DJI Naza Lite - Flip, gain
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
DJI Naza Lite - Flip, gain
Panowie, znajomy dał mi do złożenia prostego Quada na DJI Naza Lite.
Całą konfigurację zrobiłem, wszystko w porządku, kompas skalibrowany, GPS Atti działa ale mam problem...
Setup:
Regulatory Multistar 30A (480Hz)
Silniki NTM 28-26 1100kV
Śmigła 10x5 Graupner E-Prop
Akumulator 4s 5000mAh
Problem polega na tym, że Basic Gain pitch/roll zmieniałem od wartości 145% do 45% i właściwie niewiele pomagało... Mam wrażenie, że kopter cały czas ma zbyt wysokie Gainy.
Dodam, że już w pierwszym locie kopter po około 1min zawisu zrobił flipa na glebę, w kolejnych lotach zrobił 2 kolejne flipy, dziwne, że cały czas na dokładnie tę samą stronę (lewy tył).
Wywnioskowałem, że prawdopodobnie śmigła są zbyt duże do tych silników i przez to również ciężko ustawić Gain'y - regulatory się grzeją dość mocno.
Ale jeszcze inna sprawa mnie ciekawi - Regulatory są 480Hz, Naza ma wyjścia silników 400Hz...
Soft w ESC powinien być SimonK?
Proszę o pomoc, manual czytałem :) To moje pierwsze zetknięcie z ustawianiem DJI, latam na MK.
Pozdrawiam,
Całą konfigurację zrobiłem, wszystko w porządku, kompas skalibrowany, GPS Atti działa ale mam problem...
Setup:
Regulatory Multistar 30A (480Hz)
Silniki NTM 28-26 1100kV
Śmigła 10x5 Graupner E-Prop
Akumulator 4s 5000mAh
Problem polega na tym, że Basic Gain pitch/roll zmieniałem od wartości 145% do 45% i właściwie niewiele pomagało... Mam wrażenie, że kopter cały czas ma zbyt wysokie Gainy.
Dodam, że już w pierwszym locie kopter po około 1min zawisu zrobił flipa na glebę, w kolejnych lotach zrobił 2 kolejne flipy, dziwne, że cały czas na dokładnie tę samą stronę (lewy tył).
Wywnioskowałem, że prawdopodobnie śmigła są zbyt duże do tych silników i przez to również ciężko ustawić Gain'y - regulatory się grzeją dość mocno.
Ale jeszcze inna sprawa mnie ciekawi - Regulatory są 480Hz, Naza ma wyjścia silników 400Hz...
Soft w ESC powinien być SimonK?
Proszę o pomoc, manual czytałem :) To moje pierwsze zetknięcie z ustawianiem DJI, latam na MK.
Pozdrawiam,
Pamiętaj aby hobby łączyło Cię z innymi ludźmi a nie dzieliło !
Miałem to właśnie na myśli zaraz po pierwszym flipie.
Ciekawi mnie to, że regulatory potwornie się grzeją a silniki ledwo ciepłe...
Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? Może odnośnie częstotliwości odświeżania Nazy a ESC?
W piątek dopiero dojdą mniejsze śmigła - zobaczymy.
Ciekawi mnie to, że regulatory potwornie się grzeją a silniki ledwo ciepłe...
Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? Może odnośnie częstotliwości odświeżania Nazy a ESC?
W piątek dopiero dojdą mniejsze śmigła - zobaczymy.
Pamiętaj aby hobby łączyło Cię z innymi ludźmi a nie dzieliło !
Nie sądzę aby śmigła 10" to za dużo dla NAZYMalker pisze:Miałem to właśnie na myśli zaraz po pierwszym flipie.
Ciekawi mnie to, że regulatory potwornie się grzeją a silniki ledwo ciepłe...
Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? Może odnośnie częstotliwości odświeżania Nazy a ESC?
W piątek dopiero dojdą mniejsze śmigła - zobaczymy.
Skoro flipy były na jedną strone - tak piszesz - szukaj przyczyny w parze ESC/silnik po tej stronie na którą zaliczyłeś flipa. Eksperyment ryzykowny ale może skuteczny zamień ESC miejscami.. Sprawdzenie "na sucho" bez śmigieł na stole może nie pokazać braku synchronizacji bez obciążenia.
pozdrawiam, Jacek
__________________
Sprzęt był sprawny. Użytkownik nie.
W Hangarze; Hujsban FPV, KRAB 250, Qamikaze X4, OctoCongoCopter X8, Kadłubek, Raptor,
__________________
Sprzęt był sprawny. Użytkownik nie.
W Hangarze; Hujsban FPV, KRAB 250, Qamikaze X4, OctoCongoCopter X8, Kadłubek, Raptor,
Zauważyłem, że przed momentem samego flipa kopter robi lekki zamach a powrotny ruch jest silniejszy i przewraca koptera na plecy.
No i dlaczego gainy są rzędu 40%? Chyba coś jest nie tak.
Czy może mieć wpływ na to zamocowanie nazy nad środkiem ciężkości?
X i Y jest idealnie w środku lecz w osi Z jest nad ŚC.
No i dlaczego gainy są rzędu 40%? Chyba coś jest nie tak.
Czy może mieć wpływ na to zamocowanie nazy nad środkiem ciężkości?
X i Y jest idealnie w środku lecz w osi Z jest nad ŚC.
Pamiętaj aby hobby łączyło Cię z innymi ludźmi a nie dzieliło !
Stawiałbym na przegrzewający się regulator, może ma zabezpieczenie i odcina. W mojej ocenie, po kontakcie z Multistarami 20A, omijać z daleka
Grzeją się nawet przy niewielkich prądach, soft zmieniałem na BLHeli więc to nie kwestia częstotliwości.
A na śmigłach 10, czy 12" Lite lata bez najmniejszych problemów, 12" przetestowane w Tarocie 650.
Grzeją się nawet przy niewielkich prądach, soft zmieniałem na BLHeli więc to nie kwestia częstotliwości.
A na śmigłach 10, czy 12" Lite lata bez najmniejszych problemów, 12" przetestowane w Tarocie 650.
Pozdrawiam
Krzysiek
Krzysiek
Jeśli nie trzeba zmieniać softu to w porzadku.
Jedna przyczyna mniej...
Czy kwestia gainów może być zwiazana z wielkoscia smigiel zbyt duzych do tych silnikow?
Teoretycznie chyba tak poniewaz silnik nie ma na tyle mocy zeby wyhamowac i przyspieszac momentalnie.
Czy DJI wymaga kalibracji regulatorów? Ew. jak to wykonać?
Jedna przyczyna mniej...
Czy kwestia gainów może być zwiazana z wielkoscia smigiel zbyt duzych do tych silnikow?
Teoretycznie chyba tak poniewaz silnik nie ma na tyle mocy zeby wyhamowac i przyspieszac momentalnie.
Czy DJI wymaga kalibracji regulatorów? Ew. jak to wykonać?
Pamiętaj aby hobby łączyło Cię z innymi ludźmi a nie dzieliło !
Zawsze trzeba zrobić kalibrację bez względu na to do jakiego kontrolera są podpięte.Malker pisze:...Czy DJI wymaga kalibracji regulatorów? Ew. jak to wykonać?
Faktycznie przy 4S to deko za wielkie te śmigiełka, słuszna uwagamichal_cz pisze:Przegiąłeś z wielkością śmigieł dla tych silniczków. Daj akumulator 3S, albo śmigła 8 calowe.
Pozdrawiam
Krzysiek
Krzysiek
Zawsze trzeba zrobić kalibrację bez względu na to do jakiego kontrolera są podpięte. Kalibracja była opisywana i bez problemu znajdziesz jak to zrobić.Malker pisze:...Czy DJI wymaga kalibracji regulatorów? Ew. jak to wykonać?
Faktycznie przy 4S to deko za wielkie te śmigiełka, słuszna uwagamichal_cz pisze:Przegiąłeś z wielkością śmigieł dla tych silniczków. Daj akumulator 3S, albo śmigła 8 calowe.
Pozdrawiam
Krzysiek
Krzysiek
W piatek bede mial śmigła 9x4,5.
Dzisiaj sprobuje jeszcze kalibracji esc...
Zastanawiam sie jeszcze nad umiejscowieniem Nazy.. U mnie to jest nad SC.
Naza jest na gorze CP a na dole pod cp jest pakiet 4s 5000.
Mam nadzieje, ze jest to jednak powod zbyt duzych smigiel.
Dzisiaj sprobuje jeszcze kalibracji esc...
Zastanawiam sie jeszcze nad umiejscowieniem Nazy.. U mnie to jest nad SC.
Naza jest na gorze CP a na dole pod cp jest pakiet 4s 5000.
Mam nadzieje, ze jest to jednak powod zbyt duzych smigiel.
Pamiętaj aby hobby łączyło Cię z innymi ludźmi a nie dzieliło !
Może że może to NAZA Lite...
Latałem i latam w qudro na 10"od 3.8 do 4.7 na aku 4s, stokowe silniki a także emaxy
I oprócz cieplejszych silników żadnych dziwnych objawów...
jeszcze raz, jedyne co przychodzi do głowy to problem z parą esc/silnik
Latałem i latam w qudro na 10"od 3.8 do 4.7 na aku 4s, stokowe silniki a także emaxy
I oprócz cieplejszych silników żadnych dziwnych objawów...
jeszcze raz, jedyne co przychodzi do głowy to problem z parą esc/silnik
pozdrawiam, Jacek
__________________
Sprzęt był sprawny. Użytkownik nie.
W Hangarze; Hujsban FPV, KRAB 250, Qamikaze X4, OctoCongoCopter X8, Kadłubek, Raptor,
__________________
Sprzęt był sprawny. Użytkownik nie.
W Hangarze; Hujsban FPV, KRAB 250, Qamikaze X4, OctoCongoCopter X8, Kadłubek, Raptor,