Problem z kompasem APM 2.6
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Problem z kompasem APM 2.6
To w d...e z tym kompasem.
Ja nie mogę odpalić swojej Hexy silniki kalibrowałem po kolei ręcznie kalibracja silników przebiegła pomyślnie. Utknąłem nad uruchomieniem Hexy. W radiu drążki miałem wszystkie na 100% i przy kalibracji radia miałem zakres 987-2011 zmieniłem ustawienia drążków i terz mam zakres który mieści się między 1100-1900. ale po tej kalibracji cisza. Tu jej mój największy kłopot.
Już mnie ta Hexa zaczyna wkurzać. nawet jestem skłonny zapłacić za pomoc w uruchomieniu.
Ja nie mogę odpalić swojej Hexy silniki kalibrowałem po kolei ręcznie kalibracja silników przebiegła pomyślnie. Utknąłem nad uruchomieniem Hexy. W radiu drążki miałem wszystkie na 100% i przy kalibracji radia miałem zakres 987-2011 zmieniłem ustawienia drążków i terz mam zakres który mieści się między 1100-1900. ale po tej kalibracji cisza. Tu jej mój największy kłopot.
Już mnie ta Hexa zaczyna wkurzać. nawet jestem skłonny zapłacić za pomoc w uruchomieniu.
Re: Problem z kompasem APM 2.6
1) może masz nie przeciętą ścieżkę na PCB i nie możesz korzystać z zewnętrznego kompasu (APM 2.5.2 można było przerobić na 2.6 wylutowywując kompas z PCB i przecinając ścieżkę)
2) kiedyś miałem podobny problem - okazało się że jest problem z zasilaniem kompasu - sprawdź czy układ kompasu jest zasilany
3) może zrobisz fotki?
4) jak masz odpięty kompas i GPS i mimo tego w MP widzisz że kierunek ze zmianą orientacji się zmienia to przypadkiem po włączeniu MP nie pokazuje kierunku "0" - jeżeli tak to APM korzysta jak kolega wcześniej napisał z żyroskopu i akcelerometru.
2) kiedyś miałem podobny problem - okazało się że jest problem z zasilaniem kompasu - sprawdź czy układ kompasu jest zasilany
3) może zrobisz fotki?
4) jak masz odpięty kompas i GPS i mimo tego w MP widzisz że kierunek ze zmianą orientacji się zmienia to przypadkiem po włączeniu MP nie pokazuje kierunku "0" - jeżeli tak to APM korzysta jak kolega wcześniej napisał z żyroskopu i akcelerometru.
TAROT Ironman FY650 - 3DR Pixhawk - ZTW Spider 30A - TAROT 4006/620KV - 1355 - Boscam 5.8GHz 400mW
TAROT 680PRO - DJI NAZA M v2 - Multistar 30A - TAROT 4006/620KV - 1355 - Boscam 5.8GHz 200mW
ZMR QAV250 - ZMR 1804 2400KV ESC 10A Simonk Naze32 10 DOF
TAROT 680PRO - DJI NAZA M v2 - Multistar 30A - TAROT 4006/620KV - 1355 - Boscam 5.8GHz 200mW
ZMR QAV250 - ZMR 1804 2400KV ESC 10A Simonk Naze32 10 DOF
Re: Problem z kompasem APM 2.6
Z tego co wyczytałem to przecięcie ścieżki nic nie daje ale warto spróbować.
Zrobiłem jak mówiłeś i niestety bez rezultatu, pisałeś o napięciach
Zmierzyłem napięcie GPS 5V a I2C 3.19V
Zrobiłem jak mówiłeś i niestety bez rezultatu, pisałeś o napięciach
Zmierzyłem napięcie GPS 5V a I2C 3.19V
Re: Problem z kompasem APM 2.6
Jeden z kolegów podpowiedział mi abym wgrał oprogramowanie np od Helikoptera. I powiem że byłem nieźle zaskoczony, myślałem ze będzie to samo, a tu miła niespodzianka silniki ruszyły i nie były w żaden sposób zabezpieczone przed przypadkowym uruchomieniem ( były uzbrojone ). Później ponownie wgrałem firmware do Hexy i ni silniki się nie uzbroiły, więc znów na Helikopter i silniki od razu były uzbrojone, czy ktoś mi powie dlaczego tak jest?
Re: Problem z kompasem APM 2.6
Uzbroiłem moją Hexę, ale robi fikołka po starcie. Jak ruszam w MP to wg sztucznego horyzontu jest wszystko ok. Jednak podczas startu robi fikołka, moim zdaniem jest to wina żyroskopu a dokładnie brak reakcji na pochylenia. Podmieniałem silniki przepinałem wyjścia i nic nie pomogło. Oczywiście startuj w trybie stabilize( brak kompasu). Co robię źle?
Re: Problem z kompasem APM 2.6
Śmigła na pewno dobrze założone? Silniki kręcą się w dobrą stronę? Skalibrowales z poziomica?
Jeszcze regle do sprawdzenia, jeśli to wszystko jest dobrze zrobione,
Jeszcze regle do sprawdzenia, jeśli to wszystko jest dobrze zrobione,
Re: Problem z kompasem APM 2.6
Adrianie Hexa lata, fikołka robiła poprzez źle podpięte silniki oznaczenia od 1-6 to są w który output wpiąć a nie nr silnika,wszystko było dokładnie skalibrowane. Sprawdzałem poprawność żyroskopu trzymając drona w ręce a syn dodawał delikatnie gazu i kiedy gaz na min. ruszałem nim patrząc co się z nim dzieje i tak doszedłem co jest nie tak podpięte. Jeden z kolegów podpowiedział aby czerwone ramiona były z tyłu, u mnie wcześniej były z przodu i jak odwróciłem APM-a zmieniła się kolejność śmigieł i rotacja, poprawnie podłączyłem wszystko i Hexa ładnie się uniosła lecz gubi pozycję i obecnie nie działa kompas (błąd 1i 2 Error 99). Kompas kupiłem nowy tzn całkiem osobna płytkę na takim samym chipie L883, jutro będę próbował podłączyć kompas i zrobić kalibrację.
Re: Problem z kompasem APM 2.6
To chociaż coś do przodu
Tylko pamiętaj o odpowiednim kierunku, zobacz w którą stronę jest zwrócony na płytce i tak samo kalibruj zewnętrzny. Musi być nieruchomo, przymocowany, np do ramy.
Tylko pamiętaj o odpowiednim kierunku, zobacz w którą stronę jest zwrócony na płytce i tak samo kalibruj zewnętrzny. Musi być nieruchomo, przymocowany, np do ramy.
Re: Problem z kompasem APM 2.6
Dzisiaj złamałem ramię,miałem za dużą czułość na drążkach (70) był za nisko i spadł teraz dałem na (30) i jutro zobaczymy jak będzie. jeszcze nie wiem dlaczego nie trzyma pozycji GPS jest w porządku.
Re: Problem z kompasem APM 2.6
Musi mieć kompas.
Re: Problem z kompasem APM 2.6
Jest jakaś opcja aby sprawdzić kompas?. Już podłączałem inny ale też nic, coraz bardziej skłaniam się do uszkodzonego APM-a
Re: Problem z kompasem APM 2.6
W repozytorium APM są programy testujące działanie poszczególnych peryferiów. Piszą na port szeregowy wskazania kompasu, barometru, akceleratorometrów...
Re: Problem z kompasem APM 2.6
Możesz wrzucić linka?. Nie mogę znaleźć takiego programu
Re: Problem z kompasem APM 2.6
Mój kompas jest na chipie HMC5883L. A to co mi wysłałeś to przyznam szczerze nie wiem jak użyć. Możesz podpowiedzieć jak to wykorzystać, nigdy tego nie robiłem więc nie wiem