Strona 76 z 77

Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów

: piątek 25 sty 2019, 09:41
autor: NeXuS
Nie mam 100% pewności, ale nie przypominam sobie takiej opcji, tylko, że to taki mały kwadracik, że trudno znaleźć uzasadnienie dla jego innego montażu od przewidzianego, no chyba, że już sobie zamontowałeś nieprawidłowo i nie masz dostępu.

Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów

: piątek 25 sty 2019, 10:17
autor: nowy
Miejsca mam dużo, ale chciałem zrobić "kanapkę" z eleresem tak by wyjścia na serwa mieć w określonym miejscu - ale wtedy czujnik musiał by być obrócony o 90st. No nic - w takim razie kanapki nie będzie :)

Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów

: sobota 26 sty 2019, 16:27
autor: Arthor
nowy pisze:chciałem zrobić "kanapkę" z eleresem tak by wyjścia na serwa mieć w określonym miejscu - ale wtedy czujnik musiał by być obrócony o 90st
czekaj czekaj... przecież eLeReS nie ma wbudowanego czujnika MPU. Ten czujnik dolutowujesz sobie na kabelku i montujesz gdzieś w centralnym miejscu modelu w odpowiedniej orientacji. Kanapce to nic nie przeszkadza...

Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów

: niedziela 25 sie 2019, 22:16
autor: HappyFlyer
Jeszcze jedna metoda kalibracji ACC z GUI bez trackmyrc czy eldispa. Przed oblotem kalibrujemy acc na płaskiej powierzchni. Po kolejnym oblocie (jeśli nie jest ok), korygujemy położenie dzioba, odczytujemy wartości acc. Kalibrujemy acc. Jeśli dalej jest nie ok to znowu kalibrujemy na płasko. Korygujemy mocniej, patrząc na odczyty acc w GUI i kalibrujemy. Szybki i prosty sposób a w dodatku mamy zapisane na kartce wartości w razie potrzebnej ponownej kalibracji.

Przy pierwszym ustawieniu poziomu kalibrujemy acc na stole, dalej juz korzystamy z gui aby móc odwzorować poziom na polu i skorygować opadanie/wznoszenie w level.

- Potrzebny laprop z sprawną baterią lub ładowarką samochodową.

Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów

: niedziela 25 sie 2019, 22:22
autor: wiesiek_kr
Ale wniosłeś dużo do tematu, zwięźle, po polsku i zrozumiale. Brawo Ty.

Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów

: poniedziałek 26 sie 2019, 04:33
autor: HappyFlyer
Przepraszam, napisz proszę czego nie zrozumiałeś, wtedy będę wiedział co napisać ponownie. Tej metody nie ma nigdzie na tych 76 stronach. Więc mam nadzieję że jednak coś wniosę do tematu.

1. Odpalamy gui, klikamy callibrate acc
2. Robimy oblot w level, jeśli jest ok - to na tym kończymy.
3. Jeśli model w trybie level zadziera dziób do góry lub do dołu albo skręca na boki to:

4.Odpalamy gui
5. Korygujemy położenie modelu patrząc na dane z acc (staramy się odwzorować pozycję X a zmienić Y jeśli zadziera dziób, a odwzorować Y i zmienić X jeśli skręca na boki)
6. Zapisujemy pozycję acc na kartce ( lub robimy screenshot)
7.W GUI klikamy callibrate acc
8.Robimy oblot, jeśli jest ok to zostawiamy. Jeśli nie jest ok to wracamy do punktu 4.

Mając screenshota wiemy już o ile korygować ponownie. Można też wprowadzać niewielkie, świadome zmiany w położeniu.

Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów

: środa 04 wrz 2019, 22:39
autor: rc.fpv.poland
Witam. Mam problem z ustawieniem PID dla skrzydła. Na stronie 54 tego tematu można znaleźć proste rozwiązanie tego problemu. Niestety, proponowane zwiększenie P od level i próba zakrętu powoduje jakby wytrącenie modelu na chwilkę z równowagi. Zwiększenie P D od roll powoduje oscylacje w osi roll.

Niskie P D roll nie powoduje ospałości modelu w trybie acro. Natomiast w trybie evel model leci równo, ale reakcja na stery jest albo słaba (gdy niskie P level) albo j.w. nerwowa (wysokie P level).

Obrazek


----------

Po dzisiejszych testach. Cała procedura.

1.trymowanie i kalibracja drążków w trybie manual
2.pidowanie w acro
3.zerowanie gyro i akcelerometru z przodem samolotu uniesionym do góry
4.oblot w trybie acro i level
5.odczyt gyro i akcelerometru po locie

Samolot w trybie acro lata dobrze. Po przełączeniu się na tryb level zaczyna opadać. Kontra sterem wysokości na chwilkę ratuje samolot, jednak po chwili samolot zaczyna walczyć i znowu obniża lot. Silnik i śmigło wyważone. Po zdjęciu gazu samolot dalej kontynuuje opadanie które można kontrować sterem wysokości. Odczyt z gyro po oblocie taki sam jak przed.
Za każdym razem podnoszę przód samolotu coraz wyżej. Wydaje się że nie ma to żadnego wpływu na lot.


------- H E L P -------

To moje aktualne pidy. Dane z gyro i acc gdy samolot leży płasko na stole.


Obrazek

--------

Strona 57. Muszę sprawdzić reversy, jeszcze raz przeprowadzić kalibrację drążków itp.Zobaczymy co z tego wyjdzie. Sama reakcja lotek na ruch w trybie acro i lvl wydawała się prawidłowa.

-------

Rewersy są dobrze ustawione. Podczas kalibracji drążków, wychył drążka w prawo i w górę powoduje zaświecenie diody. (Rewersy w aparaturze wyłączone, a w eleres jak na zdjęciu wyżej). Reakcja na ruch prawidłowa. Tryb acro i lvl, model w lewo, lewa lotka w dół, prawa w górę, model w górę, obydwie lotki w dół.

-----

Na wszelki wypadek wymieniłem mpu i umieściłem w samym środku ciężkości samolotu. Testy dzisiaj/jutro.

------

A jednak mpu. Teraz lata dobrze. Choć nadal męczę te pidy.

Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów

: środa 27 maja 2020, 19:41
autor: cobra
Koledzy, nie mam zastrzeżeń co do działania autopilota, zamontowanego w SkySurferze (pianka 1,4 m rozpiętości).

Podpowiedzcie, co zrobić z pidami, żeby nie telepał tak cały czas skrzydłami (na filmie tryb level). Prawie bez wiatru. Pidy domyślne, nic tam nie dotykałem.


Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów

: czwartek 28 maja 2020, 10:25
autor: miś
Zmniejsz P od ROLL tak o 20-30% i powinno się uspokoić.

Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów

: czwartek 28 maja 2020, 17:05
autor: cobra
Dzięki Misiu!

A jeszcze jedna rzecz: wydaje mi się, że na OSD wyświetlał mi się tryb lotu CD. Nie mam niestety filmu na potwierdzenie.
Nie znalazłem czegoś takiego w dokumentacji.

Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów

: piątek 29 maja 2020, 17:57
autor: miś
Jeśli to mój soft do osd Remzibi albo Minim to:
CD = RTH z obniżaniem pułapu
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=5&t=22657

Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów

: piątek 29 maja 2020, 19:20
autor: cobra
Tak, to jest osd od Remzibiego.
Nie mogę teraz sprawdzić, jaka wersja softu, ale pewnie najnowsza.

Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów

: piątek 29 maja 2020, 21:32
autor: miś
No to masz odpowiedź. Tryb CD istnieje, i nie było to przewidzenie :D

Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów

: niedziela 08 lis 2020, 19:07
autor: pawlo
Czy ktoś używa AP eleres w S800? to pochwalił by się pidami :)

Obrazek

Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów

: sobota 18 wrz 2021, 08:52
autor: dexter_ck
Witam po dłuższej przerwie szanowne grono.
Po 5 latach postanowiłem zranimować swój zestaw na nowej platformie.
O ile pamietam mam wgrany soft na AP 1.25c i OSD Remzibi 1.10. Niestety po przełożeniu wszystkiego 1:1 OSD nie łączy mi się z eLeReSem (obstawiam problemy z GPSem, ale nie jestem pewny, bo czasami po podpięciu pod PC widzi satelity a czasami nie). eLeReS MAX łączy się z odbiornikiem, link AV jest ok, OSD odlicza czas na połączenie z Autopilotem iiiiii... kapota. Wyskakuje Panic! i dowiedzenia. Chciałbym odzyskać dane z wersji którą posiadam i przenieść je na najnowszy soft, niestety wszystkie linki do starszych wersji są już nieatkualne... jest jeszcze szansa na odzyskanie tych wersji oprogramowania?

Edit:
Odzyskałem soft z jakiegoś wykopanego pendrive. Ale nawet update do 1.26 nie powoduje resetu ustawień. Dodatkowo wleciał nowy GPS (Neo 6M). Dzisiaj był chrzest bojowy i wszystko (chyba anteny) bangla, mimo 5 letniego leżakowania.

Obrazek