Moja platforma FPV i moje potyczki
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Moja platforma FPV i moje potyczki
A mnie interesuje dlaczego zmieniłeś odbiornik Lawmate na foxowy? Zawsze myślałem że te Lawmateowe są profi I poszukiwane a tu widzę zmiana na odwrót.
Re: Moja platforma FPV i moje potyczki
Też tak myślałem i dlatego kupiłem Lawmate ale w moim przypadku tani poczciwy fox lepiej się sprawdził....Baqsthc pisze:A mnie interesuje dlaczego zmieniłeś odbiornik Lawmate na foxowy? Zawsze myślałem że te Lawmateowe są profi I poszukiwane a tu widzę zmiana na odwrót.
Re: Moja platforma FPV i moje potyczki
Aż zaczynam żałować że swojego oddałem, bo chętnie bym to sprawdził :D
Re: Moja platforma FPV i moje potyczki
Ja żałuję że wcześniej nie sprawdziłem tego na pierwszej platformie. Byłem przekonany że lepiej od Lawmate na innym odbiorniku nie będzie. A może właśnie tu tylko tkwił szczegół...?
Re: Moja platforma FPV i moje potyczki
Ja też zmieniłem chwilowo foxa na ten odbiornik lowmate, i o ile mowa o tej nowszej wersji to potwierdzam że fox lepszy.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Re: Moja platforma FPV i moje potyczki
Dzisiaj znów polatane Wizja do 3700m igła później, coś się tam dzieje, ale to na później można to poprawić.
Mam pytanie odnośnie AP. Dzisiaj u dołu wiało 5m/s a u góry może 10m/s, po włączeniu RTH model był na przechyle a nie zawracał na kurs, czy też po ustawieniu dziobem na HOME zbaczał z kursu. Trymery zapisane. Domyślam się że był za silny wiatr. Jak to poprawić aby te zawracanie było efektowne? Czy włączenie kierunku pomaga autopilotowi przy zawracaniu i utrzymywaniu kursu?
Jeszcze jedno odnośnie prądu. Model spalił 2.56Ah a na celach 3.80v czy to się pokrywa z pakietem 5200mAh?
Mam pytanie odnośnie AP. Dzisiaj u dołu wiało 5m/s a u góry może 10m/s, po włączeniu RTH model był na przechyle a nie zawracał na kurs, czy też po ustawieniu dziobem na HOME zbaczał z kursu. Trymery zapisane. Domyślam się że był za silny wiatr. Jak to poprawić aby te zawracanie było efektowne? Czy włączenie kierunku pomaga autopilotowi przy zawracaniu i utrzymywaniu kursu?
Jeszcze jedno odnośnie prądu. Model spalił 2.56Ah a na celach 3.80v czy to się pokrywa z pakietem 5200mAh?
Re: Moja platforma FPV i moje potyczki
Napięcie powinno być ok, ale nie będziesz pewny jeśli całego pakietu nie wyładujesz. Zwiększ siłę powrotu na kurs, powinno pomóc przy silniejszym wietrze. Ewentualnie przechył w zakrętach możesz mieć za mały.
Re: Moja platforma FPV i moje potyczki
Baqsthc dzięki za odpowiedź, zaliczyłem dzisiaj drugi lot, zwiększyłem siłę powrotu na kurs pomogło. Po drugie włączyłem kierunek 40% i przy STAB-AUTO jest perfekt. Zmniejszyłem gaz na 50% i model przy RTH leci poziomo. Funkcja RTH działa teraz wyśmienicie, model wraca i krąży.
Zaliczyłem dziś 5086m, obraz bez ceregieli, lot komfortowy dla oczu Mini Talon ma fajne prędkości z wiatrem...
Mogę napisać, na plus jest:
- Antena Zorba ze zbiorowego zamówienia do QLRS, nie zauważyłem żadnego spadku rssi przy odbiorniku RX 100mW i mocy 200mW TX
- Strojona antena Vee zakupiona w http://qlrs.pl/antena-vee-fpv-pasmo-12g ... -odbiornik
- Biquad od PitLaba
- nadajnik AV 200mW
- Mini Talon super prędkości przelotowe.
Na minus to podejście do lądowania Mini Talona dość szybkie, ale rekompensuje to wygoda logistyczna tego modelu.
Zaliczyłem dziś 5086m, obraz bez ceregieli, lot komfortowy dla oczu Mini Talon ma fajne prędkości z wiatrem...
Mogę napisać, na plus jest:
- Antena Zorba ze zbiorowego zamówienia do QLRS, nie zauważyłem żadnego spadku rssi przy odbiorniku RX 100mW i mocy 200mW TX
- Strojona antena Vee zakupiona w http://qlrs.pl/antena-vee-fpv-pasmo-12g ... -odbiornik
- Biquad od PitLaba
- nadajnik AV 200mW
- Mini Talon super prędkości przelotowe.
Na minus to podejście do lądowania Mini Talona dość szybkie, ale rekompensuje to wygoda logistyczna tego modelu.
Ostatnio zmieniony sobota 21 gru 2019, 18:57 przez FlyPro, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Moja platforma FPV i moje potyczki
Mini Talon to świetna platforma, nie ma co gadać. Jedynie usterzenie V jest czasami upierdliwe w transporcie gaz na 50%? Tzn. Gaz automatyczny masz stały a nie dynamiczny?
Re: Moja platforma FPV i moje potyczki
Gaz do lotu autonomicznego, limit gazu 50% - stały.
Re: Moja platforma FPV i moje potyczki
Oj bo kiedyś pod wiatr Ci nie wróci
Pozdrawiam Darek
NAZA MLITE , Sky Cruiser 2400 GEMINI 3200]
NAZA MLITE , Sky Cruiser 2400 GEMINI 3200]
Re: Moja platforma FPV i moje potyczki
Zgadza się. Mam to na uwadze i póki co ustawiłem te 50% eksperymentalniedarek_op pisze:Oj bo kiedyś pod wiatr Ci nie wróci
Re: Moja platforma FPV i moje potyczki
Tak jak już Darek wspomniał zmień ten parametr na dynamiczny 100% bo zapomnisz z czasem - włożysz większy pakiet, wiatr się zmieni i model nie wróci...RCkopter pisze:Zgadza się. Mam to na uwadze i póki co ustawiłem te 50% eksperymentalniedarek_op pisze:Oj bo kiedyś pod wiatr Ci nie wróci
Wiem co piszę... Sam tak miałem i trzeba było jechać po model 50km....
Taranis 9XD, eLeRes, GS, OSD i AP by Zbig & Pitlab, FOX 800 1,2GHz, Talon.
Re: Moja platforma FPV i moje potyczki
Dzięki Sylwek za uwagę. Faktycznie, nie doczytałem w instrukcji o gazie dynamicznym...
Re: Moja platforma FPV i moje potyczki
Chyba nie ma co przesadzać z tym gazem. Wystarczy ustawić na odpowiednim poziomie minimalną prędkość GPS. W przypadku gdy model leci wolniej, AP używa gazu w razie potrzeby nawet powyżej ustawionej wartości maksymalnej gazu. Oto kawałek instrukcji AP:
UWAGA: W celu zwiększenia prędkości (powyżej zadanej wartości
minimalnej prędkości GPS) autopilot może użyć wartości gazu również
powyżej ustawionego limitu gazu..
Moim zdaniem wartość maksymalna gazu w trybie Auto powinna być taka, aby model był w stanie wznosić się przy dość rozładowanej baterii i niesprzyjających warunkach termicznych. Ta wielkość zależy od charakterystyki danego modelu i zastosowanego napędu. Najlepiej dobrać ją doświadczalnie.
UWAGA: W celu zwiększenia prędkości (powyżej zadanej wartości
minimalnej prędkości GPS) autopilot może użyć wartości gazu również
powyżej ustawionego limitu gazu..
Moim zdaniem wartość maksymalna gazu w trybie Auto powinna być taka, aby model był w stanie wznosić się przy dość rozładowanej baterii i niesprzyjających warunkach termicznych. Ta wielkość zależy od charakterystyki danego modelu i zastosowanego napędu. Najlepiej dobrać ją doświadczalnie.
Pozdrawiam
Marek
Marek