Drukarka DIY Mendel90- wersja budżetowa.

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Grzechu
Posty: 1558
Rejestracja: niedziela 24 lip 2011, 20:15
Lokalizacja: Białystok/Grajewo

Post autor: Grzechu »

Lakier, ja użyłem jakiegokolwiek do drewna. Malowanie, szlifowanie i tak 3x. Na koniec spray najtańszy. Całosć sklejona poliuretanem.

Co do wilgoci, jak się w łazience jej nie trzyma ani w piwnicy to nie wiem gdzie jest problem... Ja lakierowałem by się nie rozwarstwiał ;)
Awatar użytkownika
cebulator
Posty: 1432
Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 08:16
Lokalizacja: Mielec

Post autor: cebulator »

Jak tak teraz patrzę to u mnie raczej odpadają niestety konfirmaty.
Bo w ramie są zrobione takie "krzyżyki". Zapewne pod jakieś specjalistyczne śrubki i nakrętki.
Obrazek
Najlepiej mi się wydaje, że najpierw malować a potem sklejać bo pasowało by całość zabezpieczyć, bo jednak nie wiem czy nie będzie się musiała moja drukarka zmagać nie tylko z czystym suchym powietrzem w mieszkaniu. Tylko czy wtedy klej będzie trzymał?
Pozdrawiam Sławek

... jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Jeszcze nikt nie zderzył się z niebem...
Awatar użytkownika
Kowal
Posty: 4541
Rejestracja: poniedziałek 27 sty 2014, 21:15
Lokalizacja: Winnica k/Pułtuska

Post autor: Kowal »

Pewnie pod takie specjalistyczne nakrętki :mrgreen:
Pozdrawiam, Artur
Lepiej wejść komuś w drogę, niż w tyłek...
acc
Posty: 399
Rejestracja: środa 12 cze 2013, 18:07
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: acc »

Albo i zwykłe sześciokątne - najlepiej podpytaj syntetycznego na jakie nakrętki porobił te otwory :-)

Co do skręcania to konfirmatami skręcałem zwykłe płyty meblowe 18tki, nawiercane własnie wspomnianym wiertłem specjalnym pod konfirmaty. Co do MDFu to też najlepiej spytać producenta - wydaje mi się że po to są te rowki aby właśnie zastosować zwykłe śruby bez dodatkowego kombinowania. Zwłaszcza że rama ma dodotkowo tutaj porobione wpusty.
Pozdrawiam,
Adam
Awatar użytkownika
Grzechu
Posty: 1558
Rejestracja: niedziela 24 lip 2011, 20:15
Lokalizacja: Białystok/Grajewo

Post autor: Grzechu »

A ja tam wykorzystuję te wcięcia jako miejsce na przeplecenie przewodów... Po lakierowainu i malowaniu, powierzchnia jest twarda. Ręką mocno na wcisk pięknie wszystko weszło, kąty zachowane, a klej trzyma tak, że mogę sobie po niej poskakać :-P
Awatar użytkownika
cebulator
Posty: 1432
Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 08:16
Lokalizacja: Mielec

Post autor: cebulator »

W sumie to po poskładaniu na sucho sama rama nie daje się tak łatwo rozebrać. Te wypusty są mocno spasowane a po lakierowaniu to na pewno trzeba będzie je przyszlifować.
Zwykła sześciokątna będzie za gruba. Już prędzej to co Artu zalinkował.
Pozdrawiam Sławek

... jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Jeszcze nikt nie zderzył się z niebem...
Awatar użytkownika
cobra
Posty: 2876
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 22:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cobra »

Cebulator, Grzechu: to jest rama od syntetycznego?
Pytam, bo ja czekam na ramę od niego i nie wiem, czy tam będą te wpusty na nakrętki i śruby.
________________
Cobra
Awatar użytkownika
cebulator
Posty: 1432
Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 08:16
Lokalizacja: Mielec

Post autor: cebulator »

Tak to jest rama od syntetycznego. Pisze, żeby skręcać zwykłymi M4 albo kleić ramę.

Mam też takie pytanie. Czy szlifowanie między kolejnym malowaniem ma jakiś wpływ na wilgotnoodporność czy tylko na wygląd powierzchni?
Pozdrawiam Sławek

... jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Jeszcze nikt nie zderzył się z niebem...
Awatar użytkownika
Grzechu
Posty: 1558
Rejestracja: niedziela 24 lip 2011, 20:15
Lokalizacja: Białystok/Grajewo

Post autor: Grzechu »

Wygląd, chropowatość. Chociaż u mnie i tak końcowa warstwa sprayu popsuła efekt, ale to połączenie mojego braku doświadczenia w malowaniu i gównianego spraya za 10zł :P
Awatar użytkownika
cebulator
Posty: 1432
Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 08:16
Lokalizacja: Mielec

Post autor: cebulator »

Ja właśnie wracam z piwnicy po pierwszym malowaniu. Widzę, że w paru miejscach nie zauważyłem, że element leżał w plamie farby i trochę jakby się wybrzuszenia porobiły ale papierem idzie to ładnie wyprowadzić. Tylko mam nadzieje, że nie odbije się to na strukturze.
Pozdrawiam Sławek

... jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Jeszcze nikt nie zderzył się z niebem...
Awatar użytkownika
Kwasiu
Posty: 1548
Rejestracja: niedziela 12 gru 2010, 15:18
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Kwasiu »

MDF najlepiej zabezpieczyć malując rozcieńczoną żywicą epoksydową, przemalować z 3 razy, aby materiał wchłoną żywicę i po takim zabiegu mamy trwałą twardą powierzchnię, którą jak się tylko chce można nawet dopolerować na lustro ;) Zabezpieczam tak formy z MDFu i nigdy mnie to nie zawiodło.
Awatar użytkownika
cebulator
Posty: 1432
Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 08:16
Lokalizacja: Mielec

Post autor: cebulator »

Coś ruszyło w kalesonach.
Przyszły paczuszki a w nich:

LM12UU:
Obrazek

Głowica eksrtudera. Z grzałką (nie testowana) i termistorem (działa).
Obrazek
Na razie nie wiem na co zwrócić uwagę więc o jej jakości się nie wypowiem. W razie Wu zamówię sobie Lame a grzałkę i termistor już będę miał.

Doszedł też HotBed
Obrazek

Fajnie bo diody LED zamontowane i nawet przewody dali (tylko szkoda, że są jak w tescowych kablach rozruchowych :mrgreen: )
Ale jest też mały babol bo jest skaza na soldermasce (ale wydaje mi się, że nie wpływa to na prędkość jazdy)

Szkoda, że nie mam jak zmierzyć oporu ale niestety mój multimetr odmówił posłuszeństwa :-/
Obrazek

Jutro jadę po zasilacz xboxowy i złączki zasilające (bo w prześwietnym Mielcu nie można kupić takich kosmicznych technologii) wiec dopiero w sobotę generalne testy. Na razie jakoś na partyzanta odpaliłem RAMPsa i pokręciłem silnikami osi Z (jeden podpięty pod Z a drugi zdublowany w miejsce nieużywanego ekstrudera nr2).

A tak na marginesie, ucinał ktoś ośki z silników krokowych? Bo mam dwa takie co mają osie z obu stron obudowy i niestety to są jedyne identyczne. Czyli muszę ich użyć do napędu Zetki.
Obrazek

Mam też szczerą nadzieję, że uda mi się skończyć prace malarskie w tym tygodniu. Rama pogruntowana (swoją drogą po tym wyglądała jak barek u rodziców:D) i teraz zacząłęm malować kolorem ale niestety malarz ze mnie nawet nie pokojowy.

Z dodatków dostałem jeszcze trzy krańcówki:
Obrazek
Co prawda bez ładnych PCB jak na ebayach ale nie będę płacił tyle co za kompletnego RAMPSa za trzy przełączniki, ledy i kawałek kabelka.

Edit. Cofam co powiedziałem o krańcówkach. Widzę że na aliexpresie można dostać sześciopak za 6$. To tylko zestaw RAMPS + krańcówki kosztuje 60$ podczas gdy sam RAMPS (ARDUINO+RAMPS+5stepstick+lcd4x20) jest za 30$
Pozdrawiam Sławek

... jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Jeszcze nikt nie zderzył się z niebem...
Awatar użytkownika
cobra
Posty: 2876
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 22:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cobra »

Oś silnika ciachniesz bez problemu dremelopodobnym urządzeniem z tarczką do cięcia. Dobrze jest zabezpieczyć łożysko przed opiłkami. Ja zrobiłem to ostatnio... gumą do żucia :mrgreen:

Ja jestem na podobnym etapie jak Ty - pewnie w weekend będę malował identyczną ramę. Ja muszę to zrobić, bo drukarka będzie mieszkała w piwnicy.
Ostatnio zmieniony piątek 09 sty 2015, 09:10 przez cobra, łącznie zmieniany 1 raz.
________________
Cobra
Awatar użytkownika
Grzechu
Posty: 1558
Rejestracja: niedziela 24 lip 2011, 20:15
Lokalizacja: Białystok/Grajewo

Post autor: Grzechu »

Polecam założyć worreczek foliowy na silnik, aby tylko oś wystawała, coby opiłki nie leciały nigdzie - przyzwyczajenie od silników do RC :)

Cobra, jak chłodno w tej piwnicy to kombinuj już lepiej obudowę do drukarki jeśli masz zamiar ABS drukować :P
Awatar użytkownika
cobra
Posty: 2876
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 22:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cobra »

Grzechu, myślę o obudowie z plexi lub poliwęglanu, ale to w dalszej kolejności. Z resztą pewnie głównie będę drukował z PLA.
A w piwnicy chłodno: tak średnio 12 - 17°C.
________________
Cobra
ODPOWIEDZ