Strona 1 z 1

Quadrokopter z I2C bardziej mulowaty niz z konwerterem?

: czwartek 18 sie 2011, 06:55
autor: Goose
Witam.
Mam male pytanko.

Czy ktos latal na konwerterze a potem przeniosl sie na I2C?

Otoz, ja mialem quadrokoptera zrobionego z profili 15x15x1,5mm, silniki RCTimer 750kv, smigla 10x4,5 EPP, regle Turnigy Plus 25A umieszczone na ramionach, Konwerter Abusemark. Waga 1245g.

Teraz zbudowalem versje druga koptera. profile 10x10x1, tsame silniki i smigla, regle Turnigy plush 25A przerobione na I2C i umieszczone pod plytka centralna. Waga 1120g.

Teras tak, Jak latam czuje ze kopter jest bardziej mulowaty. Tzn. Na konwerterze zeby zawisl bez uzycia ALT HOLD to na radiu mialem throttle 21 (odczyt z futaby), teraz zeby zawisl musze dac 35.

FC to znane 2.1 a bateria 2200 3S.

Zauwazylem tez ze silniki teraz sa lekko cieple po 8-9 min locie, ale nie pamietam czy wczesniej tez sie grzaly. Regle moze maja 2 stopnie wiecej niz temp otoczenia, wczesniej byly zimniutkie bo byly pod smiglami.

A dodam jeszcze ze sensor ACC tez jakby wolno reagowal, ale to nie dziwne jezeli kopter ma "mniej mocy".

Czy ktos wie czemu tak jest? Ja moge z tym rzyc tylko chce sie upewnic ze nic nie jest sle zrobione w moim kopterze. Bardzo dziekuje za pomoc.

: czwartek 18 sie 2011, 12:26
autor: slawko_k
Ja nie mogę porównać zachowania kopterów na MK z konwerterem oraz bez ale zauważyłem coś podobnego w swojej sytuacji..

Te same silniki z ta samą ramą i z tą samą wagą po zamianie kontrolera z WII na MK i przeróbką tych samych Plushaków 12A na i2c sa zdecydowanie słabsze niż na wii.
Nie są mułowate jak piszesz bo reakcja silnika jest zdecydowanie szybsza na i2c ale po prostu jakby miały mniejsza moc maksymalną.
Zmieniałem w MKtool parametr "Gaz Max" ale niewiele dało.

Podobnie jak przesiadłem się z pierwszego KK na MK. To samo. Ten sam kopter stał się zdecydowanie słabszy.

Może soft dostępny do wgrywania do przerobionych regli nie jest dopasowany dobrze do komend z MK i silniki nie są do końca wykorzystywane.

: czwartek 18 sie 2011, 13:24
autor: mikun
Co by się nie robiło to z FC MK wieszak zawsze będzie startował na połowie drągu gazu... nie wiem czy wszystkim ale ja tak mam. Nie ważne czy hexa lekka czy okto ciężki zawsze startuje w połowie :-) Krzyś Kula też to już zaobserwował u siebie i mi na zlocie o tym mówił.

: czwartek 18 sie 2011, 14:13
autor: Goose
Moze sie zle wyrazilem ze mulowato bo silniki chodza gladko i pieknie, ale chodzi wlasnie oto ze wyglada na toze jakby mial mniej mocy. Reakcja silnikow jest natychmiastowa, tylko ze tak jak pisalem musze miec wiecej drazka zeby wisiec z I2C niz konwerterem.

Moze jest tak ze soft w MK jest pisany pod ich esc anie przerobki?

: piątek 19 sie 2011, 11:30
autor: Piotrowy
Goose pisze:Teras tak, Jak latam czuje ze kopter jest bardziej mulowaty. Tzn. Na konwerterze zeby zawisl bez uzycia ALT HOLD to na radiu mialem throttle 21 (odczyt z futaby), teraz zeby zawisl musze dac 35.
Ciekawe co piszesz, ale koledzy w swoich ustawieniach proponują throttle na ok. 20 i to jest dopiero bieg jałowy. Ja też tak ustawiłem. Mając zawis na 21, to musiałeś mieć to wszystko totalnie przesunięte w dół :shock:.

Dodam, że elementy quada mam prawie identyczne.

: piątek 19 sie 2011, 14:53
autor: Goose
Ale co ma byc przestawione? Nie mam EXPO ani D/R ustawionych.
W mk min gas to 13 a max 230. Jedynym sposobem na poprawienie tego jest przesuniecie wykresu, chyba ze jest jeszcze cos co mozna przestawic?

: piątek 19 sie 2011, 15:16
autor: diem
Max w mk jest 245 bodajże.