Dziwne zachowanie silnika - nie startuje po uzbrojeniu
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Dziwne zachowanie silnika - nie startuje po uzbrojeniu
Hej,
Mam problem z jednym silnikiem w dronie. A mianowicie, po uzbrojeniu 3 silniki zaczynają się obracać z odpowiednią prędkością, jednak jeden z nich lekko drgnie lub nawet zrobi pełen obrót, ale po tym się zatrzyma. Raz na 10 uzbrojeń zacznie pracować normalnie, ale wtedy problemy zaczynają się w powietrzu, gdyż zdarzyło mi się spaść kilka razy, gdyż dron przestał reagować na ruchy drążków (raz zablokował się na wznoszeniu ) lub na pół sekundy tak jakby przepadł. Zastanawiam się, czy to wina ESC, który jednak wygląda normalnie, nie jest spalony czy może FC. Silnik sam w sobie pracuje dobrze.
Podpiąłem się pod BetaFlight, zacząłem z poziomu programu kręcić tym silnikiem i wszystko dobrze chodziło. Po odpięciu od komputera i uzbrojeniu, silnik zaskakuje od razu razem z pozostałymi. Póki co jeszcze nie latałem ze względu na pogodę, ale obawiam się, że znów zaczną się problemy kiedy pójdę latać. Czy takie zachowanie może powodować jakiś błąd w FC?
Silniki to DYS Be1806, FC to Flip32
Pozdrawiam
DM
Mam problem z jednym silnikiem w dronie. A mianowicie, po uzbrojeniu 3 silniki zaczynają się obracać z odpowiednią prędkością, jednak jeden z nich lekko drgnie lub nawet zrobi pełen obrót, ale po tym się zatrzyma. Raz na 10 uzbrojeń zacznie pracować normalnie, ale wtedy problemy zaczynają się w powietrzu, gdyż zdarzyło mi się spaść kilka razy, gdyż dron przestał reagować na ruchy drążków (raz zablokował się na wznoszeniu ) lub na pół sekundy tak jakby przepadł. Zastanawiam się, czy to wina ESC, który jednak wygląda normalnie, nie jest spalony czy może FC. Silnik sam w sobie pracuje dobrze.
Podpiąłem się pod BetaFlight, zacząłem z poziomu programu kręcić tym silnikiem i wszystko dobrze chodziło. Po odpięciu od komputera i uzbrojeniu, silnik zaskakuje od razu razem z pozostałymi. Póki co jeszcze nie latałem ze względu na pogodę, ale obawiam się, że znów zaczną się problemy kiedy pójdę latać. Czy takie zachowanie może powodować jakiś błąd w FC?
Silniki to DYS Be1806, FC to Flip32
Pozdrawiam
DM
Re: Dziwne zachowanie silnika - nie startuje po uzbrojeniu
Ale zabytkidark_mat pisze:Silniki to DYS Be1806, FC to Flip32
A próbowałeś podpiąć pod inny regiel, lub kanał w fc dany silnik, który teoretycznie stwarza problemy? Zacznij od najłatwiejszego, czyli zamień kanały w fc.
Będziesz mógł wyeliminować silnik i regiel, lub fc. Później silnik do innego regla i tak dojdziesz gdzie jest problem.
Re: Dziwne zachowanie silnika - nie startuje po uzbrojeniu
Ok, dzięki, tak spróbuję zrobić. Dam znać jakie efekty ;)
Co do samego drona, to całkiem możliwe że "zabytkowy", gdyż to mój pierwszy dron i kupiłem go używanego kompletnego do latania. A w międzyczasie doposażam się w elementy, bo chcę swojego zrobić ;)
Co do samego drona, to całkiem możliwe że "zabytkowy", gdyż to mój pierwszy dron i kupiłem go używanego kompletnego do latania. A w międzyczasie doposażam się w elementy, bo chcę swojego zrobić ;)
Re: Dziwne zachowanie silnika - nie startuje po uzbrojeniu
A może napiszesz cały setup? Wtedy łatwiej byłoby pomóc. Ale... kalibrowałeś esc? Nie chcę cię zniechęcać ale niestety wnioskując po silnikach i fc masz raczej taki zabytek, że będzie z nim więcej problemów
Hangar: De Stik x2.5
ZOHD Dart na sterydach vmax 200km/h
Fristajlo (w bliskich planach)
ZOHD Dart na sterydach vmax 200km/h
Fristajlo (w bliskich planach)
Re: Dziwne zachowanie silnika - nie startuje po uzbrojeniu
Dzisiaj próbowałem coś latać, ale nie wylatałem nawet sekundy
Silniki uzbrajają się normalnie i trzymają obroty (tym razem normalnie wszystkie 4 działają), ale wystarczy lekki ruch przepustnicy i nagle każdy z nich zaczyna kręcić się z inną prędkością, przy czym tendencja jest taka, że nawet milimetrowe wychylenie drążka powoduje ciągły wzrost prędkości silników, czyli zamiast trzymać obroty, to silniki je wziąć zwiększają. Czytałem, że coś takiego jest normalne przy testach bez śmigieł, ale u mnie sytuacja jest identyczna, tylko że ja mam założone śmigła. Kalibracji ESC nie robiłem jeszcze. Jutro postaram się zrobić i zobaczę czy to cokolwiek pomoże. Jedyne co grzebałem w BF, to zmniejszyłem sobie ze 1150 do 1050 prędkość silników po uzbrojeniu. I po tej konfiguracji silniki zaczęły 4 się kręcić, ale właśnie teraz nie można nawet z ziemi wystartować. Czy po takiej zmianie powinienem był zrobić kalibrację ESC czy coś innego, żeby to normalnie działało?
Majk99, chętnie bym Ci napisał setup, ale większość elementów niestety nie ma opisów na sobie. Ewentualnie mogę wszystkiemu po kolei zrobić zdjęcia i wkleić, ale nie wiem czy to by Ci coś dało
Silniki uzbrajają się normalnie i trzymają obroty (tym razem normalnie wszystkie 4 działają), ale wystarczy lekki ruch przepustnicy i nagle każdy z nich zaczyna kręcić się z inną prędkością, przy czym tendencja jest taka, że nawet milimetrowe wychylenie drążka powoduje ciągły wzrost prędkości silników, czyli zamiast trzymać obroty, to silniki je wziąć zwiększają. Czytałem, że coś takiego jest normalne przy testach bez śmigieł, ale u mnie sytuacja jest identyczna, tylko że ja mam założone śmigła. Kalibracji ESC nie robiłem jeszcze. Jutro postaram się zrobić i zobaczę czy to cokolwiek pomoże. Jedyne co grzebałem w BF, to zmniejszyłem sobie ze 1150 do 1050 prędkość silników po uzbrojeniu. I po tej konfiguracji silniki zaczęły 4 się kręcić, ale właśnie teraz nie można nawet z ziemi wystartować. Czy po takiej zmianie powinienem był zrobić kalibrację ESC czy coś innego, żeby to normalnie działało?
Majk99, chętnie bym Ci napisał setup, ale większość elementów niestety nie ma opisów na sobie. Ewentualnie mogę wszystkiemu po kolei zrobić zdjęcia i wkleić, ale nie wiem czy to by Ci coś dało
Re: Dziwne zachowanie silnika - nie startuje po uzbrojeniu
Dzisiaj podłączyłem FC do CF zamiast do BF, bo w BF nie chciało mi zrobić upgrade'u kontrolera. Natomiast w CF wszystko zadziałało... I teraz jestem w kropce, bo po podłączeniu FC do komputera, zastaję zapaloną jedynie niebieską diodę, a nie tak jak poprzednio trzy. Program nie łączy się z kontrolerem, nie za się wgrać starszej wersji oprogramowania, nic sie nie da. Odechciewa się...
Re: Dziwne zachowanie silnika - nie startuje po uzbrojeniu
No i zamiast przetestować na jana i latać później spokojnie teraz będziesz musiał wszystko ogarnąć od nowa kopter ntojący na krzywej powierzchni, nawet ze śmigłami będzie zwiększał obroty bo dopiero w powietrzu będzie mógł się ustawić tak jak myśli, że jest dobrze. Co do tego fc będziesz musiał je sflashować, od 5:18 masz jak to zrobić https://www.youtube.com/watch?v=6o75PSd6S7A&t=883s
Hangar: De Stik x2.5
ZOHD Dart na sterydach vmax 200km/h
Fristajlo (w bliskich planach)
ZOHD Dart na sterydach vmax 200km/h
Fristajlo (w bliskich planach)
Re: Dziwne zachowanie silnika - nie startuje po uzbrojeniu
Ale jak mam to zrobić? Cokolwiek chcę zrobić z CleanFlight (bo to tam jest Naze32), to wyskakuje mi "No response from the bootloader, programming: FAILED". Już oglądałem milion filmików, próbowałem to naprawić za pomocą Flash Loader Demonstrator, żeby wgrać nowe oprogramowanie, i nic to nie daje, nadal jest niebieska dioda, więc ani drona nie można połączyć z kompem, ani na nim latać, ani nic. Hobby mnie pokonało, zanim się nawet za to porządnie zabrałem
Jeszcze się zastanawiam czy nie kupić czegoś takiego: https://allegro.pl/oferta/kontroler-lot ... 7801817032. Ale to chyba to samo tylko wersja trochę nowsza i nie wiem czy to nie będą pieniądze w błoto, bo zaraz znów mi wywali jakiś problem przy upgradzie czy coś i będzie powtórka z rozrywki.
Chciałem sobie polatać w świąteczny weekend, to sobie polutuję
Edit:
Swoją drogą, jeśli kalibracja ESC, to (jak zobaczyłem w jakimś poradniku) podłączenie FC do komputera, ustawienie silników na maksymalne obroty i podpięcie aku, to już rozumiem dlaczego jest 10 ostrzeżeń przed tego typu kalibracjami bez śmigieł, bo aktualnie bym pewnie zszywał sobie palce. Jeśli to ma wyglądać tak (https://www.youtube.com/watch?v=X4LPQG9ki9Q), to zrobiłem identycznie jak na filmiku, tylko że po podpięciu baterii, silniki mi ruszyły na pełnej prędkości, a nie że stały w miejscu, tak jak na filmiku.
Edit2:
Ok, udało mi się dostać do kontrolera. Obecna wersja Naze32 to 2.5.0, dopiero jak wgrałem bodajże 2.1.0 czy nawet 2.0.0, to zadziałało. Może przestali wspierać ten procesor czy coś, nie wiem. Teraz problem jest tego typu, że tak jak Majk powiedziałeś, muszę wszystko od nowa ogarniać, czyli programować. Jakieś wskazówki?
Radio mam zbindowane, odbiera dobrze, kanały też są przypisane (chyba było tak domyślnie), ale wymazało mi tryby lotu (a miałem 3, zmieniane przełącznikiem trójpozycyjnym) i chyba też kombinację do uzbrajania. Czy PIDy mam ruszać, czy póki co zostawić tak jak jest domyślnie, bo to chyba wyższa szkoła jazdy?
Jeszcze się zastanawiam czy nie kupić czegoś takiego: https://allegro.pl/oferta/kontroler-lot ... 7801817032. Ale to chyba to samo tylko wersja trochę nowsza i nie wiem czy to nie będą pieniądze w błoto, bo zaraz znów mi wywali jakiś problem przy upgradzie czy coś i będzie powtórka z rozrywki.
Chciałem sobie polatać w świąteczny weekend, to sobie polutuję
Edit:
Swoją drogą, jeśli kalibracja ESC, to (jak zobaczyłem w jakimś poradniku) podłączenie FC do komputera, ustawienie silników na maksymalne obroty i podpięcie aku, to już rozumiem dlaczego jest 10 ostrzeżeń przed tego typu kalibracjami bez śmigieł, bo aktualnie bym pewnie zszywał sobie palce. Jeśli to ma wyglądać tak (https://www.youtube.com/watch?v=X4LPQG9ki9Q), to zrobiłem identycznie jak na filmiku, tylko że po podpięciu baterii, silniki mi ruszyły na pełnej prędkości, a nie że stały w miejscu, tak jak na filmiku.
Edit2:
Ok, udało mi się dostać do kontrolera. Obecna wersja Naze32 to 2.5.0, dopiero jak wgrałem bodajże 2.1.0 czy nawet 2.0.0, to zadziałało. Może przestali wspierać ten procesor czy coś, nie wiem. Teraz problem jest tego typu, że tak jak Majk powiedziałeś, muszę wszystko od nowa ogarniać, czyli programować. Jakieś wskazówki?
Radio mam zbindowane, odbiera dobrze, kanały też są przypisane (chyba było tak domyślnie), ale wymazało mi tryby lotu (a miałem 3, zmieniane przełącznikiem trójpozycyjnym) i chyba też kombinację do uzbrajania. Czy PIDy mam ruszać, czy póki co zostawić tak jak jest domyślnie, bo to chyba wyższa szkoła jazdy?