APM 2.6 problem GPS

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

flc1976
Posty: 41
Rejestracja: piątek 13 lis 2015, 16:44

Re: APM 2.6 problem GPS

Post autor: flc1976 »

Tak, muszę to posprawdzać bo wychodzi na to, że to co jest narysowane na obudowie GPS-a to nie do końca zgadza się z płytką. Dziękuję za uwagi i odpiszę, jak już poustawiam co trzeba. Dziękuję.
kuczy
Posty: 2199
Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03

Re: APM 2.6 problem GPS

Post autor: kuczy »

Poli25 pisze:Latałem tego dnia i uszkodziłem swoją maszynę podczas lądowania awaryjnego (złamałem śmigło).
Poli25 pisze:koledzy latali też niedaleko mnie i też spadali szybko na ziemię
Może obok tematu, ale zastanawiam się jak wy to robicie? - przecież wystarczy przełączyć tryb na AltHold, albo lepiej Stabilize - i można cieszyć się lataniem - owszem, może nie bardzo do ładnego wykonywania filmów, ale skąd te uszkodzenia? - Stabilize włączam bardzo często, APM2.6 a jeszcze ani razu nic nie złamałem (śmigła się łamały, ale nie z powodu niż brak GPS).....
Oczywiście nie chcę atakować, ani wywoływać kłótni, po prostu nie ogarniam i dlatego pytam...
Awatar użytkownika
daras1962
Posty: 149
Rejestracja: piątek 15 maja 2015, 13:14
Lokalizacja: Swarzędz

Re: APM 2.6 problem GPS

Post autor: daras1962 »

kuczy pisze: Stabilize włączam bardzo często
Ja zaś dronem na stabilize nie latam wcale, nie mam nawet do wyboru tej funkcji. :-)
Awatar użytkownika
RW
Posty: 1420
Rejestracja: czwartek 13 lut 2014, 00:09
Lokalizacja: LUBOŃ CITY, MATZ/MCTR EPKS, BSP_WOJTYNIAK

Re: APM 2.6 problem GPS

Post autor: RW »

daras1962, a masz w ogóle APM?
Rafał Wojtyniak
Awatar użytkownika
maxiiii
Posty: 2348
Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04

Re: APM 2.6 problem GPS

Post autor: maxiiii »

Ja też już dawno stabilize wyrzuciłem z trybów lotu. Zmieniłem tylko ustawienie że przy zaniku hdop nie ma lądować a tylko zmienić tryb lotu na althold.
flc1976 pisze:Tak, muszę to posprawdzać bo wychodzi na to, że to co jest narysowane na obudowie GPS-a to nie do końca zgadza się z płytką. Dziękuję za uwagi i odpiszę, jak już poustawiam co trzeba. Dziękuję.
Już dawno wszyscy ci to proponowali i jeszcze tego nie zrobiłeś.

Zrób kalibrację kompasu dokładnie tak jak w tym opisie.

http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=60&t=33916
flc1976
Posty: 41
Rejestracja: piątek 13 lis 2015, 16:44

Re: APM 2.6 problem GPS

Post autor: flc1976 »

Ale ja robiłem kalibrację, tak jak w opisie, tylko wychodzi na to, że mimo strzałek ustawionych na wprost faktycznie elektronika na wprost nie jest. Akurat na to nie zwróciłem uwagi. Dziękuje za link, prześledzę to jeszcze raz.
Awatar użytkownika
maxiiii
Posty: 2348
Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04

Re: APM 2.6 problem GPS

Post autor: maxiiii »

Cytat:

Pierwszą czynnością jaka musimy wykonać jest fizyczne sprawdzenie położenia magnetometru.

Znajduje się on na płytce GPS zazwyczaj pod spodem.

Ze względu na sporą ilość dostępnych typów GPS z kompasem na rynku nie polecam sugerowanie się strzałka na obudowie.
Należy rozkręcić taki GPS i fizycznie to sprawdzić.


Chyba jednak nie robiłeś w/g opisu. :evil:
flc1976
Posty: 41
Rejestracja: piątek 13 lis 2015, 16:44

Re: APM 2.6 problem GPS

Post autor: flc1976 »

Miałem na myśli ogólnie opis kalibracji. Nie, nie rozkręcałem obudowy. Nie robiłem kalibracji wg opisu z linku, ale kalibrację jako taką robiłem. Jeśli czerwona kreska w MP to właściwy kierunek no to już wiadomo, że strzałka nie pokrywa się z tym co jest na płytce. Czy w związku z tym nadal muszę rozkręcać obudowę? Teoretycznie to nie kłopot, ale obudowa jest przyklejona do tyczki a śruby pod spodem.
Awatar użytkownika
daras1962
Posty: 149
Rejestracja: piątek 15 maja 2015, 13:14
Lokalizacja: Swarzędz

Re: APM 2.6 problem GPS

Post autor: daras1962 »

RW pisze:daras1962, a masz w ogóle APM?
Mam APMa ale nie korzystam z tej funkcji, ponieważ ta funkcja niczemu nie służy, przynajmniej w moim przypadku.
Awatar użytkownika
maxiiii
Posty: 2348
Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04

Re: APM 2.6 problem GPS

Post autor: maxiiii »

flc1976 pisze:Miałem na myśli ogólnie opis kalibracji. Nie, nie rozkręcałem obudowy. Nie robiłem kalibracji wg opisu z linku, ale kalibrację jako taką robiłem. Jeśli czerwona kreska w MP to właściwy kierunek no to już wiadomo, że strzałka nie pokrywa się z tym co jest na płytce. Czy w związku z tym nadal muszę rozkręcać obudowę? Teoretycznie to nie kłopot, ale obudowa jest przyklejona do tyczki a śruby pod spodem.
Nie, nie musisz rozkręcać możesz latać tak jak do tej pory.

Co się uparłeś na te linie.
Dopóki twój kopter nie będzie w ruchu te linie nic ci nie dadzą.
Awatar użytkownika
RW
Posty: 1420
Rejestracja: czwartek 13 lut 2014, 00:09
Lokalizacja: LUBOŃ CITY, MATZ/MCTR EPKS, BSP_WOJTYNIAK

Re: APM 2.6 problem GPS

Post autor: RW »

Nie możesz zrobić tak jak pisałem wcześniej? :-/

Cała fantazja kończy się przy max 3 kalibracjach.

YAW 0 stopni, 45 stopni w prawo lub lewo (z inaczej ustawionymi kompasami się nie spotkałem).

I po wskazaniach już wiesz czy kierunek masz odpowiedni - nawet nie trzeba rozkręcać dysku.

daras1962, zobaczymy jak ci mocniej dmuchnie przy lądowaniu i przydzwonisz w glebę :lol:

A na czym latasz? AltHold, Loiter? To trochę tak mułowato, jeśli wokół położenia zawisu jest deadzone o pewnej szerokości, gdzie nie masz kontroli nad gazem.
Rafał Wojtyniak
Awatar użytkownika
maxiiii
Posty: 2348
Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04

Re: APM 2.6 problem GPS

Post autor: maxiiii »

RW pisze:daras1962, zobaczymy jak ci mocniej dmuchnie przy lądowaniu i przydzwonisz w glebę
RW nie rozumiem tego stwierdzenia.
Też jestem za używaniem loitera ale w tym przypadku nie rozumiem tego powiewu.
Czy przy stabilize wiatr nie wieje?
Wydaje mi się iż przy każdym trybie lotu mocny powiew wiatru potrafi sporo narozrabiać a w szczególności przy lądowaniu.
W trybie loiter i poshold można bez problemu lądować na małym trawniku przy domu a w stabilize niestety ale aby to zrobić trzeba mieć trochę tych godzin wylatanych.

Na forum są dwie szkoły RW i Maxiiii :mrgreen:
Pierwsza stabilize dla każdego kto potrafi już latać i druga dla niepotrafiących latać ale z dobrze zrobionym kopterem.

Każdy może sobie wybrać.

RW a może podamy w punktach plusy startu i latania w tych trybach? :-P Tak po 3-4 punkty.
flc1976
Posty: 41
Rejestracja: piątek 13 lis 2015, 16:44

Re: APM 2.6 problem GPS

Post autor: flc1976 »

RW pisze:Nie możesz zrobić tak jak pisałem wcześniej?
Cała fantazja kończy się przy max 3 kalibracjach.
YAW 0 stopni, 45 stopni w prawo lub lewo (z inaczej ustawionymi kompasami się nie spotkałem).
I po wskazaniach już wiesz czy kierunek masz odpowiedni - nawet nie trzeba rozkręcać dysku.
Jasne, że mogę, ale był post o tym aby sprawdzić czy strzałka na płytce zgadza się z tą na obudowie i był post o kreskach w MP. Jeśli patrzeć na kreski w MP to w tej chwili dysk przekręcony jest w lewo względem APM. Nie wiem czy to jest 45o, ale może to właśnie to. Też nie sądzę aby płytka była źle zamontowana. Oczywiście na wszelki wypadek mogę to sprawdzić. A tak już zupełnie na marginesie, nie siedzę teraz przy tym. Zajmę się tym tematem nie co później. Prześledzę od początku informacje od Was i zobaczę co z tego wyjdzie. Przecież to nie jest takie trudne. Jak się domyślam to parę ruchów raptem. Więc może dziś.
Awatar użytkownika
RW
Posty: 1420
Rejestracja: czwartek 13 lut 2014, 00:09
Lokalizacja: LUBOŃ CITY, MATZ/MCTR EPKS, BSP_WOJTYNIAK

Re: APM 2.6 problem GPS

Post autor: RW »

O ile w Pixhawku baro działa bez zarzutu, to nie można tego powiedzieć o APM.

Oczywiście, że w każdym trybie wieje wiatr. W stabilize wiatr oddziałuje na kopter bezpośrednio. Przy AltHold dodatkowo oddzielnie na baro a baro dalej na kopter. A więc nie dość, że człowiek kompensuje ruch koptera, to jeszcze dodatkowo wiatr przy pomocy baro wpływa na pulsowanie koptera w pionie.

W stabilize jesteś w stanie bardziej precyzyjnie regulować wysokość, a podczas podmuchów wiatru, szybciej kompensować ruchy koptera. Jeśli lądujesz z baro, to masz drążek gazu niedaleko granicy deadzone, co oznacza, że przyspieszyć opadanie możesz w każdej chwili, natomiast aby spowolnić musisz machnąć przez obszar deadzone i dopiero wtedy uzyskasz ponownie kontrolę nad gazem.
maxiiii pisze:a w stabilize niestety ale aby to zrobić trzeba mieć trochę tych godzin wylatanych.
Jak się zaczyna swoją przygodę z kopterem od doopy strony, to potem tak jest.

Ja zaczynałem od takiego, co miał tylko żyroskop (GAUI 330XS). Żyroskop elektroniczny sam z siebie określa tylko obroty wokół osi. Poziomu nie potrafi utrzymywać. Jednak jeśli kontroler ma troszkę miejsca na obliczenia, to może sumować prędkość obrotu (po czasie) w dowolnej osi koptera i w ten sposób określić przechylenie. Jednakże po jakimś czasie może się rozjechać. Dlatego do utrzymania poziomu stosuje się akcelerometry.

Nie miałem przelatanych godzin, latałem w różnych warunkach aby zaobserwować reakcje koptera. Jakoś nie zdarzyło mi się go uszkodzić ze względu na warunki atmosferyczne. Takie dodatki jak baro, GPS to kwestia może ostatnich 2 lat.
Rafał Wojtyniak
Awatar użytkownika
maxiiii
Posty: 2348
Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04

Re: APM 2.6 problem GPS

Post autor: maxiiii »

No właśnie dopiero 2-3 lata.
Ja zaczynałem od kk ten też nie miał akcelerometrów a żyroskopy były analogowe na potencjometrach.
Też się latało. I to jeszcze z jaką radochą:))

Kiedyś miałem nawet auto bez abs-u i też jeździłem. A uczyłem się jeździć na maluchu.
Fajne wspomnienia i tylko tyle.
Już nie mam ochoty na ciągłą walkę z nie wiadomo czym.

Po to mam w aucie kilka wspomagaczy żeby jazda stała sie prostsza i bezpieczniejsza.
A w dronie baro to jak wspomaganie kierownicy w aucie. Też można latać "bez" ale lepiej "z".
ODPOWIEDZ