DJI F550 Kolejny problem

Elektronika w modelu i na ziemi

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Thomassino
Posty: 303
Rejestracja: piątek 05 sty 2018, 11:58
Lokalizacja: Siedlce

DJI F550 Kolejny problem

Post autor: Thomassino »

Witajcie.

Dziś w wolnej chwili której ostatnio jest aż natto, postanowiłem zrobić porządek z ESC w HEXIE F550.
Bo podczas lotu rozłączało mi jeden silnik i okazało się że jest zimny lut na połączeniu ESC-Silnik.
Poprzedni właściciel zastosował dość dziwne podłączenie ESC z silnikami, mianowicie przylutowane bezpośrednio do ESC konektory tulejkowe foto poniżej. Ja zerwałem całe termo z każdego ESC po kolei jeden po drugim i przylutowałem przewody od silników.
Nie ma opcji że pomyliłem kolejność przewodów z silnika do ESC bo raz że robiłem zdjęcia a dwa każde śmigło kręci w poprawną strone.

Niestety pojawił się kolejny problem który wcześniej nie występował.
Podczas delikatnego startu i dodaniu więcej gazu Hexa przekręca się w którąś ze stron.
Ta sama sytuacja występuje przy gwałtownym obrocie bocznym YAW.
Natomiast gdy latam używając tylko prawego drążka który nadaje kierunek przód,tył,lewo,prawo wszystko jest OK.
Nagrałem filmik który mniej więcej pokazuje o co mi chodzi.
po hexie widać że dziwnie się zachowuje podczas wzniosu w górę a ja staram się to opanować żeby nie doprowadzić do rozbicia.

Ktoś ma jakieś pomysły?

https://www.youtube.com/watch?v=aTITkdKqf8w
Załączniki
IMG_20200327_193827.jpg
IMG_20200327_193827.jpg (260.31 KiB) Przejrzano 3296 razy
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9763
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: DJI F550 Kolejny problem

Post autor: pawelsky »

Thomassino pisze:Poprzedni właściciel zastosował dość dziwne podłączenie ESC z silnikami, mianowicie przylutowane bezpośrednio do ESC konektory tulejkowe foto poniżej
Nic w tym dziwnego, jest wiele duzych ESC ktore tak maja zamontowane zlacza.
Thomassino pisze:Podczas delikatnego startu i dodaniu więcej gazu Hexa przekręca się w którąś ze stron.
Ta sama sytuacja występuje przy gwałtownym obrocie bocznym YAW.
Natomiast gdy latam używając tylko prawego drążka który nadaje kierunek przód,tył,lewo,prawo wszystko jest OK.
[...]
Ktoś ma jakieś pomysły?
Jesli przed zabawa z ESC latal poprawnie to zla kolejnosc albo kierunki silnikow.
Awatar użytkownika
as1200
Posty: 230
Rejestracja: sobota 03 paź 2015, 23:27

Re: DJI F550 Kolejny problem

Post autor: as1200 »

Jak popatrzyłem na start i zachowanie Twojej hexy to tak jakbym patrzył na swojego S500 w wieku dziecięcym, czyli źle wyregulowane PIDy :)
Drony w moim hangarze: IFlight DC5 DJI, IFlight DC3 DJI, IFlight DC3, Purple 215, CineWhoop, Snapper 7
Filmoteka: http://www.youtube.com/user/as120000/videos
Awatar użytkownika
Thomassino
Posty: 303
Rejestracja: piątek 05 sty 2018, 11:58
Lokalizacja: Siedlce

Re: DJI F550 Kolejny problem

Post autor: Thomassino »

pawelsky napisałem wyraźnie że jest tak samo jak przed przylutowaniem na stałe, poza tym fabrycznie przylutowane konektory są sztywno zalutowane bo ich konstrukcja jest inna niż w tym co miałem. Wiem bo mam w autku które ma ESC 70A i owszem tam jest takie rozwiązanie.

as1200 nic nie zmieniałem softwearowo i wątpię aby samo się zmieniło (nie sprawdzałem) poza tym na prawym drążku apki też bym miał problemy, a nie ma...

Czy problemem może być GPS lub złe jego wy pozycjonowanie?
Ortas
Posty: 33
Rejestracja: niedziela 06 paź 2019, 20:21
Lokalizacja: Białogard

Re: DJI F550 Kolejny problem

Post autor: Ortas »

A może popraw luty ESC
Awatar użytkownika
Thomassino
Posty: 303
Rejestracja: piątek 05 sty 2018, 11:58
Lokalizacja: Siedlce

Re: DJI F550 Kolejny problem

Post autor: Thomassino »

Zawsze jak lutuję precyzyjnie, używam fluxa i zawsze ale to zawsze pobielam cyną.
Nie ma opcji aby nie było kontaktu pomiędzy ESC a silnikami.
Inaczej któreś ze śmigieł by się nie kręciło.
Zaznaczam że hexa startuje!

Hmmm a gdy kompas nie jest skalibrowany to czy może tak się dziać?
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9763
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: DJI F550 Kolejny problem

Post autor: pawelsky »

Thomassino pisze:pawelsky napisałem wyraźnie że jest tak samo jak przed przylutowaniem na stałe
Wielu juz bylo takich ktorym sie wydawalo ze wszystko zrobili jak trzeba. Podstawowa zasada przy rozwiazywaniu problemow jest pozwolic komus z zewnatrz zweryfikowac czy aby na pewno, no ale skoro wiesz lepiej to powodzenia...
Thomassino pisze:poza tym na prawym drążku apki też bym miał problemy, a nie ma...
Absolutnie bledne zalozenie...
Awatar użytkownika
as1200
Posty: 230
Rejestracja: sobota 03 paź 2015, 23:27

Re: DJI F550 Kolejny problem

Post autor: as1200 »

Czy problemem może być GPS lub złe jego wy pozycjonowanie?
To akurat łatwo sprawdzić, wyłącz GPS apką.
Drony w moim hangarze: IFlight DC5 DJI, IFlight DC3 DJI, IFlight DC3, Purple 215, CineWhoop, Snapper 7
Filmoteka: http://www.youtube.com/user/as120000/videos
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: DJI F550 Kolejny problem

Post autor: Verid »

Za takie pytania i odpowiedzi to oba Thomassino z As'em powinniście po łapach dostać. Jakiś nowy, nieobeznany z waszą grypserą przyjdzie i zdurnieje - że jeden pyta od czapy a drugi jeszcze bardziej bezmyślnie odpowiada.
Co do pytania - GPS'a jako urządzenie to możesz sobie gdziekolwiek umieścić, byleby niebo widział. Problemem w przypadku DJI Naza jest magnetometr który siedzi w tej samej puszce co GPS i niepoprawne jego ustawienie powoduje kłopoty z utrzymaniem pozycji. Jak w tym temacie coś zmieniałeś to jak najbardziej jest to temat do sprawdzenia ale to MAGNETOMETR na litość bogów, nie GPS bo potem się nowicjusze pytają w którą stronę Beitian'a BN-220 obrócić przy montażu.
Co do odpowiedzi - apką? W sensie aplikacją NAZA M Assistant? Nie przypominam sobie żeby ten soft dawał taką możliwość. Czy może aparaturą, w sensie przejścia w ATTI? No pięknie, tylko jak wspomniałem wyżej, położenie GPS'a nie ma znaczenia a masz pewność że przejście w ATTI odłącza także magnetometr? Bo jak nie to taki test można o kant rzyci rozbić.
Ten wredny...
Awatar użytkownika
Thomassino
Posty: 303
Rejestracja: piątek 05 sty 2018, 11:58
Lokalizacja: Siedlce

Re: DJI F550 Kolejny problem

Post autor: Thomassino »

pawelsky chyba się nie rozumiemy. Nie zakładaj odgórnie że wszystko co robię z RC to jakaś popelina. Nie będę opowiadał Ci o moim życiu zawodowym i co w nim robiłem i robię. Nie zakładaj że moje umiejętności manualne są żadne, i trzeba to poprawiać po dokładnym zlutowaniu i poskładaniu w estetyczny sposób który przed chwilą wykonałem. Nie polega to na napacianiu kleju lub hot gluta i spięciu wszystkiego na trytki. Jestem Ci wdzięczny za pomoc (i to bardzo) przy problemach z FC F7 i Kopter 250. Pomyśl proszę na logikę, wszystkie śmigła się kręcą! Wszystkie śmigła się kręcą w odpowiednią stronę! delikatnie startując hexa wznosi się w górę! Więc dalej zakładasz że mam rozcinać termo i sprawdzać luty/połączenia aby i tak je później rozlutować celem nałożenia nowych termokurczy?! Niestety nie zrobię tego, bo jestem przekonany gdyby było coś nie tak z lutami to raczej hexa by się nawet nie wzniosła. Poza tym cenię się zawsze wysoko i jakość swoich usług również.

as1200 nie wiem więc się dopytam.
W sofcie NAZA V2 jest zakładka Basic/RC i na suwaku wybrać/zaprogramować na manual sterowane z aparatury? co chyba wyłączy GPS i będę mógł sprawdzić latając z wolnej ręki?
Wiem że do tej pory, dopóki F550 nie połączył się z GPS to nie mogłem nawet uruchomić żadnego z silników, na manualu zakładam że nie będzie z tym żadnego problemu, zgadza się?
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9763
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: DJI F550 Kolejny problem

Post autor: pawelsky »

Thomassino pisze:Nie zakładaj odgórnie że wszystko co robię z RC to jakaś popelina
Nie zakladam, zakladam jedynie ze jak kazdy czlowiek mogles popelnic blad.
Thomassino pisze:Nie będę opowiadał Ci o moim życiu zawodowym i co w nim robiłem i robię.
Kompletnie mnie to nie interesuje.
Thomassino pisze:Nie zakładaj że moje umiejętności manualne są żadne
Twoje zdolnosci manualne badz ich brak rowniez nie robia na mnie wrazenia.
Thomassino pisze:Pomyśl proszę na logikę, wszystkie śmigła się kręcą! Wszystkie śmigła się kręcą w odpowiednią stronę! delikatnie startując hexa wznosi się w górę!
W pewnych okolicznosciach hexa bedzie sie wznosic nawet przy silnikach krecacych sie w zla strone badz tez zamienionych miejscami. To ze wydaje Ci sie ze wszystko z silnikami jest jak trzeba nie oznacza jeszcze ze tak jest...

Skoro wczesniej wszystko bylo jak trzeba a jedyna rzecza ktora zrobiles bylo odlutowanie kabli i przylutowanie i z powrotem "pomysl prosze na logike" gdzie jest pierwsze miejsce ktore powinienes sprawdzic?
Thomassino pisze:Więc dalej zakładasz że mam rozcinać termo i sprawdzać luty/połączenia aby i tak je później rozlutować celem nałożenia nowych termokurczy?!
A w ktorym miejscu doczytales ze kaze Ci cokolwiek rozcinac? Kazalem Ci jedynie SPRAWDZIC (czytaj: poddac pod ocene kogos innego) czy wszystkie silniki masz przypiete we wlasciwej kolejnosci i czy kreca sie we wlasciwa strone. Rozcinac to ew. bedziesz jak sie okaze ze tak nie jest.
Thomassino pisze:Poza tym cenię się zawsze wysoko i jakość swoich usług również.
Duma kroczy zwykle przed upadkiem...
Thomassino pisze:W sofcie NAZA V2 jest zakładka Basic/RC i na suwaku wybrać/zaprogramować na manual sterowane z aparatury? co chyba wyłączy GPS i będę mógł sprawdzić latając z wolnej ręki?
Nie, po prostu fizycznie odlacz GPS. Jesli nie latales wczesnie na manualu to ZDECYDOWANIE ODRADZAM jego uzycie.
Awatar użytkownika
Thomassino
Posty: 303
Rejestracja: piątek 05 sty 2018, 11:58
Lokalizacja: Siedlce

Re: DJI F550 Kolejny problem

Post autor: Thomassino »

pawelsky niestety nie pomogłeś mi swoją odpowiedzią.
Napisałem wyraźnie że silniki kręcą się w dobrą stronę i że są poprawnie przylutowane przewody.
Oczywiście nie użyłem przeźroczystych termokurczy tak jak Ci się bynajmniej wydaje , tylko czarnych przez które odziwo nic nie widać.
Lutowałem w sposób analogiczny i Ty pomyśl logicznie bo nie zrobiłem tego jak jakiś napaleniec że wszystko najpierw rozlutowałem i miałem na stole 6 sztuk ESC, rozciętych termokurczek, silników i bóg wie czego jeszcze...
Nie mam zamiaru sprzeczać się że zrobiłem coś dobrze a Ty podkreślasz cały czas że muszę to jeszcze raz sprawdzić (hehehe).
Może tak:
Hexa ma 6 ramion, do każdego ESC zabierałem się w danej kolejności.
1.Robię zdjęcie z podłączeniem przewodów.
2.Odlutowuję konektorki.
3.Czyszczę pędzelkiem z kurzu/piasku.
4.Nasuwam termokurcza.
5.Nanoszę fluxa i pobielam.
6.Przylutowuję przewody tak by były zgodnie ze zdjęciem (które wykonałem wcześniej pkt1.)
7.Nasuwam termo i zgrzewam.

I dopiero potem zabiertm się za następne ramię
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9763
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: DJI F550 Kolejny problem

Post autor: pawelsky »

Thomassino pisze:pawelsky niestety nie pomogłeś mi swoją odpowiedzią.
Nie chcesz dac sobie pomoc, ale tego nie przeskocze...
Awatar użytkownika
Thomassino
Posty: 303
Rejestracja: piątek 05 sty 2018, 11:58
Lokalizacja: Siedlce

Re: DJI F550 Kolejny problem

Post autor: Thomassino »

pawelsky pisze:
Thomassino pisze:pawelsky niestety nie pomogłeś mi swoją odpowiedzią.
Nie chcesz dac sobie pomoc, ale tego nie przeskocze...
Rozumiem i dziękuję Ci za poświęcony czas.
Awatar użytkownika
as1200
Posty: 230
Rejestracja: sobota 03 paź 2015, 23:27

Re: DJI F550 Kolejny problem

Post autor: as1200 »

as1200 nie wiem więc się dopytam.
W sofcie NAZA V2 jest zakładka Basic/RC i na suwaku wybrać/zaprogramować na manual sterowane z aparatury? co chyba wyłączy GPS i będę mógł sprawdzić latając z wolnej ręki?
Wiem że do tej pory, dopóki F550 nie połączył się z GPS to nie mogłem nawet uruchomić żadnego z silników, na manualu zakładam że nie będzie z tym żadnego problemu, zgadza się?
Tak, właśnie to miałem na myśli.
Co prawda nie wiem jak w Nazie (mam w swojej 500-tce APM 2.8) ale podejrzewam, że też tak da radę zrobić.

Dopiszę jeszcze abyś przypadkiem nie zrobił tak jak ja zrobiłem, że włączyłem tryb acro zamiast stabilizacji :)
Drony w moim hangarze: IFlight DC5 DJI, IFlight DC3 DJI, IFlight DC3, Purple 215, CineWhoop, Snapper 7
Filmoteka: http://www.youtube.com/user/as120000/videos
ODPOWIEDZ