SkySurfer 2m by bluuu

Samoloty, szybowce, skrzydełka, delty...

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
bluuu
Posty: 1707
Rejestracja: środa 21 mar 2012, 15:01
Lokalizacja: Wwa

SkySurfer 2m by bluuu

Post autor: bluuu »

Po paru konsultacjach oraz tak gruntownym opisie i tescie jaki wykonal elektron zdecydowalem sie wlasnie na ten model. Mam go w wersji KIT (czyli bez niczego).
Na pierwszy ogien poszedl tez silnik ipower ibm2820-4 1450kv i smiglo EMP 8x6.

Praktycznie z racji braku doswiadczenia wzoruje sie na tym co zrobil elektron wiec odkrywczych rzeczy tutaj pewnie nie umieszcze ale moze pare wskazowek (z racji zapewne glupich pytan) sie tu znajdzie.

W oczekiwaniu na kolejne graty chce wzmocnic dolna czesc kadluba mata szklana i weglem (dzieki jeszcze raz elektron).

No i pora na pierwsze glupie pytanie na temat laminowania.
Mam tkanine szklana 24g/m2. Czy uzyc 1 warstwy czy 2 czy wiecej ? Czy dajac "pasek" weglowy powinien on byc na zewnatrz czy przykryc go tkanina szklana ?

Kolejna sprawa, chce tez wzmocnic koncowki skrzydel, pomyslalem o 1 warstwie tkaniny szklanej ... dac od gory czy od dolu ?
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13005
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Post autor: Verid »

Moim zdaniem płaskownik węglowy powinien być zapuszczony w kadłub czyli robisz nacięcie, trochę CA do środka, wkładasz płaskownik, i zalewasz jeszcze CA. Wtedy masz wzmocniony brzuch na łamanie. Możesz dać jeszcze po pręciku 1mm po obu stronach nosa - mniej się będzie marszczył. Tkaninę szklaną możesz z powodzeniem zastąpić gęsto zbrojoną taśmą klejącą ale jak chcesz laminować to jedna warstwa styknie - to i tak przede wszystkim ochrona przed otarciami jakby kółeczko nie wytrzymało.
Możesz się też pokusić o wykonanie pancerza z PET - dochodzi trochę masy ale nos nie do rozwalenia. Opis "jak" masz TU
Ten wredny...
Awatar użytkownika
bluuu
Posty: 1707
Rejestracja: środa 21 mar 2012, 15:01
Lokalizacja: Wwa

Post autor: bluuu »

Zabawa z laminowaniem sie odbyla.
Rezultaty jak ponizej:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Oprocz wegielka zastosowane "szklo" 24g/m2

W miedzyczasie przyszly serwa, ESC, kabelki do serw tak wiec zanim znowu cos bede robil seria pytan :)

1. Czy serwa od skrzydel wkleja sie w nie bezposrednio na zywice czy sa inne magiczne sposoby ?
2. Kabelki od serw po wlozeniu w wyciecia w skrzydlach zalac CA czy zywica czy obojetne ?
?
3. Regulator ma 50A BlueSeries, serwa Hitec HS-82MG, czy wystarczy pradu z BECa z ESC na te serwa czy zastosowac osobny BEC np. na serwa od lotek ?

To narazie tyle pytan :)
AutoQuad Team
Awatar użytkownika
ReMo
Posty: 2133
Rejestracja: środa 04 kwie 2012, 17:24
Lokalizacja: Skoczów,Bielsko

Post autor: ReMo »

1. Ja zawsze ciasno wkładam, i troszeczkę przyklejam..a na serwo daję kopułkę trzymającą praktycznie w każdym modelu tak mam. Nie wiem jak wygląda to wtym modelu. Ale zaraz zobaczę.


Edit: Mozesz zalać troszkę, ale serwa lotek po jakimś czasie lubią padać,
Obrazek
Obrazek
Obrazek

2. żywica lepsza,po CA kable lubią się łamać

3.Wystarczy :D




Oftopek:)
Kobieta nie joszczyła jak bawiłeś się żywicą?

:D
Ostatnio zmieniony środa 27 lut 2013, 01:14 przez ReMo, łącznie zmieniany 1 raz.
[b]"Tylko życie poświęcone innym, warte jest przeżycia"[/b]
Awatar użytkownika
bluuu
Posty: 1707
Rejestracja: środa 21 mar 2012, 15:01
Lokalizacja: Wwa

Post autor: bluuu »

1. sprawdze jak z ta ciasnoscia bedzie, kopulke ze sklejki masz na mysli ?

2. ok, na szczescie zywicy jeszcze mam zapas :)

3. thx :)

ad. oftopek - nawet pomagala :) a zapach na szczescie dosc szybko sie ulotnil
AutoQuad Team
Awatar użytkownika
waszka
Posty: 1141
Rejestracja: sobota 12 maja 2012, 23:28
Lokalizacja: z krainy wiatrow

Post autor: waszka »

bluuu pisze:
1. Czy serwa od skrzydel wkleja sie w nie bezposrednio na zywice czy sa inne magiczne sposoby ?
...jest jeszcze patent z wlozeniem serwa do "termokurczki" i dopiero przyklejenia go, taki sposob pozwala w razie czego latwiejsza ewentualna wymiane przez rozciecie termokurczki...

.
wlodek1
Posty: 23
Rejestracja: piątek 27 maja 2011, 21:17
Lokalizacja: Toruń

Post autor: wlodek1 »

Można też okleić serwa pojedynczą warstwą taśmy izolacyjnej a następnie wklejać serwa na żywicę lub CA. Żywica do materiału z którego wykonana jest taśma izolacyjna, wiąże "średniosilnie" :-) i zawsze mozna "wydłubać" takie serwo z żywicy. Po odklejeniu taśmy, na serwach praktycznie nie ma śladu po akcji. Przewody w bruzdach mocuję uhu-porem jest to o tyle dobra metoda że uhu-por nie wchodzi w reakcję z izolacją kabelków serwowych i łatwo wydostać kable z bruzd i po "złuszczeniu" kleju palcami, kabelki pozostają czyste.
Pozdrawiam
Włodek
Awatar użytkownika
bluuu
Posty: 1707
Rejestracja: środa 21 mar 2012, 15:01
Lokalizacja: Wwa

Post autor: bluuu »

dziekuje panowie za podpowiedzi

Zrobie zatem pewnego rodzaju kombo ;)
Serwo w termokurczke, zywica i zaslonie calosc sklejka.
AutoQuad Team
Awatar użytkownika
bluuu
Posty: 1707
Rejestracja: środa 21 mar 2012, 15:01
Lokalizacja: Wwa

Post autor: bluuu »

Prace nad modelem posunely sie do przodu.

Z serwami polecialem czesciowo po bandzie. Wkleilem na zywice oraz zrobilem "pokrywki" ze sklejki 0,8. Prkrzydla wygladaja tak:

Obrazek

Zblizenie:
Obrazek

Do zasilenia silnika postanowilem uzyc regulatora HK BS 50A
Obrazek

Musialem dolutowac dluzsze przewody do silnika oraz dluzsze do XT60.

Po doswiadczeniu z copterami oraz majac na uwadze ze ten samolot ma "kiedys" dostac osprzet FPV od razu staram sie wyeliminowac wszelkie potencjalne zrodla zaklocen i pol elektromagnetycznych, tak wiec przewody do zasilania silnika sa skrecone.

Regulator umiescilem we wnece na przewody (wymagalo to wydlubania kawalka styro gdyz regulator jest troche szerszy) przez co oszczedzilem troche miejsca.
Mialem najpierw obawy zwiazane z grzaniem sie regulatora, jednakze po testach wychodzi ze nadmiarowy amperaz spowodowal ze regulator jest conajwyzej letni.

Obrazek

Serwa od steru kierunku i wysokosci takze wkleilem na zywice.
Obrazek

Smiglo wywazone i zalozone, ustawiony regulator.
Obecnie mam ustawione:
- wlaczony hamulec
- bateria LiPo
- wylaczenie 3.0V/60% (nie zabardzo wiem co to za ustawienie - czy ktos moze mi wyjasnic ? - dokladnie to sie nazywa Low Voltage Cutoff Threshold) czy to "definitywne" odciecie jak napiecie w celach spadnie do 3V ? nie za malo ? ), mam jeszcze do wyboru 3,2V
- timing na auto
- soft acceleration na very soft
- czestotliwosc przelaczania 16kHz

Trzeba przyznac ze programowanie z apki to meka dla ucha ;)

Jako odbiornik "na poczatek" wstawilem frsky TFR6 (do wspolpracy z futaba). Jak go zdemoluje to przynajmniej bedzie go mniej szkoda.

Teraz mam kolejne pytania:
- klasyczny problem - gdzie wstawic odbiornik ? latanie narazie nie FPV wiec odleglosci wielkie nie beda, no i nie bedzie to miejsce docelowe nadajnika, domyslam sie ze wystarczy wstawic go gdziekolwiek jest miejsce, prawda ?
- pakiet w dziobie - aby wstawic go musze wyciac troche styro - wstawie turnigy 3s 4000mAh - jak przytwierdzic pakiet aby sie nie ruszal i nie wypadl ? na rzepy ?
AutoQuad Team
Awatar użytkownika
bluuu
Posty: 1707
Rejestracja: środa 21 mar 2012, 15:01
Lokalizacja: Wwa

Post autor: bluuu »

Doczekalem sie brakujacych srubek do orczykow, pomontowalem popychacze na skrzydlach, popodpinalem do odbiornika i ... kolejny zestaw glupich pytan poczatkujacego ;)

Nawiasem mowiac, ktos odpowie na 2 poprzednie ?
A nowe sa takie:

1. Moge podlaczyc lotki poprzez kabelek Y do 1 kanalu i lotki beda ladnie dzialac, ale czy to jest zgodnie "ze sztuka" ?
2. z drugiej strony marnowac 2 kanaly na klapy to chyba marnotrastwo ...

No wlasnie ... bo zaczalem od tylu ....

Wkleilem serwa na skrzydlach posilkujac sie obrazkami no i wstawilem je "symetrycznie".

Teraz podpinajac czy to lotki czy klapy dzialaja "naprzemiennie" czyli np. drag w gore - na jednym skrzydle lotki/klapy w dol a na drugim w gore.
Ok, dla lotek tak a byc, ale co zrobic z klapami ktore jak wiadomo maja isc w dol ? (na osobnym przelaczniku) ?

Wiem, mozna je dac na osobne kanaly, srodek na neutrum i wysterowanie z rewersem, ale jak wspomnialem wczesniej ... szkoda kanalu.

Jak to sie robi prawidlowo ?
AutoQuad Team
woyu
Posty: 385
Rejestracja: sobota 18 cze 2011, 11:56
Lokalizacja: Kaszëbë

Post autor: woyu »

W moim SS2000 lotki mam na 1 kanale przez kabelek Y, a klapy też na jednym z tym że jedno serwo przerobiłem na odwrotne działanie (zmiana miejscami skrajnych kabelków od potencjometru oraz zamiana przewodów na silniku). Moim zdaniem to wystarczy, a szkoda wycinać miejsce w skrzydle lub marnować kanał dla :normalnego: serwa.
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13005
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Post autor: Verid »

klasyczny problem - gdzie wstawic odbiornik ?
Daleko od wideo. Jak nie masz wideo - gdziekolwiek ci wygodnie.
pakiet w dziobie - aby wstawic go musze wyciac troche styro - wstawie turnigy 3s 4000mAh - jak przytwierdzic pakiet aby sie nie ruszal i nie wypadl ? na rzepy ?
Na rzepy i najlepiej jeszcze opaska rzepowa dookoła. Ostatnie czego chcesz to pakiet latający luzem po kadłubie.
Moge podlaczyc lotki poprzez kabelek Y do 1 kanalu i lotki beda ladnie dzialac, ale czy to jest zgodnie "ze sztuka" ?
To zależy jakie sztuki chcesz uprawiać. Jeżeli mają to być idealne pod sznurek zakręty skoordynowane bo trenujesz do pokazów akrobacji i latania makietami które ma być jak najbardziej realistyczne to bez dwóch kanałów dla lotek się nie obejdzie. Jeżeli jednak masz ochotę po prostu sobie polatać to dawaj y-kabel i po kłopocie.
z drugiej strony marnowac 2 kanaly na klapy to chyba marnotrastwo ...
Zdecydowanie. Szczególnie jak ci dojdą pantilty, autopiloty i inne zabawki potrzebujące wolnego kanału.
Możesz:
a)wypruć serwo i założyć tak jak być powinno
b)dokupić rewers dla jednego z serw klap
c)zmarnować jeden kanał
Ten wredny...
Awatar użytkownika
bluuu
Posty: 1707
Rejestracja: środa 21 mar 2012, 15:01
Lokalizacja: Wwa

Post autor: bluuu »

Dziekuje za blyskawiczne odpowiedzi oraz za cierpliwosc :)

Konkludujac, wychodzi na to ze do nauki wystarczy mi 2x kabelek Y i odwrocenie serwa. (zobaczymy jak mocno klei 2,5 roczna zywica ;)

Efekty oczywiscie opisze. :)
AutoQuad Team
Awatar użytkownika
MatManiak
Posty: 705
Rejestracja: czwartek 18 paź 2012, 11:45
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Post autor: MatManiak »

Verid pisze:
Możesz:
a)wypruć serwo i założyć tak jak być powinno
b)dokupić rewers dla jednego z serw klap
c)zmarnować jeden kanał
d) rozebrać serwo i zmienić kolejność kabli przy silniku i dwóch skrajnych przy potencjometrze (razem to przelutowanie 4 kabelków).
:)
S500 | ZMR250 | HK FPV250 | Sky Surfer II 1400 | Wing Wing Z-84 | Reely Rhino II
wlodek1
Posty: 23
Rejestracja: piątek 27 maja 2011, 21:17
Lokalizacja: Toruń

Post autor: wlodek1 »

Jeżeli chodzi o klapy to możesz też użyć kabla Y i na jedno z serw dać rewers np. taki i wtedy wykorzystujesz jeden kanał na klapy i nie musisz przelutowywać kabelków w serwie (to bywa trudne gdy serwa są już np. wklejone ;-) ).
Pozdrawiam
Włodek
ODPOWIEDZ