Turnigy Multistar 4822-690Kv 22Pole Multi-Rotor Outrunner
: wtorek 26 mar 2013, 18:46
Testów tego silnika jak na lekarstwo albo znaleźć nie mogę.
W każdym bądź razie grzbil wziął i zanabył w celach testowych.
Do pomiaru parametrów ciągu statycznego użyliśmy EagleeTree e-logera (dzięki Jacenty) co by na wzroku nie polegać aż nadto.
Założeniem było sprawdzenie zachowanie się silnika z różnymi śmigłami co to je pod ręką mieliśmy.
Prądożerność mierzyliśmy przy ciąg statycznym ze skokiem co 100g do 1000g - więcej generalnie nas nie interesowało.
W teście udział wzięły śmigła:
10x4,7 APC SF 4s
11x5,5 APC 4s
12x3,8 APC SF 4s
12x6 APC Style 4s
13x4 APC 4s
14x7 APC Style 4s
oraz
12x3,8 APC 3S
Silnik waży 111g z osprzętem.
A oto wyniki:
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img838/9841/wykressmigla.jpg)
UWAGA: na osi X to ciąg statyczny w gramach, na osi Y moc w Watach.
Wnioski/spostrzeżenia:
1. silnik ma moc, i generalnie do 1kg porażających różnic na śmigłach nie ma. Silnik widać ma ogromny moment i czy kreci 12'' czy 14'' to mu "wisi".
2. najlepiej sprawuje się śmigło 13x4 i o dziwo 14x7 przy napędzie 4s
3. zaskoczenie pełne przy 12x3.8 napędzanym z 3s - wychodzi najekonomiczniej czyli tak jak 13x4 ale na wadze pakietów do przodu o 25%. Co prawda silnik uzyskał maxa gdzieś na poziomie 1250g ale to i tak ponadto co w ogóle generalnie potrzebujemy
4. max ciąg na 4s dla 12x3.8 to lekko ponad 2200g.
Porównaliśmy uzyskane wyniki do latających w naszych konstrukcjach silników czyli EMax GT 2812/10 oraz Roxxy 2827/34.
W szczególności interesowało mnie porównanie do rewelacyjnych Roxxy.
Oto wykresik porównania Turnigy'a z Roxxy 2827/34 na śmigle 10x4.7 i zasilaniu 4s.
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img266/8289/turniguiroxxy.jpg)
UWAGA: na osi X to ciąg statyczny w gramach, na osi Y moc w Watach.
Tu wniosek jest jeden - jeśli potrzebny ciąg na silnik jest poniżej 350g to Roxxy ekonomiczniejszy. Jeśli powyżej 350g (w przypadku Turnigy wychodzi 400g bo różnica w wadze to 50g) to ekonomiczniej Turnigy.
Czyli przy lżejszych konstrukcjach np. HEXA do 1600 - Roxxy, ale przy OCTO już przy wadze do lotu 3400 czyli 424g na silnik (w przypadku silnika o wadze 60g) lepiej zastosować Turnigy.
No dobra 2gi wniosek to taki że Roxxy maksymalny ciąg to ok 920g i silnik wysilony a Turnigy ponad 1200g i nawet się specjalnie nie ocieplił.
Co do EMax'ów - to krótko, Turnigy przy właściwie tej samej wadze jest ponad 30% ekonomiczniejszy (na podstawie obliczeń).
W każdym bądź razie grzbil wziął i zanabył w celach testowych.
Do pomiaru parametrów ciągu statycznego użyliśmy EagleeTree e-logera (dzięki Jacenty) co by na wzroku nie polegać aż nadto.
Założeniem było sprawdzenie zachowanie się silnika z różnymi śmigłami co to je pod ręką mieliśmy.
Prądożerność mierzyliśmy przy ciąg statycznym ze skokiem co 100g do 1000g - więcej generalnie nas nie interesowało.
W teście udział wzięły śmigła:
10x4,7 APC SF 4s
11x5,5 APC 4s
12x3,8 APC SF 4s
12x6 APC Style 4s
13x4 APC 4s
14x7 APC Style 4s
oraz
12x3,8 APC 3S
Silnik waży 111g z osprzętem.
A oto wyniki:
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img838/9841/wykressmigla.jpg)
UWAGA: na osi X to ciąg statyczny w gramach, na osi Y moc w Watach.
Wnioski/spostrzeżenia:
1. silnik ma moc, i generalnie do 1kg porażających różnic na śmigłach nie ma. Silnik widać ma ogromny moment i czy kreci 12'' czy 14'' to mu "wisi".
2. najlepiej sprawuje się śmigło 13x4 i o dziwo 14x7 przy napędzie 4s
3. zaskoczenie pełne przy 12x3.8 napędzanym z 3s - wychodzi najekonomiczniej czyli tak jak 13x4 ale na wadze pakietów do przodu o 25%. Co prawda silnik uzyskał maxa gdzieś na poziomie 1250g ale to i tak ponadto co w ogóle generalnie potrzebujemy
4. max ciąg na 4s dla 12x3.8 to lekko ponad 2200g.
Porównaliśmy uzyskane wyniki do latających w naszych konstrukcjach silników czyli EMax GT 2812/10 oraz Roxxy 2827/34.
W szczególności interesowało mnie porównanie do rewelacyjnych Roxxy.
Oto wykresik porównania Turnigy'a z Roxxy 2827/34 na śmigle 10x4.7 i zasilaniu 4s.
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img266/8289/turniguiroxxy.jpg)
UWAGA: na osi X to ciąg statyczny w gramach, na osi Y moc w Watach.
Tu wniosek jest jeden - jeśli potrzebny ciąg na silnik jest poniżej 350g to Roxxy ekonomiczniejszy. Jeśli powyżej 350g (w przypadku Turnigy wychodzi 400g bo różnica w wadze to 50g) to ekonomiczniej Turnigy.
Czyli przy lżejszych konstrukcjach np. HEXA do 1600 - Roxxy, ale przy OCTO już przy wadze do lotu 3400 czyli 424g na silnik (w przypadku silnika o wadze 60g) lepiej zastosować Turnigy.
No dobra 2gi wniosek to taki że Roxxy maksymalny ciąg to ok 920g i silnik wysilony a Turnigy ponad 1200g i nawet się specjalnie nie ocieplił.
Co do EMax'ów - to krótko, Turnigy przy właściwie tej samej wadze jest ponad 30% ekonomiczniejszy (na podstawie obliczeń).