Strona 1 z 2
rctimer arudflyer 2.5.2 problem
: środa 09 lip 2014, 21:04
autor: wedel
witam!
to mój pierwszy post tutaj ale trochę czytałem o quadro.
mam problem z ardufler-em. wszystko zostało podłączone(oprócz gps i telemetrii) i ustawione tak jak tu:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1994043
włączyłem aparaturę, podłączyłem pakiet do quadro i? i nic. miga cały czas czerwona dioda podwójnie. nawet jak jest wszystko odłączone i płytka jest podłączona pod usb. kombinuje już 3 dzień jak to uruchomić. silniki kręcą tylko gdy kalibruje esc.
w aparaturze (turnigy 9x) wziąłem na nowy model i ustawiłem tylko to jak jest pokazane i opisane na stronie.
z góry dziękuję za pomoc.
Re: rctimer arudflyer 2.5.2 problem
: piątek 11 lip 2014, 10:12
autor: jacekheli
wedel pisze:witam!
to mój pierwszy post tutaj ale trochę czytałem o quadro.
mam problem z ardufler-em. wszystko zostało podłączone(oprócz gps i telemetrii) i ustawione tak jak tu:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1994043
włączyłem aparaturę, podłączyłem pakiet do quadro i? i nic. miga cały czas czerwona dioda podwójnie. nawet jak jest wszystko odłączone i płytka jest podłączona pod usb. kombinuje już 3 dzień jak to uruchomić. silniki kręcą tylko gdy kalibruje esc.
w aparaturze (turnigy 9x) wziąłem na nowy model i ustawiłem tylko to jak jest pokazane i opisane na stronie.
z góry dziękuję za pomoc.
Witaj,
sprawdz wszystkie polaczenia
skalibruj radio w MP
zdejmij smigla
uzbroj nadajnik (gaz na minimum i drazek wychyl w prawo na 10 sek)
Instrukcja:
http://copter.ardupilot.com/wiki/quick-start-guide/
powodzenia!
: piątek 11 lip 2014, 11:33
autor: Alekub
Witaj
Dokładnie - wykonaj kalibracje radia w MP, dodatkowo zrób kalibracje gazu każdego z ESC (silnik+ESC+odbiornik+LiPo),
następnie podłącz jeszcze raz wszystko i zrób kalibracje gazu z podłączonym APM:
1.Włącz nadajnik + gaz na MAX
2.Podłącz LiPo i poczekaj chwile - to info dla APM aby przy następnym włączeniu wszedł w tryb mapowania gazu.
3.Odłącz LiPo
4.Podłącz LiPo (w nadajniku gaz cały czas na MAX) - usłyszysz ton w zależności od LiPo 3bip=3s etc. -> następnie 2bip
5.Ustaw gaz na minimum -> usłyszysz długi BIP
Zakończyłeś proces kalibracji - ESC są uzbrojone więc możesz sprawdzić reakcję silników - Rób to bez śmigieł!!
Na końcu ustaw gaz na minimum i odłącz LiPo.
Link do pełnej instrukcji:
Kalibracja ESC
MP i APM ma opcję auto testu po podłączeniu LiPo - wyłącz opcję GPS jeżeli go nie masz podłączonego. Oto link do instrukcji:
Prearm Safety Check
Mam nadzieje że coś to pomoże
: piątek 11 lip 2014, 12:49
autor: averal
Witaj
Polecam przebrnięcie prze ten startup
Część 1
Część 2
To co wskazuje dioda to najprawdopodobniej brak pełnej kalibracji.
Aby uzbroić APM 2.5.2 gaz na min i w prawo około 4 sec ~
-zrób kalibracje ACC
-zrób kalibracje magneto
-zrób kalibracje Radia
Po wykonaniu wszystkiego polecam mieć podłączonego APMa pod PC Mission Plannera i na "żywo" podglądać co sie dzieje w zakładce flightdata i tam na dole mieć otwartą zakładkę pod graficznym zestawieniem MESSAGES tam będzie pisać co mu nie pasuje np "bad magneto health itp :)
NIE ZAPOMNIJ ZDJĄĆ ŚMIGIEŁ
Po przeczytaniu startupa którego podałem na 100% uruchomisz bez problemów sam z niego korzystałem
Jak będziesz miał problemy zawsze możemy sie spotkać i pomogę :) Wkońcu te same miasto
Pozdrawiam
: piątek 11 lip 2014, 23:15
autor: wedel
niestety nic nie pomaga. coś jest pewnie z... uszkodzone;/ albo nie umiem tego zrobić.
zrobiłem ss'a messages:
[img][img]
http://static.pokazywarka.pl/i/3075484/616103/aaa.jpg[/img] [/img]
jednak z kolegą będę musiał się spotkać. niestety jestem z okolic Częstochowy.
: sobota 12 lip 2014, 06:42
autor: mauer
Masz komunikat Bad Gyro Health. Najprawdopodobniej jest uszkodzony regulator 3,3v na płycia ArduFlyer. Rzecz do naprawienia w domu. W tym momencie nic nie skalibrujesz ani tym bardziej nie zazbroisz silników.
: sobota 12 lip 2014, 08:15
autor: jaack
Sprawdź na porcie I2C (tam gdzie podpinasz magnetomierz) jakie masz napięcie na 2 zewnętrznych pinach wtyczki, powinno być 3,3V.
Jeśli nie ma, to tak jak powiedział mauer - regulator 3,3V do wymiany.
: sobota 12 lip 2014, 09:48
autor: wedel
port I2C sprawdzony. jest na nim ~4.5v. czyli do wymiany? tylko czy dostanę taki regulator 3,3v w elektrycznym. dam znać gdy wymienię czy poprawił się ten błąd. na zapas kupię 2-3 takie regulatory;)
: sobota 12 lip 2014, 10:40
autor: mauer
Na 100% regulator do wymiany. APM Będzie żył po naprawie
: sobota 12 lip 2014, 19:10
autor: jaack
BTW, ktoś może stosował z Was zabezpieczenie regulatora 3,3V w postaci kondensatora czy wymiany regulatora na jakiś all-mighty
tak jak tutaj to pokazują?
: piątek 03 paź 2014, 20:33
autor: wedel
witam! :D po dlugim czasie trzeba się w końcu zabrać za quadro. a więc tak. zakupiłem 3 tps79133. znajomy mi przelutował ładnie i od początku wziąłem się za programowanie i kalibrowanie. niestety nie mogę sobie poradzić z kompasem. w ustawieniach: Mandatory Harwarde --> compass, zaznaczam apm with OnBoard Compass. kalibruje i niestety, kompas żle pokazuje. zapewne ja to źle robię. siedzę przy tym godzine i nie mam pomysłów jak to zrobić :)
jak widać, pomiędzy E i SE jest trochę za mała wartość jak przy innych kierunkach :)
też nie mogę sobie poradzić z kalibrowaniem silników. próbuje kalibracji i uzbrojenia i nic ;/
: niedziela 05 paź 2014, 08:32
autor: Eman81krk
Godzina to strasznie mało :) szybko się poddajesz :)
: poniedziałek 06 paź 2014, 19:10
autor: wedel
no przez te 3 dni trochę godzin przybyło i bez skutku :)
: poniedziałek 20 paź 2014, 11:17
autor: jaack
Ale w czym problem dokładnie?
: poniedziałek 20 paź 2014, 12:31
autor: KrisMaster
Problem może być w tym, że masz inaczej zorientowany kompas niż ustawiasz w APM. To znaczy, że jeżeli masz antenę GPS skierowaną w górę to musisz wybrać roll 180(zaznaczone czerwonym) lub/i magnetic declination(żółty)(sprawdzisz go tu
http://magnetic-declination.com/)
link do printscreena:
https://drive.google.com/file/d/0B10GBa ... sp=sharing
EDIT: Czy na pewno masz kompas w ardupilocie? Nie przypadkiem razem z gps?