APM 2.6
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Mialem na mysli mozliwosci obliczeniowe. Atmega "dluzej" liczy zmiennoprzecinkowo.august pisze:Co masz na myśli, że skonczył się procek?bluuu pisze:panowie, tak tylko marginalnie wspomne:
w APM skonczyl sie procek pod nowe oprogramowanie
Nastepca jest PixHawk (na STM) i teraz aktualizacje beda tylko pod ta zabawke
Bo jeśli rozmiar softu to soft pod APMa zajmuje jakieś 170kb, tak że mają jeszcze spory zapas.
AutoQuad Team
APM2.6 z GPS'em kupiony - testy biurkowo-okienne przeprowadzone i jak na ten etap jestem bardzo zadowolony. W bloku na drugim piętrze leżąc na biurku namierza satelity, Mision Planer pokazuje pozycję, FIXA łapie na parapecie od południowej strony w niecałe dwie minuty, rewelka
W związku z tym że ma latać w motoszybowcu, zastanawiam się nad najwygodniejszą opcją komunikacji i konfiguracji. Najtaniej lecz mało wygodne było by wożenie laptopa na lotnisko i zastosowanie łączności przez Bluetootha. Zapewne wygodniejsze było by zapatrzyć się w iPHONE ... ale tu nie mam rozeznania . Czy ktoś z Was Koledzy stosuje takie rozwiązanie i jak to się ma w praktyce?
W związku z tym że ma latać w motoszybowcu, zastanawiam się nad najwygodniejszą opcją komunikacji i konfiguracji. Najtaniej lecz mało wygodne było by wożenie laptopa na lotnisko i zastosowanie łączności przez Bluetootha. Zapewne wygodniejsze było by zapatrzyć się w iPHONE ... ale tu nie mam rozeznania . Czy ktoś z Was Koledzy stosuje takie rozwiązanie i jak to się ma w praktyce?
pozdrawiam
Ben
Ben
AndroPilot + 3DR Radio - ale to na Androida, nie wiem, czy jest odpowiednik na jabłko...
Doświadczenie - wiedza, którą zdobyłeś tuż po tym, kiedy była ci najbardziej potrzebna...
Czy miał ktoś z Was koledzy problem z APM 2.6 z zewnętrznym magnetometrem - kalibracja i konfiguracja przebiegła OK. Pierwsze loty na hali odbyły się bez problemów - ok 4 minut testu. Wszystko wyglądało bardzo obiecująco. Na weekendzie chciałem polatać na polu i po ok 3 minutach lotu pojawiają się problemy (latałem przy nodze) - mianowicie chcę żeby model leciał do przodu on leci do przodu ale ze znoszeniem w lewo. Wylądowałem i raz jeszcze aktywowałem silniki - jest ok ale znowu po ok 2 minutach zaczyna mi znosić model, zrobiłem raz jeszcze kalibrację ale nie pomogło to. Dodam tylko że nie sądzę żeby był to problem z przestawieniem GPS i MAG o pewien kąt jak to się robi w DJI, ponieważ błąd ten się powiększa z czasem po ok 5 minutach daję do przodu model leci w lewo, chcę lecieć w lewo model leci do tyłu:( słyszałem że do tańszych APM montowali słabsze stabilizatory i kondensatory przy MAG były tez tańszej jakości - czy może mi to ktoś potwierdzić? Czy miał ktoś podobne problemy?
Dodam tylko, że po tych problemach zamontowałem DJI Naza M Lite na tej samej ramie i od szczała działa wszystko ok:)
Dodam tylko, że po tych problemach zamontowałem DJI Naza M Lite na tej samej ramie i od szczała działa wszystko ok:)
TAROT Ironman FY650 - 3DR Pixhawk - ZTW Spider 30A - TAROT 4006/620KV - 1355 - Boscam 5.8GHz 400mW
TAROT 680PRO - DJI NAZA M v2 - Multistar 30A - TAROT 4006/620KV - 1355 - Boscam 5.8GHz 200mW
ZMR QAV250 - ZMR 1804 2400KV ESC 10A Simonk Naze32 10 DOF
TAROT 680PRO - DJI NAZA M v2 - Multistar 30A - TAROT 4006/620KV - 1355 - Boscam 5.8GHz 200mW
ZMR QAV250 - ZMR 1804 2400KV ESC 10A Simonk Naze32 10 DOF
tak kompas z GPS był zamontowany na sztywno na statywie jak DJI montuje swój GPS i kompas, w konfiguracji zmieniłem też kąt podczas instalacjiaugust pisze:Czy masz poprawnie zamontowany ten kompas?
Daj jakąś fotkę.
możesz troszkę jaśniej mnie naprowadzić? nie robiłem nic więcej jak nakazywał konfigurator - czyli standardowa kalibracjashaggee pisze:...Robiłeś test compassmot?
TAROT Ironman FY650 - 3DR Pixhawk - ZTW Spider 30A - TAROT 4006/620KV - 1355 - Boscam 5.8GHz 400mW
TAROT 680PRO - DJI NAZA M v2 - Multistar 30A - TAROT 4006/620KV - 1355 - Boscam 5.8GHz 200mW
ZMR QAV250 - ZMR 1804 2400KV ESC 10A Simonk Naze32 10 DOF
TAROT 680PRO - DJI NAZA M v2 - Multistar 30A - TAROT 4006/620KV - 1355 - Boscam 5.8GHz 200mW
ZMR QAV250 - ZMR 1804 2400KV ESC 10A Simonk Naze32 10 DOF
Te testy są do wykonania w terminalu tekstowym (przycisk terminal, potem Connect - otworzy się konsola tekstowa, gdzie wydajesz polecenia - wpisz test, potem help, zobaczysz o co chodzi).bolcio30 pisze: możesz troszkę jaśniej mnie naprowadzić? nie robiłem nic więcej jak nakazywał konfigurator - czyli standardowa kalibracja
Moje DRONY: Y6 copter, ST-330 glider, bezzałogowy helikopterek meteorologiczny "Putas"