieniło (nie sprawdzałem) poza tym na prawym drążku apki też bym miał problemy, a nie ma...
Czy problemem może być GPS lub złe jego wy pozycjonowanie?
Re: DJI F550 Kolejny problem
A może popraw luty ESC
- Thomassino
- Posty: 303
- Rejestracja: piątek 05 sty 2018, 11:58
- Lokalizacja: Siedlce
Re: DJI F550 Kolejny problem
Zawsze jak lutuję precyzyjnie, używam fluxa i zawsze ale to zawsze pobielam cyną.
Nie ma opcji aby nie było kontaktu pomiędzy ESC a silnikami.
Inaczej któreś ze śmigieł by się nie kręciło.
Zaznaczam że hexa startuje!
Hmmm a gdy kompas nie jest skalibrowany to czy może tak się dziać?
Nie ma opcji aby nie było kontaktu pomiędzy ESC a silnikami.
Inaczej któreś ze śmigieł by się nie kręciło.
Zaznaczam że hexa startuje!
Hmmm a gdy kompas nie jest skalibrowany to czy może tak się dziać?
Re: DJI F550 Kolejny problem
Wielu juz bylo takich ktorym sie wydawalo ze wszystko zrobili jak trzeba. Podstawowa zasada przy rozwiazywaniu problemow jest pozwolic komus z zewnatrz zweryfikowac czy aby na pewno, no ale skoro wiesz lepiej to powodzenia...Thomassino pisze:pawelsky napisałem wyraźnie że jest tak samo jak przed przylutowaniem na stałe
Absolutnie bledne zalozenie...Thomassino pisze:poza tym na prawym drążku apki też bym miał problemy, a nie ma...
Re: DJI F550 Kolejny problem
To akurat łatwo sprawdzić, wyłącz GPS apką.Czy problemem może być GPS lub złe jego wy pozycjonowanie?
Drony w moim hangarze: IFlight DC5 DJI, IFlight DC3 DJI, IFlight DC3, Purple 215, CineWhoop, Snapper 7
Filmoteka: http://www.youtube.com/user/as120000/videos
Filmoteka: http://www.youtube.com/user/as120000/videos
Re: DJI F550 Kolejny problem
Za takie pytania i odpowiedzi to oba Thomassino z As'em powinniście po łapach dostać. Jakiś nowy, nieobeznany z waszą grypserą przyjdzie i zdurnieje - że jeden pyta od czapy a drugi jeszcze bardziej bezmyślnie odpowiada.
Co do pytania - GPS'a jako urządzenie to możesz sobie gdziekolwiek umieścić, byleby niebo widział. Problemem w przypadku DJI Naza jest magnetometr który siedzi w tej samej puszce co GPS i niepoprawne jego ustawienie powoduje kłopoty z utrzymaniem pozycji. Jak w tym temacie coś zmieniałeś to jak najbardziej jest to temat do sprawdzenia ale to MAGNETOMETR na litość bogów, nie GPS bo potem się nowicjusze pytają w którą stronę Beitian'a BN-220 obrócić przy montażu.
Co do odpowiedzi - apką? W sensie aplikacją NAZA M Assistant? Nie przypominam sobie żeby ten soft dawał taką możliwość. Czy może aparaturą, w sensie przejścia w ATTI? No pięknie, tylko jak wspomniałem wyżej, położenie GPS'a nie ma znaczenia a masz pewność że przejście w ATTI odłącza także magnetometr? Bo jak nie to taki test można o kant rzyci rozbić.
Co do pytania - GPS'a jako urządzenie to możesz sobie gdziekolwiek umieścić, byleby niebo widział. Problemem w przypadku DJI Naza jest magnetometr który siedzi w tej samej puszce co GPS i niepoprawne jego ustawienie powoduje kłopoty z utrzymaniem pozycji. Jak w tym temacie coś zmieniałeś to jak najbardziej jest to temat do sprawdzenia ale to MAGNETOMETR na litość bogów, nie GPS bo potem się nowicjusze pytają w którą stronę Beitian'a BN-220 obrócić przy montażu.
Co do odpowiedzi - apką? W sensie aplikacją NAZA M Assistant? Nie przypominam sobie żeby ten soft dawał taką możliwość. Czy może aparaturą, w sensie przejścia w ATTI? No pięknie, tylko jak wspomniałem wyżej, położenie GPS'a nie ma znaczenia a masz pewność że przejście w ATTI odłącza także magnetometr? Bo jak nie to taki test można o kant rzyci rozbić.
Ten wredny...
- Thomassino
- Posty: 303
- Rejestracja: piątek 05 sty 2018, 11:58
- Lokalizacja: Siedlce
Re: DJI F550 Kolejny problem
pawelsky chyba się nie rozumiemy. Nie zakładaj odgórnie że wszystko co robię z RC to jakaś popelina. Nie będę opowiadał Ci o moim życiu zawodowym i co w nim robiłem i robię. Nie zakładaj że moje umiejętności manualne są żadne, i trzeba to poprawiać po dokładnym zlutowaniu i poskładaniu w estetyczny sposób który przed chwilą wykonałem. Nie polega to na napacianiu kleju lub hot gluta i spięciu wszystkiego na trytki. Jestem Ci wdzięczny za pomoc (i to bardzo) przy problemach z FC F7 i Kopter 250. Pomyśl proszę na logikę, wszystkie śmigła się kręcą! Wszystkie śmigła się kręcą w odpowiednią stronę! delikatnie startując hexa wznosi się w górę! Więc dalej zakładasz że mam rozcinać termo i sprawdzać luty/połączenia aby i tak je później rozlutować celem nałożenia nowych termokurczy?! Niestety nie zrobię tego, bo jestem przekonany gdyby było coś nie tak z lutami to raczej hexa by się nawet nie wzniosła. Poza tym cenię się zawsze wysoko i jakość swoich usług również.
as1200 nie wiem więc się dopytam.
W sofcie NAZA V2 jest zakładka Basic/RC i na suwaku wybrać/zaprogramować na manual sterowane z aparatury? co chyba wyłączy GPS i będę mógł sprawdzić latając z wolnej ręki?
Wiem że do tej pory, dopóki F550 nie połączył się z GPS to nie mogłem nawet uruchomić żadnego z silników, na manualu zakładam że nie będzie z tym żadnego problemu, zgadza się?
as1200 nie wiem więc się dopytam.
W sofcie NAZA V2 jest zakładka Basic/RC i na suwaku wybrać/zaprogramować na manual sterowane z aparatury? co chyba wyłączy GPS i będę mógł sprawdzić latając z wolnej ręki?
Wiem że do tej pory, dopóki F550 nie połączył się z GPS to nie mogłem nawet uruchomić żadnego z silników, na manualu zakładam że nie będzie z tym żadnego problemu, zgadza się?
Re: DJI F550 Kolejny problem
Nie zakladam, zakladam jedynie ze jak kazdy czlowiek mogles popelnic blad.Thomassino pisze:Nie zakładaj odgórnie że wszystko co robię z RC to jakaś popelina
Kompletnie mnie to nie interesuje.Thomassino pisze:Nie będę opowiadał Ci o moim życiu zawodowym i co w nim robiłem i robię.
Twoje zdolnosci manualne badz ich brak rowniez nie robia na mnie wrazenia.Thomassino pisze:Nie zakładaj że moje umiejętności manualne są żadne
W pewnych okolicznosciach hexa bedzie sie wznosic nawet przy silnikach krecacych sie w zla strone badz tez zamienionych miejscami. To ze wydaje Ci sie ze wszystko z silnikami jest jak trzeba nie oznacza jeszcze ze tak jest...Thomassino pisze:Pomyśl proszę na logikę, wszystkie śmigła się kręcą! Wszystkie śmigła się kręcą w odpowiednią stronę! delikatnie startując hexa wznosi się w górę!
Skoro wczesniej wszystko bylo jak trzeba a jedyna rzecza ktora zrobiles bylo odlutowanie kabli i przylutowanie i z powrotem "pomysl prosze na logike" gdzie jest pierwsze miejsce ktore powinienes sprawdzic?
A w ktorym miejscu doczytales ze kaze Ci cokolwiek rozcinac? Kazalem Ci jedynie SPRAWDZIC (czytaj: poddac pod ocene kogos innego) czy wszystkie silniki masz przypiete we wlasciwej kolejnosci i czy kreca sie we wlasciwa strone. Rozcinac to ew. bedziesz jak sie okaze ze tak nie jest.Thomassino pisze:Więc dalej zakładasz że mam rozcinać termo i sprawdzać luty/połączenia aby i tak je później rozlutować celem nałożenia nowych termokurczy?!
Duma kroczy zwykle przed upadkiem...Thomassino pisze:Poza tym cenię się zawsze wysoko i jakość swoich usług również.
Nie, po prostu fizycznie odlacz GPS. Jesli nie latales wczesnie na manualu to ZDECYDOWANIE ODRADZAM jego uzycie.Thomassino pisze:W sofcie NAZA V2 jest zakładka Basic/RC i na suwaku wybrać/zaprogramować na manual sterowane z aparatury? co chyba wyłączy GPS i będę mógł sprawdzić latając z wolnej ręki?
- Thomassino
- Posty: 303
- Rejestracja: piątek 05 sty 2018, 11:58
- Lokalizacja: Siedlce
Re: DJI F550 Kolejny problem
pawelsky niestety nie pomogłeś mi swoją odpowiedzią.
Napisałem wyraźnie że silniki kręcą się w dobrą stronę i że są poprawnie przylutowane przewody.
Oczywiście nie użyłem przeźroczystych termokurczy tak jak Ci się bynajmniej wydaje , tylko czarnych przez które odziwo nic nie widać.
Lutowałem w sposób analogiczny i Ty pomyśl logicznie bo nie zrobiłem tego jak jakiś napaleniec że wszystko najpierw rozlutowałem i miałem na stole 6 sztuk ESC, rozciętych termokurczek, silników i bóg wie czego jeszcze...
Nie mam zamiaru sprzeczać się że zrobiłem coś dobrze a Ty podkreślasz cały czas że muszę to jeszcze raz sprawdzić (hehehe).
Może tak:
Hexa ma 6 ramion, do każdego ESC zabierałem się w danej kolejności.
1.Robię zdjęcie z podłączeniem przewodów.
2.Odlutowuję konektorki.
3.Czyszczę pędzelkiem z kurzu/piasku.
4.Nasuwam termokurcza.
5.Nanoszę fluxa i pobielam.
6.Przylutowuję przewody tak by były zgodnie ze zdjęciem (które wykonałem wcześniej pkt1.)
7.Nasuwam termo i zgrzewam.
I dopiero potem zabiertm się za następne ramię
Napisałem wyraźnie że silniki kręcą się w dobrą stronę i że są poprawnie przylutowane przewody.
Oczywiście nie użyłem przeźroczystych termokurczy tak jak Ci się bynajmniej wydaje , tylko czarnych przez które odziwo nic nie widać.
Lutowałem w sposób analogiczny i Ty pomyśl logicznie bo nie zrobiłem tego jak jakiś napaleniec że wszystko najpierw rozlutowałem i miałem na stole 6 sztuk ESC, rozciętych termokurczek, silników i bóg wie czego jeszcze...
Nie mam zamiaru sprzeczać się że zrobiłem coś dobrze a Ty podkreślasz cały czas że muszę to jeszcze raz sprawdzić (hehehe).
Może tak:
Hexa ma 6 ramion, do każdego ESC zabierałem się w danej kolejności.
1.Robię zdjęcie z podłączeniem przewodów.
2.Odlutowuję konektorki.
3.Czyszczę pędzelkiem z kurzu/piasku.
4.Nasuwam termokurcza.
5.Nanoszę fluxa i pobielam.
6.Przylutowuję przewody tak by były zgodnie ze zdjęciem (które wykonałem wcześniej pkt1.)
7.Nasuwam termo i zgrzewam.
I dopiero potem zabiertm się za następne ramię
Re: DJI F550 Kolejny problem
Nie chcesz dac sobie pomoc, ale tego nie przeskocze...Thomassino pisze:pawelsky niestety nie pomogłeś mi swoją odpowiedzią.
- Thomassino
- Posty: 303
- Rejestracja: piątek 05 sty 2018, 11:58
- Lokalizacja: Siedlce
Re: DJI F550 Kolejny problem
Rozumiem i dziękuję Ci za poświęcony czas.pawelsky pisze:Nie chcesz dac sobie pomoc, ale tego nie przeskocze...Thomassino pisze:pawelsky niestety nie pomogłeś mi swoją odpowiedzią.
Re: DJI F550 Kolejny problem
Tak, właśnie to miałem na myśli.as1200 nie wiem więc się dopytam.
W sofcie NAZA V2 jest zakładka Basic/RC i na suwaku wybrać/zaprogramować na manual sterowane z aparatury? co chyba wyłączy GPS i będę mógł sprawdzić latając z wolnej ręki?
Wiem że do tej pory, dopóki F550 nie połączył się z GPS to nie mogłem nawet uruchomić żadnego z silników, na manualu zakładam że nie będzie z tym żadnego problemu, zgadza się?
Co prawda nie wiem jak w Nazie (mam w swojej 500-tce APM 2.8) ale podejrzewam, że też tak da radę zrobić.
Dopiszę jeszcze abyś przypadkiem nie zrobił tak jak ja zrobiłem, że włączyłem tryb acro zamiast stabilizacji :)
Drony w moim hangarze: IFlight DC5 DJI, IFlight DC3 DJI, IFlight DC3, Purple 215, CineWhoop, Snapper 7
Filmoteka: http://www.youtube.com/user/as120000/videos
Filmoteka: http://www.youtube.com/user/as120000/videos