APM 2.6 problem GPS

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

kuczy
Posty: 2199
Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03

Re: APM 2.6 problem GPS

Post autor: kuczy »

daras1962 pisze:Ja zaś dronem na stabilize nie latam wcale, nie mam nawet do wyboru tej funkcji.
maxiiii pisze:W trybie loiter i poshold można bez problemu lądować na małym trawniku przy domu a w stabilize niestety ale aby to zrobić trzeba mieć trochę tych godzin wylatanych.
To jako, że ja zadałem pytanie to przedstawię swoją opinię.
Wcale nie mam wylatanych mnóstwa godzin, ani puki co nie mogę o sobie powiedzieć "doświadczony".
Dla mnie stabilize ma dwie zalety - pierwsza, fajniejsza - większy FUN :) - tak przyznaje się, latam dla przyjemności a niestety loiter strasznie zamula maszynę - jak miałem kamerę to wolałem podlecieć na miejsce w trybie stabilize, przełączyć na loiter i wtedy skupić się na widokach.
Owszem - maxiiii - możesz lądować, możesz startować możesz wszystko - pod warunkiem, że GPS nie szaleje... zawsze trzeba przyjąć, że nagle stracisz sygnał GPSa i wtedy latanie w mniej inteligentnym trybie może uratować nam tyłek.

Może jestem zboczony, ale mnie właśnie ciągnie aby sprawdzić ACRO :D - to może być ciekawe przeżycie :D
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: APM 2.6 problem GPS

Post autor: Verid »

maxiiii pisze:Po to mam w aucie kilka wspomagaczy żeby jazda stała sie prostsza i bezpieczniejsza
I po to są kursy wychodzenia z poślizgu i innych mało nieprzyjemnych rzeczy żebyś potrafił sobie poradzić jak te wszystkie ułatwiacze dadzą zadu. Nie chodzi o to żeby z nich nie korzystać tylko żeby umieć się bez nich obejść jak zawiodą i wiedzieć że mogą zawieść.
Ten wredny...
Awatar użytkownika
maxiiii
Posty: 2348
Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04

Re: APM 2.6 problem GPS

Post autor: maxiiii »

Wybacz ale jak zawiedzie GPS, jak zawiedzie kompas i do tego jeszcze baro to znaczy że kopter spada i fc nie działa.
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: APM 2.6 problem GPS

Post autor: Verid »

maxiiii pisze:Wybacz ale jak zawiedzie GPS, jak zawiedzie kompas i do tego jeszcze baro to znaczy że kopter spada i fc nie działa.
Albo że masz burzę na słońcu którą przeoczyłeś (GPS i magneto out), ewentualnie popełniłeś błąd przy montażu i magneto dostaje od kabli silników albo się przekrzywiło na maszcie, GPS od niefiltrowanego VTx, wreszcie masa dysku z GPS+ magneto się przetarła a baro dostaje za duże podmuchy od śmigieł albo ma za jasno.
Same znane i lubiane problemy które powodują co najmniej dziwne zachowania koptera a które wcale nie muszą się zakończyć glebą jeżeli opanowałeś przynajmniej LEVEL.
Ten wredny...
Awatar użytkownika
maxiiii
Posty: 2348
Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04

Re: APM 2.6 problem GPS

Post autor: maxiiii »

Oczywiście masz rację.
kuczy
Posty: 2199
Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03

Re: APM 2.6 problem GPS

Post autor: kuczy »

maxiiii, syma x5c tez nie ma gps ani mag i lata stabilnie (wiem, bo sam mam, ty chyba tez) - wiec czemu taki opór przed nauką ciekawych trybów lotu?
Awatar użytkownika
maxiiii
Posty: 2348
Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04

Re: APM 2.6 problem GPS

Post autor: maxiiii »

To nie opór a etap "po".

Pierwszy kopter był na kk to tak jakbyś latał w acro. A ja już mam to za sobą.
Jakoś już mnie nie ciągnie do tego typu latania. Na teraz wolę latać spokojnie i majestatycznie, a gdy zadzwoni telefon to mogę go wtedy odebrać:)) :lol:

Trochę to głupio nazwać ale to zwyczajne lenistwo. :cry:
Luksusy wspomagaczy uzależniają. :mrgreen:
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: APM 2.6 problem GPS

Post autor: Verid »

maxiiii pisze:Pierwszy kopter był na kk to tak jakbyś latał w acro. A ja już mam to za sobą.
No i właśnie o to się rozchodzi. Ty miałeś to szczęście że zaczynałeś loty od KK a naukę jazdy do Malara. Dzięki temu teraz możesz się rozkoszować zdobyczami techniki uprawiając błogie lenistwo ale w razie "W" wiesz jak się bez tego obejść. Ale jak się cofniesz stronę lub dwie to zobaczysz że nie wszyscy mieli taką możliwość...
Ten wredny...
Awatar użytkownika
Poli25
Posty: 917
Rejestracja: środa 25 lut 2015, 19:22
Lokalizacja: Trzebnica

Re: APM 2.6 problem GPS

Post autor: Poli25 »

Moim zdaniem tryb Loiter do latania sprawdza się bardzo dobrze, latanie dla emerytów:), wszystko dzieje się wolno i spokojnie. Lubie tak latać ale czasem też latam w trybie Stabilize i AltHold, dobra nauka na panowanie nad maszyną gdy inne rzeczy zawodzą. Dla mnie kłopotliwe jest ogarnięcie kierunków kiedy kopter jest przodem do mnie, wówczas inaczej się steruje i trzeba umieć szybko zareagować w razie "W".
Awatar użytkownika
daras1962
Posty: 149
Rejestracja: piątek 15 maja 2015, 13:14
Lokalizacja: Swarzędz

Re: APM 2.6 problem GPS

Post autor: daras1962 »

[Wymoderowano - brak umiejętności czytania ze zrozumieniem nie uprawnia do zaczepek]
kuczy
Posty: 2199
Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03

Re: APM 2.6 problem GPS

Post autor: kuczy »

Poli25 pisze:Dla mnie kłopotliwe jest ogarnięcie kierunków kiedy kopter jest przodem do mnie, wówczas inaczej się steruje i trzeba umieć szybko zareagować w razie "W".
Ja zrobiłem sobie (właściwie córkom, jak chciałby by polatać) przełącznik "headless" - nie używam tego trybu właściwie wcale, ale wiem, że gdzieś tam jest - jeśli bym naprawdę się pogubił zawsze jest on, albo kolejny przełącznik RTL - co nie zmienia faktu, że przy naprawdę większych problemach Stabilize to wg mnie podstawa - i nikt nie musi się zgadzać z moim zdaniem :D

Kiedyś ktoś miał dobry chyba podpis w profilu - sens był taki: w razie co - uciekaj w górę - z niebem jeszcze nikt się nie zderzył :D - czasami włączenie loitera i wycentrowanie drążków daje sporo czasu na spokojne zorientowanie się w kierunkach - każdy tryb jest "po coś" i dobrze jest umieć je obsłużyć a nie spierać się o wyższości jednego nad drugim.
Filo1
Posty: 157
Rejestracja: środa 22 paź 2014, 16:51
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: APM 2.6 problem GPS

Post autor: Filo1 »

kuczy pisze:
daras1962 pisze:Ja zaś dronem na stabilize nie latam wcale, nie mam nawet do wyboru tej funkcji.
maxiiii pisze:W trybie loiter i poshold można bez problemu lądować na małym trawniku przy domu a w stabilize niestety ale aby to zrobić trzeba mieć trochę tych godzin wylatanych.
To jako, że ja zadałem pytanie to przedstawię swoją opinię.
Wcale nie mam wylatanych mnóstwa godzin, ani puki co nie mogę o sobie powiedzieć "doświadczony".
Dla mnie stabilize ma dwie zalety - pierwsza, fajniejsza - większy FUN :) - tak przyznaje się, latam dla przyjemności a niestety loiter strasznie zamula maszynę - jak miałem kamerę to wolałem podlecieć na miejsce w trybie stabilize, przełączyć na loiter i wtedy skupić się na widokach.
Owszem - maxiiii - możesz lądować, możesz startować możesz wszystko - pod warunkiem, że GPS nie szaleje... zawsze trzeba przyjąć, że nagle stracisz sygnał GPSa i wtedy latanie w mniej inteligentnym trybie może uratować nam tyłek.

Może jestem zboczony, ale mnie właśnie ciągnie aby sprawdzić ACRO :D - to może być ciekawe przeżycie :D
Poli25 pisze:Moim zdaniem tryb Loiter do latania sprawdza się bardzo dobrze, latanie dla emerytów:), wszystko dzieje się wolno i spokojnie. Lubie tak latać ale czasem też latam w trybie Stabilize i AltHold, dobra nauka na panowanie nad maszyną gdy inne rzeczy zawodzą. Dla mnie kłopotliwe jest ogarnięcie kierunków kiedy kopter jest przodem do mnie, wówczas inaczej się steruje i trzeba umieć szybko zareagować w razie "W".
Polecam parametr Loiter Speed (uwaga prędkość w CM/s),
albo PosHold.
Ale sam wole latać bez gps, a dopiero jak musze telefon odebrać, coś nagrać, albo z innego powodu wisieć stabilnie albo powoli to używam loiter.
Dodatkowo jak jest ustawiony na 15-20 km/h to przy szybkim locie na stabilize albo alt-hold po utracie orientacji i przeszkodze na orbicie kolizyjnej loiter potrafi uratować tyłek (moje pierwsze loty hexą prawie bez światła, po zmroku)
T-Rex 450 Pro
RadJet (out of service)
Bixler 2
S500@APM2.6
S550@PX4
Awatar użytkownika
Mitar
Posty: 380
Rejestracja: czwartek 03 wrz 2015, 13:51

Re: APM 2.6 problem GPS

Post autor: Mitar »

I tak najlepszy jest tryb drift :) ,bardzo odprężający a za razem dynamiczny , ale nie wiem czy APM go ma czy tylko pixa.
Filo1
Posty: 157
Rejestracja: środa 22 paź 2014, 16:51
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: APM 2.6 problem GPS

Post autor: Filo1 »

apm ma,
fajny ale wole sam tak latać :P
T-Rex 450 Pro
RadJet (out of service)
Bixler 2
S500@APM2.6
S550@PX4
flc1976
Posty: 41
Rejestracja: piątek 13 lis 2015, 16:44

Re: APM 2.6 problem GPS

Post autor: flc1976 »

Cześć. Wracam do tematu mojego koptera i GPS. Otóż sprawdziłem jaki kierunek pokazuje kompas, jak wspomniał kolega RW. Kompas pokazuje to co trzeba. Ustawiłem model strzałką na N, wg tego co pokazywał mi kompas w telefonie, innego nie mam, i kierunek pokrył się z tym co pokazuje MP. Kreski na mapie w MP nie do końca pokazują obiekt, na który "patrzy" kopter, ale jest to różnica może 3 stopni. Pewnie do pominięcia. Zrobiłem całość wizarda i kalibracji wg tego opisu - http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=60&t=33916 - włącznie z podstawieniem odpowiednich dla mojej pozycji deklinacji. No to nie jest skomplikowane, wiadomo. I co, i dupa. Nadal model na mapce w MP robi esy floresy po okolicy. Model stoi w miejscu a ten w MP lata, tu, tam, robi cuda. Nie testowałem w trakcie lotu, ale poprzednio było identycznie w MP, jak w powietrzu.

Mam takie pytanie do Was, czy u Was, pytanie do użytkowników APM 2.6 i ublox 7M, jest podobnie? Czy model stoi "sztywno +/-"? Może u mnie jest coś walnięte elektronicznie a może ten model tak ma? Bo przyznam, że temat ustawiania, kalibracji itp jest tak prosty, że nie możliwym jest aby trzeba było jeszcze coś gdzieś grzebać w parametrach. No nie chce mi się w to wierzyć...
Ostatnio zmieniony poniedziałek 04 lip 2016, 15:01 przez flc1976, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ