Problem z konwerterem I2C->PWM AbuseMark

Elektronika w modelu i na ziemi

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
ZiMi
Posty: 424
Rejestracja: wtorek 02 lut 2010, 16:09
Lokalizacja: Warszawa-Ząbki

Post autor: ZiMi »

Adasko pisze:mialem to samo
No to mnie pocieszyłeś :-P ;-)

Nowym doświadczeniem było sprawdzenie działania MK i z innymi konwerterami I2C. Układ zadziałał.
Zaskoczeniem było jednak działanie MK. Chodzi o konieczność wyboru SETa po każdym włączeniu zasilania. Jeśli nie wskazało się żadnego SETa nie można było uruchomić silników.
Drugim zaskoczeniem był brak możliwości zwiększenia obrotów siolników sterując aparaturą. Rozkręcenie silników było natomiast możliwe poprzez aplikację MK tool (zakładki Motortest).

Gdyby nie te dwie zagłostki działania MK uznałbym na 100%, że mój konwerter jest walnięty. A tak pozostaje jeszcze możliwość, że to jednak MK lub moje umiejętności niedomagają

Czyli w dalszym ciągu poszukuję chętnego na sprawdzenia mojego konwertera na oblatanym MK lub innym FC.
Ostatnio zmieniony czwartek 22 wrz 2011, 21:49 przez ZiMi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
miś
Posty: 9242
Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Lokalizacja: Bytom

Post autor: miś »

ZiMi pisze:Jeśli nie wskazało się żadnego SETa nie można było uruchomić silników.
To nie tak. Seta nie musisz wybierać, tylko wyzerować żyra lewym drągiem w góra-lewo. Jeśli tego nie zrobisz, to faktycznie zamiast uzbrojenia silników usłyszysz tylko Beep jeśli masz podłączony buzzer do FC.
Co do braku możliwości rozkręcenia silników, pewnie masz źle skonfigurowany "motor safety switch" albo załączony altitude hold i dlka tego sie nie da.
I jeszcze jedno, jak płytka MK leży 'do góry nogami" to też nie da sie zazbroić silników i wskazuje błąd.
Ostatnio zmieniony niedziela 25 wrz 2011, 20:33 przez miś, łącznie zmieniany 1 raz.
Pzdr. -----MIŚ-----
darek53
Posty: 432
Rejestracja: środa 21 lip 2010, 00:45
Lokalizacja: PL

Post autor: darek53 »

Płytki były oblatane i na 101% wszystko z nimi OK.
Zobacz jak masz ustawiony kanał nr5 w chanels , zielony słupek kanału 5 ma być na samym dole (stabilizacja wysokości wyłączona ) a jak przełączysz go przełącznikiem w aparaturze na maxa to wtedy stabilizacja wysokości jest aktywna i tak się wystartować nie da.


Przypominam

gaz max i w lewo - reset żyroskopów trzeba to robić przed każdym lotem
gaz max i w prawo - kalibracja akcelerometru (robimy tylko jeden raz przy idealnie wypoziomowanej płaszczyźnie śmigieł)
Przy okazji w ekranie nr [3] parametry K1,K2 itd odpowiedzialne za Yaw , Roll i Nick musisz mieć ustawione trymerami w aparaturze na 0

Polecam poczytać ten poradnik , są tu podstawy zabawy z MK , masz tam obrazek jak się wybiera sety....

http://rc-cam.pl/viewtopic.php?t=2799

i jeszcze filmik jak mają chodzić słupki w chanels:

Awatar użytkownika
ZiMi
Posty: 424
Rejestracja: wtorek 02 lut 2010, 16:09
Lokalizacja: Warszawa-Ząbki

Post autor: ZiMi »

O konieczności zerowania żyroskopów przyznam się bez bicia nie wiedziałem.
Czyli oznacza to w praktyce że po włączeniu zasilania trzeba obowiązkowo wyzerować żyroskopy bo inaczej nie włączy się silników?

Opcja Motor safety na 100% była wyłączona i 5 kanał też była na samym dole.
Sprawdzę jednak jeszcze raz wszystko od początku jak to jest z tą opcją altitude hold bo faktycznie SETcie 3 dla Beginnersów była włączona.

Dzięki za filmik :-)
Awatar użytkownika
miś
Posty: 9242
Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Lokalizacja: Bytom

Post autor: miś »

ZiMi pisze:Czyli oznacza to w praktyce że po włączeniu zasilania trzeba obowiązkowo wyzerować żyroskopy bo inaczej nie włączy się silników?
Dokładnie tak.
A dobrym nawykiem jest zerowanie żyroskopów bezpośrednio przed każdym startem. Unikamy w ten sposób uciekania MK w którąś stronę z powodu temperaturowego dryftu żyr.
Pzdr. -----MIŚ-----
Awatar użytkownika
mikun
Posty: 2540
Rejestracja: środa 26 maja 2010, 21:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mikun »

ZiMi reset żyr przed samym startem musi wejść w nawyk i stać się odruchem bezwarunkowym jak cofanie ręki gdy śmigła dają po palcach :-)
...i tak nie skończysz na jednym ani na dwóch :-)
Awatar użytkownika
jawor
Posty: 428
Rejestracja: poniedziałek 12 lip 2010, 12:28
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Problem z konwerterem I2C->PWM AbuseMark

Post autor: jawor »

ZiMi pisze:Szukam więc innej osoby (najlepiej z Warszawy lub okolic), która ma taki konwerter do celów porównawczych. Może ktoś miał podobne problemy lub wie jak to cudo sprawdzić.
Mam nowy (jeszcze nie podłączany), mogę Ci go pożyczyć - jeśli dalej jesteś zainteresowany porównywaniem.

J
Awatar użytkownika
ZiMi
Posty: 424
Rejestracja: wtorek 02 lut 2010, 16:09
Lokalizacja: Warszawa-Ząbki

Post autor: ZiMi »

Sprawa wyjaśniła się dzięki Jaworowi.
Jego konwerter działa bezproblemowo.
Zamyka więc to pytanie czy mój egzemplarz jest sprawny.
Pozostaje pytanie czy da się go własnym sumptem namówić do współpracy.
Jeszcze nie złożyłem broni i będę nad nim pracował...
Zacznę od pytań do producenta. Może coś wiedzą o takich problemach.
Awatar użytkownika
ZiMi
Posty: 424
Rejestracja: wtorek 02 lut 2010, 16:09
Lokalizacja: Warszawa-Ząbki

Post autor: ZiMi »

Miło mi donieść, że problem został rozwiązany. Przyczyną usterki konwertera było zwyczaje, ordynarne zwarcie pinu SCL do masy. Mówiąc krótko miałem pecha i dostałem niedoróbkę.
W moim egzemplarzu piny SCL, SDL i GND były jak się okazuje zbyt mocno przygięte do płytki. Podczas ich lutowania jakaś mikro kropelka cyny musiała dostać się pomiędzy zagięty pin i masę.
Naprawa polegała na przelutowaniu pinu SCL i minimalnym odgięć go od płytki.
Konwerter działa teraz bezproblemowo. Pomysł ze sprawdzeniem zwarć pinów zasugerował mi producent po krótkiej wymianie maili. Być może mieli już podobne przypadki.
W między czasie sprawdziliśmy gruntownie z kolegami działanie konwertera z FC MK, Cyberdrone oraz regulatorami Turnigy Plush 25A i Sentry 25A. Wszystkie kombinacje elementów współpracują ze sobą.
Przy okazji podziękowania dla
Jawora za udostępnieni zamiennika do testów,
--mi-- za testy porównawcze na swoim sprzęcie,
Piotrowego za niejedno piwo rozpracowane nad problemem :lol:
Ostatnio zmieniony czwartek 22 wrz 2011, 21:48 przez ZiMi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ZiMi
Posty: 424
Rejestracja: wtorek 02 lut 2010, 16:09
Lokalizacja: Warszawa-Ząbki

Post autor: ZiMi »

I jeszcze sprostowanie informacji z postu powyżej.
Niestety z konwertery Cyberdrone nie współpracują prawidłowo z MK.
Jest to trochę dziwne gdyż silniki sterowane z aplikacji MK pracują prawidłowo w pełnym zakresie obrotów. Natomiast gdy sterowanie przejmuje odbiornik RC silniki startują na biegu jałowym ale nie ma możliwości zwiększenia obrotów poprzez dodanie gazu.
Sprawdzaliśmy współpracę odbiornikami Dragonlink i Corona 35MHz poprzez wyjście PPM jak również w/w odbiorniki połączone z MK poprzez sumator. Efekt taki sam
ODPOWIEDZ