Jak zrozumieć mapę

Merytoryczne komentarze opisywanych w dziale wyżej przypadków

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

wisnia
Posty: 87
Rejestracja: piątek 08 cze 2012, 21:13
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: wisnia »

Oczywiscie ze sie da sam ostatnio wykonywałem loty bezpośrednio na lotnisku rejsowym i dało się z niewielkimi problemami ale dało. Ludzie w PAZP też widzą i starają sie naprawde pomagać cieszy mnie to bo myślałem ze będą większe problemy. Pierwsze koty za płoty pełna procedura już za mną. :)
Awatar użytkownika
From_heaven
Posty: 1301
Rejestracja: czwartek 04 lut 2010, 13:04
Lokalizacja: Kraków

Post autor: From_heaven »

Tym niemniej załatwiając sprawę zgodnie z procedurą, na pozwolenie trzeba czekać minimum 10 dni, do tego jest ono ważne tylko w określonym czasie, co stwarza problem z przewidzeniem pogody.
wisnia
Posty: 87
Rejestracja: piątek 08 cze 2012, 21:13
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: wisnia »

a tu sie mylisz mi udalo sie załatwić pozwolenia w 1 dzień 2 dni przed zdjeciami oczywiście generalnie trwa to minimum 7 dni roboczych ale zawsze trzeba wziac poprawke na pogode i minimum 2 terminy w zapasie.
Awatar użytkownika
From_heaven
Posty: 1301
Rejestracja: czwartek 04 lut 2010, 13:04
Lokalizacja: Kraków

Post autor: From_heaven »

A to super, wszystko po prostu zależy od dobrej woli człowieka po drugiej stronie.
Awatar użytkownika
pma_
Posty: 4660
Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Lokalizacja: Gliwice/Katowice

Post autor: pma_ »

Ja mam inne pytanie (mapę może i rozumiem) ale może ktoś wie dlaczego Błedów jest strefą niebezpieczną http://www.fis.pansa.pl/sektory_FIS/KK_A2.jpg
Od GND do 8300ft

I drugie pytanie dotyczące mapy, obiekty na mapie mają wysokość w metrach czy w ft, bo że to AMSL to się domyślam.
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
Awatar użytkownika
czaro
Posty: 42
Rejestracja: wtorek 20 mar 2012, 22:40
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: czaro »

Wysokości przeszkód w stopach AGL
pozdrawiam
Czarek
Awatar użytkownika
pma_
Posty: 4660
Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Lokalizacja: Gliwice/Katowice

Post autor: pma_ »

czaro pisze:Wysokości przeszkód w stopach AGL
To mnie teraz zaskoczyłeś, ok

Ktoś wie gdzie znaleźć kto zrobił strefę niebezpieczną? Dalej mnie ten błędów ciekawi


EDIT: Znalazłem. Działalność wojskowa niebezpieczna dla lotnictwa w terminach publikowanych w AUP.
http://pliki.lotniczapolska.pl/Akty%20p ... cznych.pdf
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
Awatar użytkownika
czaro
Posty: 42
Rejestracja: wtorek 20 mar 2012, 22:40
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: czaro »

Wystarczy sprawdzić legendę do mapy:
http://www.fis.pansa.pl/?lang=_pl&top_m ... WW_legenda
pozdrawiam
Czarek
Awatar użytkownika
pma_
Posty: 4660
Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Lokalizacja: Gliwice/Katowice

Post autor: pma_ »

czaro pisze:Wystarczy sprawdzić legendę do mapy:
http://www.fis.pansa.pl/?lang=_pl&top_m ... WW_legenda
Legendę sprawdziłem przed wysłąniem tego posta, nigdzie nie ma info, że to AGL i w ft
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
Awatar użytkownika
camaroon
Posty: 241
Rejestracja: piątek 09 sie 2013, 21:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: camaroon »

pma_ pisze:
czaro pisze:Wystarczy sprawdzić legendę do mapy:
http://www.fis.pansa.pl/?lang=_pl&top_m ... WW_legenda
Legendę sprawdziłem przed wysłąniem tego posta, nigdzie nie ma info, że to AGL i w ft
To oznaczenie dotyczy wysokości w stopach od GND ( wysokość poziomu morza ) do 8300ft czyli 2766m. Wynika to z tego że w samolocie zawsze ustawiamy wysokościomierze do wartości ciśnienia nad poziomem morza. Dopiero po przejściu przez strefe przejściową przestawiamy na ciśnienie standart, ale to jest już wysoko jak dla FPV ;)
QUAD F450 , NAZA V1 ,
Hexa TAROT 680 NAZA V2
QUAD TAROT 650 NAZA V2
PIXHAWK już lata :)
MAVIC MINI
Awatar użytkownika
czaro
Posty: 42
Rejestracja: wtorek 20 mar 2012, 22:40
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: czaro »

pma_ pisze:
czaro pisze:Wystarczy sprawdzić legendę do mapy:
http://www.fis.pansa.pl/?lang=_pl&top_m ... WW_legenda
Legendę sprawdziłem przed wysłąniem tego posta, nigdzie nie ma info, że to AGL i w ft
Jest :) Liczba "380" pisana czarną czcionką, w prawej kolumnie, pod fioletowym napisem "Siedlce". Na prawo jest opis, że [ft] i AGL.
pozdrawiam
Czarek
Awatar użytkownika
pma_
Posty: 4660
Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Lokalizacja: Gliwice/Katowice

Post autor: pma_ »

czaro pisze:
pma_ pisze:
czaro pisze:Wystarczy sprawdzić legendę do mapy:
http://www.fis.pansa.pl/?lang=_pl&top_m ... WW_legenda
Legendę sprawdziłem przed wysłąniem tego posta, nigdzie nie ma info, że to AGL i w ft
Jest :) Liczba "380" pisana czarną czcionką, w prawej kolumnie, pod fioletowym napisem "Siedlce". Na prawo jest opis, że [ft] i AGL.
Faktycznie masz rację, jakoś przegapiłem, dzięki
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
Agatom
Posty: 154
Rejestracja: poniedziałek 05 gru 2011, 18:42
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Komunikat ULC

Post autor: Agatom »

W innym dziale naszego Forum pojawił się ten temat, ale myślę, że warto wkleić go i w ten wątek http://bip.ulc.gov.pl/index.php/komunik ... wietrznymi
Lukaszmbr
Posty: 17
Rejestracja: niedziela 30 mar 2014, 08:33
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: Lukaszmbr »

Błędów jest jako strefa niebezpieczna ponieważ tam jest poligon wojskowy.
Awatar użytkownika
pma_
Posty: 4660
Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Lokalizacja: Gliwice/Katowice

Post autor: pma_ »

Lukaszmbr pisze:Błędów jest jako strefa niebezpieczna ponieważ tam jest poligon wojskowy.
Ale jak znam naszą wspaniałą armię to w weekendy ma wolne, a ćwiczy tam pewnie dwa dni w m-cu.

Do kogo się zwrócić po zgodę?
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
ODPOWIEDZ