ja mam inne zdanie. wole coś takiego pokazać niż słuchać później pretensji w stylu "nikt mi nie powiedział i to pana wina"
a takich ludzi nie brakuje, uwierz.
Mialem podobnie tyle ze sie bez ran obeszlo. Postanowilem zlapac quada w reke bo nie bylo gdxir wyladowac za wysoka trwa a bateria juz krzyczala. Zlapalem , rozbroilem i nagle Kuki 0.6.3 postanowilrozpedzic lewy tylni silnik do maxymalnej predkosci. Reszta byla wylaczona. Nie mialem jak odpiac baterii jedna reka, wiec po kolei wyciagalem esc z plytki az sie nie zatezymal i pozniej odpialem baterie. Masakra. Balem sie jak nie wiem. Cos co zawsze dziala, moze zawiesc. Pamietajcie!!
Nasunęło mi się pytanie. Czy stosujecie funkcje hamulca w esc do szybkiego zatrzymania śmigieł i w jakim czasie się wtedy zatrzymają? W razie zagrożenia lepiej stracić model niż ma spaść komuś na głowe z wirującymi śmigłami
Czy ma to sens?
Maciej
automaciek pisze: Czy stosujecie funkcje hamulca w esc do szybkiego zatrzymania śmigieł i w jakim czasie się wtedy zatrzymają? W razie zagrożenia lepiej stracić model niż ma spaść komuś na głowe z wirującymi śmigłami
Nie używamy funkcji hamulca w kopterach pod żadnym pozorem.
Pomyśl też chwilkę nad logicznością Twojego ostatniego zdania. Czy lepiej aby spadała bezwładna cegła czy lepiej żeby spadał kontrolowany kopter z wirującymi śmigłami - co jest bardziej niebezpieczne?
Dokładnie jak pisze Marcin - gdzieś na tym forum jest opis sytuacji, gdy latadełko spadło bodajże z kilkuset metrów - ale że śmigła wpadły w autorotację cała maszyna odniosła tylko "powierzchowne zadrapnia".
inzkulozik pisze:Czy autorotacja przypadkiem nie ma miejsca przy ujemnym kącie natarcia łopat?... Chyba, że nastąpił przewrót na plecki ;)
nie. Podczas autorotacji w śmigłowcu daje sie zerowy lub ujemne kąty na łopatach w celu nabrania większej prędkości wirnika, bez wytwarzania siły nośnej. Tuż nad ziemia zmienia się kąty na dodatnie, tworząc siłę nośną modelu przez co zostaje on wyhamowany i jest w stanie w miarę bezpiecznie wylądować. W przypadku śmigieł w kopterze bezwładne obracanie się ich po odcięciu zasilania tworzy poduszkę powietrzną pod śmigłami oraz zwiększa powierzchnię oporów powietrza przez co model opada pionowo i ze znacznie mniejsza prędkością.