Stosunek ciągu do wagi

Koptery wyścigowe, Race drones

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
MarcinD
Posty: 74
Rejestracja: niedziela 01 maja 2016, 13:33
Lokalizacja: WLKP

Stosunek ciągu do wagi

Post autor: MarcinD »

Jestem w trakcie modyfikacji kopterka.
Zmieniam ramę i FC.
Poszukałem trochę i teoretycznie jak stosunek wagi koptera do masy wynosi 1/2 to szału nie ma, jak 1/3 to jest już zabawa.
Teoretycznie po zmianie będę miał około 1/2,5 przy śmigłach APC 6x4.
Ciekaw jestem jak to wygląda u Was w 250-tkach :)

EDIT: literówki
H20 JJR/C
250
F450
210 InProgress
Volantex RANGER InProgress
Turnigy 9XR + FrSky
Awatar użytkownika
Szmidtek
Posty: 141
Rejestracja: czwartek 01 sty 2015, 03:33
Lokalizacja: Warszawa

Re: Stosunek ciągu do wagi

Post autor: Szmidtek »

To wszystko jest teoretyczne. Masa max ciagu do masy koptera. Nie bierze sie pod uwagę aerodynamiki ramy. Na dodatek max ciagu to testy statyczne, a tego sie nie osiągnie w powietrzu. Przy RR210, rs2205 i xrotorach 20A i na 3S mam 5,45:1. Na 4S będzie 7,31:1.
Jest taka rama, która chwali sie ze osiąga 14:1
"less but better" - Dieter Rams
RR210 - Lemon AIR32, Lemon Core PRO, RS2205 2300kv, X-rotor 20a, hs1177, ts5823s, XSR, 5040x3/5045BNx3
Nano QX (mmw mod)
9XR PRO, XJT, Fatshark DOM v1 + Lemon Pineapple 54ch.
Awatar użytkownika
MarcinD
Posty: 74
Rejestracja: niedziela 01 maja 2016, 13:33
Lokalizacja: WLKP

Re: Stosunek ciągu do wagi

Post autor: MarcinD »

Szmidtek pisze:To wszystko jest teoretyczne.
Rozumiem, że to teoria. Zakładam jednak że pozwala się ona zorientować co do wyniku końcowego jeśli jesteś w trakcie budowy kopterka. Tak sobie myślę że ecalc to również teoria a jednak można się nim kierować.
H20 JJR/C
250
F450
210 InProgress
Volantex RANGER InProgress
Turnigy 9XR + FrSky
Awatar użytkownika
Szmidtek
Posty: 141
Rejestracja: czwartek 01 sty 2015, 03:33
Lokalizacja: Warszawa

Re: Stosunek ciągu do wagi

Post autor: Szmidtek »

Zgadzam się, ale trzeba moim zdaniem nie tylko opierać się o thrust testy. Należy rownież przeanalizować kształt ramy, ramion i inne.
"less but better" - Dieter Rams
RR210 - Lemon AIR32, Lemon Core PRO, RS2205 2300kv, X-rotor 20a, hs1177, ts5823s, XSR, 5040x3/5045BNx3
Nano QX (mmw mod)
9XR PRO, XJT, Fatshark DOM v1 + Lemon Pineapple 54ch.
Awatar użytkownika
MarcinD
Posty: 74
Rejestracja: niedziela 01 maja 2016, 13:33
Lokalizacja: WLKP

Re: Stosunek ciągu do wagi

Post autor: MarcinD »

Szmidtek pisze: ale trzeba moim zdaniem nie tylko opierać się o thrust testy.
Również się zgadzam :) stąd właśnie moje pytanie :) czytając jaki ludzie mają setup, jak są zadowoleni i jak wygląda u nich z wyżej postawionym pytaniem mogę jako początkujący wyciągnąć odpowiednie wnioski :)
H20 JJR/C
250
F450
210 InProgress
Volantex RANGER InProgress
Turnigy 9XR + FrSky
Awatar użytkownika
Adasko
Posty: 2245
Rejestracja: wtorek 28 gru 2010, 15:14
Lokalizacja: Londyn

Re: Stosunek ciągu do wagi

Post autor: Adasko »

do latania platformowego spokojnie starczy 2:1
przy sporcie to 3:1 to minimum
a ze 250 sa do dziczenia to im wiekszy ciag to wiecej zabawy
ODPOWIEDZ