Strona 6 z 8
: piątek 09 lis 2012, 00:16
autor: Kwasiu
łopaty mają ujemne kąty natarcia bo kręcą się w drugą stronę niż normalnie przy spadaniu ;)
A poduszek to tam raczej nie ma żadnych, no chyba, ze blisko ziemi ale to już raczej za późno jest :P Kręcące się śmigło ma większy opór niż zahamowane
: poniedziałek 11 mar 2013, 20:03
autor: airpix
: poniedziałek 11 mar 2013, 20:07
autor: Artu
Chodzi o te żółte kaski...
: poniedziałek 11 mar 2013, 20:36
autor: airpix
też - chociaz myslalem raczej o oslonie smigieł.
: poniedziałek 11 mar 2013, 21:14
autor: xcichyx
Mój przypadek to łapanie MK z podpiętym Nexem. Szkoda mi było ryzykować uszkodzenie aparatu podczas lądowania (duże zapylenie przy lądowaniu) , więc łapałem koptera w rękę. Wszytko było dobrze do momentu, kiedy przestałem startować/i lądować na pofałdowanej i krzywej łące a zacząłem na równiusieńkim polbruczku. Nadepnięcie na rozwiązaną sznurówkę podczas łapania modelu skutkowało tym, że kład lepiej wiedział ode mnie jak utrzymać poziom i troszkę pocharatał mi rękę. Jak wracałem autem do domu z pociętą ręką miałem mroczki przed oczami, co z drugiej strony było lekkim zagrożeniem dla innych użytkowników drogi. Sprawa zakończyła się na 16 szwach i bliźnie-pamiątce do końca życia.
Od tej pory staram się na loty zawsze kogoś ze sobą zabierać...
: poniedziałek 11 mar 2013, 21:21
autor: Artu
xcichyx pisze:Od tej pory staram się na loty zawsze kogoś ze sobą zabierać...
...aby miał mnie kto odwieźć do domu jak się poharatam
Dobre rozwiązanie, przynajmniej podczas powrotu nie Będziesz stwarzał zagrożenia
: poniedziałek 11 mar 2013, 21:45
autor: xcichyx
Nie musi być to moja pancerna (pod względem doświadczeń) córcia, która wie co się może zdarzyć ale czasem wystarczy kolega, który " chce po prostu zobaczyć jak to lata" Jak to różnie potrafi być zwykle dowiadujemy się po fakcie
: wtorek 12 mar 2013, 08:15
autor: Artz
Copter a Twoje zdrowie...
a teraz nie o uszkodzeniach mechanicznych.
Jaki wpływ na nas mają nasze nadajniki, antenty np. przy goglach, i inne promienniki których moc jest chyba większa niż owiane złą sławą telefony komórkowe.
: wtorek 12 mar 2013, 08:31
autor: macieq
przy goglach masz tylko ODBIORNIK więc luz, na 2,4 jak nie walisz dopału jest luz,
a 433 i nawet 5W to śmiech na sali ;)
2,4 z dopałem nawet 1,5W jak by było przy głowie jest największym zagrożeniem ze względu że ta częstotliwość powoduje "grzanie cząsteczek wody" (mikrofalówka ma właśnie 2,4GHz z tym że tam jest min 600W)
: piątek 05 kwie 2013, 01:57
autor: No Limit
skąd pochodzi to zdjęcie z tymi panami w kaskach i tą białą maszyną, jeśli można wiedzieć?
: piątek 05 kwie 2013, 07:59
autor: kojak
To co mają goście z Aibotix to naprawdę fajne rozwiązanie. Zastanawia mnie właśnie dlaczego nie używa się osłonek z pianki/styro czy innego twardego pianowego tworzywa do śmigieł. Coś na kształt AR.parrota, czy nawet moje małe U816A do latania po domu - idealna sprawa - można się trochę poodbijać od ścian... nie mówiąc o kolizjach z ludźmi ;) Przecież wycięcie fajnego "kadłuba" na CNC to by była prosta sprawa - sa jakieś inne przeszkody techniczne ?
: piątek 05 kwie 2013, 09:30
autor: bluuu
smigla >10 zrobia miazge z kazdej pianki i taka oslona raczej nie spelni swojej funkcji
: piątek 05 kwie 2013, 10:16
autor: kojak
rzecz raczej w tym aby obudowa nie dopuszczała do kontaktu otoczenia ze śmigłem a nie przyjmowaniu uderzenia śmigła bo to faktycznie mijało by się z celem. obudowa na tyle sztywna aby zamiast się ugiąć odpychała cały kopter, może być usztywniona obręczą węglową albo aluminium - dziwne że mało jest takich rozwiązań - ale jak widać na powyższym zdjęciu są
: czwartek 15 sie 2013, 23:55
autor: koennn
mnie tez to zastanawia... nie rozumiem czemu nikt w polsce tej oslonki nie robi albo nie probowal robic? przeciez to zdecydowanie zwieksza bezpieczenstwo. moze warto pomyslec wkrotce nad rozwiazaniami zwiekszajacymi bezpieczenstwo tych zabawek oprocz rozsadku i doswiadczenia pilota.
: czwartek 29 sie 2013, 20:38
autor: zawodnik3
zamontowałem osłony do Phantoma i czuję większy komfort a i przy nie równym lądowaniu pomaga i chroni łopaty. Po pomalowaniu bardzo pomagają w identyfikacji przód-tył. Minus -to jednak waga.