witajcie, mam pewien problem który utrzymuje się u mnie od kiedy zacząłem budować pierwsze hexy , na początku to było MK na przerabianych regulatorach , sam kopter latał ok , tylko że po wylądowaniu wyczuwałem że 3 silniki są bardziej ciepłe od pozostałych . Wypadało to idealnie tak że lewo kręcące się silniki różniły się od tych prawo-kręcących, na początku winę przenosiłem na ramę ponieważ była na rurkach i może źle wypoziomowałem silniki , potem zmieniłem ramę na profile kwadratowe i dalej 3 silniki to samo , potem zmieniłem silniki i efekt już nie był tak wyczuwalny więc chwilowo odpuściłem czujność . W międzyczasie zmieniłem też regulatory na mikrokopterowskie z pomiarem prądu no i z logów wynika że nadal 3 silniki biorą więcej prądu i to nawet o 2A , moim zdaniem to dużo za dużo. Reasumując : miałem co najmniej 3 ramy, 2 rodzaje silników , 2 rodzaje regulatorów , 1 sterownik MK , 1 i te same śmigła APC 10x3.8. Być może sam sobie odpowiedziałem na moje pytanie, ale chciałbym mimo to poznać Wasze opinie, na ten moment nie mam innych śmigieł które mógłbym podmienić, ale czy to w ogóle jest możliwe żeby winą obarczyć śmigła ?
dziwne zachowanie silników
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Moment obrotowy w copterach powstaje na skutek tego że łopata kręcąc się w prawo wykonuje ruch w prawo dalej od centrum obrotu niz ta druga od tego samego śmigła która jest bliżej. Więc siła obracająca po zewnątrz jest większa niż równoważąca po wewnątrz.
Więc wystarczy różnica w geometrii (inaczej ukrztałtowany strumień powietrza) aby generowany moment obrotowy był inny.
Więc wystarczy różnica w geometrii (inaczej ukrztałtowany strumień powietrza) aby generowany moment obrotowy był inny.
Pzdr. -----MIŚ-----