(ZA) wysokie loty
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Może jestem ślepy - lecz podpowiedzcie - gdzie jest opcja (przycisk) rejestracji ??sigreg pisze:Jak najbardziej przykleic.
Uzupelnie info o swoje posty ze "starego" forum.
Temat bezpieczenstwa juz sie pojawil, warto zarejestrowac sie na tej stronie:
http://www.ais.pata.pl/aip/aip.php
Zawiera mapy lotnicze z obszarami zastrzezonymi lub o ograniczeniach w ruchu powietrznym, latwo wiec sprawdzic czy latamy "legal" i ewentualnie zmienic miejscowke. Dla przykladu miejsce w ktorym mieszkam:
[url=http://images47.fotosik.pl/272/1cacd1228c5117cfmed.jpg]Obrazek[/URL]
Mieszkam miedzy Gliwicami a Rudą Śląską, obszar ten lezy w polu zakreslonym przez linie przerywana z opisami:
"ATZ GLIWICE G-1 050 m AMSL"
"LTMA/UTMA KRAKÓW C 1700m AMSL - FL285"
ATZ to strefa ruchu lotniskowego lotniska aeroklubu Gliwice, oznacza rezerwacje przestrzeni powietrznej dla aeroklubu od poziomu gruntu do 1050 m. Czyli chcac byc legalny musialbym kazdy lot - teoretycznie nawet pilotowany "tradycyjnie" zglaszac do kontroli lotow. Jak widzicie obszar zarezerwowany pokrywa w calosci caly moj region zamieszkania wiec nie jest latwo.
LTMA/UTMA oznacze ze moje loty bezwglednie musialyby sie odbywac poniżej dolnej granicy czyli 1700m npm.
Czyli pelna legalnosc w moim wypadku wymaga: zgloszenia lotu do kotroli lotow, i dla bepieczenstwa trzymanie sie pulapu pomiedzy 1050 a 1700 m.
Nie jestem specem w tym temacie, tak mi zostalo to wytlumaczone, i moze na tym przykladzie inni piloci beda mogli sprawdzic legalnosc swoich lotow.
Grzesiek
- Wojtass_nt
- Posty: 983
- Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 10:40
- Lokalizacja: Nowy Targ
- Wojtass_nt
- Posty: 983
- Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 10:40
- Lokalizacja: Nowy Targ
http://www.fis.pansa.pl/sektory_FIS/
W nazwie końcówka "m" to plik w małym formacie. Cała Polska jest podzielona na kilka sektorów. Musicie wiedzieć jaką nazwę ma wasze lotnisko. Moje to EPNT.
W nazwie końcówka "m" to plik w małym formacie. Cała Polska jest podzielona na kilka sektorów. Musicie wiedzieć jaką nazwę ma wasze lotnisko. Moje to EPNT.
Rzeczywiscie strona wykrzacza Firefoxa, dziwne, bo z roboty dzisiaj dzialalo bez problemu.
Sprawdzilem z "explodera". Dokumenty ktore was interesuja to "Mapa operacyjna dla lotow z widocznoscia, dokument ma numer 7-3-1 dla kazdego lotniska
Kefir:
Najblizsze Ciebie lotnisko to pewnie Port im. Lecha Walesy w Gdansku. Wchodzisz wiec po kolei w :
AD 2 -> EPGD -> 7-3-1
Dla Gdyni nie wyglada to dobrze Pulap od gruntu do 1050 m zajmuje MATZ OKsywie (cokolwiek to jest). Od 1050 m w gore to obszar zastrzezony i kontrolowany TMA Gdansk, tam juz wogole nie powinienes sie zapuszczac. Czyli - jestes w takiej sytuacji jak ja, loty nisko i teoretycznie kazdy powinienes zglaszac.
Moze ktos bardziej rozeznany w kwestiach lotniczych wyczyta z tej mapki wiecej niz ja - amator.
Grzesiek
Sprawdzilem z "explodera". Dokumenty ktore was interesuja to "Mapa operacyjna dla lotow z widocznoscia, dokument ma numer 7-3-1 dla kazdego lotniska
Kefir:
Najblizsze Ciebie lotnisko to pewnie Port im. Lecha Walesy w Gdansku. Wchodzisz wiec po kolei w :
AD 2 -> EPGD -> 7-3-1
Dla Gdyni nie wyglada to dobrze Pulap od gruntu do 1050 m zajmuje MATZ OKsywie (cokolwiek to jest). Od 1050 m w gore to obszar zastrzezony i kontrolowany TMA Gdansk, tam juz wogole nie powinienes sie zapuszczac. Czyli - jestes w takiej sytuacji jak ja, loty nisko i teoretycznie kazdy powinienes zglaszac.
Moze ktos bardziej rozeznany w kwestiach lotniczych wyczyta z tej mapki wiecej niz ja - amator.
Grzesiek
FPV - Your world from my perspective :)
kefir pisze:Czyli do 1050m mogę latać ?
ztcw, to mozna latać od poziomu gruntu w dółsigreg pisze:Pulap od gruntu do 1050 m zajmuje MATZ OKsywie
a na serio, to w sytuacji, gdzie Babie Doły nie działają, tylko co najwyżej Kaczka czasem ląduje (ladowała?) to ew. od gruntu do 1050m...
Helik i parapet, ale bez kamery