Przyszedł jednak moment na zmianę i wypróbowanie nowego konceptu, czyli mnijeszych oporóch powietrza stawianych przez ramię i lekko po kątem ustawionych ramion. Jak bedzie zobaczymy :)
Nowa ramka zrobiona z węgla (czyt. karbonu, dla tych co nie wiedzą )
Waga z podwoziem 150g.
Bez podwozia 100g.
Przekątna między osiami silników 230mm.
Uzbroimy ją standardowy osprzęt czyli:
4x KISS 18a
4x SS 2300kv
FC- no właśnie co to wstawić? Z KK jestem średnio zadowolony...
Video: 5.8 600mw
RC: futaba
Kamerka: PZ420 + mobius/gopro 4
Akku: zobaczymy
: czwartek 13 lis 2014, 14:26
autor: modevil
Okrutnie ładna rama Jak są połączone ramiona z okrągłymi mocowaniami silników? Jeśli grubość płyt pozwala to można by ramę troche bardziej wyażurować dla odchudzenia wagi (chociaż waga bardzo ok), no i będzie łatwiej mocować osprzęt.
: czwartek 13 lis 2014, 14:50
autor: skazi
Jeśli chodzi o FC to bierz coś typu Naze32/CC3D.
: czwartek 13 lis 2014, 15:14
autor: jakuban
Większych przefrezowań nie robię. chyba nie warto. A wiadomo, rama zaliczy niejednego kreta :)
Mocowania silników są klejone.
Co do FC - myślałem o CCD ale Sparky 2 tez mi chodzi po głowie i płytka marbalona.
: czwartek 13 lis 2014, 15:27
autor: modevil
Ze względu na wspomniane krety to bym połączenie klejone przemyślał - jak śmigło będzie lepszej jakości to zamiast się złamać zadziała jak dzwignia i może zerwać to połączenie. Dużej powierzchni styku obu elementów tam nie ma.
: czwartek 13 lis 2014, 15:33
autor: Adrián
Hmm zastanawia mnie, czym się kierowales z takim ustawieniem ramion? Bo chyba nie, wspomnianymi małymi oporami powietrza.
Dla mnie to właśnie zaprzeczenie, ale chętnie poczytam, może się myle i czegoś nowego się dowiem
Jeśli chodzi o fc, to nie ma co wymyślać, bierz wspomnianą naze32 acro, lub CC3D.
: czwartek 13 lis 2014, 15:33
autor: jakuban
O klejenie się w ogóle nie martwie. Używam mieszanki klejów stosowanych do bardzo skomplikowanych małopowierzchniowych połączeń.
zrobiłem z resztą parę testów dokłądnie tego połączenia, łamiąc 4mm płytę węglową a nienaruszając miejsca klejenia.
Co ważne, używam płyt z prawdziwego włókna węglowego i wysokej klasy przeplotem i żywicą. To nie jakaś podróba i przekładką szkalną na taniej żywicy.
Edit:
Adrián pisze:Hmm zastanawia mnie, czym się kierowales z takim ustawieniem ramion? Bo chyba nie, wspomnianymi małymi oporami powietrza.
Dla mnie to właśnie zaprzeczenie, ale chętnie poczytam, może się myle i czegoś nowego się dowiem
Co jest zaprzeczeniem? Napewno mniej oporów generuje pionowe niż poziome ustawienie ramionka.
: czwartek 13 lis 2014, 16:46
autor: airjack
To zależy jak szybko będziesz latał Koledze chodziło o opory w locie postępowym. Podczas wiszenia będzie ok. Ramka ciekawa, niby wizualnie podobna do innych tej klasy, a jednak są nowe rozwiązania.
FC polecam kfc mini, jeśli masz eleresa nic mniejszego nie znajdziesz nawet od CC3D.
: czwartek 13 lis 2014, 16:55
autor: skazi
airjack pisze:
FC polecam kfc mini, jeśli masz eleresa nic mniejszego nie znajdziesz nawet od CC3D.
Czy aby na pewno? (wiem, nie ma eleresa) AfroMini32
: czwartek 13 lis 2014, 17:00
autor: jakuban
Tu raczej tez nie widzę problemów. Przecież to śmigła generują sile pionowo w dół w stosunku do ramienia. Watpię natomiast ze w locie postępowym wpłynie to negatywnie na prędkość.
No ale w praniu wyjdzie
: czwartek 13 lis 2014, 17:00
autor: airjack
Hehe, tego nie widziałem. Przewaga jest w eleresem jak pisałem, osobny odbiornik i makaron psują jak dla mnie estetykę.
Jakuban będzie dobrze, w lataniu takim wariatem różnicy nie będzie można zauważyć. W końcu tym się lata na mocnym pochyleniu. Następny model z ramionami pochylonymi o 30 stopni
: sobota 15 lis 2014, 14:57
autor: jakuban
Jest progres. Przeszczep narządów udany.
Wnioski z montażu - za dużo miedzi do wagi, trzeba kable nowe porobić.
Może jutro polatam:)
: środa 17 gru 2014, 21:54
autor: jakuban
Może w końcu polatam na dworze w tym tygodniu:)
: czwartek 18 gru 2014, 08:22
autor: marekp
Mnie się podoba. Ale powiedzcie mi czy nie dałoby sie go zrobić "do gory nogami" ?
Czyli cala rama pod ramionami. Środek ciężkości byłby niżej. Tak na oko przemontować silniki i niemal wszystko. Ciekaw jestem jak by latał. Jesli nie NAZA to nawet da sie nie przekladać FC. Zwykle jest opcja że jest do góry nogami.