pełna lista zakupów kompletnego fpv

Od niedawna na forum?: poczytaj zanim zapytasz!

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Artu

Post autor: Artu »

Gmeracz pisze:weź tylko pod uwagę że aparatura w nim ma tylko 4 kanały i na przyszłość trzeba będzie kupić coś innego.
I między innymi z tego powodu odradzam RTF-a
Poza tym, słabe serwa, regulator...
Awatar użytkownika
Gregor44
Posty: 66
Rejestracja: niedziela 11 gru 2011, 23:29
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Gregor44 »

Czy czegoś nie przeoczyłem:
Model PIONEER 1400mm - Trenerek - ARTF - kompletny zestaw
RC - Aparatura Rc T6EAP 6CH 2,4GHz Mode 2-LCD
Akumulator 11,1V 2200mAh 35C - KingMax
Ładowarka cyfrowa z Balanserem - ALPHA - 6 cel - 50W

Czy nie braknie mi jakiś złączek tj. nie doczytałem się nigdzie kabelkologii :)
takie pytanie bo chciałbym zrobić zakupy od razu w komplecie
Panther naza m lite + frsky 2,4 ---- Penguin V2 1720mm NTM Prop Drive 35-48A 1100kv Gregor
Artu

Post autor: Artu »

Gregor44 pisze:Czy czegoś nie przeoczyłem:
Model PIONEER 1400mm - Trenerek - ARTF - kompletny zestaw
Ale się uparłeś :mrgreen: Kup ARF-a i do tego:
ESC - HW30A - Regulator
4 x Serwo TowerPro SG-91R
Gregor44 pisze:RC - Aparatura Rc T6EAP 6CH 2,4GHz Mode 2-LCD
Dołóż kilka złotówek i kup Aparatura Turnigy 9X
Gregor44 pisze:Akumulator 11,1V 2200mAh 35C - KingMax
Pakiety kupił bym raczej na Alledrogo. Sprawdzone Turnigy 2200mAh 3S1P 25C-35C i to przynajmniej 2-3 sztuki.
Gregor44 pisze:Ładowarka cyfrowa z Balanserem - ALPHA - 6 cel - 50W
Ładowarkę raczej również brał bym z Alledrogo, na przykład Ładowarka iMAX B6 Oryginal+Zasilacz
Gregor44 pisze:Czy nie braknie mi jakiś złączek tj. nie doczytałem się nigdzie kabelkologii :)
takie pytanie bo chciałbym zrobić zakupy od razu w komplecie
Potrzebne jeszcze będą na pewno:
Wtyki XT60 x 2
Klej do styro/epp UHU-POR (na przykład)
Awatar użytkownika
Gregor44
Posty: 66
Rejestracja: niedziela 11 gru 2011, 23:29
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Gregor44 »

Dzięki wielkie za wyczerpującą radę. Najwyraźniej Artu masz siłę przekonywania :) pozdrawiam. Jeszcze pytanko: jak najlepiej zamontować serwo (widziałem parę sposobów) proszę o podpowiedź, będę potrzebował jeszcze chyba taśmy do lotek oraz popychaczy (czy kształtuje się od podstaw z pręta - jaka grubość ?) Pozdrawiam
Panther naza m lite + frsky 2,4 ---- Penguin V2 1720mm NTM Prop Drive 35-48A 1100kv Gregor
Artu

Post autor: Artu »

Gregor44 pisze:Dzięki wielkie za wyczerpującą radę. Najwyraźniej Artu masz siłę przekonywania :) pozdrawiam. Jeszcze pytanko: jak najlepiej zamontować serwo (widziałem parę sposobów) proszę o podpowiedź, będę potrzebował jeszcze chyba taśmy do lotek oraz popychaczy (czy kształtuje się od podstaw z pręta - jaka grubość ?) Pozdrawiam
Zaczynając od końca :mrgreen:

Cytując ze strony z modelem:
"W zestawie znajduje się:
Elementy kadłuba, skrzydeł dzielone i stateczniki
dźwignie, popychacze , wzmocnienia modelu
silnik bezszczotkowy CD2622 ze śmigłem 5x4
naklejki
dokładna Instrukcja w języku Polskim"


Co jeszcze warto jeszcze "dobrać"...
Rurka węglowa 6,0/4,0 mm W mojej Becie była jakaś taka licha, ze ścianką 0,5mm, więc tutaj może być podobnie...
Profil węglowy 0,5 x 3,0 mm na ewentualne wzmocnienie powierzchni sterów i lotek...
Klej CA JOKER STYRO
Klej CA JOKER średni
Klej CA JOKER rzadki
Przyspieszacz do klejów cyjano-akrylowych JOKER

Może inni koledzy jeszcze coś doradzą :roll:
Awatar użytkownika
Gregor44
Posty: 66
Rejestracja: niedziela 11 gru 2011, 23:29
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Gregor44 »

Dziekuję właśnie zamawiam :) dokładnie wg. spisu. Na pewno dodam zdjęcia z pierwszego lotu.
Panther naza m lite + frsky 2,4 ---- Penguin V2 1720mm NTM Prop Drive 35-48A 1100kv Gregor
Awatar użytkownika
Gregor44
Posty: 66
Rejestracja: niedziela 11 gru 2011, 23:29
Lokalizacja: Kraków

ZIMA

Post autor: Gregor44 »

Mam jeszcze pytanie. Czy są reguły dodtyczące latania w zimie - w moim przypadku prób. Rozumiem oczywiście zmniejszoną pojemność akumulatorów.
Panther naza m lite + frsky 2,4 ---- Penguin V2 1720mm NTM Prop Drive 35-48A 1100kv Gregor
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13005
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Post autor: Verid »

Czy są reguły dodtyczące latania w zimie
Tak. Śnieg włazi wszędzie a elektronika tego nie lubi. Dobrze ją zabezpiecz. Poza tym palce szybko wysiadają. O pakietach już wiesz więc trzymaj pod kurtką. Więcej problemów nie znalazłem.
Ten wredny...
Artu

Post autor: Artu »

I innych (oprócz marznących rąk, nóg...) raczej nie ma.
No może przy ekstremalnych mrozach, może zamarzać smar w serwach...
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13005
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Post autor: Verid »

może zamarzać smar w serwach...
Fakt, zdarzyło mi się ale to było baardzo gów....ne serwo obsługujące spust migawki w aparacie.
Ten wredny...
Awatar użytkownika
diem
Posty: 5825
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 02:25
Lokalizacja: Radzionków

Post autor: diem »

Artu pisze: No może przy ekstremalnych mrozach, może zamarzać smar w serwach...
W przypadku większości serw starczy temp. ujemna, nie trzeba extremalnych temperatur.
pozdrawiam
Michał
Artu

Post autor: Artu »

diem pisze:
Artu pisze: No może przy ekstremalnych mrozach, może zamarzać smar w serwach...
W przypadku większości serw starczy temp. ujemna, nie trzeba extremalnych temperatur.
Michał, dla mnie "mróz ekstremalny" to jest -10 :mrgreen:
Ciepłolubny jestem :-P
Awatar użytkownika
Gmeracz
Posty: 852
Rejestracja: czwartek 08 gru 2011, 18:24
Lokalizacja: UE
Kontakt:

Post autor: Gmeracz »

Artu pisze:No może przy ekstremalnych mrozach, może zamarzać smar w serwach...
Artu, weź już się uspokój... Przy twojej sile przekonywania dojdzie zaraz do tego, że kolega domówi ultradźwiękowy bezdotykowy pokładowy rozmrażacz smaru :lol: :-P

BTW - widać że kolega nie ma nic w domu, żadnych materiałów, szuflady majsterkowicza... Dotrze się :mrgreen:

@Gregor - co do latania w zimie... Wbrew pozorom jeżeli chodzi o powietrze, to zimą... lepiej się lata. Powietrze jest bardziej gęste, a nawet gdy jest śnieg wystarczy byle drzewo aby kopała termika.
No ale my tu o lataniu termicznym a ty masz jeszcze do kupienia pampersa dla dorosłych he he...
Od śmigła...
Awatar użytkownika
Gregor44
Posty: 66
Rejestracja: niedziela 11 gru 2011, 23:29
Lokalizacja: Kraków

po zakupach - wg doradztwa Artu

Post autor: Gregor44 »

Witam KOLEGÓW.
Jestem po zakupach. Wszystko rozpakowałem i mam wiele pytań.
Jeśli chodzi o odbiornik to mam łączyć jak na zdjęciach. Na odbiorniku jest S + - , myślę że dobrze kombinuję czarne od dołu czyli -. białe i pomarańczowe od góry. Jak się binduje, instrukcja jest marna jak dla mnie :) . Czy tak jak na zdjęciu - tj. najpierw zworka w bind, następnie ściągam. Kolejne pytanie to jak silnik podpiąć - czy polutować to co na zdjęciu czy polecacie jakiś wtyk, no i co z kolorami - bo w ESC są same niebieskie :( a w silniku kolory. Kolejne zapytanie to czy serwa do lotek przedłużać lutowaniem czy nie lepiej zakupić przedłużacze - no i jakie te zwykłe czy też ze skrętki. Kolejna sprawa to antena w odbiorniku - ten pomarańczowy pręcik jak mam umieścić w modelu Pioneer1400 - coś taka mała ta antenka - czy trzeba ją rozbudować ?. Czy na linii aku - regulator dać wyłącznik i jaki polecacie.
Na koniec pytanie - czy serwa się przykleja (jaki klej Gęsty, średni) bo te które zakupiłem wg zalecenia kolegi Artu pasują ale nie do końca. Za pomocą kleju chyba będzie ok. oczywiście też dokręcę załączonymi w zestawie wkrętami. Czy używa się śrubek załączonych w komplecie. Załączona na zdjęciu śrubka pasuje mi tylko na cięgna tylne (nie zaginam ich tylko blokuję za pomocą tych śrubek ?). Gorąco pozdrawiam.
Załączniki
odbiornik
odbiornik
połączenia
połączenia
połączenia - silnik
połączenia - silnik
śrubka
śrubka
śrubka1.jpg (37.28 KiB) Przejrzano 4738 razy
Panther naza m lite + frsky 2,4 ---- Penguin V2 1720mm NTM Prop Drive 35-48A 1100kv Gregor
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Post autor: Rurek »

Gregor44 pisze:Na odbiorniku jest S + - , myślę że dobrze kombinuję czarne od dołu czyli -. białe i pomarańczowe od góry.
Tak, czarne do minusa.
Jak się binduje, instrukcja jest marna jak dla mnie :)
Eeee, tam, banalne:

Insert the special cable (loop) in the file "BATTERY" and connect the receiver battery in position "BIND", wait until the LED flashes
red.
Press the button 'Test Range bind' the transmission module (back of radio) and, without
releasing it, turn on the transmitter, the LED will stop flashing and remain lit constantly.
Release the button and turn off the radio module. Then remove the special cord and
disconnect the receiver battery, the receiver is ready. The effect is immediate and does not allow more than 3sec button 'test range bind' button.
jak silnik podpiąć - czy polutować to co na zdjęciu czy polecacie jakiś wtyk, no i co z kolorami - bo w ESC są same niebieskie :( a w silniku kolory.
Lutować bez żadnych goldów, najlepiej wylutować kable w ESC (te niebieskie) i dać nowe, przedłużone na odpowiednią długość od silnika, dwa z nich przylutować "wstępnie" i uruchomić - silnik ma się kręcić w odpowiednią stronę - zgodnie z kształtem śmigła - śmigło założone "napisami identyfikacyjnymi w kierunku lotu". Jeżeli się kręci przeciwnie - zamienić miejscami te dwa kable i już w tym momencie zrobić je na "gotowo"
Kolejne zapytanie to czy serwa do lotek przedłużać lutowaniem czy nie lepiej zakupić przedłużacze - no i jakie te zwykłe czy też ze skrętki.
Przedłużyć samodzielnie lutując, ze skrętki.
Kolejna sprawa to antena w odbiorniku - ten pomarańczowy pręcik jak mam umieścić w modelu Pioneer1400 - coś taka mała ta antenka - czy trzeba ją rozbudować ?
Pionowo w modelu, wystająca w górę. Rozbudowa - TAK :mrgreen: zakupić FrySky...
Czy na linii aku - regulator dać wyłącznik i jaki polecacie.
NIGDY W ŻYCIU!!!! Łączysz to złączem XT60.
.
.
.
Pytanie o serwo to Artu może pomoże, ja nie wnikam w mechanikę bo to indywidualne rozwiązania a ja nie mam beci.
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
ODPOWIEDZ